Ajudes a les entitats locals de la Comunitat Valenciana, per a incentivar la realització d'accions de promoció del comerç i l'artesania local, en les àrees comercials urbanes, mercats municipals i mercats de venda no sedentària, incloent-hi els bons de comerç, per a l'exercici 2024 (CMPROM). Comerç - GVA.ES
Ajudes a les entitats locals de la Comunitat Valenciana, per a incentivar la realització d'accions de promoció del comerç i l'artesania local, en les àrees comercials urbanes, mercats municipals i mercats de venda no sedentària, incloent-hi els bons de comerç, per a l'exercici 2024 (CMPROM). Comerç
Què és
Sol·licitar les ajudes a les entitats locals de la Comunitat Valenciana per a incentivar la realització d'accions de promoció del comerç i l'artesania local en les àrees comercials urbanes, mercats municipals i mercats de venda no sedentària, incloent-hi els bons de comerç, amb la finalitat de fomentar el consum en el comerç local, previstes en l'article 22.10, capítol III, títol II, de l'Ordre 22/2018, de 22 de novembre, de bases reguladores, modificada per Ordre 5/2022.
Poden incloure accions promocionals del comerç i l'artesania, de foment del consum en el comerç local, així com les despeses corrents en la implantació d'una plataforma de venda en línia.
* IMPORTANT:
Les beneficiàries hauran de complir, en el referit al PAGAMENT DE LES FACTURES de les despeses realitzades en l'execució de les actuacions subvencionades, amb el que s'estableix en la normativa sectorial que li siga aplicable o, en defecte d'això, amb el que s'estableix en la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'establixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials.
1) Vegeu les definicions de l'article 6 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022.
2) Els DUBTES o CONSULTES relacionades amb el CONTINGUT d'estes ajudes han d'enviar-se a la següent adreça de correu electrònic: comerc_ajudes@gva.es
(Vegeu també l'apartat "Ajuda > Preguntes freqüents" del present tràmit).
3) Els PROBLEMES INFORMÀTICS en la tramitació d'estes ajudes (només errors o incidències de caràcter informàtic), seran atesos en la forma indicada en l'apartat "Ajuda > Preguntes freqüents" d'este tràmit.
4) Vegeu més informació en l'apartat "Ajudes i subvencions" de l'àrea de Comerç de la pàgina web de la Conselleria competent en eixa matèria. (Enllaç directe en l'apartat "Què necessites saber > Què és > Enllaços" del present tràmit).
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18/11/2003).
- Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 176, de 25/07/2006).
- Reglamento (UE) 2023/2831 de la Comisión de 13 de diciembre de 2023, relativo a la aplicación de los artículos 107 y 108 del Tratado de Funcionamiento de la Unión Europea a las ayudas de minimis
- Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'establixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials (BOE núm. 314, de 30/12/2004).
- Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat (DOGV núm. 4907, de 21/12/2004).
- Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions (DOGV núm. 7464, de 12/02/15).
- Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 9323, de 22/04/2022).
- Ordre 22/2018, de 22 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de comerç, consum i artesania (DOGV núm. 8433, de 28/11/2018). * NOTA: disponible text...
- Correcció d'errades de l'Ordre 22/2018, de 22 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de comerç, consum i artesania (DOGV núm. 8447, de 19/12/2018).
- Ordre 5/2022, d'1 de juny, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, de modificació de l'Ordre 22/2018, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de comerç, consum i artesania (DOGV núm. 9355, de 06/06/2022).
- Resolució de 28 de desembre de 2023, de la directora general de Comerç, Artesania i Consum, per la qual s’efectua la convocatòria anticipada per a l’exercici 2024 de les ajudes en matèria de comerç, consum i artesania (DOGV núm. 9760, de 05/01/2024).
- Extracte de la Resolució de 28 de desembre de 2023, de la directora general de Comerç, Artesania i Consum, per la qual s’efectua la convocatòria anticipada per a l’exercici 2024 de les ajudes en matèria de comerç, consum i artesania (DOGV núm. 9760, de 05/01/2024).
- RESOLUCIÓ de 28 de novembre de 2024, de la consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, de CONCESSIÓ de les ajudes convocades per Resolució de 28 de desembre de 2023, de la directora general de Comerç, Artesania i Consum, per la qual s'efectua la convocatòria anticipada per a l'exercici...
- CORRECCIÓ D'ERRADES de la Resolució de 28 de novembre de 2024, de concessió de les ajudes en matèria de comerç, artesania i consum. Expedients tipus CMPROM (DOGV núm. 9998, de 03/12/2024).
A qui va dirigit
1. Poden ser beneficiàries d'estes ajudes les entitats locals de la Comunitat Valenciana que siguen AJUNTAMENTS, MANCOMUNITATS I ENS LOCALS MENORS.
2. Les beneficiàries d'estes ajudes han de complir els requisits següents i mantindre'ls durant l'àmbit temporal de l'ajuda:
a) Estar legalment constituïdes.
b) No estar incurses en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària establides en l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i no haver sigut sancionat per resolució administrativa ferma, d'acord amb el que estableix el títol VI de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana.
c) Estar al corrent de les obligacions tributàries (davant de la Generalitat i l'AEAT) i de la Seguretat Social.
d) No ser deutores per resolució de procedència de reintegrament de subvencions.
e) Aquelles altres que, si és el cas, es determinen en el capítol corresponent del títol II de l'Ordre 14/2016.
3. Per a fer tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant de l'Administració de la Generalitat Valenciana actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica) sense utilitzar un certificat electrònic de representant, la persona representada ha d'inscriure prèviament aquesta representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració general de l'ESTAT, la respectiva informació dels quals està disponible en l'apartat "Ajuda > Enllaços d'interés" d'este tràmit.
Com es tramita
1. PRESENTACIÓ de MANERA TELEMÀTICA de la sol·licitud i de tota la documentació requerida en el termini establit en la convocatòria.
* Notes:
- Per a la presentació telemàtica de la sol·licitud d'ajudes i altra documentació requerida, ha d'atendre's al que es preveu en l'article 9.2 de l'Ordre 22/2018 de bases reguladores, modificada per l'Ordre 05/2022 i en l'apartat d'aquest tràmit denominat "Tramitació > Sol·licitud > Forma de presentació > Telemàtica".
- Qualsevol sol·licitud presentada seguint un procediment diferent del procediment telemàtic específic habilitat a aquest efecte serà inadmesa.
- La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les bases reguladores d'estes ajudes.
2. El PROCEDIMENT per a la concessió d'estes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, en els termes que preveu l'article 12 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022.
3. ESMENA:
- Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la legislació vigent de procediment administratiu comú, o no s'acompanye de la documentació que, d'acord amb l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022, resulte exigible, es requerirà la persona interessada perquè en el termini de 10 dies esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb la indicació que, si així no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, amb la prèvia resolució que es dictarà en els termes que preveu la legislació en matèria de procediment administratiu.
- L'esmena s'ha de fer utilitzant el tràmit telemàtic de la Guia PROP denominat "Aportació de documentació a un expedient obert d'AJUDES de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme." (vegeu enllaç directe en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" del present tràmit).
4. La comprovació de l'existència de dades no ajustades a la realitat en qualsevol moment del procés anterior a la concessió podrà comportar que es considere que ha desistit de la seua petició, amb la prèvia resolució que es dictarà de conformitat amb la legislació vigent de procediment administratiu comú.
5. COMISSIÓ QUALIFICADORA:
Una vegada examinades les sol·licituds, les que complisquen i acrediten els requisits de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022, seran avaluades per la Comissió Qualificadora fixada en l'article 11.4 d'eixa Ordre, el règim jurídic de la qual serà l'establit per als òrgans col·legiats en la legislació vigent de procediment administratiu comú.
6. RESOLUCIÓ:
- Correspon a la persona titular de la conselleria competent en matèria de comerç, consum i artesania, o l'òrgan en qui delegue, dictar la resolució de la concessió de les subvencions convocades.
- El termini màxim per a la resolució i notificació de les sol·licituds que es formulen per a la concessió de les ajudes convocades serà de SIS MESOS comptats des de la data de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.
- Transcorregut el termini sense que hi haja recaigut cap resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de l'ajuda, en els termes previstos en la legislació vigent de procediment administratiu comú.
- La resolució es publicarà en la web GVA Oberta i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) en els termes que estableix l'article 12 de les bases reguladores i amb els efectes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
A l'efecte de l'avís de la publicació de les notificacions en el DOGV, els interessats han de facilitar un correu electrònic.
- Aquesta publicació:
. Substituirà la notificació i tindrà els mateixos efectes, ja que es tracta d'un procediment de concurrència competitiva. La data de la publicació serà la que es considere a l'efecte de notificació.
. Inclourà l'expressió de la convocatòria, del programa i el crèdit pressupostari al qual s'imputen les subvencions atorgades, el beneficiari, la quantitat concedida i finalitat de la subvenció.
7. MINORACIÓ, RESOLUCIÓ i REINTEGRAMENT DE L'AJUDA CONCEDIDA:
En cas de minoració, resolució i reintegrament de l'ajuda concedida se seguirà el que disposa l'article 16 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022.
8. PLA DE CONTROL:
Aquesta matèria s'ajustarà al que preveu l'article 14 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022.
Vegeu el que disposa l'article 10.2 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022.
Formularis
Sol·licitud
El termini de presentació de sol·licituds serà DES DEL dia 15 DE GENER DE 2024 FINS AL dia 9 DE FEBRER DE 2024, tots dos inclosos (en 2024 la Resolució de convocatòria s'ha publicat en el DOGV núm. 9760, de 05/01/2024).
1. SOL·LICITUD de subvenció, segons el model normalitzat en FORMULARI WEB disponible en el tràmit TELEMÀTIC.
* Notes:
- Per a la presentació telemàtica de la sol·licitud d'ajudes i altra documentació requerida, ha d'atendre's al que es preveu en l'article 9.2 de l'Ordre 22/2018 de bases reguladores, modificada per l'Ordre 05/2022, i en l'apartat d'este tràmit denominat "Tramitació > Sol·licitud > Forma de presentació > Telemàtica".
- Qualsevol sol·licitud presentada seguint un procediment diferent del procediment telemàtic específic habilitat a aquest efecte serà inadmesa.
2. DOCUMENTACIÓ que s'ha de presentar juntament amb la sol·licitud:
2.1. ANNEX a la sol·licitud de subvenció (segons model normalitzat ANEXENTE disponible en el tràmit telemàtic, que figura també com a formulari d'este tràmit).
2.2. DOCUMENTACIÓ GENERAL
a) a.1.- Si en el formulari web de sol·licitud de subvenció us heu OPOSAT al fet que la conselleria competent en matèria de comerç, consum i artesania comprove, de manera directa i per mitjans telemàtics, les dades d'identitat de la persona física que, si és el cas, actue en nom i representació de l'entitat local sol·licitant subscrivint la sol·licitud de subvenció esmentada, ha de presentar-se la documentació acreditativa de la identitat d'esta persona (DNI, NIE o passaport).
a.2.- Com que la sol·licitant és una persona jurídica, s'ha d'aportar, a més, documentació acreditativa i identificativa, que consisteix en una còpia de l'escriptura de constitució/estatuts actualitzada i acreditació de la inscripció en el Registre Mercantil o registre corresponent, així com de la targeta d'identificació fiscal.
En cas que esta documentació s'haja aportat anteriorment i no haja experimentat cap variació, només caldrà presentar el certificat de la secretaria de l'entitat acreditatiu que no s'ha produït cap canvi en la documentació identificativa de l'entitat i de la vigència del nomenament de qui ocupe la presidència o la seua representació en la data de presentació de la sol·licitud.
Esta documentació no serà necessària quan la persona que presente la sol·licitud siga la persona representant legal de la sol·licitant.
b) Memòria (segons model normalitzat MECMPROM inclòs com a formulari d'este tràmit i també disponible en el tràmit telemàtic), en la qual s'especifiquen els objectius de la proposta i com es pretén aconseguir-los, així com el programa d'actuació que garantisca la seua execució en l'exercici en el qual es concedeix la subvenció.
c) Pressupostos o factures proforma detallats per unitats, que han de ser externs a la persona sol·licitant, excepte si aquests són promoguts per les corporacions locals i, en aquest cas, podran substituir-se per una memòria valorada de l'actuació que es realitzarà desglossada per partides i preus unitaris.
d) Dades de DOMICILIACIÓ BANCÀRIA:
. En tot cas han d'indicar-se en l'apartat 'Dades bancàries' del formulari web de sol·licitud les dades del compte bancari en la qual, de resultar beneficiària, la persona sol·licitant desitja que es realitze el pagament de l'import de l'ajuda.
. I, a més, ha de realitzar-se el tràmit telemàtic d'aquesta Guia Prop denominat "PROPER: procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat." (vegeu enllaç directe a ell en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" del present tràmit), en el cas que no s'hagen presentat les dades de domiciliació bancària amb anterioritat davant la Generalitat Valenciana, o si amb posterioritat eixes dades han experimentat qualsevol variació.
e) Declaració responsable d'estar al corrent de les seues obligacions per reintegrament de subvencions. (Esta declaració està inclosa en un dels apartats del model normalitzat ANEXENTE_Annex a la sol·licitud de subvenció, que figura com a formulari d'este tràmit i també en el tràmit telemàtic).
f) Declaració responsable que acredite que la sol·licitant no està incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, compleix amb els requisits exigits en la normativa reguladora, disposa de la documentació que així ho acredita i es compromet a mantindre el seu compliment fins a la finalització del procediment. (Esta declaració està inclosa en un dels apartats del model normalitzat ANEXENTE_Annex a la sol·licitud de subvenció, disponible com a formulari d'este tràmit i també en el tràmit telemàtic).
g) Si és el cas, certificat o còpia de l'acte/acord de l'òrgan competent en el qual s'expresse la voluntat de sol·licitar la subvenció.
h) Declaració responsable de no haver rebut ni sol·licitat altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat o, si és el cas, llista d'entitats a les quals s'hagen sol·licitat o de les quals s'hagen obtingut, amb la indicació de la quantitat sol·licitada o concedida, la data de concessió, si és el cas, i la normativa en què s'empara. (Esta declaració està inclosa en un dels apartats del FORMULARI WEB de SOL·LICITUD de subvenció).
i) Declaració responsable sobre el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat, quan la sol·licitant de la subvenció exercisca una activitat empresarial, en cas contrari, declaració d'estar-ne exempta. En qualsevol cas, s'hi ha d'indicar el percentatge de treballadors/ores amb diversitat o discapacitat en relació amb la plantilla que té, a dia anterior a la publicació de la convocatòria, o incloure un compromís per escrit de contractar-ne un percentatge superior durant l'àmbit temporal de l'ajuda. (Esta declaració i la resta d'informació estan incloses en un dels apartats del model normalitzat ANEXENTE_Annex a la sol·licitud de subvenció, que figura com a formulari d'este tràmit i també en el tràmit telemàtic).
j) Certificació de la persona titular de la tresoreria, secretaria o intervenció de l'entitat sol·licitant sobre el caràcter no compensable o no recuperable de l'IVA suportat en l'actuació per a la qual se sol·licita subvenció, si és procedent.
k) Declaració responsable de no haver sigut sancionada per resolució administrativa ferma, conforme al que estableix el títol VI de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana. (Aquesta declaració està inclosa en un dels apartats del model normalitzat ANEXENTE_Annex a la sol·licitud de subvenció, disponible com a formulari d'este tràmit i també en el tràmit telemàtic).
l) Si es disposa d'ells, s'ha d'aportar:
- Documentació que acredite que disposa de pla d'igualtat, vigent i, si és el cas, visat pel centre directiu de l'Administració de la Generalitat amb competències en matèria de dona, i d'haver presentat l'informe anual d'avaluació de resultats davant del mateix organisme.
- Acreditació documental de disposar de certificat, distintiu o reconeixement empresarial en matèria d'igualtat d'oportunitats entre homes i dones, emés per una administració pública.
- Protocol d'actuació, vigent, contra la discriminació i l'assetjament moral, contra l'assetjament sexual i per raó de sexe i per a la promoció de la igualtat efectiva de dones i homes.
m) Si és el cas, documentació acreditativa de les circumstàncies rellevants per a la valoració de l'expedient.
2.3 - DOCUMENTACIÓ ADDICIONAL
En el cas d'estes ajudes, s'ha de presentar la següent documentació addicional que preveu l'article 21.1 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022, segons siga procedent:
a) Memòria de l'entitat sol·licitant en la qual es motiven les accions proposades en relació amb els objectius que es pretenen aconseguir i amb l'expressió dels mitjans personals, materials i tècnics amb els quals compte per a dur a terme les actuacions plantejades, en cada cas.
b) Certificat de la persona titular de la secretaria de l'entitat en què quede constància de la realització per part de l'entitat local de la campanya de promoció del Dia del Comerç Local, en l'exercici anterior a la sol·licitud de l'ajuda.
2.4. En el cas que els documents exigits que han d'acompanyar la sol·licitud de concessió d'ajudes ja estiguen en poder de qualsevol òrgan de l'administració actuant, el sol·licitant podrà al·legar aquesta circumstància, de conformitat amb la legislació vigent de procediment administratiu comú, sempre que es faça constar la data i l'òrgan o la dependència en què van ser presentats o, si és el cas, emesos.
En els supòsits d'impossibilitat material d'obtindre el document, l'òrgan competent, podrà requerir a la sol·licitant la seua presentació o, en defecte d'això, l'acreditació per altres mitjans sempre que siguen, així mateix, acreditatius del compliment dels requisits requerits.
2.5. A més de la documentació requerida, l'Administració podrà recaptar de l'entitat sol·licitant l'aportació addicional d'altres documents o dades aclaridores que considere necessàries per a resoldre millor sobre la sol·licitud presentada.
1. La PRESENTACIÓ de la sol·licitud i de la documentació annexa requerida per a l'obtenció d'estes ajudes NOMÉS pot realitzar-se MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC d'este tràmit. 2. Per a eixa presentació telemàtica, la persona sol·licitant (física o jurídica) ha de disposar d'un sistema de firma...
Esmena
L'esmena o qualsevol altra aportació de documentació (com la presentació de la documentació justificativa) ha de realitzar-se MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC de la Guia Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme", l'enllaç directe al qual està disponible en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'este tràmit.
Resolució
- El termini màxim per a la resolució i notificació de les sol·licituds que es formulen per a la concessió de les ajudes convocades serà de SIS MESOS comptats des de la data de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.
- Transcorregut el termini sense que haja recaigut resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de l'ajuda, en els termes previstos en la legislació vigent de procediment administratiu comú.
A) QUANTIA
Esta ajuda podrà arribar fins al 90 % de l'import de l'actuació subvencionada amb un límit de 50.000 euros.
B) COMPATIBILITAT D'AJUDES: vegeu el que indica l'article 8 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022.
Vegeu el que preveu l'article 13 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022 i resolc sisé de la Resolució de convocatòria.
La resolució posa fi a la via administrativa i contra aquesta la persona interessada podrà optar entre interposar, potestativament, un recurs de reposició davant del mateix òrgan que l'ha dictada, d'acord amb la legislació vigent de procediment administratiu comú; o bé impugnar-la directament davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de la notificació, per a la qual cosa cal formular el corresponent recurs contenciós administratiu a l'empara del que estableixen els art. 10.1, lletra a, i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. En cap cas podrà simultaniejar-se la interposició dels dos recursos.
03001 - Alacant/Alicante
El règim sancionador s'aplicarà per la comissió d'infraccions administratives previstes en la normativa bàsica estatal als subjectes que en siguen responsables i es regirà pel que disposa el capítol IV del títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions.
- RESOLUCIÓ de 28 de novembre de 2024, de la consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, de CONCESSIÓ de les ajudes convocades per Resolució de 28 de desembre de 2023, de la directora general de Comerç, Artesania i Consum, per la qual s'efectua la convocatòria anticipada per a l'exercici...
- CORRECCIÓ D'ERRADES de la Resolució de 28 de novembre de 2024, de concessió de les ajudes en matèria de comerç, artesania i consum. Expedients tipus CMPROM (DOGV núm. 9998, de 03/12/2024).
Justificació
El TERMINI de presentació de documentació per a la liquidació de les ajudes, amb caràcter general, finalitzarà el 31 d'OCTUBRE de cada exercici, llevat que per circumstàncies concurrents es fixe un termini distint en la resolució de convocatòria o en la resolució de concessió.
*NOTA: d'acord amb el resolc octau de la Resolució de convocatòria i el resolc tercer de la Resolució de concessió i la seua correcció d'errades, EN L'EXERCICI 2024 la justificació d'estes ajudes es realitzarà FINS AL DIA 10 DE DESEMBRE DE 2024, inclòs.
La liquidació de les ajudes s'efectuarà una vegada executat el projecte íntegrament o en les fases previstes, d'acord amb el pressupost presentat i en els termes i terminis fixats per a la concessió de l'ajuda, sent també admissible la realització de pagaments parcials, d'acord amb el que s'estableix en les resolucions de concessió.
* IMPORTANT: les beneficiàries hauran de complir, en el referit al PAGAMENT DE LES FACTURES de les despeses realitzades en l'execució de les actuacions subvencionades, amb el que s'estableix en la normativa sectorial que li siga aplicable o, en defecte d'això, amb el que s'estableix en la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'establixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials.
- La DOCUMENTACIÓ a presentar en aquest termini per a la liquidació de les ajudes serà mitjançant COMPTE JUSTIFICATIU, el contingut del qual serà el previst en l'article 15.3 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022.
De conformitat amb el que es disposa en l'article 23.2 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022, amb la justificació ha d'aportar-se, a més, la següent documentació:
a) Memòria detallada de l'execució de les actuacions i de l'abast dels objectius proposats.
A aquesta memòria s'acompanyarà documentació gràfica i altres suports documentals adequats per a acreditar el que en la mateixa s'expresse.
b) En el cas de la realització d'accions de promoció del comerç de l'article 22.10 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022, consistents en la implantació dels bons de comerç, ha de presentar-se també certificat de la persona interventora de l'entitat corresponent, en la qual s'indiquen les empreses incloses en la campanya de promoció, amb indicació del nom o raó social de les empreses participants, NIF o CIF, CNAE/IAE, import dels bons utilitzats en cada comerç participant en la campanya i subvenció concedida a cadascun d'elles.
- Sobre la quantitat justificada i aprovada, una vegada verificat el presentat per la beneficiària, s'aplicarà el % de suport concedit. En tot cas si la quantitat justificada i aprovada és igual o superior a la inicialment aprovada es proposarà el pagament total de la subvenció concedida.
- La presentació de la justificació es realitzarà utilitzant el TRÀMIT TELEMÀTIC de la Guia PROP "Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme" (vegeu enllaç directe en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" del present tràmit).
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Administracions
- Ajudes i subvencions
- Administracions locals
- Comerç i consum
- Administracions locals
- Ajudes i subvencions
PERFILS
- Administració i altres entitats
- Ens locals
TIPUS
- Ajudes, beques i subvencions