Sol·licitud per a la concessió de subvencions per a la realització del programa mixt d'ocupació-formació Acció Inserta 2025

LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació

Codi SIA: 2927788
|
Codi GVA: 22934
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 04-04-2025

Fins 29-04-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Convocar per a l'exercici 2025, a través del procediment de concurrència competitiva, subvencions destinades al desenrotllament en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, del programa mixt d'Ocupació-Formació Acció Inserida.

El citat programa mixt d'Ocupació-Formació Acció Inserida té com a objectiu millorar la qualificació professional de les persones participants en els termes arreplegats en l'art. 29.2 del Reial decret 818/2021 de 28 de setembre, pel qual es regulen els programes comuns d'activació per a l'ús del Sistema Nacional d'Ocupació.
 

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 04-04-2025 fins a 29-04-2025
Al·legació / AportacióTermini obert
Des de 04-04-2025 00:00:00h

A qui va dirigit

Empreses
Persones interessades

Entitats beneficiàries:

Podran promoure els projectes del programa mixt d'Ocupació-Formació Acció Inserida i ser entitats beneficiàries, en les condicions i amb els requisits que s'assenyalen en l'article 2 de l'Orde de bases:

a) Les entitats locals territorials de la Comunitat Valenciana, els seus organismes autònoms i entitats amb competències en matèria de promoció d'ocupació, dependents o assimilades a estes, la titularitat dels quals corresponga íntegrament a estes entitats locals.

Les mancomunitats i altres agrupacions d'entitats locals territorials de la Comunitat Valenciana amb personalitat jurídica pròpia que compten explícitament entre els seus principals fins constitutius amb el foment de l'ocupació, podran ser beneficiàries de les ajudes sempre que per la mancomunitat o agrupació es presente una única sol·licitud i l'àmbit d'actuació del projecte es desenrotlle almenys en dos municipis de la mancomunitat o agrupació.

D'acord amb el que es preveu en l'article 11.2 de la LGS, els membres associats de l'entitat beneficiària que es comprometen a efectuar la totalitat o part de les activitats que fonamenten la concessió de la subvenció en nom i per compte del primer tindran igualment la consideració d'entitats beneficiàries.

b) Òrgans, organismes autònoms o altres ens públics dependents de l'Administració de la Comunitat Autònoma. 

c) Associacions, fundacions i altres entitats privades, totes elles sense ànim de lucre, amb almenys una delegació en el territori de la Comunitat Valenciana, legalment constituïdes conforme a la seua específica normativa reguladora, amb personalitat jurídica pròpia i plena capacitat d'obrar i inscrites en el corresponent registre.

d) Les entitats firmants d'Acords/Pactes Territorials per l'Ocupació constituïts a l'empara de la corresponent normativa reguladora de la Comunitat Valenciana, podran ser beneficiàries de les ajudes sempre que per les mateixes es presente una única sol·licitud que podrà ser formulada per una de les entitats locals que ho haguera subscrit que haurà de disposar de la corresponent autorització de les accions formatives incloses en el projecte.

Les entitats firmants de l'Acord o Pacte podran avalar, per tant, una única sol·licitud, el projecte de la qual s'haurà de desenrotllar almenys en dos municipis dels quals conformen l'acord o pacte. Per a l'admissió de la sol·licitud el projecte haurà de ser aprovat per totes les entitats locals, els agents socials i econòmics que hagueren subscrit l'Acord o Pacte, i s'haurà d'aportar el document que l'avale, així com els corresponents acords del ple de la corporació i, si és el cas, els convenis interadministratius en el qual es regulen expressament els compromisos assumits per al desenrotllament del projecte.

Persones destinatàries:
 
L'alumnat haurà de complir, en la data d'incorporació al projecte, els requisits mínims establits en l'article 4.1 de l'Orde per la qual s'aproven les bases reguladores:

a) Complir els requisits establits en la normativa d'aplicació per a formalitzar un contracte de formació en alternança.

b) Ser desocupades segons la definició continguda en l'art. 4.1.a de l'orde de bases. 
La situació laboral de l'alumnat en el moment d'incorporar-se a la primera etapa determinarà la seua condició de persona desocupada per a les dos etapes.

c) Complir els requisits establits per a l'accés a les accions formatives establits en la normativa reguladora dels certificats professionals. 

Així mateix, d'acord amb el que es preveu en l'article 9.1 de la mateixa orde, sempre que complisquen els requisits mínims, són programes específics per a persones pertanyents als col·lectius amb majors dificultats d'inserció laboral o en situació de vulnerabilitat que allí s'arrepleguen.

En la preselecció de les persones participants col·laboraran els servicis socials de les entitats locals amb la finalitat que la selecció definitiva de l'alumnat es concrete en persones pertanyents als citats col·lectius, als efectes dels quals, els Servicis Socials certificaran a través d'un llistat ordenat de major a menor puntuació, els resultats obtinguts.

D'acord amb les instruccions per a la preselecció i selecció definitiva de l'alumnat treballador que si és el cas es dicten la selecció de l'alumnat treballador, en tot cas, serà precedida de la tramitació d'oferta de servicis formatius per part de Labora; es garantirà un percentatge d'almenys el 50% de dones entre les persones participants en els projectes.

L'entitat haurà d'aportar a Labora, el llistat de persones candidates i haurà d'haver comprovat anteriorment que es troben registrades com a demandants d'ocupació en un Espai Labora, per a poder incloure-les en l'oferta de servicis formatius. 

L'alumnat haurà de ser major de 16 anys i a més estar en edat de treballar com a mínim fins a la finalització del projecte. En el cas de menors de 18 anys, però majors de 16, hauran d'aportar-se els consentiments i autoritzacions preceptives.

Requisits

D'acord amb l'art.2 de l'Orde 23/2024 de bases reguladores:
   
1. Podran promoure els projectes i ser entitats beneficiàries de les subvencions les entitats públiques i privades que per la seua finalitat o competència puguen dur a terme l'execució de les corresponents obres o servicis i disposen de capacitat tècnica i de gestió suficients.

2. Les obres o servicis d'utilitat pública o interés social en els quals s'incorpore l'alumnat treballador, hauran de correspondre per la seua finalitat o competència a les entitats beneficiàries i executar-se directament per estes.

3. Les entitats beneficiàries hauran de comptar amb la preceptiva autorització, acreditació o inscripció per a impartir cada una de les especialitats formatives que sol·liciten, ateses les característiques de la formació a impartir en els projectes, d'acord amb el que establisca en les respectives convocatòries dels programes.

4. En cada convocatòria es podrà establir requisits mínims de població i desocupació que haja de reunir el terme municipal en el qual s'executarà el projecte, ateses les circumstàncies socioeconòmiques de la Comunitat Valenciana, les convocatòries podran establir límits, amb base en estos paràmetres, al nombre de projectes a presentar
per les entitats promotores.

5. D'acord amb la normativa aplicable atés el tipus de formació que s'impartix en els projectes, bé es tracte de certificats professionals o especialitats no certificables, en tot cas, les entitats beneficiàries hauran d'executar les accions formatives per si mateixes i no podran subcontractar amb tercers l'execució de l'activitat formativa que els haja sigut adjudicada. No es considerarà subcontractació, a este efecte, la contractació de personal docent per a la impartició de la formació.

6. No podran obtindre la condició de beneficiària aquelles entitats en els qui concórrega alguna de les circumstàncies a què es referix l'article 13, apartats 2 i 3, de la LGS.

D'acord amb el Resolc Tercer de la convocatòria:

Podran presentar sol·licituds de projectes nous de segona etapa qualsevol de les entitats contemplades en l'article 2 de les bases reguladores. No obstant això, en el cas de municipis de més de 50.000 habitants que estiguen desenrotllant un projecte concedit sobre la base de la primera etapa, per a poder presentar una sol·licitud de projecte nou de segona etapa serà requisit necessari presentar també sol·licitud del projecte de continuïtat de primera etapa adequat al que es preveu en la lletra a) d'este apartat

D'acord amb el que s'establix en l'article 2.5 de l'Orde de bases 23/2024 de 3 de setembre, els municipis de menys de 50.000 habitants podran sol·licitar un màxim d'un projecte. En conseqüència, si hagueren dut a terme un projecte en la primera etapa del programa únicament podran sol·licitar un projecte de continuïtat dels previstos en l'apartat a) anterior; si no hagueren dut a terme cap projecte en la primera etapa podran sol·licitar un projecte nou de segona etapa.  

En els projectes s'impartirà la següent formació complementària de caràcter modular:

Quan es tracte de projectes de continuïtat podran impartir-se altres mòduls complementaris, com a idiomes, treball en equip o coaching.

Quan es tracte d'un projecte nou de segona etapa s'impartirà:

- FCOI02 Alfabetització informàtica: Informàtica i internet.
- FCOO03 Inserció Laboral, Sensibilització Mediambiental i Igualtat de Gènere, de 10 hores de duració.
- CTRI0001 Igualtat i No Discriminació en l'Àmbit Laboral, de 12 hores de duració. 
En el cas que el certificat professional no incloga formació en prevenció de riscos laborals s'impartirà, a l'inici del projecte, l'especialitat complementària FCOS02 “Bàsic de prevenció de riscos laborals.”

A més, podran impartir-se altres mòduls complementaris, com a idiomes, treball en equip o coaching.

Les entitats, hauran de disposar de la inscripció en les especialitats complementàries abans que finalitze el termini de presentació de sol·licituds.

Si és el cas, es tindrà en compte en tots els projectes les previsions arreplegades en l'apartat 2 i 3 de l'article 6 de l'Orde de bases relativa als programes específics i accions formatives previstes per a l'alumnat que no haja aconseguit els objectius de l'Educació Secundària Obligatòria o equivalent o que estant en possessió del títol de graduat o graduada en ESO, no haja obtingut el títol de batxiller o equivalent.
 

Com es tramita

Procés de tramitació

1. Segons article 12 de l'Orde 23/2024, de 3 de setembre La instrucció del procediment correspondrà a les direccions territorials competents en matèria de formació per a l'ocupació,que podran recaptar de les entitats sol·licitants l'aportació addicional de quanta documentació es precise per a acreditar l'exacte compliment de les condicions exigides en la corresponent convocatòria i assegurar que es disposa de les dades necessàries per a la comprovació de la viabilitat tècnica i econòmica dels projectes i la correcta valoració d'estos. En el cas que la sol·licitud no complisca els requisits exigits o la documentació aportada continguera errors o fora insuficient d'acord amb el que es disposa en el paràgraf anterior l'òrgan instructor requerirà a l'entitat promotora sol·licitant perquè, en el termini de 10 dies hàbils, esmene la falta o aportació els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistida en la seua petició.

2. Finalitzada la fase anterior, per la direcció territorial s'emetrà un informe amb la relació de projectes que hagen acreditat la seua viabilitat tècnica i econòmica així com el compliment de la resta de les condicions exigides per a ser objecte de subvenció, amb indicació, d'acord amb les instruccions que a este efecte puga establir la Direcció General de Labora competent en matèria d'Ocupació i Formació, d'aquelles dades que, havent de comprovar-se en la fase d'instrucció, siguen necessaris per a l'adequada valoració dels projectes. Així mateix, la direcció territorial inclourà en l'Informe la relació de les sol·licituds que d'acord amb la instrucció practicada hagen de ser inadmeses o excloses indicant les causes concretes per a la seua exclusió.

3. Els projectes es valoraran per una comissió de valoració que analitzarà totes les sol·licituds que complisquen les condicions previstes, aplicant els criteris de valoració establits en estes bases en l'article 13, resolent-se per orde de major a menor puntuació. En tot cas, la valoració dels projectes es realitzarà sobre la documentació presentada per les entitats dins del termini de presentació de sol·licituds establit en les corresponents convocatòries, prenent en consideració les condicions que l'entitat reunisca la data de finalització d'este termini, que hauran de mantindre's com a mínim durant tot el període d'execució. Els projectes en els quals alguna de les especialitats no complisca amb els requisits establits podran valorar-se parcialment, a proposta de l'òrgan instructor, sempre que el projecte mantinga la seua coherència i continue sent viable tècnicament. La comissió de valoració emetrà informe motivat en el qual es concrete el resultat de l'avaluació dels expedients.

4. La composició i funcionament de la comissió serà l'especificat en l'Orde 23/2024, de 3 de setembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, per la qual s'aproven les bases reguladores de la concessió de subvencions dels programes Escoles Taller, Tallers d'Ocupació i altres programes públics mixtos d'ocupació-formació.

5. D'acord amb la instrucció practicada, l'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de la comissió de valoració, formularà la proposta de resolució provisional que contindrà el llistat de valoració de les sol·licituds amb indicació dels criteris tinguts en compte en la valoració i la seua aplicació concreta. S'indicarà, respecte de les sol·licituds denegatòries, inadmeses o excloses per no reunir requisits, les causes concretes de la seua exclusió. Respecte a les sol·licituds admeses quedarà reflectida la puntuació obtinguda en cada ítem de valoració i la puntuació final de cada una de les sol·licituds que complixen tots els requisits necessaris per a ser beneficiàries de les subvencions contemplades en la corresponent convocatòria. Este llistat es publicarà en la pàgina web www.labora.gva.es, a fi de que puguen realitzar les al·legacions corresponents respecte de la puntuació obtinguda en el termini de 10 dies. Així mateix, es remetrà un avís a l'adreça de correu electrònic que figure en l'expedient, on s'informarà de la citada publicació. La falta de pràctica de l'avís no impedirà que la publicació siga considerada plenament vàlida des de la seua data.

6. Una vegada ateses les al·legacions es formularà la proposta de resolució definitiva.

Criteris de valoració

1. De conformitat amb el que s'establix en el primer paràgraf de l'art. 13 de l'Orde 23/2024, de 3 de setembre, per a les entitats que havent presentat sol·licitud en la primera etapa presenten sol·licitud també en la segona, es mantindrà la valoració obtinguda en la primera etapa, amb excepció del que es preveu en el criteri 6, en el qual únicament ser tindrà en compte en esta segona etapa l'assenyalat en l'apartat 6.2.2 ‘Valoració per a la segona etapa'. 2. Les sol·licituds de projecte nou de segona etapa seran valorades d'acord amb els criteris establits en l'article 13 de l'Orde 23/2024, de 3 de setembre. 3. Conforme al que s'establix en l'article 13 de l'Orde de bases, apartat C a l'efecte d'aplicació del criteri quatre, referent a la desocupació per al càlcul de la taxa d'atur de les comarques a l'efecte de valoració d'este criteri s'utilitzaran les dades relatives a l'últim trimestre publicats en el portal estadístic de la Generalitat, «Indicadors del mercat de treball a nivell subprovincial», a data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. 4. Conforme al que s'establix en l'article 13 de l'Orde de bases, apartat F, a l'efecte d'aplicació del criteri referent a l'àmbit territorial, es consideren municipis afectats pel risc de despoblament, els beneficiaris de la línia específica del Fons de Cooperació Municipal per a la Lluita contra el Despoblament dels Municipis de la Comunitat Valenciana d'acord amb el que s'establix en la Resolució d'11 de novembre de 2024, de la Presidència de la Generalitat, sobre l'assignació de la línia específica del fons de cooperació municipal per a la lluita contra el despoblament dels municipis de la Comunitat Valenciana que correspon a cada entitat beneficiària, en l'exercici pressupostari 2024 (DOGV de 21-11-2024) i la Llei 5/2023, de 13 d'abril, Integral de mesures contra el despoblament i per l'equitat territorial en la Comunitat Valenciana

Observacions

Els projectes de manera que no es trenque temporalment l'itinerari d'ocupació-formació programat s'establix un sistema de valoració comuna per a totes les entitats, sense perjuí que per a les entitats que presenten sol·licitud en les dos etapes, es mantindrà la valoració obtinguda en la primera...

Saber més
Òrgans de tramitació
La instrucció del procediment correspondrà a les Direccions Territorials competents en matèria de formació per a l'ocupació. Els projectes que superen la fase d'instrucció seran valorats per una comissió de valoració que analitzarà totes les sol·licituds que complisquen les condicions previstes,...
Saber més

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 04-04-2025 fins a 29-04-2025

El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria. (DOGV nº 10080 de 03/04/2025)

 

Ampliar el termini  fins al 29/04/025, segons Nota Informativa firmada pel Director General d'Ocupació i  Formació 

Documentació

1. En el cas de mancomunitats o  agrupacions d'entitats locals constituïdes en Acords o Pactes per l'Ocupació, la documentació relacionada en l'apartat següent s'aportarà per cada un dels membres que es comprometa a efectuar la totalitat o part de les activitats en nom i per compte del primer.

2. Les sol·licitud s'acompanyarà de la següent documentació, que haurà d'annexar-se per mitjans telemàtics, sense perjuí que puga requerir-se en determinades circumstàncies l'exhibició   dels documents originals per al seu acarament:
a) Autorització expressa a LABORA-Servici Valencià d'Ocupació i Formació perquè comprove les dades d'identitat de la persona sol·licitant o, si és el cas, de tractar-se d'una persona jurídica, de la persona que ostente la representació, d'acord amb el Resolc Octau de la convocatòria.
b) Declaració responsable de l'entitat beneficiària de no trobar-se en cap dels supòsits de l'article 13.2 i 3, de la LGS, segons model normalitzat, així com de no ser deutor per resolució de procedència de reintegrament, tant en el moment de la concessió com en el cobrament de la subvenció.  
c) Documentació d'identificació fiscal de l'entitat sol·licitant.
d) Autorització a LABORA-Servici Valencià d'Ocupació i Formació perquè obtinga de manera directa a través de certificats telemàtics, l'acreditació del compliment d'obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, d'acord amb el Resolc Octau de la convocatòria.
e) Document acreditatiu de l'últim abonament de l'Impost d'activitats Econòmiques (I.A.E), o declaració responsable de la seua exempció o no subjecció.
f) Declaració responsable de l'entitat sol·licitant sobre el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció d'esta obligació, segons el que s'establix en el Decret 279/2004, de 17 de desembre del Consell.
g) En el cas de pactes per l'ocupació, acreditació de la seua inscripció en el Registre de pactes territorials per l'ocupació i desenrotllament local participatiu i sostenible de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el Resolc Octau de la convocatòria

3. Informació que ha d'acompanyar a la sol·licitud.
a) Certificació acreditativa del finançament d'aquella part del cost del projecte no subvencionada, entenent-se que queda per compte de l'entitat beneficiària la diferència de finançament necessari per a la total execució de l'activitat subvencionada.
b) Dades de domiciliació bancària d'acord amb el Resolc Octau de la convocatòria.
c) Documentació acreditativa de la titularitat jurídica de l'objecte d'actuació i de la seua disponibilitat per a l'execució de l'obra o servici previstos, d'acord amb el Resolc Octau de la convocatòria.
d) Projecte relatiu a l'obra o servici a realitzar, d'acord amb el Resolc Octau de la convocatòria.
e) Projecte de Pla Formatiu per especialitats i en relació amb el projecte d'obra o servici que calga desenrotllar, de manera que s'establisca la coherència entre les especialitats formatives sol·licitades, el pla formatiu per especialitats i les unitats d'obra o servicis, d'acord amb el Resolc Octau de la convocatòria.
f) En relació amb el que es preveu en l'Orde de bases en els apartats 6 i 7 de l'article 6 les entitats hauran d'aportar el pla d'orientació de les persones participants en el qual es detallarà l'assessorament i informació laboral i professional i l'assistència tècnica a l'alumnat participant tant per a la busca d'ocupació per compte d'altri com per a l'establiment per compte propi, de manera individual o en projectes d'economia social, així com els recursos dels quals disposa l'entitat per a la seua implementació.  
g) En relació amb el que es preveu en l'Orde de bases en l'article 3.1 s) les entitats presentaren informe sobre les mesures concretes a adoptar per a permetre a l'alumnat treballador amb responsabilitats familiars i de cura, conciliar la seua participació en el programa amb la cura de descendents en primer grau menors de 12 anys o familiars dependents i indicar els casos en els quals no serà possible l'establiment de les citades mesures per incompatibilitat amb l'adequada gestió del projecte. 

4. Amb caràcter voluntari, podrà aportar-se així mateix la documentació acreditativa dels criteris arreplegats en l'article 13 de l'Orde de bases, en el termini de sol·licitud i en els termes previstos en este.

L'aportació de la documentació acreditativa dels criteris arreplegats en l'article 13 té caràcter voluntari, en conseqüència, solament es valorarà la documentació que acompanye l'entitat en el termini de sol·licitud, sense que procedisca realitzar requeriments en la fase d'instrucció a l'efecte d'esmena d'esta documentació en el cas que continguera errors o fora insuficient per a efectuar la valoració.

Forma de presentació
Telemàtica

D'acord amb el que es preveu en l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, a l'efecte de presentació de sol·licituds, documentació que ha d'acompanyar a la sol·licitud, sol·licitud d'acompte, presentació de la documentació...

Saber més

Al·legació / Aportació

Termini
Des de 04-04-2025 00:00:00h
Descripció

Les al·legacions o aportació de documentació es realitzaran telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat.

Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar firmats electrònicament pels qui siguen competents per a això.

Forma de presentació

Resolució

Termini màxim

El termini per a resoldre i notificar les sol·licituds no podrà excedir de 6 mesos comptats a partir de la publicació d'esta resolució.

Transcorregut el termini anterior sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, s'entendrà desestimada la sol·licitud per silenci administratiu, sense perjuí que subsistisca l'obligació legal de resoldre.

Quantia i cobrament

Esta actuació està cofinançada per la Unió Europea a través del Programa Operatiu del Fons Social Europeu Plus de la Comunitat Valenciana 2021-2027. D'acord amb l'article 22 de l'Orde de bases, s'entendrà gasto subvencionable aquell que, de manera indubtable, responga a la naturalesa de l'activitat subvencionada, es realitzen en el termini que corresponga al període d'execució del programa i haja sigut efectivament pagat amb anterioritat a la finalització del període de justificació establit. En cap cas el cost d'adquisició dels gastos subvencionables podrà ser superior al valor de mercat. Les subvencions, per als projectes cofinançats per la Unió Europea a través del per el FSE+ o qualsevol altre fons europeu, calcularan per a cobrir els diferents gastos respectant, si és el cas, les condicions establides pel Reglament(UE) 2021/1060 del Parlament Europeu i del Consell de 24 de juny de 2021 pel qual s'establixen les disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenrotllament Regional, al Fons Social Europeu Plus, al Fons de Cohesió, al Fons de Transició Justa i al Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura, així com les normes financeres per a estos Fons i per al Fons d'Asil, Migració i Integració, el Fons de Seguretat Interior i l'Instrument de Suport Financer a la Gestió de Fronteres i la Política de Visats, Reglament (UE) 2021/1057, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, pel qual s'establix el Fons Social Europeu Plus (FSE+) i pel qual es deroga el Reglament (UE) n.º 1296/2013 i l'Orde TES/106/2024, de 8 de febrer, per la qual es determinen els gastos subvencionables pel Fons Social Europeu Plus durant el període de programació 2021-2027, o l'Orde que puga substituir-la per al pròxim període de programació, o en la normativa aplicable que regule el programa finançat amb fons europeus que cofinancen esta ajuda. A l'efecte de determinar la quantia de la subvenció, s'establixen els següents mòduls de subvenció: A) Mòdul A. Costos salarials del personal directiu, docent i auxiliar administratiu: 4 € per cada participant i hora. B) Mòdul B. Costos de formació i manteniment: 1,12 € per cada participant i hora. C) Mòdul C: Salaris de l'alumnat derivat del contracte de formació en alternança: el 100% del Salari Mínim Interprofessional anualment establit corresponent a l'any de concessió de la subvenció, inclosa la part proporcional de les dos pagues extraordinàries, en concepte de salaris de l'alumnat treballador, sense perjuí de l'obligació de les entitats de fer efectiva les retribucions que corresponguen a l'alumnat treballador d'acord amb la normativa laboral aplicable, si és el cas els possibles increments que es pogueren produir en els referits costos salarials seran de càrrec de l'entitat beneficiària. En cap cas l'import de la subvenció que cobrisca els costos salarials i de Seguretat Social del personal contractat per a l'execució del projecte, podrà superar els costos reals derivats dels contractes que se subscriguen. A l'efecte del càlcul de la subvenció, la duració dels projectes de duració de dotze mesos serà equivalent a 1.920 hores (960 hores en el cas de 6 mesos). El nombre d'hores indicat és a l'efecte del càlcul de la subvenció i no està vinculat a la jornada i horaris que haja de realitzar l'alumnat treballador d'acord amb la normativa laboral

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició
Obligacions

1. A més de les establides en l'article 14 de la LGS, en la normativa de formació professional i altra normativa d'aplicació, i sense perjuí de les obligacions específiques que les administracions competents els imposen, són obligacions de les entitats beneficiàries:

a) Complir en la impartició de les accions formatives les prescripcions que els siguen aplicable en virtut de disposició legal o reglamentària, inclosa l'obligació d'impartir la formació en els espais i amb els mitjans formatius autoritzats, acreditats o inscrits per a tal fi.

b) Mantindre les exigències tecnicopedagògiques, d'instal·lacions, equipament i mitjans humans tingudes en compte per a l'autorització, acreditació o inscripció de l'especialitat.

c) Comprovar que les persones participants disposen dels requisits d'accés per a realitzar l'acció formativa en funció dels requeriments d'esta.

d) Garantir la gratuïtat de les accions formatives per a les persones participants en la formació subvencionada.

e) Informar l'alumnat de l'abast de la formació i de si esta és conduent o no a l'obtenció d'un certificat professional, així com quines són les oportunitats de formació en el sistema de formació professional per a millorar la seua ocupabilitat.

f) Remetre a l'òrgan competent una comunicació d'inici del projecte, qualsevol modificació posterior, i la comunicació de la seua finalització, conforme al contingut, terminis i procediments que a este efecte s'establisquen en les convocatòries i instruccions que les desenrotllen, d'acord amb l'art.3 de l'Orde 23/2024 de bases reguladores.

g) Aportar les dades i direcció completa del lloc d'impartició, d'acord amb l'art.3 de l'Orde 23/2024 de bases reguladores.

h) Aportar la informació i documentació que es requerisca durant la fase d'instrucció del procediment, execució de la formació i justificació de la subvenció, així com tindre a la disposició dels òrgans de control competents els documents acreditatius de l'assistència de l'alumnat i els controls de l'avaluació del seu aprenentatge.

i) En els termes que s'establisquen en les corresponents convocatòries realitzar el seguiment de la participació de l'alumnat treballador i personal dels projectes, així com de l'aprenentatge de l'alumnat i la seua avaluació.

j) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, seguiment i control, d'acord amb l'art.3 de l'Orde 23/2024 de bases reguladores.

k) Executar els projectes respectant les normes aplicables, en particular les relatives a contractació pública, protecció de dades de caràcter personal, seguretat i salut laboral, protecció del medi ambient i igualtat d'oportunitats entre hòmens i dones i conciliació de la vida laboral i familiar.

l) Acreditar trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social tant a la data de concessió com a la de pagament.

m) Haver realitzat o, si és el cas, garantit les devolucions de quantitats concedides i pagades en convocatòries anteriors, d'acord amb l'art.3 de l'Orde 23/2024 de bases reguladores.

n) Comunicar a l'òrgan concedent l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades amb anterioritat a la justificació de l'aplicació dels fons.

o) Portar una comptabilitat separada o codi comptable adequat respecte de totes les transaccions relacionades amb l'activitat subvencionada, d'acord amb l'art.3 de l'Orde 23/2024 de bases reguladores.

p) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentres puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control, d'acord amb el art.3 de l'Orde 23/2024 de bases reguladores.

q) Identificar convenientment, a l'efecte de difusió pública, les activitats, obres i servicis que es realitzen, d'acord amb el art.3 de l'Orde 23/2024 de bases reguladores.

r) Quan l'entitat beneficiària de la subvenció siga una entitat local, com a requisit previ al cobrament de l'acompte i del principal, haurà de presentar l'acreditació d'estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes.

s) Acceptar la seua inclusió en la llista d'entitats beneficiàries que es publicarà, d'acord amb el art.3 de l'Orde 23/2024 de bases reguladores.

Observacions

Les resolucions adoptades sobre les sol·licituds d'aquestes ajudes posen fi a la via administrativa i, contra aquestes, es podrà interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la notificació, davant del jutjat contenciós administratiu de la...

Saber més
Òrgans resolució
Vista la proposta de l'òrgan instructor, la persona titular de la Direcció General d'Ocupació i Formació dictarà la resolució procedent per delegació de la persona titular de la Direcció General de LABORA. Les resolucions de concessió seran motivades i determinaran, a més de l'objecte,...
Saber més

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Administracions
    • Ajudes i subvencions
  • Empreses
    • Ajudes i subvencions
    • Treball i ocupació
      • Formació
      • Entitats col·laboradores

TEMÀTICA

  • Treball i treballadors
    • Formació