Detall de Procediment

Convocatòria de la primera etapa de les subvencions per al desenvolupament del programa mixt d'ocupació-formació "Escoles d'Ocupació Et Formem" destinat a persones amb dificultats d'inserció laboral o pertanyents a col·lectius vulnerables amb càrrec al Programa operatiu del Fons Social Europeu Plus de la Comunitat Valenciana 2022-2027; Programa Operatiu del Fons Social Europeu Plus de la Comunitat Valenciana 2021-2027 (POCV), per a l'exercici pressupostari 2022.

Codi SIA: 2927788
Codi GUC: 22934
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud: TANCAT
(17-10-2022
28-10-2022)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

La present resolució té per objecte convocar per a l'exercici 2022, a través del procediment de concurrència competitiva, subvencions destinades al desenvolupament en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, del programa mixt d'ocupació-formació "Escoles d'Ocupació Et Formem". L'esmentat programa mixt d'ocupació-formació

Observacions

Observacions

DESTINATARIS I BENEFICIARIS FINALS DE L'ACCIÓ: persones desocupades demandants d'ocupació inscrites en un servei públic d'ocupació que complisquen requisits per a formalitzar un contracte de formació en alternança, així com els que estableix el certificat de professionalitat corresponent, major de 16 anys i en edat de treballar fins a la finalització del projecte, prioritàriament persones amb dificultats d'inserció laboral o pertanyents a col·lectius vulnerables. IMPACTE PREVIST: aproximadament, 630 persones desocupades. PRESSUPOST: 7.940.000,00 €.

Requisits

Requisits

- Les entitats beneficiàries han d'executar les accions formatives per si mateixes. D'acord amb el que disposa l'art. 27 del Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desplega la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el sistema de Formació Professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral, no podran subcontractar amb terceres parts l'execució de l'activitat formativa que els haja sigut adjudicada. No es considerarà subcontractació, a aquest efecte, la contractació de personal docent per a impartir la formació. - No podran obtindre la condició de beneficiàries les entitats que concórreguen en alguna de les circumstàncies a què es refereix l'article 13, apartats 2 i 3, de l'LGS. Els projectes que es presenten han de complir tots els requisits establits en el Reial decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat (d'ara en avant, RD 34/2008) i l'Ordre ESS/1897/2013, de 10 d'octubre, per la qual es desplega el Reial decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat i els reials decrets pels quals s'estableixen certificats de professionalitat dictats en la seua aplicació (d'ara en avant, Ordre ESS/1897/2013). Les entitats beneficiàries han d'estar acreditades i ser competents per a l'execució de les corresponents obres o serveis i disposar de la capacitat tècnica i de gestió suficients.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

ENTITATS BENEFICIÀRIES: Podran promoure els projectes d'ET FORMEM i ser entitats beneficiàries de les subvencions: Les entitats locals territorials de la Comunitat Valenciana, els seus organismes autònoms i entitats amb competències en matèria de promoció d'ocupació, dependents o assimilades a aquestes, la titularitat dels quals corresponga íntegrament a aquestes entitats locals. Les mancomunitats i altres agrupacions d'entitats locals territorials de la Comunitat Valenciana amb personalitat jurídica pròpia que tinguen, explícitament entre els seus principals fins constitutius, el foment de l'ocupació podran ser beneficiàries de les ajudes sempre que la mancomunitat o agrupació es presente en una única sol·licitud i l'àmbit d'actuació del projecte es desenvolupe almenys en dos municipis de la mancomunitat o agrupació. D'acord amb el que preveu l'article 11.2 de l'LGS, els membres associats de l'entitat beneficiària que es comprometen a efectuar la totalitat o part de les activitats que fonamenten la concessió de la subvenció en nom i per compte del primer tindran igualment la consideració de persones beneficiàries Els acords/pactes territorials per l'ocupació constituïts a l'empara de la corresponent normativa reguladora de la Comunitat Valenciana podran ser beneficiaris de les ajudes sempre que per l'acord o pacte es presente una única sol·licitud, que podrà ser formulada per una de les entitats locals que l'haja subscrit i que haurà de disposar de l'acreditació en les especialitats incloses en el projecte. L'acord o pacte podrà avalar, per tant, una única sol·licitud, el projecte de la qual s'ha de desenvolupar almenys en dos municipis dels que conformen l'acord o pacte. Per a l'admissió de la sol·licitud, el projecte ha de ser aprovat per totes les entitats locals, els agents socials i econòmics que hagen subscrit l'acord o pacte, i s'haurà d'aportar el document que l'avale, així com els corresponents acords del ple de la corporació i, si és el cas, els convenis interadministratius en què es regulen expressament els compromisos assumits per al desenvolupament del projecte. DESTINATARIS: L'alumnat haurà de complir, en la data d'incorporació al projecte, els requisits mínims que estableix l'article 4.1 de l'ordre per la qual s'aproven les bases reguladores: a) Ser desocupades, entenent-se com a tals a les demandants d'ocupació no ocupades, registrades en un servei públic d'ocupació amb independència de la seua nacionalitat, origen ètnic, sexe, edat, religió o creences, ideologia, malaltia, discapacitat, orientació sexual o identitat de gènere, expressió de gènere, llengua o qualsevol altra condició o circumstància personal o social. La situació laboral de l'alumnat en el moment d'incorporar-se a la primera etapa determinarà la seua condició de persona desocupada per a les dues etapes. b) Complir els requisits que estableix la normativa aplicable per a formalitzar un contracte de formació en alternança. c) Els que preveu l'art. 20 del Reial decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat, per a l'accés a la formació. Així mateix, d'acord amb el que preveu l'article 4.2 de la mateixa ordre, sempre que complisquen els requisits mínims, en els processos de selecció es donarà prioritat a persones pertanyents als següents col·lectius amb dificultats d'inserció laboral o vulnerables: a) Persones en situació o risc de pobresa, exclusió social o privació material severa. b) Les persones titulars i beneficiàries de la renda valenciana d'inclusió. c) Dones. d) Dones víctimes de tràfic d'éssers humans. e) Persones que encapçalen famílies monoparentals o monomarentals. f) Persones amb diversitat funcional. g) Persones que pateixen discriminació en l'accés a l'ocupació per alguna situació personal. h) Persones majors de 45 anys amb baixa qualificació. i) Persones, menors de 45 anys, en atur de llarga duració o en risc de caure en aquesta situació. j) Persones entre 16 i 18 anys en situació de guarda o tutela per la Generalitat. k) Persones entre 18 i 24 anys que hagen sigut subjectes al sistema de protecció de la infància i de l'adolescència o d'atenció socioeducativa de persones menors d'edat en conflicte amb la llei, en algun període dels tres anys anteriors a la majoria d'edat. l) Persones trans. m) Persones participants en els programes de preparació per a la vida independent del sistema de protecció a la infància i adolescència. L'alumnat haurà de ser major de 16 anys i, a més, estar en edat de treballar com a mínim fins a la finalització del projecte. En el cas de menors de 18 anys, però majors de 16, hauran d'aportar-se els consentiments i les autoritzacions preceptives.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • ORDRE 9/2022, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores del programa mixt d'ocupació-formació "Escoles d'Ocupació ET FORMEM" destinat a persones amb dificultats d'inserció laboral o pertanyents a col·lectius vulnerables. [2022/8485]
  • Resolució de 10 d'octubre de 2022, del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la convocatòria de la primera etapa de les subvencions per al desenvolupament del programa mixt d'ocupació-formació Escoles d'Ocupació Et Formem destinat a persones amb dificultats d'inserció laboral o pertanyents a col·lectius vulnerables amb càrrec al Programa operatiu del Fons Social Europeu de la Comunitat Valenciana 2021-2027 (POCV), per a l'exercici pressupostari 2022, en aplicació de l'Ordre 14/2017, de 17 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores d'aquestes.
  • Extracte de la Resolució de 10 d'octubre de 2022, del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la convocatòria de la primera etapa de les subvencions per al desenvolupament del Programa mixt d'ocupació-formació

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils a comptar des del següent a la publicació de la convocatòria. DOGV núm. 9449, de 14/10/2022 El termini de presentació de solucitudes és el següent: des del 17 al 28 d'octubre de 2022, tots dos inclosos.

Formularis documentació

Apartat 1. Documentació que ha de presentar l'entitat sol·licitant. En el cas de mancomunitats o agrupacions d'entitats locals constituïdes en acords o pactes per a l'ocupació, la documentació indicada en aquest apartat l'ha d'aportar cada un dels membres que es comprometa a efectuar la totalitat o part de les activitats en nom i per compte del primer. Les sol·licituds, que ha d'efectuar el representant legal de l'entitat, s'han d'acompanyar de la documentació següent, per a la qual cosa s'ha d'utilitzar, si escau, els models normalitzats disponibles en la pàgina web LABORA: a) Autorització expressa a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació perquè comprove les dades d'identitat del sol·licitant o, en cas de tractar-se d'una persona jurídica, del seu representant, de conformitat amb el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana. No obstant això, si de la comprovació efectuada resultara alguna discordança amb les dades facilitades per la mateixa persona interessada, l'òrgan instructor estarà facultat per a efectuar les actuacions que siguen procedents per tal d'aclarir-la. Si el sol·licitant no hi dona el seu consentiment, ha d'aportar una fotocòpia del document nacional d'identitat. Quan es tracte d'una mancomunitat o una agrupació d'entitats locals constituïdes en acords o pactes per l'ocupació, cada membre que es comprometa a efectuar la totalitat o part de les activitats en nom i per compte del primer ha de presentar un certificat emés per l'òrgan competent amb el detall dels compromisos assumits per cada un dels membres, així com l'autorització de la concessió i el pagament de la subvenció a l'entitat sol·licitant. A més, en el cas d'acords/pactes territorials, s'haurà de presentar, juntament amb la sol·licitud, un document acreditatiu de l'acord adoptat per a l'execució del projecte per l'òrgan de govern de l'acord o pacte territorial que garantisca que ha sigut aprovat per totes les entitats locals, els agents socials i econòmics que hagen subscrit l'acord o pacte, així com els corresponents acords del ple de la corporació i, si és el cas, els convenis interadministratius en el qual es regulen expressament els compromisos assumits per al desenvolupament del projecte. b) Declaració responsable de no trobar-se en cap dels supòsits de l'article 13.2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, segons el model normalitzat, així com de no ser deutor per resolució de procedència de reintegrament, tant en el moment de la concessió com en el del cobrament de la subvenció. c) Documentació d'identificació fiscal de l'entitat sol·licitant. d) Autorització a LABORA Servei València d'Ocupació i Formació perquè obtinga directament, per mitjà de certificats telemàtics, l'acreditació del compliment d'obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, en els termes previstos en els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. No obstant això, el sol·licitant pot denegar expressament aquesta autorització, per a la qual cosa ha d'aportar les certificacions que a continuació s'indiquen, i que tindran un període de validesa de sis mesos, a comptar des de la data d'expedició, d'acord amb el que estableix l'article 23.3 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions: - De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que la persona sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries. - De la Tresoreria General de la Seguretat Social, el certificat acreditatiu del fet que la persona sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions. - De les direccions territorials competents en matèria d'Hisenda, el certificat acreditatiu del fet que el sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat. e) Document acreditatiu de l'últim abonament de l'Impost d'Activitats Econòmiques (IAE), o declaració responsable de l'exempció o no subjecció. f) Declaració responsable de l'entitat sol·licitant sobre el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si escau, l'exempció d'aquesta obligació, segons el que estableix el Decret 279/2004, del Consell, de 17 de desembre. Apartat 2. Informació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud. a) Certificació acreditativa del finançament de la part del cost del projecte no subvencionada, ja que s'entén que queda per compte de l'entitat beneficiària la diferència de finançament necessari per a l'execució total de l'activitat subvencionada. L'incompliment es considerarà causa de minoració. b) Documentació acreditativa de la titularitat jurídica de l'objecte d'actuació i de la disponibilitat que té per a l'execució de l'obra o el servei previstos. En cas de titularitat privada, escriptura pública de cessió per a ús públic per un termini no inferior a vint-i-cinc anys. L'òrgan instructor podrà eximir d'aquest requisit i substituir-lo per l'autorització dels i les titulars, determinades entitats pel caràcter social de l'obra o el servei que s'haja de realitzar; per a la qual cosa les circumstàncies de l'exempció s'han d'acreditar degudament en l'expedient. c) Fitxa de domiciliació bancària del compte específic al qual LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació transferirà els fons en cas que s'aprove el projecte, així com la certificació de l'obertura d'aquest. d) Projecte relatiu a l'obra o el servei que es durà a terme, el contingut mínim del qual ha de consistir en una memòria que reculla els aspectes següents: - Denominació i dades d'identificació del projecte i de l'entitat sol·licitant. - Descripció detallada de l'obra o el servei que es durà a terme. En funció de l'obra que s'efectuarà, cal adjuntar un projecte bàsic o projecte tècnic complet signat pel personal tècnic competent. En tot cas, si es tracta d'un projecte bàsic, ha de contindre, almenys, una memòria descriptiva, unitats d'obra, plans generals i pressupost amb estimació global per capítols. Compromís formal d'aportar amb la documentació d'inici tots els permisos necessaris per al desenvolupament de l'activitat. e) Projecte de pla formatiu per especialitats i en relació amb el projecte d'obra o servei que calga desenvolupar, de manera que s'establisca la coherència entre les especialitats formatives sol·licitades, el pla formatiu per especialitats i les unitats d'obra o serveis. Cada itinerari formatiu haurà d'incloure la denominació dels mòduls que l'integren i la seua durada. S'indicaran, així mateix, el calendari i les activitats i els requisits de tutoria per al compliment dels seus objectius. D'acord amb el que preveuen els apartats 7, 8 i 9 de l'article 5 de l'ordre de bases, les entitats han d'incloure en el pla formatiu el contingut de la formació complementària de caràcter modular, així com els programes específics i les accions formatives que s'impartiran a l'alumnat que no haja arribat als objectius de l'Educació Secundària Obligatòria o equivalent, o que estiga en possessió del títol de graduat en ESO, però no haja obtingut el títol de batxiller o equivalent, que els permeta accedir a certificats de nivell superior. f) En relació amb el que preveuen els apartats 11 i 13 de l'article 5 de l'ordre de bases, les entitats hauran d'aportar el Pla d'orientació dels participants. Així mateix, en el projecte de pla formatiu cal especificar també els aspectes següents: · Descripció i justificació del fet que l'equip didàctic i el material fungible són els idonis per a la formació de les persones participants i per a la realització del pla formatiu. Entre els mitjans previstos per a la formació de les persones participants, es disposarà d'accés a Internet mitjançant una connexió de banda ampla, així com de l'equipament informàtic i de projecció audiovisual necessari per a la utilització d'aquest recurs a les aules. Si l'entitat sol·licitant no disposa d'una connexió de banda ampla, l'alta d'aquesta es podrà imputar a la subvenció en l'apartat de despeses de formació. · Data prevista per al començament del projecte. · Pressupost de despeses segons el detall següent: a) Costos derivats de la contractació del personal docent. b) Costos de mitjans didàctics no inventariables, material escolar, amortització d'equips. c) Cost de la contractació de l'alumnat. · Pressupost d'ingressos que ha d'incloure la subvenció que se sol·licita, la part finançada per aportacions de l'entitat promotora o d'altres institucions o organismes i, si escau, els ingressos previstos com a conseqüència de l'alienació de béns produïts o serveis prestats per al desenvolupament o l'execució del projecte. S'hi han de fer constar expressament, si és el cas, les aportacions o els ingressos que disminuïsquen l'import de la subvenció que s'haja de sol·licitar. Apartat 3. Amb caràcter voluntari, l'entitat sol·licitant podrà aportar documentació acreditativa de: · La implantació d'un sistema de gestió de la qualitat ISO, EFQM o d'altres que s'especifiquen en els criteris de valoració, establits en les bases. ·Acreditació documental que l'entitat disposa d'un pla d'igualtat aprovat en els termes que preveu l'article 6.5 7 G, criteri 8 de l'ordre de bases. · Certificat del secretari de l'entitat local o declaració responsable de l'entitat, en el qual es faça constar el nombre de persones que a data de sol·licitud estiguen incloses en la plantilla de l'entitat, en alta durant un període igual a 9 mesos o superior en aquesta, durant l'exercici pressupostari anterior al que finança la convocatòria de què es tracte (en cap cas es prendran en consideració els contractes subvencionats a través dels programes mixtos d'ocupació formació) i la llista de les persones incloses en la plantilla, durant el mateix període, que pertanguen als col·lectius. La pertinença als col·lectius de les persones indicades en el certificat o la declaració responsable s'ha d'acreditar documentalment de la manera següent: · Persones amb diversitat funcional amb un grau igual al 33 % o superior (discapacitat física, psíquica o sensorial), persones afectades amb trastorn mental greu o molt greu. S'ha d'acreditar amb el certificat emés per l'òrgan competent de reconeixement del grau de discapacitat. · Persones en situació o risc d'exclusió social que acrediten aquesta condició mitjançant un certificat emés pels serveis socials competents, la data d'emissió del qual estiga dins dels sis mesos anteriors a la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud. · Dones víctimes de violència de gènere que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans que preveu l'article 9 de la Llei 7/2012, de la Generalitat, de 23 de novembre, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. · Persones que es troben, o s'hagen trobat, en situació de guarda o tutela per la Generalitat, que provinguen d'institucions de protecció de la infància i de l'adolescència, que provinguen del sistema d'atenció socioeducativa de persones menors d'edat en conflicte amb la llei o que participen en els programes de preparació per a la vida independent regulats en l'article 122 de la Llei 26/2018, de 21 de desembre, de la Generalitat, de drets i garanties de la infància i adolescència, s'acreditarà mitjançant un certificat emés pels serveis socials competents, la data d'emissió dels quals estiga dins dels sis mesos anteriors a la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud. · A l'efecte d'acreditar el compliment del que es disposa en el criteri 9 sobre homogeneïtat de les despeses de personal, les entitats, hauran de presentar en el termini de presentació de sol·licituds que assenyale la convocatòria un certificat del secretari/ària de l'entitat local en el qual es faça constar, respecte de les condicions retributives del personal contractat temporalment per a l'execució dels projectes, l'aplicació del segon acord marc de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies amb les organitzacions sindicals per adhesió o aplicació d'aquest o, si és el cas, que el conveni col·lectiu aplicable millora les condicions retributives de l'acord marc. L'aportació de la documentació recollida en aquest apartat té caràcter voluntari; en conseqüència, només es valorarà la documentació que adjunte l'entitat en el termini de sol·licitud, sense que siga procedent fer requeriments en la fase d'instrucció a l'efecte d'esmena d'aquesta documentació en cas que continga errors o és insuficient per a efectuar la valoració.

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. D';acord amb el que preveu l';article 14,2 de la Llei 39/2015, d';1 d';octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, a l';efecte de presentació de sol·licituds, la documentació que ha d';acompanyar la sol·licitud, la sol·licitud de bestreta, la presentació de la documentació justificativa, o qualsevol altra documentació relacionada amb aquesta convocatòria, en tot cas, els interessats estaran obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per a fer qualsevol tràmit d';un procediment administratiu. 2. Per a fer la presentació telemàtica de les sol·licituds, s';ha d';accedir a la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), des d';on es pot accedir al tràmit de presentació de sol·licituds a ajudes de LABORA Servei Valencià d';Ocupació i Formació, o la web www.labora.gva.es, mitjançant l';enllaç ";Sol·licitud telemàtica";. Per a això, el sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d';entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos admesos per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). En el cas que es presente un certificat digital de persona física i que s';actue en representació d';una persona jurídica, cal inscriure';s prèviament en el Registre de representacions de caràcter voluntari davant de la Generalitat per a fer tràmits per via telemàtica. D';acord amb el que disposa l';art. 68.4 la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si les entitats interessades presenten la sol·licitud presencialment, es requerirà perquè l';esmenen a través de la seua presentació electrònica. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què va ser realitzada l';esmena. 1. Les notificacions es practicaran per mitjans electrònics. Les notificacions seran vàlides sempre que permeten tindre constància de la seua posada a disposició, o de l';accés per l';entitat sol·licitant o la persona representant legal, de les seues dates i hores, del contingut íntegre, i de la identitat fidedigna de la persona remitent i destinatària d';aquesta. L';acreditació de la notificació efectuada s';incorporarà a l';expedient. Les notificacions per mitjans electrònics es practicaran mitjançant la compareixença en la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), per mitjà de l';adreça electrònica habilitada única o mitjançant els dos sistemes, en la mateixa forma que la que estableix el paràgraf segon del resolc sisé seté per a fer la sol·licitud. S';entén per compareixença en la seu electrònica l';accés per l';interessat o el seu representant degudament identificat al contingut de la notificació. Les notificacions per mitjans electrònics s';entendran practicades en el moment en què es produïsca l';accés al seu contingut. La notificació s';entendrà rebutjada quan hagen transcorregut deu dies naturals des de la posada a la disposició de la notificació sense que s';accedisca al seu contingut. S';entendrà complida l';obligació a la qual es refereix l';article 40.4 de la Llei 39/2015, de 2 d';octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, amb la posada a la disposició de la notificació en la seu electrònica de l';administració o l';organisme actuant o en l';adreça electrònica habilitada única. LABORA Servei Valencià d';Ocupació i Formació enviarà un avís al dispositiu electrònic i/o a l';adreça de correu electrònic de l';entitat interessada que aquesta haja comunicat, en què informarà de la posada a la disposició d';una notificació en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana o en l';adreça electrònica habilitada única. La falta de pràctica d';aquest avís no impedirà que la notificació siga considerada plenament vàlida. 2. En el cas que la sol·licitud presentada no complisca els requisits exigits o la documentació aportada continga errors o siga insuficient, l';òrgan instructor requerirà l';entitat sol·licitant perquè, en el termini de deu dies hàbils, esmene la falta o aporte els documents preceptius, amb la indicació que, si així no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, amb la prèvia resolució que s';ha de dictar en els termes de l';article 21 de la Llei 39/2015, d';1 d';octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 3. D';acord amb el que preveu l';article 73 de la mateixa llei, si en qualsevol moment es considera que algun dels actes dels interessats no reuneix els requisits necessaris, l';Administració ho posarà en el seu coneixement i li concedirà un termini de deu dies per a omplir-lo. Als interessats que no atenguen el requeriment, es podrà declarar perdut el dret al tràmit corresponent; no obstant això, s';admetrà l';actuació de l';interessat i produirà els seus efectes legals si es produeix abans o dins del dia que es notifique la resolució en la qual es tinga per transcorregut el termini.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Passos 1. Presentació de la sol·licitud i la documentació requerida. 2. La instrucció del procediment correspondrà a les direccions territorials competents en matèria de formació per a l'ocupació, que podran recaptar de les entitats sol·licitants l'aportació addicional de tota la documentació que siga necessària per a acreditar l'exacte compliment de les condicions exigides en la present convocatòria i assegurar que es disposa de les dades necessàries per a la correcta valoració dels projectes. En el cas que la sol·licitud no complisca els requisits exigits o la documentació aportada continga errors o siga insuficient, l'òrgan instructor requerirà l'entitat promotora sol·licitant perquè, en el termini de 10 dies hàbils, esmene la falta o aporte els documents preceptius, amb la indicació que, si així no ho fa, es considerarà que desisteix de la seua petició. 3. Una vegada finalitzada la fase d'instrucció, la direcció territorial emetrà un informe amb la llista de projectes que hagen acreditat la seua viabilitat tècnica i econòmica, així com el compliment de la resta de les condicions exigides per a ser objecte de subvenció, amb la indicació, d'acord amb les instruccions que a aquest efecte puga establir la Direcció General d'Ocupació i Formació, de les dades que s'hagen de comprovar en la fase d'instrucció i siguen necessàries per a l'adequada valoració dels projectes. 4. Els projectes que superen la fase d'instrucció els valorarà una comissió de valoració, que analitzarà totes les sol·licituds que complisquen les condicions previstes i els resoldrà per ordre de més a menys puntuació. Els projectes en els quals alguna de les especialitats no complisca amb els requisits establits es podran valorar parcialment, a proposta de l'òrgan instructor, sempre que el projecte mantinga la seua coherència i continue sent viable tècnicament. En qualsevol cas, es prendran en consideració les condicions que l'entitat reunisca en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds establit en les corresponents convocatòries, que s'hauran de mantindre, com a mínim, durant tot el període d'execució. 5. Una vegada realitzades les valoracions, s'emetrà una llista provisional de valoració en què quedarà reflectida la puntuació obtinguda en cada ítem de valoració i la puntuació total provisional de cada una de les sol·licituds que compleixen tots els requisits necessaris per a ser beneficiàries d'aquestes subvencions. Aquesta llista es publicarà en la pàgina web de LABORA www.labora.gva.es per tal que les entitats puguen fer les al·legacions corresponents en el termini de 10 dies. Una vegada ateses aquestes al·legacions, la Comissió de valoració emetrà les corresponents actes motivades en les quals es concrete el resultat definitiu de la valoració amb indicació dels factors o criteris tinguts en compte en la valoració i la seua aplicació concreta en els seus corresponents annexos. Les llistes de valoració annexes a aquestes actes es publicaran en la pàgina web de LABORA i inclouran les puntuacions obtingudes en cada ítem de valoració i la puntuació final obtingudes per les sol·licituds que compleixen tots els requisits necessaris per a ser entitat beneficiària de les subvencions previstes en la corresponent convocatòria, sense que s'hi puguen fer al·legacions. 6. A la vista de l'expedient i de l'informe de valoració, la corresponent direcció territorial formularà la proposta de resolució. 7. En el cas que quedaren sol·licituds presentades a l'empara de la corresponent convocatòria, valorades positivament d'acord amb el procediment establit, i que no pogueren ser ateses per falta de disponibilitat pressupostària, aquestes es constituiran en llista de reserva degudament ordenada, i podran ser resoltes favorablement en la mesura en què es dispose de crèdit en la línia pressupostària corresponent com a conseqüència de més dotació pressupostària o renúncies a subvencions concedides, d'acord amb el que es preveu en els articles d'aquesta ordre. En cap cas es tornarà a concedir a la mateixa entitat quan aquesta haja renunciat a una subvenció d'aquest programa en la mateixa convocatòria. 8. Vista la proposta de l'òrgan instructor, el o la titular de la direcció general competent en matèria de formació professional per a l'ocupació dictarà la resolució que siga procedent per delegació del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Criteri 1. Valoració enquestes d'execució. Baremació de l'enquesta de formació d'oferta (EFO) i de l'enquesta de formació d'oferta personal tècnic (EFOTEC). Criteri 2. Desocupació. Es valorarà la diferència percentual entre la taxa d'atur de la comarca en què es desenvolupe el projecte respecte de la mitjana de la Comunitat Valenciana. Criteri 3. Valoració de les especialitats formatives segons el grau de prioritat de l'àrea professional. Criteri 4. Itineraris formatius. Es valorarà que l'entitat estiga acreditada per a la impartició consecutiva d'un certificat de professionalitat de la mateixa família i àrea professional de cada un dels grups que sol·licite, d'acord amb l'escala que estableix l'article 7 de l'ordre. Criteri 5. Barris d'acció preferent i acords/pactes territorials. Es puntuaran els projectes l'objecte d'actuació dels quals es desenvolupe en algun dels barris d'acció preferent inclosos en el Decret 157/1988, d'11 d'octubre, del Consell de la Generalitat, així com els projectes presentats per acords/pactes territorials constituïts a l'empara del que estableix l'article 2.1 apartat a i b de l'Ordre 12/2016, de 29 juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. Criteri 6. Certificats de qualitat i de seguretat. Es valoraran en aquest apartat els certificats que acrediten la gestió de la qualitat en el desenvolupament de la formació i el tractament de dades. Criteri 7. Inclusió social. Es valorarà la diferència percentual entre la taxa de població en risc de pobresa i/o exclusió social a la comarca en què es desenvolupe el projecte respecte de la mitjana de la Comunitat Valenciana. Criteri 8. «Igualtat entre dones i homes» En aquest apartat es valoraran les accions positives que garantisquen i promoguen la igualtat efectiva de dones i homes. Homogeneïtat de les despeses de personal dels tallers d'ocupació. Es valora l'adhesió de les entitats locals al segon acord marc de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies amb les organitzacions sindicals, i s'aplicaran les condicions laborals que aquest preveu per al personal contractat temporalment per a l'execució dels projectes. Criteri 9: homogeneïtat de les despeses de personal dels tallers d'ocupació. Es valora l'adhesió de les entitats locals al segon acord marc de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies amb les organitzacions sindicals, i s'aplicaran les condicions laborals que aquest preveu per al personal contractat temporalment per a l'execució dels projectes. El valor absolut de la puntuació final determinarà l'ordre de prioritat d'aprovació de les accions. En cas d'empat entre dos o més projectes, es resoldrà a favor del projecte que haja obtingut més puntuació en els criteris 7, 8, 5, 1, 2, 3, 4 i 6, per aquest ordre, i, si així i tot persistira l'empat, s'atendrà el número d'ordre de l'expedient.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

La instrucció del procediment correspondrà a les direccions territorials competents en matèria de formació per a l'ocupació.

Obligacions

Obligacions

A més de les que estableix l'article 14 de l'LGS i altres normatives que resulten aplicables, i sense perjudici de les obligacions específiques que les administracions competents els imposen, són obligacions de les entitats beneficiàries: a) Complir en la impartició de les accions formatives les prescripcions que els siguen aplicables en virtut de la disposició legal o reglamentària, inclosa l'obligació d'impartir la formació en els espais i amb els mitjans formatius acreditats per a aquest efecte. b) Mantindre les exigències tecnicopedagògiques, d'instal·lacions, equipament i mitjans humans que s'hagen tingut en compte per a l'acreditació de l'especialitat. c) Comprovar que les persones que hi participen disposen dels requisits d'accés o de les competències clau per a efectuar l'acció formativa en funció dels requeriments d'aquesta. d) Garantir la gratuïtat de les accions formatives per a les persones participants en la formació subvencionada. e) Informar els participants de la correspondència de l'acció formativa amb un certificat de professionalitat (CP) o una acreditació parcial acumulable (APA). f) Remetre a l'òrgan competent una comunicació d'inici del projecte, qualsevol modificació posterior i la comunicació de la seua finalització, d'acord amb el contingut, els terminis i els procediments que a aquest efecte s'establisquen en les convocatòries. Especialment, i a l'efecte de justificació de la despesa, caldrà comunicar/obtindre autorització respecte de qualsevol canvi sobrevingut en el calendari facilitat per l'entitat beneficiària en presentar la sol·licitud que puga alterar la proporció i/o distribució del temps dedicat a la formació per a l'ocupació i al treball durant l'execució del projecte. g) Aportar el número de cens que té acreditat en el termini que establisca la corresponent convocatòria o, en defecte d'això, abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds establit en aquesta. h) Aportar la informació i documentació que es requerisca durant la fase d'instrucció del procediment, execució de la formació i justificació de la subvenció, així com tindre a la disposició dels òrgans de control competents els documents acreditatius de l'assistència de l'alumnat i els controls de l'avaluació del seu aprenentatge. i) En els termes que s'establisquen en les corresponents convocatòries, realitzar el seguiment de la participació de l'alumnat treballador i personal dels projectes, així com de l'aprenentatge de l'alumnat i la seua avaluació. j) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, a efectuar per LABORA-Servei Valencià d'Ocupació i Formació, o qualssevol altres de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, aportant tota la informació que els siga requerida, així com als controls i auditories de qualitat que establisquen les administracions competents, els resultats de les quals s'incorporaran als registres en els quals estiguen inscrites. k) Executar els projectes respectant les normes aplicables, en particular les relatives a contractació pública, protecció de dades de caràcter personal, seguretat i salut laboral, protecció del medi ambient i igualtat d'oportunitats entre homes i dones i conciliació de la vida laboral i familiar. l) Trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social tant en la data de concessió com en la de pagament. m) Acreditar no ser deutora per resolució ferma de procedència de reintegrament, tant a la data de concessió com a la de pagament. n) Comunicar a l'òrgan concedent l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades amb anterioritat a la justificació de l'aplicació dels fons. ny) Portar un compte separat de la subvenció concedida, obrir els subcomptes d'ingressos i despeses que calguen per cada acció subvencionada, i assignar en els subcomptes de despeses, si és el cas, la part corresponent de despeses comunes imputada a l'acció subvencionada. En el cas d'entitats subjectes a comptabilitat pública, cal adequar aquesta obligació als sistemes de comptabilització corresponents. o) Com que aquestes ajudes són susceptibles de cofinançament per l'FSE, d'acord amb el que estableix l'article 82 del Reglament (UE) 2021/1060, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, l'entitat haurà de conservar a escala adequada tots els documents justificatius relatius a les despeses secundades pels fons, durant un termini de cinc anys a partir del 31 de desembre de l'any en què l'autoritat de gestió efectue l'últim pagament a la persona beneficiària. Si les subvencions es cofinancen per qualsevol altre programa finançat amb fons europeus, caldrà ajustar-se a les obligacions que, si és el cas, establisca el reglament pel qual es regulen aquests. p) A l'efecte de difusió pública, l'entitat beneficiària estarà subjecta a les normes d'informació i publicitat i transparència en l'execució dels fons que estableix el Reglament (UE) 2021/1060, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021. Així mateix, s'haurà de comunicar a les persones participants contractades que aquestes accions estan cofinançades pel Fons Social Europeu i en tota la documentació elaborada per l'entitat, relacionada amb l'activitat subvencionada i destinada al públic o les persones participants haurà de figurar el logotip d'aquest fons en els termes i segons les especificacions tècniques que conté l'annex IX del Reglament (UE) 2021/1060, pel qual s'estableixen les disposicions comunes relatives a determinats fons europeus. q) Recaptar de les persones participants de l'actuació les dades necessàries per al compliment de les obligacions derivades dels articles 16.1 i 42.1 i 2 del Reglament (UE) 2021/1060. r) L'entitat beneficiària, com a requisit previ al cobrament de la bestreta i del principal, haurà de presentar l'acreditació d'estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes. s) Elaborar els plans formatius individuals en què s'especifique el contingut de la formació, el calendari i les activitats i els requisits de tutoria per al compliment dels seus objectius. Les entitats beneficiàries hauran de complir les obligacions que, en matèria de transparència, establisca la normativa estatal i autonòmica.

Observacions

Observacions

Les resolucions adoptades sobre les sol·licituds d'aquestes ajudes posen fi a la via administrativa i, contra aquestes, es podrà interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la notificació, davant del jutjat contenciós administratiu de la província corresponent, de conformitat amb el que estableixen els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa vigent o, potestativament, un recurs de reposició davant d'aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els termes ja esmentats, d'acord amb el que disposa la legislació vigent en matèria de procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això, sense perjudici que s'hi puga interposar qualsevol altre recurs dels que preveu la legislació vigent.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Les subvencions per als projectes ET FORMEM es calcularan per a cobrir les diferents despeses i abastaran els conceptes següents, respectant, si és el cas, les condicions que estableix el Reglament (UE) 2021/1060, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, pel qual s'estableixen les disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu Plus, al Fons de Cohesió, al Fons de Transició Justa i al Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura, així com les normes financeres per a aquests fons i per al Fons d'Asil, Migració i Integració, el Fons de Seguretat Interior i l'Instrument de suport financer a la gestió de fronteres i la política de visats. El mòdul A inclou tots els costos salarials del personal directiu, docent i auxiliar administratiu que hagen sigut seleccionats i contractats per a ET FORMEM, inclosos els originats per les quotes a càrrec de l'ocupador a la Seguretat Social per tots els conceptes, desocupació, Fons de Garantia Salarial i formació professional. No se subvencionaran, en cap cas, les indemnitzacions per defunció i les corresponents a trasllats, suspensions, acomiadaments, cessaments o finalitzacions de contracte. El mòdul B compensarà les despeses en mitjans didàctics no inventariables, material escolar, amortització d'equips i lloguer de maquinària, i equips i costos d'auditoria en el seu cas, sempre que siguen inequívocament identificables amb l'activitat subvencionada i que el nexe que tenen amb tal activitat puga demostrar-se de manera indubtable. El mòdul C inclou els costos salarials derivats dels contractes de formació en alternança que se subscriguen amb l'alumnat/treballador, i se subvencionarà l'import equivalent al 100 % del salari mínim interprofessional anualment establit (el corresponent a l'any de concessió de la subvenció) inclosa la part proporcional de les dues pagues extraordinàries). Així mateix, se subvencionaran la totalitat de les quotes a càrrec de l'ocupador corresponents a la Seguretat Social, Fons de Garantia Salarial i Formació Professional que estableix per a aquests contractes la seua normativa específica. D'acord amb el que preveu l'article 9 de l'ordre de bases, per a l'exercici 2022 s'estableixen els següents mòduls econòmics: Mòdul A. Costos salarials del personal directiu, docent i auxiliar administratiu: 3,91 € per cada participant i hora. Mòdul B. Costos de formació i manteniment: 1,10 € per cada participant i hora. Mòdul C: Salaris de l'alumnat: el salari mínim interprofessional establit l'any en el qual es concedeixen les ajudes, en concepte de salaris de l'alumnat/persona treballadora, sense perjudici de l'obligació de les entitats de fer efectiva les retribucions que corresponguen a l'alumnat treballador en relació amb el temps de treball efectiu d'acord amb la normativa laboral aplicable. Els possibles increments que es puguen produir en els referits costos salarials seran a càrrec de l'entitat beneficiària. L'import total de la subvenció, calculada de conformitat amb els criteris anteriors, en cap cas podrà ser d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, supere el cost del projecte. De conformitat amb el que preveu l'article 19.2 de l'LGS, aquesta subvenció és incompatible amb la percepció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals. BESTRETES: 1. En aplicació del que preveu l'article 30.4 del Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desplega la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral, d'acord amb el que disposa la disposició addicional desena de la Llei 30/2015 esmentada, de 9 de setembre, en el cas d'ajudes dirigides a l'Administració general de l'Estat, les comunitats autònomes o les entitats locals, així com a les entitats la titularitat de les quals corresponga íntegrament a les anteriors, en el marc dels programes públics d'ocupació i formació, es podrà anticipar fins al 90 % de la subvenció concedida, amb la prèvia sol·licitud que s'haurà de presentar una vegada acreditat l'inici de l'activitat formativa. 2. Les entitats no incloses en el paràgraf anterior, d'acord amb el que preveu el segon paràgraf de l'article 6.8 de la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral, es podrà avançar a l'entitat beneficiària, amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa, fins a un 25 % de l'import concedit i fins a un 35 % addicional una vegada acreditat l'inici de l'activitat formativa. 3. En qualsevol dels casos que preveuen els dos apartats anteriors, excepte en els supòsits d'exempció d'aquesta obligació legalment establits, s'haurà de presentar prèviament el corresponent aval bancari a favor de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació per l'import de la bestreta. Per a això, s'ha de disposar d'un compte bancari específic al qual es transferirà l'import de la bestreta. El compte que s'ha aportat en el document de domiciliació bancària presentat amb la sol·licitud servirà a l'objecte esmentat. El beneficiari haurà de depositar la garantia en el corresponent servei territorial de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic. Una vegada obtinguda la carta de pagament acreditativa del depòsit, el beneficiari l'ha de presentar en el corresponent servei territorial de formació per a l'ocupació com a requisit previ i indispensable per al pagament anticipat. 4. D'acord amb el que preveu l'article 3.r de les bases reguladores, com a requisit previ al cobrament, haureu de presentar l'acreditació d'estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes de conformitat amb el que disposa l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana. 5. Dins del termini de justificació previst en la convocatòria, l'entitat ha d'ingressar els romanents no aplicats en el compte número ES50-0049-1827-81-2410382871, del Banc Santander, a favor de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, i acreditar-ho davant del mateix òrgan amb la identificació del número d'expedient.

Termini màxim

Termini màxim

El termini per a resoldre i notificar les resolucions no podrà excedir de 6 mesos comptats a partir de la publicació de la respectiva convocatòria. Transcorregut el termini anterior sense que s'haja dictat i notificat cap resolució expressa, s'entendrà desestimada la sol·licitud per silenci administratiu, sense perjudici que subsistisca l'obligació legal de resoldre.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Vista la proposta de l'òrgan instructor, el o la titular de la direcció general competent en matèria de formació professional per a l'ocupació dictarà la resolució que siga procedent per delegació del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Procediment sancionador: Si es detectara alguna de les infraccions tipificades en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, se seguirà el procediment d'acord amb el que estableix l'article 67 d'aquesta llei i el seu reglament de desplegament, i es podran imposar les sancions establides en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions. Causes de minoració i reintegrament de subvencions: 1. Donaran lloc a l'obligació de reintegrar, totalment o parcialment, les quantitats percebudes, així com l'exigència de l'interés de demora des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acorde la procedència del reintegrament d'aquesta, la concurrència de qualsevol de les circumstàncies previstes en l'article 37 de l'LGS. 2. La falta de comunicació de l'inici de l'activitat en la forma i el termini previstos determinarà la declaració de perduda del dret al cobrament de la subvenció concedida a un projecte nou de segona etapa quan la mateixa entitat renuncie a la subvenció concedida a un projecte de continuïtat de primera etapa, així com la falta de comunicació de l'inici de l'activitat de cada una de les etapes, en la forma i el termini previstos en la present ordre. 3. En el cas d'incompliments parcials, es determinarà la quantitat que ha de reintegrar l'entitat beneficiària atenent el principi de proporcionalitat en funció dels costos justificats i les actuacions acreditades, de conformitat amb el que disposa el número 2 de l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb la lletra n de l'apartat 3 de l'article 17 d'aquesta llei. 4. Justificació insuficient de les despeses subvencionades, determinarà la minoració i el reintegrament, si és el cas. 5. La falsedat de les dades del compte justificatiu de despeses determinaran la minoració o el reintegrament corresponent, així com l'aplicació de la sanció que, si és el cas, corresponga. 6. Qualsevol altre motiu que perjudique la finalitat última per la qual la subvenció haja sigut concedida. El règim de responsabilitat per reintegrament de les subvencions serà el que estableix la mencionada LGS i la Llei 1/2015, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions (d'ara en avant, LHPSPIS). En cas de cofinançament de la subvenció per l'FSE i de conformitat amb el que disposa l'article 6 de la Llei general de subvencions, el termini de prescripció del reintegrament serà el que estableix l'article 3 del Reglament (CE Euratom) núm. 2988/1995, del Consell.