Ajudes destinades al Programa de modernització del comerç: Inversions Fons Tecnològic-Associacions, durant l'exercici 2023 (CMATEC), en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. Comerç. - GVA.ES
Ajudes destinades al Programa de modernització del comerç: Inversions Fons Tecnològic-Associacions, durant l'exercici 2023 (CMATEC), en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. Comerç.
Què és
L'objecte d'aquestes ajudes és finançar INVERSIONS en el desenvolupament de plans i projectes de contingut tecnològic, innovador i sostenible de les petites i mitjanes empreses, durant l'exercici 2023*, que incidisquen en la gestió de l'activitat comercial i en el seu model de negoci, i garantisquen la seua adaptació als nous hàbits de consum, modalitats de venda, posicionament i distribució de manera que es permeta a les empreses ser més competitives i resilients.
* Nota: d'acord amb la base reguladora tercera, EN L'EXERCICI 2023 es consideren susceptibles de suport les actuacions realitzades DES DE L'1 DE GENER DE 2022 FINS A LA DATA DE PRESENTACIÓ DE LA SOL·LICITUD, sempre que es tracte de despeses subvencionables i efectivament pagats amb anterioritat a la presentació de l'ajuda.
Els projectes elegibles hauran de complir amb el principi de "no causar un perjudici significatiu" a objectius mediambientals en virtut del reglament relatiu al Mecanisme de recuperació i resiliència.
Les inversions susceptibles de rebre suport es desenvoluparan a la Comunitat Valenciana.
1. Les consultes relacionades amb el CONTINGUT d'aquestes ajudes s'han d'enviar a la següent adreça de correu electrònic: comerc_ajudes@gva.es
2. Incidències INFORMÀTIQUES (sol errors o problemes de caràcter informàtic)
- Disposa d'una llista de preguntes freqüents sobre tramitació telemàtica en la Generalitat Valenciana en el corresponent enllaç directe de l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit.
- Si malgrat això continua necessitant ajuda informàtica, pot enviar el seu dubte, problema o consulta:
. Bé emplenant el FORMULARI DE PROBLEMES TÈCNICS (vegeu enllaç directe a ell disponible en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit).
. O bé enviant un correu electrònic a l'adreça generalitat_en_red@gva.es
* IMPORTANT: es tracta d'un correu exclusivament per a atendre incidències informàtiques, no per a un altre tipus de qüestions o problemes.
En el formulari de problemes tècnics o en el correu electrònic que envie a la citada adreça han d'indicar-se, entre altres dades: raó social, NIF, usuari@ (nom, cognoms, DNI, correu electrònic i telèfon de contacte) amb el qual es connecta a l'aplicació, captura de la pantalla on s'ha produït l'error, així com descripció el més detallada possible del problema informàtic que s'haja produït.
3. Vegeu més informació en l'apartat "Ajudes i subvencions" de l'àrea de Comerç de la pàgina web de la Conselleria competent en eixa matèria. (Enllaç directe en l'apartat "Enllaços" del present tràmit).
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18/11/2003).
- Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 176, de 25.07.2006).
- Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat (DOGV núm. 4907, de 21/12/2004).
- Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L352/1, de 24/12/2013).
- Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (DOCV núm. 7464, de 12/02/15).
- RESOLUCIÓ de 21 de desembre de 2022, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les BASES REGULADORES i es convoquen subvencions per a l'exercici 2022, destinades al Programa de modernització del comerç: Fons Tecnològic, en el marc del Pla de...
- RESOLUCIÓ de 14 de juliol de 2023, de la Direcció General de Comerç, Artesania i Consum, per la qual es CONVOQUEN subvencions en l'exercici 2023, destinades al Programa de modernització del comerç: fons tecnològic, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (DOGV núm. 9642, de...
- Extracte de la Resolució de 14 de juliol de 2023, de la Direcció General de Comerç, Artesania i Consum, per la qual es convoquen subvencions en l'exercici 2023, destinades al Programa de modernització del comerç: fons tecnològic, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència...
- Apartat "Ajudes i subvencions" de l'àrea de Comerç de la pàgina web de la Conselleria amb competències en eixa matèria
- Instruccions tramitació telemàtica ajudes Conselleria competent en matèria de comerç, artesania i consum
- Preguntes freqüents en matèria de tramitació telemàtica - Seu Electrònica de la Generalitat Valenciana
- Ajuda_Suport_FORMULARI DE PROBLEMES TÈCNICS durant la tramitació telemàtica
- Registre de Representants de l'ACCV
- Registre electrònic d'apoderaments de l'Administració general de l'Estat
- Carpeta Ciutadana
- Preguntes freqüents sobre Carpeta Ciutadana
- APORTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ a un expedient obert d'AJUDES de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball
- PROPER: Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (domiciliació bancària). Tràmit automatitzat.
A qui va dirigit
1. Podran ser beneficiàries d'aquestes ajudes les associacions sense ànim de lucre del sector comercial, així com les entitats associatives que integren diverses associacions de comerciants o les federacions i confederacions, legalment constituïdes i amb seu social a la Comunitat Valenciana.
2. Les beneficiàries d'aquestes ajudes hauran de complir els següents requisits i mantindre'ls durant l'àmbit temporal de l'ajuda:
a) Estar legalment constituïdes.
b) Que tinguen entre les seues finalitats estatutàries i programes d'actuació la defensa dels interessos del sector comercial i la realització d'activitats que contribuïsquen a la dinamització i el foment de l'activitat comercial.
c) Que almenys el 51 % de membres desenvolupen una activitat comercial que s'enquadre dins de la secció primera, agrupacions 61, 62, 64, 65 i 66 (excepte 664 i 665), el grup 755 de l'agrupació 75 i l'agrupació 97, de l'Impost d'Activitats Econòmiques (IAE) segons el Reial decret llei 1175/1990, de 28 de setembre.
d) No estar incurses en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària que estableix l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i no haver sigut sancionat per resolució administrativa ferma, d'acord amb el que estableix el títol VI de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana.
e) Estar al corrent de les obligacions tributàries (davant de la Generalitat i a l'AEAT) i de Seguretat Social.
f) No ser deutora de la Generalitat per reintegrament de subvencions.
g) Aquelles altres que, si és el cas, es determinen en les bases reguladores d'aquesta ajuda.
Com es tramita
1. PRESENTACIÓ DE MANERA TELEMÀTICA de la sol·licitud i de tota la documentació requerida en el termini que estableix la resolució de convocatòria.
2. El PROCEDIMENT per a la concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de CONCURRÈNCIA NO COMPETITIVA, i es concedirà per ORDRE DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS, una vegada realitzades les comprovacions de concurrència de l'actuació subvencionable i el compliment de la resta de requisits exigits, fins a l'esgotament del crèdit pressupostari assignat en la convocatòria.
3. ESMENA:
- Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la legislació vigent de procediment administratiu comú, o no s'acompanye de la documentació que resulte exigible, es requerirà l'interessat perquè en el termini de 10 dies esmene la falta o presente els documents preceptius, amb la indicació que, si així no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, prèvia resolució que ha de ser dictada en els termes que preveu la legislació en matèria de procediment administratiu.
- L'esmena s'ha de fer utilitzant el tràmit telemàticde la Guia PROP denominat "Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball" (vegeu enllaç directe en els apartats "Enllaços" i "Procediments relacionats" del present tràmit).
4. La comprovació de l'existència de dades no ajustades a la realitat en qualsevol moment del procés anterior a la concessió podrà comportar que es considere que ha desistit de la seua petició, amb la prèvia resolució que es dictarà de conformitat amb la legislació vigent de procediment administratiu comú.
5. ÒRGAN INSTRUCTOR DEL PROCEDIMENT
- La Direcció General de Comerç, Artesania i Consum, com a òrgan instructor, podrà realitzar d'ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'hagen de formular les corresponents propostes de resolució i recaptar de la sol·licitant, els organismes i les entitats l'aportació addicional d'altres documents, informes o dades aclaridores que estime necessaris per a resoldre sobre la sol·licitud formulada.
- Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà un informe o farà constar que es compleixen els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes i formularà la proposta de resolució de concessió a l'òrgan competent per a resoldre.
6. RESOLUCIÓ DE CONCESSIÓ I PAGAMENT
- Correspon a la persona titular de la conselleria competent en matèria de comerç, consum i artesania, o l'òrgan en qui delegue, dictar la resolució de la concessió de les subvencions convocades.
- El termini màxim per a la resolució i notificació de les sol·licituds que es formulen per a la concessió de les ajudes convocades serà de SIS MESOS comptats des de la data de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.
- Transcorregut el termini sense que hi haja recaigut cap resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de l'ajuda, en els termes previstos en la legislació vigent de procediment administratiu comú.
- La resolució es publicarà en la web gva Oberta i, a més, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) en els termes que estableix l'article 12 de les bases reguladores i amb els efectes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
A l'efecte de l'avís de la publicació de les notificacions en el DOGV, els interessats han de facilitar un correu electrònic.
- Aquesta publicació:
. Substituirà la notificació i tindrà els mateixos efectes, ja que es tracta d'un procediment de concurrència competitiva. La data de la publicació serà la que es considere a l'efecte de notificació.
. Inclourà l'expressió de la convocatòria, del programa i el crèdit pressupostari al qual s'imputen les subvencions atorgades, el beneficiari, la quantitat concedida i finalitat de la subvenció.
- La resolució inclourà, si és el cas, l'import de l'ajuda en equivalent de subvenció en brut, així com el seu caràcter de minimis, amb referència expressa al títol i a la publicació del reglament en el DOUE.
- LES SUBVENCIONS ES CONCEDIRAN PER ORDRE DE PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS, una vegada completat l'expedient i realitzades les comprovacions de concurrència dels requisits exigits, fins a l'esgotament del crèdit pressupostari assignat en la convocatòria. A aquest efecte, NO ES CONSIDERARÀ PRESENTADA LA SOL·LICITUD fins que s'aporte tota la documentació requerida.
- EL PROCEDIMENT ES PODRÀ RESOLDRE DE MANERA PARCIAL, a mesura que les persones sol·licitants presenten la totalitat de la documentació exigida.
7. COMPROVACIÓ I CONTROL DE LES SUBVENCIONS:
Vegeu la base tretzena de l'annex I de la resolució per la qual s'aproven les bases reguladores.
8. INFORMACIÓ I PUBLICITAT:
1. Les persones beneficiàries de l'ajuda han de complir amb les obligacions en matèria de publicitat i informació que estableix l'Acord de finançament entre la Comissió Europea i el Regne d'Espanya i l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
2. Per a l'adequat compliment del que preveu l'article 10 de l'Acord de finançament, en tots els projectes i subprojectes que es desenvolupen en execució del Pla de recuperació, transformació i resiliència en cartells informatius, plaques, publicacions impreses i electròniques, material audiovisual, pàgines web, anuncis i insercions en premsa, certificats, etc., s'hauran d'incloure els següents logotips, que poden trobar-se en el link https://planderecuperacion.gob.es/identidad-visual:
a. L'emblema de la Unió Europea.
b. Juntament amb l'emblema de la Unió, s'inclourà el text "Finançat per la Unió Europea - Next Generation EU" al costat
del logo del PRTR.
c. Es tindran en compte les normes gràfiques i els colors normalitzats que determina l'annex II del Reglament d'execució 821/2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell pel que fa a les modalitats concretes de transferència i gestió de les contribucions del programa, la presentació d'informació sobre els instruments financers, les característiques tècniques de les mesures d'informació i comunicació de les operacions, i el sistema per al registre i l'emmagatzematge de dades.
També es pot consultar la següent pàgina web: http://publications.europa.eu/code/es/es-5000100.htm i descarregar diferents exemples de l'emblema en: https://europa.eu/european-union/about-eu/symbols/flag_es#download
Les sol·licituds es tramitaran de conformitat amb el que s'estableix en les bases reguladores, i la concessió s'efectuarà en règim de concurrència no competitiva, d'acord amb el que s'estableix en les esmentades bases reguladores, per ordre de presentació de sol·licituds, fins a esgotar el crèdit disponible. A aquest efecte, no es considerarà presentada la sol·licitud fins que s'aporte tota la documentació requerida i l'expedient estiga complet.
Procediments relacionats
- PROPER: Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (domiciliació bancària). Tràmit automatitzat.
- Inscripció en el Registre de Representants de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV)
- Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Formularis
- (ANEXATEC) ANNEX A LA SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ CMATEC - ASSOCIACIONS
- (MEMOATEC) MEMÒRIA I RELACIÓ DE DESPESES JUSTIFICADES
- (DECREEU) DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO OBLIGACIÓ DAVANT LA SEGURETAT SOCIAL
- (CERTASEU) CERTIFICAT D'ASSOCIATS (COMERÇ)
- (MINIMEU) DECLARACIÓ D'AJUDES DE MINIMIS
- (DECFINEU) DECLARACIÓ RESPONSABLE SOBRE FINANÇAMENT DE LES ACTUACIONS (ASSOCIACIONS)
- (DECDATEU) DECLARACIÓ RESPONSABLE: CESSIÓ I TRACTAMENT DE DADES
- (DECOMPEU) DECLARACIÓ RESPONSABLE: COMPROMÍS DE COMPLIMENT DE PRINCIPIS TRANSVERSALS
- (DECFRAEU) DECLARACIÓ RESPONSABLE: CESSIÓ DE DRETS PER A LA LLUITA CONTRA EL FRAU
- (DECPEREU) DECLARACIÓ RESPONSABLE: COMPLIMENT DEL PRINCIPI DNSH "NO CAUSAR UN PERJUDICI SIGNIFICATIU"
- (DEDACIEU) DECLARACIÓ RESPONSABLE D'ABSÈNCIA DE CONFLICTE D'INTERESSOS (DACI)
Sol·licitud
El termini de presentació de sol·licituds serà DES DEL dia 24 DE JULIOL DE 2023 FINS Al dia 22 DE SETEMBRE DE 2023, tots dos inclosos (la Resolució de convocatòria 2023 s'ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana - DOGV núm. 9642, de 18/07/2023).
* IMPORTANT: juntament amb la sol·licitud es presentarà també la JUSTIFICACIÓ DE LES AJUDES.
Formularis
- (ANEXATEC) ANNEX A LA SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ CMATEC - ASSOCIACIONS
- (MEMOATEC) MEMÒRIA I RELACIÓ DE DESPESES JUSTIFICADES
- (DECREEU) DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO OBLIGACIÓ DAVANT LA SEGURETAT SOCIAL
- (CERTASEU) CERTIFICAT D'ASSOCIATS (COMERÇ)
- (MINIMEU) DECLARACIÓ D'AJUDES DE MINIMIS
- (DECFINEU) DECLARACIÓ RESPONSABLE SOBRE FINANÇAMENT DE LES ACTUACIONS (ASSOCIACIONS)
- (DECDATEU) DECLARACIÓ RESPONSABLE: CESSIÓ I TRACTAMENT DE DADES
- (DECOMPEU) DECLARACIÓ RESPONSABLE: COMPROMÍS DE COMPLIMENT DE PRINCIPIS TRANSVERSALS
- (DECFRAEU) DECLARACIÓ RESPONSABLE: CESSIÓ DE DRETS PER A LA LLUITA CONTRA EL FRAU
- (DECPEREU) DECLARACIÓ RESPONSABLE: COMPLIMENT DEL PRINCIPI DNSH "NO CAUSAR UN PERJUDICI SIGNIFICATIU"
- (DEDACIEU) DECLARACIÓ RESPONSABLE D'ABSÈNCIA DE CONFLICTE D'INTERESSOS (DACI)
Resolució
La resolució posa fi a la via administrativa i contra aquesta l'interessat podrà optar entre interposar, potestativament, un recurs de reposició davant del mateix òrgan que l'ha dictada, d'acord amb la legislació vigent de procediment administratiu comú; o bé impugnar-la directament davant de la...
03001 - Alacant/Alicante
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Empreses
- Comerç i internacionalització
- Ajudes i subvencions
TEMA
- Associacionisme i participació
- Comerç i consum
- Comerç
- Consum
- Economia i hisenda
- Economia
- Finançament
- Promoció econòmica
- Turisme i oci
- Indústria i energia
- Eficiència energètica
- Àrees industrials
- Investigació i innovació
- Innovació
- Noves tecnologies
- Administració pública
- Formació
PERFILS
- Empresa
- Petita i mitjana empresa
SECTOR
- Comerç
- Comerç electrònic
- Vull obrir una botiga
- Tallers de reparació de vehicles
- Artesania
TEMÀTICA
- Innovació
- Finançament i gestió econòmica
- Ajudes i subvencions
- Sostenibilitat
- Afectació al medi
- Medi ambient
- Competitivitat i responsabilitat social
- Competitivitat i responsabilitat social
- Promoció i màrqueting
- Pla de màrqueting
CICLE VITAL
- Créixer i consolidar
- Planificar un negoci
TIPUS
- Ajudes, beques i subvencions