Convocatòria de subvencions destinades a conservatoris municipals, centres autoritzats i centres integrats d'ensenyaments generals i ensenyaments artístics, elementals o professionals, de música i de dansa

Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació

Codi SIA: 223583
|
Codi GVA: 231
Descarregar informació
Temini tancat

Des de 13-05-2024

Fins 24-05-2024

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Justificació
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Convocar, en règim de concurrència competitiva i prorrateig, subvencions destinades a conservatoris municipals, centres autoritzats i centres integrats d'ensenyaments generals i ensenyaments artístics, elementals o professionals, de música i de dansa, inscrits en el registre de centres docents de...

Saber més
Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 13-05-2024 fins a 24-05-2024
JustificacióTemini tancat
Des de 21-10-2024 fins a 04-11-2024
Observacions

La línia pressupostària de cada convocatòria es distribuirà atenent els ensenyaments que imparteixen aquests centres, corresponent el 90 % per a ensenyaments de música i el 10 % per a ensenyaments de dansa.

D’aquesta distribució de la línia, correspondrà:

 

a) De la dotació pressupostària destinada als ensenyaments de música, el 5 % estarà destinada als ensenyaments elementals i el 95 % restant als ensenyaments professionals.

 

b) Així mateix, el 100 % de la dotació pressupostària destinada als ensenyaments de dansa serà equivalent per als dos ensenyaments, elemental i professional.

A qui va dirigit

Ciutadania
Administració
Persones interessades

Les corporacions locals i entitats privades sense ànim de lucre titulars dels conservatoris i centres privats autoritzats i centres integrats d'ensenyaments generals i ensenyaments artístics, elementals o professionals, de música i de dansa, situats en la Comunitat Valenciana, sempre que complisquen amb els requisits previstos en la base conquena de l'ordre de bases.

 

No obstant això, si una corporació local gestiona el conservatori de la seua titularitat a través d'una concessionària, la gestió indirecta de l'ensenyament haurà de ser al 100%, en aquest cas, sol·licitarà i percebrà la subvenció la concessionària, que serà el beneficiari, sempre que complisca amb els requisits, obligacions i qualsevol disposició prevista en l'ordre de bases reguladores per a les entitats privades.

Requisits

- Podran sol·licitar aquestes subvencions els conservatoris municipals, centres autoritzats i centres integrats d'ensenyaments generals i ensenyaments artístics elementals o professionals, de música i de dansa, inscrits en el registre de centres docents de la Comunitat Valenciana.

 

- Les entitats privades no podran subcontractar ni total ni parcialment l'execució de l'activitat escolar.

 

- Els tercers relacionats amb l'objecte de la subvenció o la seua justificació estaran obligats a prestar col·laboració i facilitar tota la documentació que els siga requerida en l'exercici de les funcions de control que corresponen a l'òrgan concedent.

 

- Per a obtindre la condició de beneficiàries, les sol·licitants han de complir els requisits següents:

 

a) No estar incurses en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiàries establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

 

b) Constar com a titular del conservatori municipal o ser concessionària de la titular, centre autoritzat o centre integrat d'ensenyaments generals i ensenyaments artístics en el Registre de centres docents de la Comunitat Valenciana.

 

c) Planificar l'activitat escolar conforme a l'ordenació, currículum, organització i funcionament aplicable a aquests ensenyaments.

 

d) Haver iniciat l'activitat escolar de conformitat amb el calendari escolar del curs de la convocatòria aplicable als ensenyaments artístics.

 

e) Tindre actualitzada tota la informació en el sistema de comunicació de dades oficial ITACA.

 

f) Acreditar la manca de delictes de naturalesa sexual que consten en el Registre Central de Delinqüents Sexuals per a tots els professionals que treballen en contacte habitual amb menors en el centre educatiu, de conformitat amb l'article 57 de la Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència contra la violència.

 

g) Haver informat terceres persones afectades de la comunicació i el tractament de les seues dades personals per la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport

Com es tramita

Procés de tramitació

El punt d'accés a la tramitació electrònica és la seu electrònica de la Generalitat, accessible en el lloc web https://sede.gva.es.

Aquest tràmit també estarà disponible en el següent enllaç:

https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=231&version=amp

Sol·licitud

Termini
Des de 13-05-2024 fins a 24-05-2024

El termini de presentació de les sol·licituds serà del 13 al 24 de maig de 2024.

 

L'incompliment d'aquest termini determinarà l'exclusió de la convocatòria.

 

(DOGV 9846, 10/05/2024)

Documentació

Juntament amb la sol·licitud, que es genera telemàticament en el tràmit, les entitats presentaran, la documentació que apareix en el punt quart de la resolució de convocatòria, en format PDF:

 

1. Documentació a presentar per totes les entitats sol·licitants:

 

a) Resolució o acord adoptat per l’òrgan competent de l’entitat local, o declaració responsable del representant de la titularitat de l’entitat privada corresponent, en la qual s’incloga la sol·licitud de subvenció que es pretén obtindre, a més del compromís de la corporació local o entitat privada de complir les obligacions que es deriven de la recepció de la subvenció en el cas que en resulten beneficiàries.

- En el cas dels conservatoris municipals, excepte els gestionats a través d’un concessionari, en este document haurà de constar el compromís d’incloure una partida pressupostària destinada al manteniment del conservatori en els pressupostos de l’entitat local de l’exercici 2024.

- En cas que la gestió del conservatori es realitze a través d’organismes autònoms o altres entitats de dret públic dependents de l’entitat local, s’haurà d’aportar una certificació de la secretaria de la corporació local en què s’acredite la seua titularitat respecte a estos.

 

b) Documentació acreditativa de la inexistència de delictes de naturalesa sexual que consten en el Registre central de delinqüents sexuals per a tots els professionals que treballen en contacte habitual amb menors en el centre educatiu, de conformitat amb l’article 57 de la Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l’adolescència davant de la violència.

 

c) Dades d’ensenyaments i especialitats de música i de dansa. Annex I.

 

d) Pressupost d’ingressos i gastos del centre. Pressupost previst d’ingressos i gastos del centre durant l’últim trimestre de 2023 i els tres primers trimestres de 2024. Annex II.

 

e) Relació nominal de la plantilla del personal docent. Annex III.

 

f) Relació nominal de la plantilla del personal no docent. Annex IV.

 

 

2. Documentació addicional que han de presentar únicament els concessionaris de conservatoris de titularitat d’entitats locals:

 

a) Acreditació de la relació jurídica entre l’entitat local i l’entitat que explota l’activitat (contracte pel qual es presta este servici, així com els plecs d’acord amb els quals es va licitar).

A més de la documentació que siga procedent de la prevista per a les entitats sense ànims de lucre.

 

3. Documentació addicional que han de presentar únicament les entitats privades titulars de centres autoritzats i centres integrats:

 

a) Document que acredite la capacitat del firmant de la sol·licitud per a representar l’entitat o l’acord adoptat per l’òrgan de govern que corresponga en què es faculte el representant per a subscriure la petició.

 

b) Document que acredite la condició d’entitat sense ànim de lucre, de conformitat amb el que preveu l’article 2 de la Llei 49/2002, de 23 de desembre, de règim fiscal de les entitats sense fins lucratius i dels incentius fiscals al mecenatge. Esta condició s’acreditarà mitjançant un certificat actualitzat expedit pel registre que legalment siga procedent, en què conste la seua inscripció com a entitat sense fins lucratius.

c) La vida laboral del codi de compte de cotització de l’entitat titular, en què consten tots els membres de la plantilla de personal docent i no docent.

 

Forma de presentació
Telemàtica

La tramitació i presentació de sol·licituds es farà exclusivament de manera telemàtica. Per a poder realitzar la sol·licitud i garantir la gestió econòmica de cada expedient, el NIF del sol·licitant i el del titular de l’entitat ha de ser el mateix. A banda de realitzar-la directament, la...

Saber més

Resolució

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució del procediment no podrà excedir de sis mesos des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

 

La resolució de concessió d'aquestes subvencions es notificarà mitjançant publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Quantia i cobrament

QUANTIA DE LA SUBVENCIÓ

 

L'import global màxim destinat a aquesta convocatòria és de 10.470.000,00 €

 

 

JUSTIFICACIÓ DE LA SUBVENCIÓ:

 

El termini per a presentar la justificació de la subvenció s'estipularà en la resolució de concessió d'aquestes subvencions. La no presentació de la justificació de les despeses en el termini fixat donarà lloc a la pèrdua de la subvenció.

 

De conformitat amb la base dotzena de les bases reguladores d'aquestes subvencions i l'article 70.3 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la presentació de la justificació fora del termini establit no eximirà a la beneficiària de les sancions lleus corresponents.

Obligacions

Descrites en la base sisena de l'Ordre 17/2023, d'1 de juny, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la quals s'aproven les bases reguladores de subvencions a conservatoris municipals, centres autoritzats i centres integrats d'ensenyaments generals i ensenyaments artístics, elementals...

Saber més
Observacions

De conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició o plantejar directament un recurs contenciós administratiu en els terminis i davant els rgans que s'indiquen a continuació:

 

a) El recurs de reposició s'interposarà davant la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

b) El recurs contenciós administratiu s'ha de plantejar davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació o a partir de l'endemà del dia en què es notifique la resolució expressa del recurs de reposició o en què aquest s'haja d'entendre presumptament desestimat.

dansa.

Justificació

Termini
Des de 21-10-2024 fins a 04-11-2024

El termini per a presentar la justificació de la subvenció serà de 10 dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la publicació d'esta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Descripció

Justificació per a la concessió de les subvencions destinades a conservatoris municipals, centres autoritzats i centres integrats d'ensenyaments generals i ensenyaments artístics, elementals o professionals, de Música i de Dansa, per a l'exercici 2024,

Observacions

La justificació es realitzarà pel total dels gastos i ingressos sol·licitats i de la forma establida en la base tretzena de l'orde de bases, i haurà de fer-se d'acord amb els models que estan a la disposició de les persones interessades.

 

Les entitats beneficiàries estaran sotmeses a les actuacions de comprovació a efectuar per l'òrgan

concedent, en els termes establits en la base catorzena de l'orde de les bases reguladores.

A més, entre les obligacions com a beneficiaris d'estes subvencions està el fet de donar a conéixer de manera inequívoca que es tracta d'una acció subvencionada per la Generalitat, a través de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació. A este efecte, hauran d'incorporar en tot el material gràfic que es derive de les activitats realitzades el logotip d'esta conselleria

https://presidencia.gva.es/va/web/promocion-institucional/manual/descarregues

Documentació

La documentació justificativa es presentarà, degudament emplenada, d'acord amb els models i

instruccions oficials:

A) Entitats locals.

– Annex I: Certificat de la secretaria o intervenció de l'entitat local resum dels ingressos i gastos per al funcionament

del conservatori

– Annex II: Gastos de personal docent

– Relació de nòmines del període subvencionat de tot el personal docent

– Annex III: Gastos de personal no docent

– Relació de nòmines del període subvencionat de tot el personal no docent

– Annex IV: Altres gastos corrents

– Informe de vida laboral d'un codi conta del període subvencionat

B) Entitats sense ànim de lucre i concessionàries:

– Annex I: Justificació econòmica i declaració responsable d'ingressos, gastos i altres gastos corrents

– Annex II: Gastos del personal docent contractat al curs escolar referent a la convocatòria

– Relació de totes les nòmines del període subvencionat del personal docent

– Annex III: Gastos del personal no docent contractat al curs escolar referent a la convocatòria.

– Relació de totes les nòmines del període subvencionat del personal no docent

– Annex IV: Altres gastos corrents

– Informe de vida laboral d'un codi conta del període subvencionat

Instruccions de tractament per a la tramitació dels arxius anteriors:

– La documentació justificativa es presentarà utilitzant els documents oficials, degudament emplenats.

– En els annexos II i III, la relació de personal docent i no docent s'ordenarà alfabèticament, fent

coincidir este orde amb la Relació de nòmines.

– En l'annex IV, Altres gastos corrents, la relació es realitzarà per orde de la data de la factura del gasto.

– Tots els arxius corresponents als documents anteriors s'aportaran amb la següent nomenclatura:

• Annex_I_*justif_*nombrecentro.pdf

• Annex_II_*justif_*nombrecentro.pdf

• Nomines_*justif_docent_*nombrecentro.pdf

• Annex_III_*justif_*nombrecentro.pdf

• Nomines_*justif_no_docent_*nombrecentro.pdf

• Annex_IV_*justif_*nombrecentro.pdf

• Informe_vida_laboral_*nombrecentro.pdf

 

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Ajudes, beques i subvencions
      • Educació i formació
    • Educació i formació
      • Ensenyaments artístics, d'idiomes i esportives
  • Administracions
    • Ajudes i subvencions
      • Administracions locals
        • Educació, cultura i esport