Detall de Procediment

Tràmit d'inscripció en el procediment selectiu de concurs oposició als cossos de professors d'Ensenyament Secundari, professors especialistes en sectors singulars de Formació Professional, professors d'escoles oficials d'idiomes, catedràtics de Música i Arts Escèniques, professors de Música i Arts Escèniques i professors d'Arts Plàstiques i Disseny, regulat per l'ORDRE 72/2022 i la CORRECCIÓ d'errors publicada en el DOGV 9526, de 3 de febrer de 2023.

Codi SIA: 2982127
Codi GUC: 23272
Organisme: Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació
Termini de sol·licitud: TANCAT
(20-02-2023
20-03-2023)
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Tràmit per a l'ompliment de dades, acreditació de requisits, pagament de taxes i registre de la sol·licitud de participació, en el procediment selectiu de concurs oposició als cossos de professors d'Ensenyament Secundari, professors especialistes en sectors singulars de Formació Professional, professors d'escoles oficials d'idiomes, catedràtics de Música i Arts Escèniques, professors de Música i Arts Escèniques i professors d'Arts Plàstiques i Disseny, regulat per l'ORDRE 72/2022, i la CORRECCIÓ d'errors publicada en el DOGV 9526, de 3 de febrer de 2023. L'aportació de documentació acreditativa dels mèrits s'ha de fer en un altre tràmit independent per al qual caldrà sol·licitar cita prèvia.

Observacions

Observacions

La sol·licitud es considerarà presentada i registrada en el moment que siga completat tot el procés telemàtic de sol·licitud, pagament de taxes i registre telemàtic. No s'admetran sol·licituds que no s'hagen remés a través del procediment establit en la convocatòria. CIRCUMSTÀNCIES O SITUACIONS EN LES QUALS CAL OMPLIR EL TRÀMIT TELEMÀTIC ADDICIONAL PER A PRESENTAR DOCUMENTACIÓ SENSIBLE Les persones aspirants que hagen d'aportar documentació sensible (violència de gènere, certificació de diversitat funcional i reconeixement del dret a la identitat i a l'expressió de gènere) han d'omplir, a més, un tràmit telemàtic addicional per a justificar aquestes circumstàncies. a) Les persones en circumstàncies de violència de gènere que vulguen beneficiar-se de la taxa reduïda i/o vulguen ser tractades durant el procés selectiu amb una identitat fictícia per a protegir la seua intimitat han d'omplir el tràmit addicional per a la presentació de documentació sensible, per a la qual cosa han d'aportar algun dels mitjans de prova que preveu l'article 9.1 o 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de desembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. b) Les persones que vulguen ser tractades durant el procés selectiu amb la identitat que figura en la seua targeta de reconeixement del dret a la identitat i a l'expressió de gènere, d'acord amb el que preveu el Decret 102/2018, de 27 de juliol, del Consell, de desplegament de la Llei 8/2017, integral de reconeixement del dret a la identitat i a l'expressió de gènere a la Comunitat Valenciana, hauran d'aportar aquesta targeta a través del tràmit telemàtic addicional als efectes que preveu aquest decret. c) Les persones amb un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %, que vulguen acollir-se a la taxa reduïda o participar pel torn de diversitat funcional o discapacitat, hauran d'omplir el tràmit telemàtic addicional al d'inscripció per a aportar la documentació que acredite aquesta circumstància expedida pels òrgans competents en matèria de diversitat funcional de la Generalitat Valenciana (Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives), de l'Estat o d'altres comunitats autònomes. No serà necessari omplir aquest segon tràmit si la documentació ha sigut expedida a la Comunitat Valenciana i la persona interessada no s'ha oposat a la consulta telemàtica. d) Les persones amb un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 % que, independent del torn (procediment) pel qual participen, necessiten adaptacions de temps i mitjans per a la realització dels exercicis hauran d'omplir el tràmit telemàtic addicional al d'inscripció per a aportar la certificació de les adaptacions requerides expedida pels òrgans competents en matèria de diversitat funcional de la Generalitat Valenciana (Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives), de l'Estat o d'altres comunitats autònomes.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • ORDRE 72/2022, de 26 de desembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoca procediment selectiu de concurs oposició als cossos de professors d'Ensenyament Secundari, professors especialistes en sectors singulars de Formació Professional, professors d'escoles oficials d'idiomes, catedràtics de Música i Arts Escèniques i professors de Música i Arts Escèniques. [2022/12831]
  • CORRECCIÓ d'errades de l'Ordre 72/2022, de 26 de desembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoca procediment selectiu de concurs oposició als cossos de professors d'Ensenyament Secundari, professors especialistes en Sectors Singulars de Formació Professional, professors d'Escoles Oficials d'Idiomes, catedràtics de Música i Arts Escèniques i professors de Música i Arts Escèniques. [2023/1118]

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini serà del 20 de febrer de 2023 a les 10 hores al 20 de març de 2023 a les 15 hores, els dos inclusivament. Una vegada inscrit en el procediment, s'haurà de sol·licitar cita prèvia per a obtindre una data en la qual fer telemàticament l'aportació de la documentació acreditativa dels mèrits declarats en la inscripció. El termini per a sol·licitar cita prèvia serà del dia 21 de febrer de 2023 a les 10 hores al dia 21 de març de 2023 a les 15 hores. Una vegada es dispose de cita, aquesta proporcionarà a la persona aspirant un termini de 48 hores per a aportar els mèrits declarats en la inscripció. Vençuda la data assignada pel sistema de cita prèvia, es podrà sol·licitar una nova cita prèvia, sempre que es trobe vigent el termini per a sol·licitar-la. Enllaç per a sol·licitar cita prèvia https://eturnos.gva.es/eturnos-front/EDUMERIT23/index.html?idioma=es

Formularis documentació

Les persones interessades a participar en el concurs oposició han de fer els tràmits següents: a) Ompliment, registre de la sol·licitud de participació, acreditació de requisits i pagament de taxes. · En la inscripció es farà constar el cos, el codi, el nom de l'especialitat i el torn pel qual es participa. · Es presentarà una inscripció per cada especialitat per la qual es vol participar, serà vàlida l'última presentada i s'anul·laran les anteriors. · S'adjuntarà la declaració responsable de mèrits (autobarem), però els mèrits no s'aportaran en aquest tràmit. No es valorarà cap mèrit que no es declare en aquest autobarem a excepció dels quals es baremen d'ofici. · S'hi ha d'indicar la titulació al·legada per a l'ingrés en el cos. · S'hi ha d'indicar l'acreditació de la formació pedagògica i didàctica o de la formació i capacitat de tutela en investigacions en el cas que siga requisit per al cos i l'especialitat sol·licitada. · Es declararan i en alguns casos s'aportaran al tràmit els certificats per al compliment dels requisits lingüístics. · La persona podrà manifestar la seua oposició a la consulta telemàtica de les seues dades per l'administració. L'ús dels mitjans telemàtics per a participar en el procediment comporta el consentiment del sol·licitant a tractar les seues dades de caràcter personal que siguen necessàries per a la tramitació del procés, d'acord amb la normativa vigent. · La no presentació de la sol·licitud i el pagament de taxes en el temps i la forma establits suposarà la inadmissió o exclusió de la persona aspirant. b) Petició de cita prèvia telemàtica per a l'aportació de documentació acreditativa dels mèrits. · Totes les persones hauran de sol·licitar cita prèvia per a l'aportació telemàtica de la documentació acreditativa dels mèrits inclosos en la declaració responsable de mèrits (autobarem) adjunta en la inscripció telemàtica. c) Aportació de la documentació acreditativa dels mèrits. · Les persones aspirants que hagen realitzat el primer tràmit d'inscripció i disposen de cita prèvia podran aportar la documentació acreditativa dels mèrits que es van incloure en la declaració responsable (autobarem) adjunta en la inscripció, en la data assignada pel sistema de cita prèvia i durant un termini de 48 hores. · Les persones que s'hagen inscrit per diferents especialitats hauran de realitzar una aportació de mèrits per a cada especialitat sol·licitada fent ús de la mateixa cita prèvia. Les persones que necessiten adjuntar documentació catalogada com a sensible segons l'LOPD per a acreditar les condicions declarades en la inscripció o les persones amb discapacitat funcional igual o superior al 33 % que necessiten adaptacions per a la realització de les proves selectives hauran de fer un tràmit addicional al d'inscripció. Els casos en els quals cal omplir aquest tràmit complementari a la inscripció, es detallen en l'apartat INFORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA. El tràmit addicional, per si sol, NO SUPOSA la inscripció en el procediment selectiu.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

L'ingrés de l'import s'ha de fer mitjançant targeta bancària o càrrec en compte corrent dins del termini de presentació de sol·licituds a través de la passarel·la de pagaments. La falta del pagament o el pagament fora de termini determinarà l'exclusió de l'aspirant. De conformitat amb el que disposa l'article 14 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, i el Decret llei 2/2022, de 22 d'abril, del Consell, per a la reducció temporal de l'import de les taxes pròpies i preus públics de la Generalitat per a fer front a l'impacte de la inflació, els drets d'inscripció a procediments selectius i formació d'expedient convocats per aquesta ordre són els següents: · Ingrés a tots els cossos: 32,00 €. Situacions específiques: · Persones que formen part de famílies nombroses i monoparentals de categoria general: 16,00 €. · Persones que formen part de famílies nombroses i monoparentals de categoria especial. 0 €. · Persones amb un grau de diversitat funcional igual al 33 % o superior. 1,38 €. Persones víctimes d'actes de violència sobre la dona: 0 €. Les persones aspirants que estiguen exemptes de pagar la taxa o tinguen dret a la reducció d'aquesta han d'acreditar aquesta circumstància amb la documentació pertinent o no oposar-se a la consulta telemàtica de les dades per part de l'Administració. En el cas d'acollir-se a la taxa de família nombrosa o monoparental, si la documentació ha sigut expedida a la Comunitat Valenciana, l'Administració podrà fer la consulta telemàtica si la persona aspirant no s'hi oposa. D'aquesta manera, no serà necessari que s'aporte documentació. Si la documentació ha sigut expedida fora de la Comunitat Valenciana o la persona aspirant s'oposa a la consulta telemàtica, serà necessari que aporte la documentació en el mateix tràmit d'inscripció. En el cas d'acollir-se a la reducció en la taxa per circumstàncies de diversitat funcional igual o superior al 33 % i la documentació que acredite aquesta circumstància haja sigut expedida a la Comunitat Valenciana, l'Administració podrà realitzar la consulta telemàtica de la documentació si la persona aspirant no s'hi oposa. En el cas que hi haja oposició a la consulta, o la documentació haja sigut expedida fora de la Comunitat Valenciana, serà necessari omplir el tràmit addicional per a la presentació de documentació sensible i aportar la documentació justificativa. En el cas d'acollir-se a la reducció en la taxa per circumstàncies de víctimes de violència de gènere, serà necessari omplir el tràmit addicional per a la presentació de documentació sensible i aportar algun dels mitjans de prova que preveu l'article 9.1 o 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de desembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. El simple pagament electrònic de la taxa dins del termini no equival a la inscripció en el procés selectiu, ja que s'han de fer tots els passos fins a finalitzar el registre electrònic. Per a la DEVOLUCIÓ DE TAXES, cal consultar la base 3.6 de la convocatòria. Sempre que es donen els requisits que estableix l'article 1.2-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, es podrà sol·licitar la devolució de la taxa corresponent en l'enllaç següent: https://atv.gva.es/va/dii-rectautoliq-756

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Qui vulga participar en el present procés selectiu ha d'omplir el model oficial de sol·licitud, que estarà disponible en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana (https://sede.gva.es), en la pàgina web i en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport (https://ceice.gva.es/va/web/rrhh-educacion/oposiciones). Les sol·licituds s'han d'omplir, obligatòriament, en la seu electrònica utilitzant qualsevol dels sistemes d'identificació o signatura electrònica admesos en la mateixa seu electrònica.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa