Detall de Procediment

Programa d’ajudes bo lloguer jove. Convocatòria 2023

Codi SIA: 2985600
Codi GUC: 23288
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud: TANCAT
(02-05-2023
02-06-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

  • Justificació

  • Esmena

  • Recurs Reposició

  • Renúncia

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Facilitar el gaudi d’un habitatge o una habitació en règim de lloguer o de cessió d’ús a les persones joves amb escassos mitjans econòmics, mitjançant l’atorgament d’ajudes directes a les persones arrendatàries o cessionàries.

Observacions

Observacions

En el cas que es presente un nombre de sol·licituds d’ajudes per al pagament de la renda d’arrendament o preu de cessió d’habitació superior al nombre d’habitacions de què dispose un mateix habitatge segons la descripció de l’habitatge que conste en la nota simple emesa pel Registre de la Propietat, només s’admetran a tràmit les sol·licituds que es corresponguen amb el nombre d’habitacions existents segons ordre d’entrada i es rebutjaran totes les altres. INCOMPATIBILITAT DE LES AJUDES L’ajuda del Bo Lloguer Jove l’ha de destinar, obligatòriament, la persona beneficiària al pagament de la renda arrendatícia o preu de cessió del seu habitatge o habitació habituals i permanents, i no es podrà compatibilitzar amb cap altra ajuda que, per al pagament del lloguer o la cessió, puguen concedir les entitats locals o qualssevol altres administracions o entitats públiques, excepte les que se citen a continuació. No es consideraran afectats per aquesta incompatibilitat els supòsits excepcionals en què els municipis, altres entitats públiques, organitzacions no governamentals o associacions aporten una ajuda per a aquesta mateixa finalitat a persones beneficiàries especialment vulnerables, entenent com a tals, a aquest efecte, persones víctimes de violència de gènere, víctimes de tràfic de persones amb finalitats d’explotació sexual, persones que han sigut desnonades del seu habitatge habitual, persones sense llar, persones joves extutelades per l’Administració pública o persones joves excarcerades, persones perceptores de la renda valenciana d’inclusió i les que acrediten aquesta circumstància mitjançant un informe emés dels serveis socials del municipi on residisquen. Tampoc es consideraran afectades per aquesta incompatibilitat les persones perceptores de prestacions no contributives de la Seguretat Social ni les persones beneficiàries de l’ingrés mínim vital. En aquests casos, la suma de l’ajuda del Bo Lloguer Jove i de l’ajuda al lloguer o cessió no podrà excedir l’import de la renda arrendatícia o el preu de la cessió, respectivament. Així mateix, tampoc es considerarà afectat per aquesta incompatibilitat el supòsit de compatibilitat amb el Pla estatal per a l’accés a l’habitatge 2022-2025, que es regula expressament en l’article 55.1 del Reial decret 42/2022, de 18 de gener. En aquest cas, la suma de les ajudes del Bo Lloguer Jove rebudes per totes i cada una de les persones convivents i l’ajuda al lloguer del Programa d’ajuda a les persones joves i per a contribuir al repte demogràfic no supere el 75 % de la renda arrendatícia o preu de cessió de l’habitatge, respectivament. En el cas que les ajudes sobre un mateix habitatge superen els límits que estableixen els apartats anteriors, hauran de minorar-se en la proporció corresponent.

Requisits

Requisits

- Tindre menys de 35 anys, inclosa l’edat de 35 anys, en el moment de sol·licitar l’ajuda. - Tindre la nacionalitat espanyola, o la d’algun dels estats membres de la Unió Europea o de l’Espai Econòmic Europeu, Suïssa, o el parentiu determinat per la normativa que siga aplicable. En el cas de les persones estrangeres no comunitàries, hauran de trobar-se en situació d’estada o residència regular a Espanya. Tots els membres de la unitat de convivència han de complir aquesta condició en el moment de la sol·licitud. Les persones beneficiàries hauran de facilitar el seu número de document nacional d’identitat, així com el dels altres membres de la unitat de convivència majors de 16 anys, i, en cas de persones estrangeres, el número d’identificació d’estranger. No s’exigirà el permís de residència als que estiguen exclosos d’aquesta obligació d’acord amb el que estableix la legislació estatal. - Ser titular o estar en condicions de subscriure, en qualitat de persona arrendatària, un contracte d’arrendament d’habitatge formalitzat en els termes de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d’arrendaments urbans o, en qualitat de persona cessionària, d’un contracte de cessió d’ús o d’arrendament o cessió d’ús d’una habitació, amb destinació a residència habitual i permanent, i ubicada a la Comunitat Valenciana. En el cas del lloguer d’habitació, no és exigible que la formalització ho siga en els termes de la Llei 29/1994, si bé el contracte de lloguer o cessió d’ús haurà de tindre una duració mínima d’un any. En cap cas s’admetran contractes de subarrendament d’habitatge o habitació. En cas de no disposar de contracte d’arrendament o de cessió d’ús d’habitatge o habitació, la persona sol·licitant haurà d’omplir, juntament amb la sol·licitud, un formulari que ha de contindre una declaració responsable relativa a l’obligació d’aportar el contracte corresponent en el termini establit en la convocatòria. -L’habitatge o habitació arrendats o cedits han de constituir la residència habitual i permanent de la persona arrendatària o cessionària que conste en el contracte d’arrendament i de les altres persones que integren la unitat de convivència, per la qual cosa hauran d’estar empadronades en l’habitatge amb anterioritat al moment de sol·licitar l’ajuda i, així, acreditar mitjançant un certificat col·lectiu o volant únic d’empadronament en el qual han de constar, en data de la sol·licitud, les persones que tenen el seu domicili habitual en l’habitatge objecte del contracte d’arrendament o cessió o la persona que hi té una habitació arrendada o cedida en ús. L’habitatge o habitació haurà de constituir el domicili habitual i permanent durant tot el període pel qual es concedisca l’ajuda. A aquest efecte queden exclosos els arrendaments als quals es refereix l’article 3 de la Llei 29/1994, “Arrendaments per a ús diferent d’habitatge”, així com els formalitzats a l’empara de la legislació turística. - El lloguer o la cessió de l’habitatge ha de ser igual o inferior als imports que s’estableixen a continuació: Lloguer o cessió d’habitatge 1. Zona ATPMS A-1: València Import anual: 9.240 euros / Import mensual: 770 euros. 2. Zona ATPMS A-2: Alacant i Castelló de la Plana Import anual: 8.160 euros / Import mensual: 680 euros. 3. Zona ATPMS B: Import anual: 7.200 euros / Import mensual: 600 euros. 4. Zona ATPMS C-1 I C-2 Import anual: 6.600 euros / Import mensual: 550 euros. 5. Zona ATPMS A Import anual: 5.040 euros / Import mensual: 420 euros. - Lloguer o cessió d’habitació 1. Zona ATPMS A-1: València Import anual: 3.600 euros / Import mensual: 300 euros. 2. Zona ATPMS A-2: Alacant i Castelló de la Plana Import anual: 3.600 euros / Import mensual: 300 euros. 3. Zona ATPMS B: Import anual: 3.600 euros / Import mensual: 300 euros. 4. Zona ATPMS C-1 I C-2: Import anual: 2.400 euros / Import mensual: 200 euros. 5. Zona ATPMS A: Import anual: 2.100 euros / Import mensual: 175 euros. Disposeu de la informació dels àmbits territorials de preu màxim superior (ATPMS) en l’apartat Enllaços d’aquesta pàgina. - Disposar almenys d’una font regular d’ingressos que li reporte unes rendes anuals, inclosos els de les persones que tinguen el seu domicili habitual i permanent en l’habitatge arrendat o cedit o per a arrendar o cedir, consten o no com a titulars del contracte d’arrendament o cessió, iguals o inferiors a 3 vegades l’indicador públic de renda d’efectes múltiples (IPREM). En el supòsit de lloguer d’habitació, no s’inclourà la renda de les persones que tinguen el seu domicili habitual i permanent en l’habitatge, només es consideraran les de la persona física arrendatària. - Tindre rendes iguals o inferiors a 4 vegades l’IPREM, quan convisquen 2 joves, i 5 vegades, quan convisquen 3 o més joves. Considerant, a més, que la renda individual anual de cada una de les persones que integren la unitat de convivència serà, en tot cas, igual a 3 vegades l’IPREM o inferior. - Tindre rendes iguals o inferiors a 3 vegades l’IPREM per al supòsit de lloguer o cessió d’ús d’habitació. - Que en cap cas i en cap mensualitat la suma de les ajudes rebudes per les persones joves que convisquen en l’habitatge supere l’import de la renda arrendatícia o el preu de cessió. - Que en el supòsit de compatibilitat que regula l’article 55.1 del Reial decret 42/2022, la suma de les ajudes del Bo Lloguer Jove rebudes per totes i cada una de les persones convivents i l’ajuda al lloguer del Programa d’ajuda a les persones joves i per a contribuir al repte demogràfic no supere el 75 % de la renda arrendatícia o el preu de cessió de l’habitatge.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran ser persones beneficiàries de les ajudes que preveu aquest programa les persones físiques majors d’edat que reunisquen tots i cada un dels requisits que detalla l’apartat “Requisits”. No es podrà concedir l’ajuda quan la persona sol·licitant o alguna de les que tinguen la seua residència habitual i permanent en l’habitatge objecte del contracte d’arrendament o de cessió d’ús de l’habitatge es trobe en alguna de les situacions que a continuació s’indiquen: a) Ser la persona sol·licitant, cònjuge o alguna de les persones convivents amb la qual tinga parentiu de consanguinitat o afinitat en primer grau, propietària o usufructuària d’algun habitatge a Espanya. b) Que la persona arrendatària, cessionària o qualsevol que tinga el seu domicili habitual i permanent en l’habitatge arrendat o cedit tinga parentiu en primer o segon grau de consanguinitat o d’afinitat amb la persona que arrenda o cedeix l’habitatge. c) Que la persona arrendatària, cessionària o qualsevol de les persones que tinguen el seu domicili habitual i permanent en l’habitatge arrendat o cedit siga soci o partícip de la persona física o jurídica que actue com a arrendadora o cedent, amb l’excepció de cooperatives d’habitatge en cessió d’ús i sense ànim de lucre. d) Quan entre la persona sol·licitant titular del contracte d’arrendament o cessió d’habitació i la persona arrendadora o cedent d’aquest hi haja parentiu en primer grau o segon grau de consanguinitat o d’afinitat; o quan la persona arrendatària o cessionària de l’habitació siga sòcia o partícip de la persona física o jurídica que actue com a arrendadora o cedent. e) D’acord amb el que disposa l’article 6.7 del Reial decret 42/2022, no podran obtindre la condició de beneficiàries les persones físiques en les quals concórrega alguna de les circumstàncies que s’estableixen en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb l’única excepció del compliment de l’obligació de trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries i amb la seguretat social exigit en la lletra e de l’apartat 2 d’aquest article 13, que queda exceptuat; i, segons determina l’article 41 de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana, tampoc podran ser-ho aquelles persones o entitats que, d’acord amb el que estableix el títol VI d’aquesta llei, hagen sigut sancionades per resolució administrativa ferma. Quan la persona beneficiària canvie el seu domicili a un altre situat en el mateix municipi o en un altre municipi localitzat a la Comunitat Valenciana sobre el qual subscriga un nou contracte d’arrendament o cessió d’ús, quedarà obligada a comunicar aquest canvi a la Vicepresidència Segona i Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, en el termini màxim de quinze dies des de la signatura del nou contracte, preferentment, omplint el formulari telemàtic disponible a aquest efecte en la seu electrònica de la Generalitat, portal gva.es, en la pàgina web de la Vicepresidència Segona i Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, o  en qualsevol de les formes que estableix la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, acompanyat, en tot cas, del nou contracte d’arrendament o cessió d’ús de l’habitatge o habitació, així com d’una declaració responsable en relació amb el manteniment dels requisits que van determinar la concessió del Bo Lloguer Jove.

Enllaços

Enllaços

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de la sol·licitud del Bo Lloguer Jove s’iniciarà el dia 2 de maig i romandrà obert, amb caràcter continuat i permanent, fins al dia 2 de juny, tots dos de 2023, mentre no s’haja esgotat el crèdit habilitat en l’exercici pressupostari per al pagament d’aquestes ajudes. Si es produïra aquesta circumstància, es publicarà un anunci en la pàgina web de la Vicepresidència Segona i Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica que finalitzarà el termini de sol·licitud d’ajudes per a l’exercici corresponent. En el cas que no s’haguera esgotat el crèdit habilitat en l’exercici pressupostari per al pagament d’aquestes ajudes per l’estimació de les sol·licituds presentades durant el termini establit, es procediria a l’obertura d’un nou termini de sol·licitud de les ajudes, mitjançant anunci publicat en la pàgina web de la Vicepresidència Segona i Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica. No s’admetran les sol·licituds omplides de manera diferent o fora del termini establit, i se’n resoldrà la inadmissió amb una resolució prèvia.

Formularis documentació

La presentació de la sol·licitud de l’ajuda presumeix l’acceptació incondicionada de les bases d’aquesta convocatòria i de les condicions, els requisits i les obligacions que s’hi contenen. Juntament amb la sol·licitud (annex “AJUDES BO LLOGUER JOVE. DECLARACIÓ RESPONSABLE. CONVOCATÒRIA 2023”, en el cas de presentació presencial), s’aportarà: - Còpia completa del contracte d’arrendament, formalitzat de conformitat amb la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d’arrendaments urbans, o de cessió d’ús de l’habitatge, en vigor; o còpia del contracte de lloguer o ús de l’habitació, si és el cas. En tots els casos, el document haurà de ser signat per la part arrendadora i arrendatària en totes les seues pàgines amb esment exprés de l’import del lloguer o preu de cessió, així com el mitjà i la forma de pagament a la persona arrendadora o cessionària. En cas que hi haja més d’un contracte consecutiu en el període subvencionable, s’han d’aportar tots. Així mateix, s’ha d’aportar la referència cadastral de l’habitatge individualitzat. En el cas que no existira la referència cadastral individualitzada de l’habitatge arrendat o cedit o on es localitze l’habitació subjecta a lloguer o cessió, la persona sol·licitant haurà d’aportar un certificat emés per la Gerència Territorial del Cadastre o la referència cadastral del sòl o de la finca en què es troba l’habitatge, complementats, si és el cas, amb la informació addicional necessària que permeta verificar la identificació de l’habitatge. En el cas que la persona sol·licitant no disposara de contracte d’arrendament o cessió d’ús de l’habitatge o habitació, però estiguera en condicions de subscriure’l, el corresponent contracte d’arrendament o cessió haurà de formalitzar-se i aportar-se a l’Administració en el termini màxim de 2 mesos des de l’endemà de la publicació en el Diari Oficial Generalitat Valenciana de la resolució de concessió de l’ajuda, que quedarà condicionada a la seua aportació. Aquesta documentació s’ha d’aportar com s’indica en l’apartat anterior. - En el cas de lloguer o cessió d’ús d’habitació, una certificació registral o nota simple expedida pel Registre de la Propietat, acreditativa de la propietat, i una descripció de l’habitatge en què conste el nombre d’habitacions que el componen. - Certificat o volant únic d’empadronament en el qual consten, en data de la sol·licitud, les persones que tenen el seu domicili habitual i permanent en l’habitatge objecte d’arrendament o cessió o en el qual se situe l’habitació objecte d’arrendament o cessió. El document ha de ser únic per habitatge i ha d’incloure totes les persones que hi figuren empadronades en la data de la sol·licitud, i l’ha d’aportar necessàriament el peticionari de l’ajuda. - En el cas d’arrendament o cessió d’ús d’habitació, haurà d’aportar-se un certificat que acredite l’empadronament del titular del contracte en l’habitatge del qual forma part l’habitació amb data anterior o simultània a la sol·licitud de l’ajuda. - En el cas d’arrendament o cessió d’ús d’habitació, haurà d’aportar-se un certificat que acredite l’empadronament del titular del contracte en l’habitatge del qual forma part l’habitació en el moment de sol·licitud de l’ajuda. En el cas de persones beneficiàries que no disposen de contracte en el moment de formular la sol·licitud, però estiguen en condicions d’accedir a un arrendament o cessió d’habitatge o habitació, el certificat o volant esmentat haurà d’aportar-se en el termini de tres mesos des de la publicació de la resolució de concessió de l’ajuda en el DOGV, i la concessió de l’ajuda quedarà condicionada a la seua aportació. En el cas de persones beneficiàries que no disposen de contracte en el moment de formular la sol·licitud, però estiguen en condicions d’accedir a un arrendament o cessió d’habitatge o habitació, el certificat o volant esmentat haurà d’aportar-se en el termini de 3 mesos des de la publicació de la resolució de concessió de l’ajuda en el DOGV, i la concessió de l’ajuda quedarà condicionada a la seua aportació. La documentació esmentada s’ha d’aportar, preferentment, a través del tràmit telemàtic establit a aquest efecte en la pàgina web de la Vicepresidència Segona i Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, o en qualsevol de les formes que estableix la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. - Documentació acreditativa del pagament de la renda de lloguer o preu de la cessió corresponents a les mensualitats de lloguer abonades amb posterioritat a l’1 de gener de 2023 fins al dia en el qual se sol·licita l’ajuda, llevat que el contracte tinga una vigència de menys termini, cas en què s’acreditarà el pagament des de l’inici del contracte, i la presentació d’aquests rebuts serà obligatòria juntament amb la sol·licitud. - Certificat de vida laboral que acredite el compliment del requisit establit en la base quarta, apartat f, paràgraf segon, en el cas de treballadors per compte d’altri; o declaració censal d’inici d’activitat o certificat de l’Agència Estatal d’Administració Tributària acreditativa de l’alta en activitats empresarials, professionals o artístiques. - Només en el cas de ser nou perceptor d’ajudes de la Generalitat o de canvi de número de compte bancari, caldrà presentar l’imprés de domiciliació bancària degudament omplit, en què es designe el compte en el qual es farà l’ingrés de les ajudes. - En el cas que haguera d’acreditar-se la compatibilitat per a ser beneficiari de l’ajuda amb alguna altra que li haguera sigut concedida, i en el cas que la persona peticionària de l’ajuda o integrant de la unitat de convivència, segons els casos, es trobara inclosa en algun dels grups d’especial atenció, cal assenyalar aquesta circumstància en el formulari de la sol·licitud; correspon al sol·licitant justificar la inclusió en algun dels grups d’especial atenció mitjançant la presentació de la documentació acreditativa de la situació d’especial vulnerabilitat de la persona jove peticionària mitjançant la presentació de la documentació següent: a) Sol·licituds presentades per dones víctimes de violència de gènere: documentació judicial que acredite fefaentment aquesta circumstància. b) Sol·licituds presentades per persones afectades per procés de desnonament: la documentació judicial que així ho acredite. c) Sol·licituds presentades per víctimes del terrorisme: documentació que acredite fefaentment aquesta circumstància. d) Sol·licitades per persones joves extutelades per l’Administració pública procedents del sistema públic de protecció de la infància i l’adolescència: resolució de cessament de mesures emesa per la conselleria competent. e) Sol·licituds per persones joves excarcerades: resolució de posada en llibertat per l’autoritat competent. f) Sol·licituds per persones joves perceptores de la renda valenciana d’inclusió: documentació acreditativa d’aquesta circumstància expedida per la conselleria competent per a la concessió d’aquesta prestació. g) Sol·licituds formulades per persones joves incurses en qualsevol altra causa de vulnerabilitat: informe emés pels serveis socials del municipi on residisquen acreditatius de tal circumstància. - La declaració responsable que figura en la sol·licitud, d’acord amb el que s’indica en la base onzena, en la qual figuren les dades següents: a) Identificació de les persones que integren la unitat de convivència per tindre la seua residència habitual i permanent en l’habitatge, hagen subscrit o no el contracte d’arrendament o cessió de l’habitatge o habitació. L’existència de discrepància entre les persones declarades pel peticionari amb aquelles que consten com a titulars del contracte d’arrendament o cessió d’ús de l’habitatge o habitació o les empadronades en l’habitatge donarà lloc a la desestimació de la sol·licitud de l’ajuda. b) En el cas de ser arrendatari o cessionari d’habitatge, no ser persona propietària o usufructuària d’algun habitatge a Espanya. A aquest efecte, no es considerarà que s’és persona propietària o usufructuària d’un habitatge si el dret recau únicament sobre una part alíquota d’aquesta i s’ha obtingut per herència o transmissió mortis causa sense testament. S’exceptuaran d’aquest requisit les persones que siguen titulars d’un habitatge i acrediten la no disponibilitat d’aquest per causa de separació o divorci, per qualsevol altra causa aliena a la seua voluntat o quan l’habitatge resulte inaccessible per raó de discapacitat del titular o algun membre de la unitat de convivència. c) No tindre la persona arrendatària, la persona cessionària o, en cas de ser titular de contracte d’arrendament o cessió d’habitatge, qualsevol de les que tinguen el seu domicili habitual i permanent en l’habitatge arrendat o cedit parentiu en primer grau o segon grau de consanguinitat o d’afinitat amb la persona arrendadora o cedent de l’habitatge. d) No ser la persona arrendatària, la persona cessionària o, en cas de ser titular de contracte d’arrendament o cessió d’habitatge, qualsevol de les que tinguen el seu domicili habitual i permanent en l’habitatge arrendat o cedit, soci o partícip de la persona física o jurídica que actue com a arrendadora o cedent. e) Compliment de l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l’article 41 de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana. Així com no haver sigut subjecte d’una revocació d’alguna de les ajudes que preveu aquest o l’anterior pla estatal d’habitatge per incompliment o causa imputable al sol·licitant. En el cas que la persona jove sol·licitant o alguna persona integrant de la unitat de convivència manifeste oposició expressa al fet que l’Administració de la Generalitat recapte a través de la plataforma autonòmica d’intermediació (PAI) i altres sistemes habilitats a aquest efecte, a la consulta de dades amb l’Agència Estatal d’Administració Tributària o, en el cas de persones no obligades a presentar declaració d’IRPF, s’haurà de presentar la documentació a què fa referència la base sisena.

Presentació

Presentació

Presencial
Només es podrà presentar una sol·licitud per persona interessada, per la qual cosa, si es detecta la presentació de diverses sol·licituds de la mateixa persona, s’anul·laran d’ofici les sol·licituds duplicades i es mantindrà com a sol·licitud única la que s’haja presentat en últim lloc. Forma de presentació de sol·licituds: Per a sol·licitar l’ajuda s’ha d’omplir el formulari electrònic, tant si es realitza amb certificat digital (preferentment, d’aquesta manera) com sense aquest. a) Amb certificat digital. Feu clic en l’enllaç “SOL·LICITUD. Presentació autenticada”, ompliu telemàticament la sol·licitud i aporteu la documentació exigida en les bases. b) Si no disposeu de certificat digital, ompliu electrònicament el formulari de sol·licitud “SOL·LICITUD. Presentació no autenticada”, imprimiu el justificant, signeu-lo i, juntament amb la documentació exigida en les bases, presenteu-lo en algun dels registres que preveu la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i, preferiblement, en el de les seus dels serveis territorials d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica d’Alacant (av. d’Aguilera, 1, entreplanta), Castelló (av. de la Mar, 16) i València (Gregori Gea, 27). Si no disposeu de certificat digital i només heu omplit electrònicament el formulari de sol·licitud, no es considerarà que la sol·licitud ha sigut presentada. Heu de completar totes les indicacions de l’apartat b. Es recomana la presentació de la sol·licitud, preferentment de manera telemàtica, segons l’apartat a. A aquest efecte, les persones interessades a sol·licitar aquestes ajudes tindran dret a ser assistides en l’ús de mitjans electrònics en les seues relacions amb l’Administració pública, de manera que els serveis territorials d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica oferiran un punt d’accés a internet i, per a aquells casos que ho requerisquen, es podrà facilitar ajuda mitjançant cita prèvia. Els enllaços a la cita prèvia presencial en els serveis territorials d’Alacant, Castelló i València es troben en l’apartat d’enllaços. Així mateix, els ajuntaments i les mancomunitats, per si mateix o a través de les oficines de la Xarxa Xaloc; així com les oficines del Programa Xarxa Jove, desenvolupat per l’Institut Valencià de la Joventut, podran presentar sol·licituds telemàticament, mitjançant un certificat digital, en nom de les persones interessades que els autoritzen mitjançant el formulari corresponent. Per a això, es podrà habilitar el personal dels ajuntaments o les mancomunitats mitjançant la presentació de la credencial subscrita degudament en el formulari normalitzat disponible en la web de la Vicepresidència Segona i Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica. També s’admetran les sol·licituds que presenten telemàticament titulars de certificats digitals quan actuen, degudament autoritzats, en representació d’altres. La presentació de sol·licituds de manera presencial s’ha d’efectuar en: a) En els registres dels òrgans administratius als quals es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l’Administració general de l’Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, cabildos i consells insulars, a la dels ajuntaments dels municipis a què es refereix l’article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l’Administració local si, en aquest últim cas, s’haguera subscrit el conveni oportú. c) En les oficines de Correus, en la forma que s’establisca reglamentàriament. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d’Espanya en l’estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, en: DIRECCIÓ TERRITORIAL D’HABITATGE I ARQUITECTURA BIOCLIMÀTICA ALACANT Av. Aguilera, 1, entreplanta. 03007 Alacant DIRECCIÓ TERRITORIAL D’HABITATGE I ARQUITECTURA BIOCLIMÀTICA CASTELLÓ Av. de la Mar, 16. 12003 Castelló de la Plana DIRECCIÓ TERRITORIAL D’HABITATGE I ARQUITECTURA BIOCLIMÀTICA VALÈNCIA c/ Gregori Gea, 27. 46009 València.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

El Bo Lloguer Jove es concedirà en règim de concessió directa. Les ajudes es concediran fins a esgotar l’import màxim de la dotació econòmica prevista per a la convocatòria, d’acord amb la mera concurrència dels requisits establits en la base quarta per a ser persona beneficiària i seguint l’ordre correlatiu d’entrada en el registre de l’òrgan competent per a fer-ne la tramitació, sempre que hi haja consignació pressupostària, sense que siga necessari establir la comparació de les sol·licituds ni la prelació entre aquestes. La presentació de sol·licituds s’ha de fer com s’indica en l’apartat On dirigir-se? TRAMITACIÓ I RESOLUCIÓ DEL PROCEDIMENT Una vegada tancat el termini de presentació de sol·licituds, quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la legislació bàsica de procediment administratiu comú o no es presente la documentació que resulte exigible d’acord amb l’ordre de bases reguladores d’aquesta ajuda, o es considere necessària per a resoldre, es requerirà la persona sol·licitant perquè, en el termini de deu dies hàbils, esmene la falta o presente els documents preceptius, amb la indicació que si així no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, amb una resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes que preveu la legislació bàsica de procediment administratiu comú. A l’efecte del que disposa l’apartat anterior, es publicaran en el portal web de la Generalitat, www.gva.es, les llistes provisionals de sol·licituds admeses i la d’excloses per resultat incompleta la documentació presentada o per no resultar acreditada la concurrència dels requisits per a ser persona beneficiària de l’ajuda, amb la indicació del mitjà perquè cada persona sol·licitant puga accedir a la informació relativa al motiu de la seua exclusió. Les persones sol·licitants que faciliten en la seua sol·licitud un número de telèfon mòbil podran ser avisats de la publicació de les llistes provisionals mitjançant un missatge de text SMS. La publicació en el portal de www.gva.es substituirà la notificació individual, segons el que preveu la legislació reguladora del procediment administratiu comú. El procediment es podrà resoldre de manera parcial, a mesura que les persones o unitats de convivència sol·licitants presenten la totalitat de la documentació exigida, que es podrà acumular a aquest efecte de conformitat amb el que disposa l’article 57 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Les resolucions de concessió determinaran la quantia concedida i incorporarà, si és el cas, les condicions, obligacions i determinacions accessòries a les quals s’haja de subjectar la persona beneficiària de l’ajuda. El termini per a resoldre i notificar la resolució del procediment serà de sis mesos des que la sol·licitud haja tingut entrada en el registre de l’òrgan competent per a la seua tramitació i aportat la documentació necessària per a resoldre de manera completa. Transcorregut aquest termini sense que haja recaigut cap resolució i aquesta no s’haja notificat, s’entendrà desestimada la sol·licitud de concessió del Bo Lloguer Jove, en els termes que preveu la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tal com disposa la llei esmentada, la desestimació per silenci administratiu té els únics efectes de permetre als interessats la interposició del recurs administratiu o contenciós administratiu que resulte procedent. La resolució que pose fi al procediment de concessió del Bo Lloguer Jove es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i, posteriorment, en el portal de www.gva.es. Les persones sol·licitants que hagen facilitat un número de telèfon mòbil podran ser avisades de la publicació de la resolució mitjançant un missatge de text SMS remés al telèfon mòbil facilitat en formular sol·licitud. La publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana substituirà la notificació individual de la resolució, d’acord amb el que preveu la legislació del procediment administratiu comú. Si es desestimaren sol·licituds per falta de consignació pressupostària i, amb posterioritat a l’emissió de la resolució, s’incrementaren els crèdits destinats a finançar aquestes ajudes, o s’alliberara part del crèdit disponible inicialment, per renúncia de l’adjudicatari o per no haver aportat la persona beneficiària la preceptiva justificació dins del termini, podrà proposar-se per l’òrgan instructor la concessió del Bo Lloguer Jove a les sol·licituds que s’hagen desestimat per falta de crèdit següents a aquella en ordre de la seua presentació que estiguen completes i reunisquen els requisits per a ser persona beneficiària del Bo Lloguer Jove, sempre que s’haja alliberat crèdit suficient per a atendre almenys una de les sol·licituds denegades.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Serveis territorials d’habitatge i rehabilitació d’Alacant, València i Castelló.

Obligacions

Obligacions

OBLIGACIONS I RESPONSABILITATS DE LES PERSONES BENEFICIÀRIES - Facilitar qualsevol document o informació que la direcció general competent en matèria d’emergència habitacional i funció social de l’habitatge considere necessari per al control del compliment de les finalitats previstes. - Sotmetre’s a les actuacions de control financer que preveuen els articles 113 i següents de la Llei 1/2015 i els articles 44 i següents de la Llei 38/2003, així com les que puguen dur a terme la Generalitat i altres òrgans de control en relació amb les ajudes i subvencions concedides. - Comunicar l’obtenció d’altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol altra administració o ens públic o privat, nacional o internacional, així com qualsevol incidència o variació que es produïsca en relació amb la subvenció concedida.

Observacions

Observacions

La resolució posarà fi a la via administrativa i contra aquesta es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan que la dicte en el termini d’un mes a partir de l’endemà de la seua notificació mitjançant la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia en aplicació del que estableix l’article 10.1.a) de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

QUANTIA DE LA SUBVENCIÓ Es concedirà a les persones beneficiàries una ajuda de 250 euros mensuals considerant que, en cap cas i en cap mensualitat, la suma de les ajudes rebudes per les persones joves que convisquen en l’habitatge pot superar l’import de la renda arrendatícia o el preu de cessió que conste en el contracte. En el cas que les ajudes sobre un mateix habitatge superara el 100 % de la renda arrendatícia o del preu de cessió, l’import de l’ajuda de totes i cada una de les persones beneficiàries serà minorat en la proporció corresponent. L’ajuda es concedirà a les persones beneficiàries pel termini màxim de 2 anys o 24 mensualitats, que hauran de ser consecutives; es considerarà primera mensualitat la corresponent al primer mes de vigència del contracte d’arrendament, o del primer dels contractes si en són diversos. En cap cas es consideraran subvencionables mensualitats alternes dins del període considerat. Les mensualitats subvencionables podran ser computades a partir de l’1 de gener de 2023, o, en tot cas, a partir de la data de subscripció del contracte d’arrendament o cessió d’ús de l’habitatge o habitació. ABONAMENT I JUSTIFICACIÓ FORMA DE PAGAMENT Les ajudes es concediran fins a esgotar l’import màxim de la dotació econòmica prevista per a la convocatòria, d’acord amb la mera concurrència dels requisits establits en la base quarta per a ser persona beneficiària i seguint l’ordre correlatiu d’entrada en el registre de l’òrgan competent per a fer-ne la tramitació, sempre que hi haja consignació pressupostària, sense que siga necessari establir la comparació de les sol·licituds ni la prelació entre aquestes. JUSTIFICACIÓ El Bo Lloguer Jove s’abonarà a la persona beneficiària amb caràcter general, de manera periòdica, prèvia aportació dels rebuts corresponents i la sol·licitud de pagament en els terminis que s’assenyalen a continuació, terminis que seran de compliment obligatori: Els terminis de presentació dels justificants acreditatius del pagament de la renda d’arrendament o cessió d’ús de l’habitatge o habitació per al pagament de l’ajuda corresponent al primer any seran els següents: - Juntament amb la sol·licitud de l’ajuda han de presentar-se els justificants bancaris o rebuts corresponents a les mensualitats de lloguer o de preu de cessió de l’habitatge o habitació, si és el cas, abonats des de l’1 de gener de 2023 fins al moment de sol·licitud de l’ajuda, en el cas de disposar de contracte d’arrendament o cessió d’habitatge o habitació. En el cas de no haver-se aportat un contracte d’arrendament o cessió d’habitatge o habitació juntament amb la sol·licitud, es farà un primer pagament a compte del Bo Lloguer Jove concedit equivalent a l’ajuda del Bo Lloguer Jove equivalent a dues mensualitats de lloguer o cessió d’habitatge o habitació. Si la persona beneficiària no aporta el contracte d’arrendament o cessió d’habitatge o habitació en el termini establit en la convocatòria, no es procedirà al pagament de cap altra mensualitat més de l’ajuda concedida i s’iniciaran les actuacions per al reintegrament de les quantitats abonades a compte. - Durant els dies 1 a 15 del mes següent a la notificació/publicació en el DOGV de la resolució de concessió de l’ajuda, la persona beneficiària haurà de presentar els justificants bancaris o rebuts acreditatius del pagament del lloguer o del preu de cessió de l’habitatge o habitació corresponents al període per al qual es concedeix l’ajuda que haguera abonat amb posterioritat al moment de sol·licitud de l’ajuda i fins al moment d’aquesta sol·licitud de pagament. - Durant els dies 1 a 15 del mes d’octubre s’han de presentar els rebuts o documents acreditatius del pagament del lloguer o del preu de cessió de l’habitatge o habitació corresponents al període subvencionat abonats fins aleshores que no s’hagen presentat durant els terminis anteriors. - Durant els dies 1 al 15 del mes de gener de 2024 s’han de presentar els justificants bancaris o rebuts acreditatius del pagament del lloguer o del preu de cessió de l’habitatge o habitació corresponents al període subvencionat abonats fins aleshores que no s’hagen presentat durant els terminis anteriors. Per a l’abonament de l’ajuda corresponent al segon any de concessió, caldrà que es continuen mantenint les circumstàncies i els requisits exigits en les bases reguladores que van permetre l’accés a l’ajuda; per la qual cosa, les persones beneficiàries hauran d’aportar, juntament amb la sol·licitud de pagament de l’ajuda, una declaració responsable que continuen concorrent aquestes circumstàncies i requisits, una còpia completa del contracte d’arrendament o de cessió d’ús de l’habitatge o contracte de cessió d’ús o d’arrendament d’habitació, i un volant únic d’empadronament que acredite les persones que tenen el domicili habitual en l’habitatge que és objecte del contracte, a l’efecte de determinar la unitat de convivència en els termes que s’establisquen en la convocatòria corresponent. La presentació dels justificants de pagament corresponents al segon any de l’ajuda s’efectuarà juntament amb la sol·licitud de pagament en els terminis següents: – Durant els dies 1 al 15 del mes següent a l’obertura del pressupost de l’exercici 2024, circumstància aquesta que es publicarà en la pàgina web de la Vicepresidència Segona i Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, s’han de presentar els justificants bancaris o rebuts corresponents a les mensualitats que hagen sigut abonats des del mes de gener del mateix any, fins al moment de fer la sol·licitud de pagament. – Durant els dies 1 a 15 del mes de juny s’han de presentar els justificants bancaris o rebuts acreditatius del pagament del lloguer o del preu de cessió de l’habitatge o habitació abonats amb posterioritat als aportats durant el termini anterior fins al moment de la sol·licitud. – Durant els dies 1 a 15 del mes d’octubre s’han de presentar els justificants bancaris o rebuts acreditatius del pagament del lloguer o del preu de cessió de l’habitatge o habitació abonats fins aleshores que no s’hagen presentat durant els terminis anteriors. – Finalitzat el període per al qual s’ha concedit l’ajuda i durant el mes de gener de l’últim exercici al qual s’estenga la convocatòria, es procedirà a la justificació de la destinació d’aquesta que quede pendent de justificar mitjançant la presentació dels justificants bancaris o rebuts pendents que s’hagen abonat finalitzat el termini anterior. MANERA DE PRESENTAR ELS REBUTS La presentació dels rebuts s’ha de fer juntament amb la sol·licitud de pagament, que s’omplirà telemàticament i es presentarà, preferentment, a través del procediment electrònic establit a aquest efecte en la pàgina web de la Vicepresidència Segona i Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, www.gva.es, en què es podrà obtindre el formulari de sol·licitud de pagament per a omplir. En cas de no utilitzar-se el tràmit electrònic previst per a la presentació dels rebuts, la persona interessada haurà d’omplir electrònicament el formulari de sol·licitud de pagament, imprimir-lo i, degudament signat, presentar-lo juntament amb els rebuts corresponents en qualsevol de les formes que preveu la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Els documents acreditatius del pagament del lloguer o preu de cessió de l’habitatge o habitació rebuts presentats de manera diferent o fora del termini establit no es tindran en compte per a l’abonament de l’ajuda. Les persones que hagen facilitat un número de telèfon mòbil de contacte en formular la sol·licitud seran avisades de l’obertura dels terminis de presentació dels rebuts mitjançant la remissió d’un SMS. Efectuat el primer pagament de la subvenció a les persones beneficiàries, s’entendrà acceptada aquesta. No obstant l’anterior, les persones beneficiàries podran presentar un escrit de renúncia tal com estableix l’art. 94 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, durant el termini de deu dies següents a la notificació/publicació de la resolució de concessió de l’ajuda, transcorregut el qual no s’acceptarà cap renúncia. La renúncia al Bo Lloguer Jove s’ha de fer mitjançant un formulari omplit telemàticament, i presentat preferentment a través del procediment electrònic establit a aquest efecte en la pàgina web de la Vicepresidència Segona i Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, www.gva.es, en què es podrà obtindre el formulari de renúncia per a omplir. En cas que no s’utilitze el tràmit electrònic previst per a la presentació de la renúncia, la persona interessada ha d’omplir electrònicament el formulari de renúncia imprimir-lo i, degudament signat, presentar-lo en qualsevol de les formes que preveu la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. ACREDITACIÓ PAGAMENT RENDA LLOGUER O CESSIÓ DE L’HABITATGE O HABITACIÓ L’efectiu pagament de la renda arrendatícia o del preu de la cessió de l’habitatge o habitació corresponent a les mensualitats que hagen sigut subvencionades s’ha d’acreditar per qualsevol mitjà admés en dret. A aquest efecte, les persones o unitats de convivència sol·licitants de les ajudes podran aportar la documentació bancària, que podrà consistir en una transferència bancària realitzada a l’arrendador, rebut bancari domiciliat o ingrés d’efectiu a través d’entitat bancària en el compte de l’arrendador, que acredite de manera indubtable que han abonat, en el compte la titularitat del qual correspon a la part arrendadora, la renda corresponent als mesos subvencionats com a mitjà de justificació de la subvenció concedida. En cas que el pagament no s’efectue a través d’entitat bancària, en el rebut o document acreditatiu de pagament s’han de fer constar expressament les dades següents: - Data d’expedició del document. - Identificació completa de la persona que fa el pagament i de la que el rep (nom, DNI, adreça i signatura), i ha de coincidir, en tot cas, qui el rep amb la persona arrendadora, i qui el fa amb la persona beneficiària o perceptora de l’ajuda. - Adreça de l’habitatge o habitació objecte d’ajuda. - L’import de la renda o el preu de cessió d’habitatge o habitació. - I el concepte pel qual es realitza, amb la indicació del mes a què correspon. No es consideraran vàlids els documents acreditatius del pagament que continguen esmenes o ratllades ni els que no continguen les dades esmentades anteriorment. CONTROL I REINTEGRAMENT La realització i gestió d’una actuació subvencionada podrà ser examinada en qualsevol moment per la conselleria competent en matèria d’habitatge i arquitectura bioclimàtica. Són causes de reintegrament de les subvencions les que estableix l’article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. En aquest sentit, s’iniciarà un procediment que podrà donar lloc al reintegrament de les quantitats percebudes, així com l’exigència dels interessos legals des de la data de pagament de la subvenció fins a la data en què s’acorde la procedència del reintegrament. Són causes de revocació les que preveuen l’article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, l’article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i l’incompliment dels requisits que estableixen les bases reguladores. D’acord amb el que preveu la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana, és un supòsit de pèrdua del dret al cobrament de la subvenció i de reintegrament d’aquesta que la subvenció siga destinada a la realització d’una activitat o al compliment d’una finalitat prohibida en el títol VI de la llei esmentada.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Direcció General d'Habitatge

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Termini justificació:
des de: 01-03-2024
fins a: 15-03-2024

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

El present tràmit té per objecte la presentació dels rebuts corresponents a la primera i a la segona anualitat de les ajudes concedides del bo lloguer jove.

Termini

Termini

Presentació dels justificants de pagament i la sol·licitud d'abonament corresponents a la primera anualitat: - Durant els dies 1 a 15 del mes d'octubre de 2023 es presentaran els corresponents a la primera Resolució de concessió publicada el 20 de setembre de 2023. - Durant els dies 1 al 15 del mes de gener del 2024, es presentaran els abonats fins a este moment que no s'hagueren presentat durant els terminis anteriors. – Durant els dies 1 a 15 del mes següent a la notificació/publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de la resolució de concessió de l'ajuda. La 2a i 3a resolucions es van publicar el 16 de gener de 2024 així que de l'1 al 15 de febrer hauran de presentar-se els justificants de pagament del 2023. Presentació dels justificants de pagament i la sol·licitud d'abonament corresponents a la segona anualitat: – Durant els dies 1 al 15 del mes següent a l'obertura del pressupost de l'exercici 2024, circumstàncies esta que es publicarà en la pàgina web de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, es presentaran els abonats des del mes de gener de 2024, fins al moment de realitzar la sol·licitud d'abonament. – Durant els dies 1 a 15 del mes de juny es presentaran es presentaran els abonats amb posterioritat als aportats durant el termini anterior fins al moment de la sol·licitud d'abonament. – Durant els dies 1 a 15 del mes d'octubre es presentaran els abonats fins a este moment que no s'hagueren presentat durant els terminis anteriors. – Finalitzat el període per al qual s'ha concedit l'ajuda i durant el mes de gener de l'últim exercici al fet que s'estén la convocatòria, es procedirà a la justificació del destí de la mateixa que quede arracada de justificar mitjançant la presentació dels justificants bancaris o rebuts pendents que hagueren sigut abonats finalitzat el termini anterior.

Documentació

Documentació

Per a l'abonament corresponent a la primera anualitat de l'ajuda es presentaran els rebuts justificatius de l'abonament del lloguer i la sol·licitud d'abonament. Per a l'abonament de l'ajuda corresponent a la segona anualitat, es presentarà la següent documentació: - Formulari de sol·licitud de l'abonament del segon any de l'ajuda. - Rebuts justificatius de l'abonament del lloguer. - Còpia completa del contracte d'arrendament o de cessió d'ús de l'habitatge o contracte de cessió d'ús o d'arrendament d'una habitació. - Volant únic d'empadronament que acredite les persones que tenen el seu domicili habitual en l'habitatge objecte del contracte, a l'efecte de determinar la unitat de convivència d'acord amb el que disposen les bases reguladores.

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix

El tràmit té per objecte la presentació telemàtica de documents, amb certificat digital per a completar i/o esmenar un expedient iniciat dels programes d'ajudes bo lloguer jove de la direcció general competent en matèria d'habitatge. En aquest tràmit es podrà incloure: - Documentació la presentació de la qual s'haja oblidat o es crega que és necessària presentar durant el termini de presentació de sol·licituds; - Documentació que s'haja requerit; - En cas de canvi de residència: comunicació d'aquest canvi a la direcció general competent en matèria d'habitatge, nou contracte d'arrendament o cessió d'ús de l'habitatge o habitació, declaració responsable en relació amb el manteniment dels requisits que van determinar la concessió del Bo Lloguer Jove i volant únic d'empadronament que acredite les persones que tenen el seu domicili habitual en l'habitatge objecte del contracte. - En el cas que la persona sol·licitant no disposara de contracte d'arrendament o cessió d'ús de l'habitatge o habitació però estiguera en condicions de subscriure-ho, el corresponent contracte d'arrendament o cessió. Per a la realització d'aquest tràmit s'ha de tindre un expedient ja iniciat dels programes d'ajudes al bo lloguer jove de la direcció general competent en matèria d'habitatge en la convocatòria corresponent a l'exercici 2023.

Termini

Termini

- Si s'ha requerit l'esmena de la sol·licitud o la documentació que l'acompanya, el termini per a realitzar aquest tràmit són de 10 dies hàbils des de l'endemà de la notificació o publicació de l'acte de què es tracte. - En cas de canvi de residència, disposa de 15 dies des de la signatura del nou contracte. - En el cas que la persona sol·licitant no disposara de contracte d'arrendament o cessió d'ús de l'habitatge o habitació però estiguera en condicions de subscriure-ho, el corresponent contracte d'arrendament o cessió haurà de formalitzar-se i aportar-se a l'administració en el termini màxim de 2 mesos des de l'endemà de la publicació en el *Diari Oficial Generalitat Valenciana de la resolució de concessió de l'ajuda, que quedarà condicionada a la seua aportació.

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Recurs potestatiu de reposició contra la resolució de la Direcció General d'Habitatge de concessió d'ajudes del Bo Lloguer Jove.

Termini

Termini

1 mes comptat des de l'endemà de la seua notificació o publicació.

Presentació

Presentació

Telemàtica
El recurs podrà presentar-se en qualsevol de les formes establides en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les administracions públiques o mitjançant aquest tràmit telemàtic amb certificat digital o cl@ve permanent.

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

El tràmit té com a objecte la presentació d’un escrit de renúncia per les persones beneficiàries de l’ajuda.

Termini

Termini

Les persones beneficiàries podran presentar un escrit de renúncia, tal com estableix l’art. 94 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, durant el termini de deu dies següents a la notificació/publicació de la resolució de concessió de l’ajuda, transcorregut el qual no s’acceptarà cap renúncia.

Documentació

Documentació

Haurà de presentar-se o aportar-se al tràmit, en cas de tramitació telemàtica, el formulari de renúncia.