Programa d’ajudes bo lloguer jove. Convocatòria 2023 - GVA.ES
Programa d’ajudes bo lloguer jove. Convocatòria 2023
Què és
Facilitar el gaudi d’un habitatge o una habitació en règim de lloguer o de cessió d’ús a les persones joves amb escassos mitjans econòmics, mitjançant l’atorgament d’ajudes directes a les persones arrendatàries o cessionàries.
En el cas que es presente un nombre de sol·licituds d’ajudes per al pagament de la renda d’arrendament o preu de cessió d’habitació superior al nombre d’habitacions de què dispose un mateix habitatge segons la descripció de l’habitatge que conste en la nota simple emesa pel Registre de la Propietat, només s’admetran a tràmit les sol·licituds que es corresponguen amb el nombre d’habitacions existents segons ordre d’entrada i es rebutjaran totes les altres.
INCOMPATIBILITAT DE LES AJUDES
L’ajuda del Bo Lloguer Jove l’ha de destinar, obligatòriament, la persona beneficiària al pagament de la renda arrendatícia o preu de cessió del seu habitatge o habitació habituals i permanents, i no es podrà compatibilitzar amb cap altra ajuda que, per al pagament del lloguer o la cessió, puguen concedir les entitats locals o qualssevol altres administracions o entitats públiques, excepte les que se citen a continuació.
No es consideraran afectats per aquesta incompatibilitat els supòsits excepcionals en què els municipis, altres entitats públiques, organitzacions no governamentals o associacions aporten una ajuda per a aquesta mateixa finalitat a persones beneficiàries especialment vulnerables, entenent com a tals, a aquest efecte, persones víctimes de violència de gènere, víctimes de tràfic de persones amb finalitats d’explotació sexual, persones que han sigut desnonades del seu habitatge habitual, persones sense llar, persones joves extutelades per l’Administració pública o persones joves excarcerades, persones perceptores de la renda valenciana d’inclusió i les que acrediten aquesta circumstància mitjançant un informe emés dels serveis socials del municipi on residisquen. Tampoc es consideraran afectades per aquesta incompatibilitat les persones perceptores de prestacions no contributives de la Seguretat Social ni les persones beneficiàries de l’ingrés mínim vital. En aquests casos, la suma de l’ajuda del Bo Lloguer Jove i de l’ajuda al lloguer o cessió no podrà excedir l’import de la renda arrendatícia o el preu de la cessió, respectivament.
Així mateix, tampoc es considerarà afectat per aquesta incompatibilitat el supòsit de compatibilitat amb el Pla estatal per a l’accés a l’habitatge 2022-2025, que es regula expressament en l’article 55.1 del Reial decret 42/2022, de 18 de gener. En aquest cas, la suma de les ajudes del Bo Lloguer Jove rebudes per totes i cada una de les persones convivents i l’ajuda al lloguer del Programa d’ajuda a les persones joves i per a contribuir al repte demogràfic no supere el 75 % de la renda arrendatícia o preu de cessió de l’habitatge, respectivament.
En el cas que les ajudes sobre un mateix habitatge superen els límits que estableixen els apartats anteriors, hauran de minorar-se en la proporció corresponent.
- Reial decret 42/2022, de 18 de gener, pel qual es regula el Bo Lloguer Jove i el Pla estatal per a l'accés a l'habitatge 2022-2025 (BOE 16, de 19.01.2022).
- RESOLUCIÓ de 28 de desembre de 2023 de la directora general d’Habitatge, per la qual s’amplia la dotació pressupostària per a la concessió de les ajudes del Bo Lloguer Jove, convocades mitjançant la Resolució de 21 d’abril de 2023, de la directora general d’Emergència Residencial, Funció Social...
- RESOLUCIÓ de 21 d’abril de 2023, de la Direcció General d’Emergència Habitacional, Funció Social de l’Habitatge i Observatori de l’Hàbitat i Segregació Urbana, d’aprovació de bases reguladores per a la concessió directa del Bo Lloguer Jove, i convocatòria per a l’exercici 2023 (DOGV núm. 9585 /...
- CORRECCIÓ d’errades de la Resolució de 28 de desembre de 2023, de la directector general d’Habitatge, per la qual s’amplia la dotació pressupostària per a la concessió de les ajudes del Bo Lloguer Jove, convocades mitjançant Resolució de 21 d’abril de 2023, de la directora general d’Emergència...
- Portal d'Habitatge: informació general d'ajudes bo lloguer jove (Convocatòria 2023)
- Per a sol·licitar CITA PRÈVIA en la Direcció Territorial d'ALACANT
- Per a sol·licitar CITA PRÈVIA en la Direcció Territorial de CASTELLÓ
- Per a sol·licitar CITA PRÈVIA en la Direcció Territorial de VALÈNCIA
- Tràmit PROPER. Tràmit per a altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries
- Incidències tècniques relacionades, exclusivament, amb la tramitació telemàtica
- Preguntes freqüents. Com puc sol·licitar l'ajuda?
- Àmbits territorials de preu màxim superior (ATPMS)
- Es publiquen amb data 30 de juny de 2023 els llistats provisionals amb les sol·licituds completes i les incompletes que han sigut presentades des del dia 2 de maig de 2023 fins al dia 9 de maig de 2023 inclusivament, de conformitat amb la base 13a "Instrucció i tramitació del procediment", de la...
- Es publiquen amb data 21 de novembre de 2023 els segons llistats provisionals amb les sol·licituds completes i les incompletes que han sigut presentades des del dia 10 de maig de 2023 fins al dia 12 de maig de 2023 inclusivament, de conformitat amb la base 13a "Instrucció i tramitació del...
A qui va dirigit
Podran ser persones beneficiàries de les ajudes que preveu aquest programa les persones físiques majors d’edat que reunisquen tots i cada un dels requisits que detalla l’apartat “Requisits”.
No es podrà concedir l’ajuda quan la persona sol·licitant o alguna de les que tinguen la seua residència habitual i permanent en l’habitatge objecte del contracte d’arrendament o de cessió d’ús de l’habitatge es trobe en alguna de les situacions que a continuació s’indiquen:
a) Ser la persona sol·licitant, cònjuge o alguna de les persones convivents amb la qual tinga parentiu de consanguinitat o afinitat en primer grau, propietària o usufructuària d’algun habitatge a Espanya.
b) Que la persona arrendatària, cessionària o qualsevol que tinga el seu domicili habitual i permanent en l’habitatge arrendat o cedit tinga parentiu en primer o segon grau de consanguinitat o d’afinitat amb la persona que arrenda o cedeix l’habitatge.
c) Que la persona arrendatària, cessionària o qualsevol de les persones que tinguen el seu domicili habitual i permanent en l’habitatge arrendat o cedit siga soci o partícip de la persona física o jurídica que actue com a arrendadora o cedent, amb l’excepció de cooperatives d’habitatge en cessió d’ús i sense ànim de lucre.
d) Quan entre la persona sol·licitant titular del contracte d’arrendament o cessió d’habitació i la persona arrendadora o cedent d’aquest hi haja parentiu en primer grau o segon grau de consanguinitat o d’afinitat; o quan la persona arrendatària o cessionària de l’habitació siga sòcia o partícip de la persona física o jurídica que actue com a arrendadora o cedent.
e) D’acord amb el que disposa l’article 6.7 del Reial decret 42/2022, no podran obtindre la condició de beneficiàries les persones físiques en les quals concórrega alguna de les circumstàncies que s’estableixen en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb l’única excepció del compliment de l’obligació de trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries i amb la seguretat social exigit en la lletra e de l’apartat 2 d’aquest article 13, que queda exceptuat; i, segons determina l’article 41 de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana, tampoc podran ser-ho aquelles persones o entitats que, d’acord amb el que estableix el títol VI d’aquesta llei, hagen sigut sancionades per resolució administrativa ferma.
Quan la persona beneficiària canvie el seu domicili a un altre situat en el mateix municipi o en un altre municipi localitzat a la Comunitat Valenciana sobre el qual subscriga un nou contracte d’arrendament o cessió d’ús, quedarà obligada a comunicar aquest canvi a la Vicepresidència Segona i Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, en el termini màxim de quinze dies des de la signatura del nou contracte, preferentment, omplint el formulari telemàtic disponible a aquest efecte en la seu electrònica de la Generalitat, portal gva.es, en la pàgina web de la Vicepresidència Segona i Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, o en qualsevol de les formes que estableix la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, acompanyat, en tot cas, del nou contracte d’arrendament o cessió d’ús de l’habitatge o habitació, així com d’una declaració responsable en relació amb el manteniment dels requisits que van determinar la concessió del Bo Lloguer Jove.
- Tindre menys de 35 anys, inclosa l’edat de 35 anys, en el moment de sol·licitar l’ajuda.
- Tindre la nacionalitat espanyola, o la d’algun dels estats membres de la Unió Europea o de l’Espai Econòmic Europeu, Suïssa, o el parentiu determinat per la normativa que siga aplicable. En el cas de les persones estrangeres no comunitàries, hauran de trobar-se en situació d’estada o residència regular a Espanya. Tots els membres de la unitat de convivència han de complir aquesta condició en el moment de la sol·licitud. Les persones beneficiàries hauran de facilitar el seu número de document nacional d’identitat, així com el dels altres membres de la unitat de convivència majors de 16 anys, i, en cas de persones estrangeres, el número d’identificació d’estranger. No s’exigirà el permís de residència als que estiguen exclosos d’aquesta obligació d’acord amb el que estableix la legislació estatal.
- Ser titular o estar en condicions de subscriure, en qualitat de persona arrendatària, un contracte d’arrendament d’habitatge formalitzat en els termes de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d’arrendaments urbans o, en qualitat de persona cessionària, d’un contracte de cessió d’ús o d’arrendament o cessió d’ús d’una habitació, amb destinació a residència habitual i permanent, i ubicada a la Comunitat Valenciana. En el cas del lloguer d’habitació, no és exigible que la formalització ho siga en els termes de la Llei 29/1994, si bé el contracte de lloguer o cessió d’ús haurà de tindre una duració mínima d’un any. En cap cas s’admetran contractes de subarrendament d’habitatge o habitació.
En cas de no disposar de contracte d’arrendament o de cessió d’ús d’habitatge o habitació, la persona sol·licitant haurà d’omplir, juntament amb la sol·licitud, un formulari que ha de contindre una declaració responsable relativa a l’obligació d’aportar el contracte corresponent en el termini establit en la convocatòria.
-L’habitatge o habitació arrendats o cedits han de constituir la residència habitual i permanent de la persona arrendatària o cessionària que conste en el contracte d’arrendament i de les altres persones que integren la unitat de convivència, per la qual cosa hauran d’estar empadronades en l’habitatge amb anterioritat al moment de sol·licitar l’ajuda i, així, acreditar mitjançant un certificat col·lectiu o volant únic d’empadronament en el qual han de constar, en data de la sol·licitud, les persones que tenen el seu domicili habitual en l’habitatge objecte del contracte d’arrendament o cessió o la persona que hi té una habitació arrendada o cedida en ús.
L’habitatge o habitació haurà de constituir el domicili habitual i permanent durant tot el període pel qual es concedisca l’ajuda. A aquest efecte queden exclosos els arrendaments als quals es refereix l’article 3 de la Llei 29/1994, “Arrendaments per a ús diferent d’habitatge”, així com els formalitzats a l’empara de la legislació turística.
- El lloguer o la cessió de l’habitatge ha de ser igual o inferior als imports que s’estableixen a continuació:
Lloguer o cessió d’habitatge
1. Zona ATPMS A-1: València
Import anual: 9.240 euros / Import mensual: 770 euros.
2. Zona ATPMS A-2: Alacant i Castelló de la Plana
Import anual: 8.160 euros / Import mensual: 680 euros.
3. Zona ATPMS B:
Import anual: 7.200 euros / Import mensual: 600 euros.
4. Zona ATPMS C-1 I C-2
Import anual: 6.600 euros / Import mensual: 550 euros.
5. Zona ATPMS A
Import anual: 5.040 euros / Import mensual: 420 euros.
- Lloguer o cessió d’habitació
1. Zona ATPMS A-1: València
Import anual: 3.600 euros / Import mensual: 300 euros.
2. Zona ATPMS A-2: Alacant i Castelló de la Plana
Import anual: 3.600 euros / Import mensual: 300 euros.
3. Zona ATPMS B:
Import anual: 3.600 euros / Import mensual: 300 euros.
4. Zona ATPMS C-1 I C-2:
Import anual: 2.400 euros / Import mensual: 200 euros.
5. Zona ATPMS A:
Import anual: 2.100 euros / Import mensual: 175 euros.
Disposeu de la informació dels àmbits territorials de preu màxim superior (ATPMS) en l’apartat Enllaços d’aquesta pàgina.
- Disposar almenys d’una font regular d’ingressos que li reporte unes rendes anuals, inclosos els de les persones que tinguen el seu domicili habitual i permanent en l’habitatge arrendat o cedit o per a arrendar o cedir, consten o no com a titulars del contracte d’arrendament o cessió, iguals o inferiors a 3 vegades l’indicador públic de renda d’efectes múltiples (IPREM). En el supòsit de lloguer d’habitació, no s’inclourà la renda de les persones que tinguen el seu domicili habitual i permanent en l’habitatge, només es consideraran les de la persona física arrendatària.
- Tindre rendes iguals o inferiors a 4 vegades l’IPREM, quan convisquen 2 joves, i 5 vegades, quan convisquen 3 o més joves.
Considerant, a més, que la renda individual anual de cada una de les persones que integren la unitat de convivència serà, en tot cas, igual a 3 vegades l’IPREM o inferior.
- Tindre rendes iguals o inferiors a 3 vegades l’IPREM per al supòsit de lloguer o cessió d’ús d’habitació.
- Que en cap cas i en cap mensualitat la suma de les ajudes rebudes per les persones joves que convisquen en l’habitatge supere l’import de la renda arrendatícia o el preu de cessió.
- Que en el supòsit de compatibilitat que regula l’article 55.1 del Reial decret 42/2022, la suma de les ajudes del Bo Lloguer Jove rebudes per totes i cada una de les persones convivents i l’ajuda al lloguer del Programa d’ajuda a les persones joves i per a contribuir al repte demogràfic no supere el 75 % de la renda arrendatícia o el preu de cessió de l’habitatge.
Com es tramita
El Bo Lloguer Jove es concedirà en règim de concessió directa.
Les ajudes es concediran fins a esgotar l’import màxim de la dotació econòmica prevista per a la convocatòria, d’acord amb la mera concurrència dels requisits establits en la base quarta per a ser persona beneficiària i seguint l’ordre correlatiu d’entrada en el registre de l’òrgan competent per a fer-ne la tramitació, sempre que hi haja consignació pressupostària, sense que siga necessari establir la comparació de les sol·licituds ni la prelació entre aquestes.
La presentació de sol·licituds s’ha de fer com s’indica en l’apartat On dirigir-se?
TRAMITACIÓ I RESOLUCIÓ DEL PROCEDIMENT
Una vegada tancat el termini de presentació de sol·licituds, quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la legislació bàsica de procediment administratiu comú o no es presente la documentació que resulte exigible d’acord amb l’ordre de bases reguladores d’aquesta ajuda, o es considere necessària per a resoldre, es requerirà la persona sol·licitant perquè, en el termini de deu dies hàbils, esmene la falta o presente els documents preceptius, amb la indicació que si així no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, amb una resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes que preveu la legislació bàsica de procediment administratiu comú.
A l’efecte del que disposa l’apartat anterior, es publicaran en el portal web de la Generalitat, www.gva.es, les llistes provisionals de sol·licituds admeses i la d’excloses per resultat incompleta la documentació presentada o per no resultar acreditada la concurrència dels requisits per a ser persona beneficiària de l’ajuda, amb la indicació del mitjà perquè cada persona sol·licitant puga accedir a la informació relativa al motiu de la seua exclusió. Les persones sol·licitants que faciliten en la seua sol·licitud un número de telèfon mòbil podran ser avisats de la publicació de les llistes provisionals mitjançant un missatge de text SMS. La publicació en el portal de www.gva.es substituirà la notificació individual, segons el que preveu la legislació reguladora del procediment administratiu comú.
El procediment es podrà resoldre de manera parcial, a mesura que les persones o unitats de convivència sol·licitants presenten la totalitat de la documentació exigida, que es podrà acumular a aquest efecte de conformitat amb el que disposa l’article 57 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Les resolucions de concessió determinaran la quantia concedida i incorporarà, si és el cas, les condicions, obligacions i determinacions accessòries a les quals s’haja de subjectar la persona beneficiària de l’ajuda.
El termini per a resoldre i notificar la resolució del procediment serà de sis mesos des que la sol·licitud haja tingut entrada en el registre de l’òrgan competent per a la seua tramitació i aportat la documentació necessària per a resoldre de manera completa. Transcorregut aquest termini sense que haja recaigut cap resolució i aquesta no s’haja notificat, s’entendrà desestimada la sol·licitud de concessió del Bo Lloguer Jove, en els termes que preveu la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tal com disposa la llei esmentada, la desestimació per silenci administratiu té els únics efectes de permetre als interessats la interposició del recurs administratiu o contenciós administratiu que resulte procedent.
La resolució que pose fi al procediment de concessió del Bo Lloguer Jove es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i, posteriorment, en el portal de www.gva.es. Les persones sol·licitants que hagen facilitat un número de telèfon mòbil podran ser avisades de la publicació de la resolució mitjançant un missatge de text SMS remés al telèfon mòbil facilitat en formular sol·licitud.
La publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana substituirà la notificació individual de la resolució, d’acord amb el que preveu la legislació del procediment administratiu comú.
Si es desestimaren sol·licituds per falta de consignació pressupostària i, amb posterioritat a l’emissió de la resolució, s’incrementaren els crèdits destinats a finançar aquestes ajudes, o s’alliberara part del crèdit disponible inicialment, per renúncia de l’adjudicatari o per no haver aportat la persona beneficiària la preceptiva justificació dins del termini, podrà proposar-se per l’òrgan instructor la concessió del Bo Lloguer Jove a les sol·licituds que s’hagen desestimat per falta de crèdit següents a aquella en ordre de la seua presentació que estiguen completes i reunisquen els requisits per a ser persona beneficiària del Bo Lloguer Jove, sempre que s’haja alliberat crèdit suficient per a atendre almenys una de les sol·licituds denegades.
46009 - València/Valencia
12003 - Castelló/Castellón
03007 - Alacant/Alicante
Formularis
Sol·licitud
El termini de presentació de la sol·licitud del Bo Lloguer Jove s’iniciarà el dia 2 de maig i romandrà obert, amb caràcter continuat i permanent, fins al dia 2 de juny, tots dos de 2023, mentre no s’haja esgotat el crèdit habilitat en l’exercici pressupostari per al pagament d’aquestes ajudes. Si es produïra aquesta circumstància, es publicarà un anunci en la pàgina web de la Vicepresidència Segona i Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica que finalitzarà el termini de sol·licitud d’ajudes per a l’exercici corresponent.
En el cas que no s’haguera esgotat el crèdit habilitat en l’exercici pressupostari per al pagament d’aquestes ajudes per l’estimació de les sol·licituds presentades durant el termini establit, es procediria a l’obertura d’un nou termini de sol·licitud de les ajudes, mitjançant anunci publicat en la pàgina web de la Vicepresidència Segona i Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica.
No s’admetran les sol·licituds omplides de manera diferent o fora del termini establit, i se’n resoldrà la inadmissió amb una resolució prèvia.
Només es podrà presentar una sol·licitud per persona interessada, per la qual cosa, si es detecta la presentació de diverses sol·licituds de la mateixa persona, s’anul·laran d’ofici les sol·licituds duplicades i es mantindrà com a sol·licitud única la que s’haja presentat en últim lloc.
Forma de presentació de sol·licituds:
Per a sol·licitar l’ajuda s’ha d’omplir el formulari electrònic, tant si es realitza amb certificat digital (preferentment, d’aquesta manera) com sense aquest.
a) Amb certificat digital.
Feu clic en l’enllaç “SOL·LICITUD. Presentació autenticada”, ompliu telemàticament la sol·licitud i aporteu la documentació exigida en les bases.
b) Si no disposeu de certificat digital, ompliu electrònicament el formulari de sol·licitud “SOL·LICITUD. Presentació no autenticada”, imprimiu el justificant, signeu-lo i, juntament amb la documentació exigida en les bases, presenteu-lo en algun dels registres que preveu la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i, preferiblement, en el de les seus dels serveis territorials d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica d’Alacant (av. d’Aguilera, 1, entreplanta), Castelló (av. de la Mar, 16) i València (Gregori Gea, 27).
Si no disposeu de certificat digital i només heu omplit electrònicament el formulari de sol·licitud, no es considerarà que la sol·licitud ha sigut presentada. Heu de completar totes les indicacions de l’apartat b.
Es recomana la presentació de la sol·licitud, preferentment de manera telemàtica, segons l’apartat a. A aquest efecte, les persones interessades a sol·licitar aquestes ajudes tindran dret a ser assistides en l’ús de mitjans electrònics en les seues relacions amb l’Administració pública, de manera que els serveis territorials d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica oferiran un punt d’accés a internet i, per a aquells casos que ho requerisquen, es podrà facilitar ajuda mitjançant cita prèvia.
Els enllaços a la cita prèvia presencial en els serveis territorials d’Alacant, Castelló i València es troben en l’apartat d’enllaços.
Així mateix, els ajuntaments i les mancomunitats, per si mateix o a través de les oficines de la Xarxa Xaloc; així com les oficines del Programa Xarxa Jove, desenvolupat per l’Institut Valencià de la Joventut, podran presentar sol·licituds telemàticament, mitjançant un certificat digital, en nom de les persones interessades que els autoritzen mitjançant el formulari corresponent. Per a això, es podrà habilitar el personal dels ajuntaments o les mancomunitats mitjançant la presentació de la credencial subscrita degudament en el formulari normalitzat disponible en la web de la Vicepresidència Segona i Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica.
També s’admetran les sol·licituds que presenten telemàticament titulars de certificats digitals quan actuen, degudament autoritzats, en representació d’altres.
La presentació de sol·licituds de manera presencial s’ha d’efectuar en:
a) En els registres dels òrgans administratius als quals es dirigisquen.
b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l’Administració general de l’Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, cabildos i consells insulars, a la dels ajuntaments dels municipis a què es refereix l’article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l’Administració local si, en aquest últim cas, s’haguera subscrit el conveni oportú.
c) En les oficines de Correus, en la forma que s’establisca reglamentàriament.
d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d’Espanya en l’estranger.
e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.
I, preferentment, en:
DIRECCIÓ TERRITORIAL D’HABITATGE I ARQUITECTURA BIOCLIMÀTICA ALACANT
Av. Aguilera, 1, entreplanta.
03007 Alacant
DIRECCIÓ TERRITORIAL D’HABITATGE I ARQUITECTURA BIOCLIMÀTICA CASTELLÓ
Av. de la Mar, 16.
12003 Castelló de la Plana
DIRECCIÓ TERRITORIAL D’HABITATGE I ARQUITECTURA BIOCLIMÀTICA VALÈNCIA
c/ Gregori Gea, 27.
46009 València.
On dirigir-se
12003 - Castelló/Castellón
46009 - València/Valencia
46009 - València/Valencia
03007 - Alacant/Alicante
Esmena
- Si s'ha requerit l'esmena de la sol·licitud o la documentació que l'acompanya, el termini per a realitzar aquest tràmit són de 10 dies hàbils des de l'endemà de la notificació o publicació de l'acte de què es tracte. - En cas de canvi de residència, disposa de 15 dies des de la signatura del...
Saber mésEl tràmit té per objecte la presentació telemàtica de documents, amb certificat digital per a completar i/o esmenar un expedient iniciat dels programes d'ajudes bo lloguer jove de la direcció general competent en matèria d'habitatge. En aquest tràmit es podrà incloure: - Documentació la...
On dirigir-se
03002 - Alacant/Alicante
12003 - Castelló/Castellón
46009 - València/Valencia
Resolució
La resolució posarà fi a la via administrativa i contra aquesta es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan que la dicte en el termini d’un mes a partir de l’endemà de la seua notificació mitjançant la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana,...
46018 - València/Valencia
- RESOLUCIÓ de 15 de setembre de 2023, de la directora general d’Habitatge, de concessió de les ajudes convocades mitjançant la Resolució de 21 d’abril de 2023, de la Direcció General d’Emergència Residencial, Funció Social de l’Habitatge i Observatori de l’Hàbitat i Segregació Urbana, d’aprovació...
- RESOLUCIÓ de 28 de desembre de 2023, de de la directora general d’Habitatge, de concessió de les ajudes convocades mitjançant la Resolució de 21 d’abril de 2023, de la Direcció General d’Emergència Residencial, Funció Social de l’Habitatge i Observatori de l’Hàbitat i Segregació Urbana,...
- RESOLUCIÓ de 29 de desembre de 2023, de la directora general d’Habitatge, de concessió de les ajudes convocades mitjançant la Resolució de 21 d’abril de 2023, de la Direcció General d’Emergència Residencial, Funció Social de l’Habitatge i Observatori de l’Hàbitat i Segregació Urbana, d’aprovació...
- RESOLUCIÓ d'1 d'agost de 2024, de la directora general de Vivenda, de concessió de les ajudes convocades mitjançant la Resolució de 21 d’abril de 2023, de la Direcció General d’Emergència Habitacional, Funció Social de l’Habitatge i Observatori de l’Hàbitat i Segregació Urbana, d’aprovació de...
Justificació
Presentació dels justificants de pagament i la sol·licitud d'abonament corresponents a la primera anualitat: - Durant els dies 1 a 15 del mes d'octubre de 2023 es presentaran els corresponents a la primera Resolució de concessió publicada el 20 de setembre de 2023. - Durant els dies 1 al 15 del...
Saber mésEl present tràmit té per objecte la presentació dels rebuts corresponents a la primera i a la segona anualitat de les ajudes concedides del bo lloguer jove.
On dirigir-se
03002 - Alacant/Alicante
12003 - Castelló/Castellón
46009 - València/Valencia
Recurs de reposició
1 mes comptat des de l'endemà de la seua notificació o publicació.
Recurs potestatiu de reposició contra la resolució de la Direcció General d'Habitatge de concessió d'ajudes del Bo Lloguer Jove.
On dirigir-se
03002 - Alacant/Alicante
12003 - Castelló/Castellón
46009 - València/Valencia
Renúncia
Les persones beneficiàries podran presentar un escrit de renúncia, tal com estableix l’art. 94 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, durant el termini de deu dies següents a la notificació/publicació de la resolució de concessió de...
Saber mésEl tràmit té com a objecte la presentació d’un escrit de renúncia per les persones beneficiàries de l’ajuda.
On dirigir-se
03002 - Alacant/Alicante
12003 - Castelló/Castellón
46009 - València/Valencia
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Ciutadania
- Ajudes, beques i subvencions
- Habitatge i urbanisme
- Habitatge i urbanisme
- Habitatge jove
- Lloguer