Sol·licitud referent a l'activitat de serveis complementaris - GVA.ES
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud:
OBERT
Informació bàsica
Formularis
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
La sol·licitud té per objecte la inscripció, modificació o baixa en el Registre de Turisme de la Comunitat Valenciana de l'activitat de serveis complementaris.
Observacions
Observacions
Tindran la consideració d'empreses turístiques de serveis complementaris les que tinguen per objecte la realització d'activitats d'interés o directament relacionades amb el turisme, d'entreteniment o altres d'esplai i oci quan s'oferisquen amb finalitats turístiques, i contribuïsquen a la diversificació de l'oferta i al desenvolupament turístic. Amb caràcter orientatiu i no exhaustiu, es poden considerar empreses de serveis complementaris, quan s'oferisquen amb finalitats turístiques, els passejos amb barca, tren o bus turístic, lloguer de vehicles, visites guiades amb tastos, visites guiades a comerços típics o museus temàtics, escoles d'arrossos i paella valenciana, etc.
La inscripció en el registre corresponent és voluntària i la constància registral, d'acord amb el que es disposa en l'article 73 de la Llei 15/2018, de 7 de juny, de la Generalitat, de turisme, oci i hospitalitat de la Comunitat Valenciana, no suplirà altres obligacions que resulten preceptives per a l'exercici de l'activitat.
Correu electrònic de contacte per a qualsevol qüestió respecte a aquest tràmit:
ordenacion_turisme@gva.es
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Les empreses (siguen persones físiques o jurídiques) que realitzen les seues activitats dins de l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana i que tinguen com a objectiu la realització d'activitats considerades per l'Administració d'interés per al turisme o directament relacionades amb aquest.
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. (BOE núm. 236, de 02.10.2015).
- Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic. (BOE núm. 236, de 2/10/2015).
- Llei 15/2018, 7 de juny, de la Generalitat, de turisme, oci i hospitalitat de la Comunitat Valenciana. (DOGV núm. 8313, de 08.06.2018).
- Decret 15/2020, de 31 de gener, del Consell, de disciplina turística en la Comunitat Valenciana. (DOGV *nº8734, de 06.02.2020).
- Decret 1/2022, de 14 de gener, del Consell, de regulació del Registre de Turisme de la Comunitat Valenciana. (DOGV núm. 9272, de 07/02/2022).
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Formularis documentació
Termini
Termini
Durant tot l'any.
Formularis documentació
IMPORTANT: recordeu signar electrònicament la vostra sol·licitud.
- Formulari de sol·licitud degudament omplit i signat electrònicament referent a l'activitat de serveis complementaris.
- Còpia de l'escriptura de constitució de l'empresa i estatuts, amb acreditació del representant i el CIF.
- Còpia de les autoritzacions o llicències administratives de les quals dispose per al desenvolupament de l'activitat.
- Memòria descriptiva de l'activitat que es desenvolupa, amb la indicació dels mitjans de què disposa.
- Fullets, publicacions, etc. de què dispose.
- Certificat de situació en el cens d'activitats econòmiques de l'AEAT.
- Disposa d'una assegurança de responsabilitat civil o una altra garantia equivalent, per a cobrir els danys i perjudicis que puguen provocar en el desenvolupament de l'activitat.
Impresos associats
Presentació
Presentació
Telemàtica
Per a fer la presentació telemàtica de la declaració responsable:
- A través de l'enllaç de tramitar amb certificat d'aquest tràmit.
- Fent una cerca d'aquest tràmit en la seu electrònica de la Generalitat, en l'enllaç:
https://sede.gva.es/va/inicio?colectivo=empresas
La relació amb les persones o entitats interessades s'ha de fer, tant per a les persones físiques com jurídiques, EXCLUSIVAMENT mitjançant mitjans electrònics, d'acord amb el que es preveu en l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i en l'article 3 del Decret 1/2022, de 14 de gener, del Consell, de regulació del Registre de Turisme de la Comunitat Valenciana.
Així mateix, la notificació es farà amb mitjans electrònics, d'acord amb el que preveu el penúltim paràgraf de l'article 41.1 de la llei esmentada.
Procés de tramitació
Procés de tramitació
- Presentació de la sol·licitud juntament amb la documentació requerida.
- Examen de la documentació presentada.
- Resolució de la persona titular de la Direcció General de Turisme en el termini de tres mesos.
Òrgans de tramitació
Òrgans de tramitació
- SERVEI D'ORDENACIÓ I TRAMITACIÓ TURÍSTICA
C/ DE LA DEMOCRÀCIA, 77 . CIUTAT ADMTIVA. 9 D'OCTUBRE-TORRE 2
46018 - València/Valencia
Observacions
Observacions
Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre del 2015).
Òrgans resolució
Òrgans resolució
Director/a general de Turisme
- Direcció General de Turisme
C/ DE LA DEMOCRÀCIA, 77 . CIUTAT ADMTIVA. 9 D'OCTUBRE-TORRE 2
46018 - València/Valencia
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí
Sancions
Sancions
Serà aplicable el que disposa la Llei 15/2018, 7 de juny, de la Generalitat, de turisme, oci i hospitalitat de la Comunitat Valenciana, i el Decret 15/2020, de 31 de gener, del Consell, de disciplina turística a la Comunitat Valenciana.