Ajudes a entitats locals en matèria de comerç i artesania per a l'exercici 2024 (CMAYES). Infraestructures comercials municipals. Estudis. Comerç - GVA.ES
Ajudes a entitats locals en matèria de comerç i artesania per a l'exercici 2024 (CMAYES). Infraestructures comercials municipals. Estudis. Comerç
Què és
L'objecte d'aquestes ajudes és conéixer les alternatives i opcions adequades per a incrementar la competitivitat i l'accessibilitat de les infraestructures comercials municipals.
A) ACCIONS SUSCEPTIBLES DE SUPORT:
1. Es considerarà susceptible de suport la realització d'estudis en mercats municipals, mercats de venda no sedentària o en un espai urbà de concentració comercial que, amb la prèvia anàlisi de la situació de partida i estudi de necessitats actuals i futures, determine les inversions i accions que es desenvoluparan per a aconseguir un funcionament viable, sense noves inversions, a mitjà termini. Este estudi ha de determinar, com a mínim:
a) Diagnòstic suficient del balanç de partida entre oferta i demanda que, entre altres punts, analitze en el mercat municipal o de venda no sedentària la situació real dels llocs de venda existents (producte comercialitzat, dies d'obertura a la setmana, etc.) i de l'equipament en el seu conjunt en relació amb el seu entorn. En els espais urbans cal, a més, analitzar els fluxos de trànsit per als trànsit rodat i dels vianants, l'aparcament, la càrrega i descàrrega, l'accessibilitat i la situació d'altres serveis i servituds de l'espai públic en relació amb els usos econòmics i socials proposats.
b) En els mercats municipals i mercats de venda no sedentària, proposta raonada i concreta sobre els aspectes següents: punts de venda que s'han de mantindre, mix comercial i distribució d'estos després de la inversió en l'equipament (considerant en la reorganització de l'espai, a fi que no hi haja llocs sense activitat, la concentració de l'oferta i la creació de nous serveis o altres usos compatibles amb el comercial), compliment de la normativa de seguretat, accessibilitat, normativa higienicosanitària, regulació de la càrrega i descàrrega, aparcament operadors, serveis mínims que cal implantar, manual d'imatge i aplicació d'aquest i instruments legals que regulen el seu funcionament d'acord amb les inversions que cal realitzar, així com l'ús i manteniment posteriors. En els espais urbans, aquesta proposta s'adaptarà a l'espai concret que s'ha d'estudiar.
Si es tracta d'un mercat municipal, ha d'incloure una proposta justificada de full de ruta per a l'assumpció de la gestió per part dels comerciants.
c) Inversions que cal realitzar quant a obres, equipament, introducció de noves tecnologies i/o serveis, normalització d'imatge, estalvi energètic, millores mediambientals, tractament i eliminació de residus, càrrega i descàrrega, accessos i recorreguts interns, accessibilitat, etc. Les solucions tècniques plantejades ho seran considerant l'activitat econòmica que cal desenvolupar en aquests equipaments comercials o espais urbans, el manteniment i la sostenibilitat futura.
2. D'acord amb el resolc octau de la Resolució de convocatòria i el resolc tercer de la Resolució de concessió, EN L'EXERCICI 2024 es consideren susceptibles de suport les actuacions realitzades DES DE L'1 DE GENER DE 2024 FINS AL 18 DE NOVEMBRE DE 2024, tots dos inclosos.
B) IMPORTANT:
Les beneficiàries hauran de complir, en allò referit al PAGAMENT DE LES FACTURES de les despeses realitzades en l’execució de les actuacions subvencionades, amb el que s’estableix en la normativa sectorial que li siga aplicable, o en defecte d’això, amb el que s’estableix en la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials.
1) Vegeu les definicions de l'article 6 de l'Ordre 22/2018,modificada per Ordre 5/2022.
2) Els DUBTES o CONSULTES relacionades amb el CONTINGUT d'estes ajudes han d'enviar-se a la següent adreça de correu electrònic: comerc_ajudes@gva.es
(Vegeu també l'apartat "Ajuda > Preguntes freqüents" del present tràmit).
3) Els PROBLEMES INFORMÀTICS en la tramitació d'estes ajudes (només errors o incidències de caràcter informàtic), seran atesos en la forma indicada en l'apartat "Ajuda > Preguntes freqüents" d'este tràmit.
4) Vegeu més informació en l'apartat "Ajudes i subvencions" de l'àrea de Comerç de la pàgina web de la Conselleria competent en eixa matèria. (Enllaç directe en l'apartat "Què necessites saber > Què és > Enllaços" del present tràmit).
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18.11.2003).
- Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 176, de 25.07.2006).
- Reglament (UE) 2023/2831 de la Comissió de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis
- Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'establixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials (BOE núm. 314, de 30/12/2004).
- Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat (DOGV núm. 4907, de 21.12.2004).
- Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions (DOCV núm. 7464, de 12.02.2015).
- Llei 1/2022, de 13 d'abril, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 9323, de 22/04/2022).
- Ordre 22/2018, de 22 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de comerç, consum i artesania (DOGV núm. 8433, de 28.11.2018). * NOTA: disponible el text...
- Resolució de 28 de desembre de 2023, de la directora general de Comerç, Artesania i Consum, per la qual s’efectua la convocatòria anticipada per a l’exercici 2024 de les ajudes en matèria de comerç, consum i artesania (DOGV núm. 9760, de 05/01/2024).
- Extracte de la Resolució de 28 de desembre de 2023, de la directora general de Comerç, Artesania i Consum, per la qual s’efectua la convocatòria anticipada per a l’exercici 2024 de les ajudes en matèria de comerç, consum i artesania (DOGV núm. 9760, de 05/01/2024).
- RESOLUCIÓ de 23 d'octubre de 2024, de CONCESSIÓ de les ajudes convocades per Resolució de 28 de desembre de 2023, de la directora general de Comerç, Artesania i Consum, per la qual s'efectua la convocatòria anticipada per a l'exercici 2024 de les ajudes en matèria de comerç, consum i artesania....
A qui va dirigit
1. Podran ser beneficiàries d'estes ajudes les entitats locals de la Comunitat Valenciana.
2. Les beneficiàries d'estes ajudes hauran de complir els següents requisits i mantindre'ls durant l'àmbit temporal de l'ajuda:
a) Estar legalment constituïdes.
b) No estar incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària establides en l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i no haver sigut sancionada per resolució administrativa ferma, d'acord amb el que estableix el títol VI de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana.
c) Estar al corrent de les obligacions tributàries (davant de la Generalitat i l'AEAT) i de la Seguretat Social.
d) No ser deutora de la Generalitat per reintegrament de subvencions.
e) Les altres que, si escau, es determinen en el capítol corresponent del títol II de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022.
Com es tramita
1. El PROCEDIMENT per a la concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, en els termes previstos en l'article 12 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022.
2. ESMENA:
- Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la legislació vigent de procediment administratiu comú, o no s'acompanye de la documentació que, d'acord amb l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022, resulte exigible, es requerirà l'interessat perquè en el termini de 10 dies esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb la indicació que, si així no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, amb la prèvia resolució que es dictarà en els termes previstos en la legislació en matèria de procediment administratiu.
- L'esmena s'ha de fer utilitzant el tràmit de la Guia PROP denominat "Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme" (vegeu enllaç directe en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" del present tràmit).
3. La comprovació de l'existència de dades no ajustades a la realitat en qualsevol moment del procés anterior a la concessió podrà comportar que es considere que ha desistit de la seua petició, amb la prèvia resolució que es dictarà de conformitat amb la legislació vigent de procediment administratiu comú.
4. COMISSIÓ QUALIFICADORA.
Una vegada examinades les sol·licituds, les que complisquen i acrediten els requisits d'aquesta ordre seran avaluades per la Comissió Qualificadora fixada en l'article 11.4 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022, el règim jurídic de la qual serà l'establit per als òrgans col·legiats en la legislació vigent de procediment administratiu comú.
5. RESOLUCIÓ:
- Correspon a la persona titular de la conselleria competent en matèria de comerç, consum i artesania, o l'òrgan en qui delegue, dictar la resolució de la concessió de les subvencions convocades.
- El termini màxim per a la resolució i notificació de les sol·licituds que es formulen per a la concessió de les ajudes convocades serà de SIS MESOS comptats des de la data de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.
- Transcorregut el termini sense que hi haja recaigut cap resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de l'ajuda, en els termes previstos en la legislació vigent de procediment administratiu comú.
- La resolució es publicarà en la web GVA Oberta i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) en els termes establits en l'article 12 de les bases reguladores i amb els efectes establits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
A l'efecte de l'avís de la publicació de les notificacions en el DOGV, els interessats han de facilitar un correu electrònic.
- Aquesta publicació:
. Substituirà la notificació i tindrà els mateixos efectes, ja que es tracta d'un procediment de concurrència competitiva. La data de la publicació serà la que es considere a l'efecte de notificació.
. Inclourà l'expressió de la convocatòria, del programa i el crèdit pressupostari al qual s'imputen les subvencions atorgades, el beneficiari, la quantitat concedida i finalitat de la subvenció.
- La resolució inclourà, si escau, l'import de l'ajuda en equivalent de subvenció en brut, així com el seu caràcter de minimis, amb referència expressa al títol i a la publicació del reglament en el DOUE.
Vegeu el que disposa l'article 10.4 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022.
Procediments relacionats
- PROPER: Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (domiciliació bancària). Tràmit automatitzat.
- Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
- DGTIC: Simulació de Tramitació Telemàtica en la Generalitat Valenciana (Cl@ve)
Formularis
Sol·licitud
El termini de presentació de sol·licituds serà DES DEL dia 15 DE GENER DE 2024 FINS AL dia 9 DE FEBRER DE 2024, tots dos inclosos (en 2024 la Resolució de convocatòria s'ha publicat en el DOGV núm. 9760, de 05/01/2024).
1. SOL·LICITUD general de subvenció (segons el model normalitzat disponible com a formulari web en el mateix tràmit telemàtic) i ANNEX a esta (segons el model normalitzat ANEXENTE, que figura com a formulari d'este tràmit i també en el tràmit telemàtic).
Per a la presentació telemàtica de la sol·licitud d'ajudes i altra documentació requerida, ha d'atendre's al que es preveu en l'article 9.2 de l'Ordre 22/2018 de bases reguladores, modificada per l'Ordre 05/2022, i en l'apartat d'aquest tràmit denominat "Tramitació > Sol·licitud > Forma de presentació > Telemàtica".
2. DOCUMENTACIÓ que ha de presentar-se amb la sol·licitud:
- Els formularis que tenen model normalitzat estan disponibles en el tràmit telemàtic i en els apartats "Què necessites saber > Formularis" i "Tramitació > Sol·licitud > Documentació > Formularis" d'este tràmit de la Guia Prop, a partir de la publicació de la Resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana (DOGV), o en l'adreça web que s'expresse en eixa Resolució de convocatòria.
- En el cas que els documents exigits que han d'acompanyar la sol·licitud de concessió d'estes ajudes ja estiguen en poder de qualsevol òrgan de l'administració actuant, la sol·licitant podrà al·legar aquesta circumstància, de conformitat amb la legislació vigent de procediment administratiu comú, sempre que es faça constar la data i l'òrgan o la dependència en què van ser presentats o, si és el cas, emesos.
En els casos que no siga possible materialment obtindre el document, l'òrgan competent podrà requerir a la persona sol·licitant que el presente, o, en defecte d'això, que l'acredite per altres mitjans els requisits a què fa referència el document.
- A més de la documentació (general i addicional) requerida, l'Administració podrà recaptar de l'entitat sol·licitant l'aportació addicional d'altres documents o dades aclaridores que considere necessàries per a resoldre millor sobre la sol·licitud presentada.
2.1. DOCUMENTACIÓ GENERAL
Les sol·licituds s'han de presentar acompanyades de la documentació general següent:
a) a.1.- Si en el formulari web de sol·licitud de subvenció s'ha OPOSAT al fet que la Conselleria competent en matèria de comerç, consum i artesania comprove,, de manera directa i per mitjans telemàtics, les dades d'identitat de la persona física que siga el/la representant de l'entitat sol·licitant que actue en el seu nom i representació subscrivint l'esmentada sol·licitud de subvenció, haurà de presentar-se la documentació acreditativa de la identitat d'aquesta o aquestes persones (DNI, NIE o passaport).
A més, si de la comprovació efectuada per la Conselleria, resultara alguna discordança amb les dades facilitades per la mateixa persona interessada, l'òrgan instructor estarà facultat per a dur a terme les actuacions procedents per a aclarir-la.
a.2. Si la sol·licitant es tracta d'una persona jurídica, cal aportar, a més, la documentació acreditativa i identificativa d'aquesta, que consisteix en una còpia de l'escriptura de constitució/estatuts actualitzada i l'acreditació de la inscripció en el Registre Mercantil o el registre corresponent, així com de la targeta d'identificació fiscal.
En el cas que la documentació s'haja aportat anteriorment i no haja experimentat cap variació, només caldrà el certificat de la secretaria de l'entitat acreditatiu del fet que no s'ha produït cap canvi en la documentació identificativa de l'entitat i de la vigència del nomenament del president o de qui en tinga la representació en la data de presentació de la sol·licitud.
b) Memòria (segons el model normalitzat MECMAYES, inclòs com a formulari d'este tràmit i també en el tràmit telemàtic), en la qual s'especifiquen els objectius de la proposta i com es pretén aconseguir-los, així com un programa d'actuació que garantisca la seua execució en l'exercici en el qual es concedeix la subvenció.
c) Pressupostos o factures proforma detallats per unitats, que han de ser externs a la persona sol·licitant, excepte si aquests són promoguts per les corporacions locals i, en aquest cas, podran substituir-se per una memòria valorada de l'actuació que es realitzarà desglossada per partides i preus unitaris. Per a les despeses de personal serà suficient l'estimació dels costos previstos en l'article 4.1.g de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022, a càrrec de la sol·licitant.
d) Dades de domiciliació bancària:
. En tot cas han d'indicar-se en l'apartat 'Dades bancàries' del formulari web de sol·licitud les dades del compte bancari en la qual, de resultar beneficiària, la persona sol·licitant desitja que es realitze el pagament de l'import de l'ajuda.
. I, a més, ha de realitzar-se el tràmit telemàtic d'aquesta Guia Prop denominat "PROPER: procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat." (vegeu enllaç directe a ell en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" del presente tràmit), en el cas que no s'hagen presentat les dades de domiciliació bancària amb anterioritat davant la Generalitat Valenciana, o si amb posterioritat eixes dades han experimentat qualsevol variació.
e) Declaració responsable d'estar al corrent de les seues obligacions amb la Generalitat per reintegrament de subvencions. (Esta declaració està inclosa en un dels apartats del model normalitzat ANEXENTE_Annex a la sol·licitud de subvenció, que figura com a formulari d'este tràmit i també en el tràmit telemàtic).
f) Declaració responsable que acredite que la sol·licitant no està incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions, compleix amb els requisits exigits en la normativa reguladora, disposa de la documentació que així ho acredita i es compromet a mantindre el seu compliment fins a la finalització del procediment. (Esta declaració està inclosa en un dels apartats de ANEXENTE_Annex a la sol·licitud de subvenció, disponible com a formulari d'este tràmit i també en el tràmit telemàtic).
g) Si és el cas, certificat o còpia de l'acte/acord de l'òrgan competent en el qual s'expresse la voluntat de sol·licitar la subvenció.
h) Declaració responsable de no haver rebut ni sol·licitat altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat o, si és el cas, llista d'entitats a les quals s'hagen sol·licitat o de les quals s'hagen obtingut, amb la indicació de la quantitat sol·licitada o concedida, la data de concessió, si és el cas, i la normativa en què s'empara. (Esta declaració està inclosa en un dels apartats del FORMULARI WEB de sol·licitud general de subvenció).
i) Declaració responsable sobre el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat, quan la sol·licitant de la subvenció exercisca una activitat empresarial, en cas contrari, declaració d'estar-ne exempta. En qualsevol cas, s'hi ha d'indicar el percentatge de treballadors/ores amb diversitat o discapacitat en relació amb la plantilla que té, a dia anterior a la publicació de cada convocatòria, o incloure un compromís per escrit de contractar-ne un percentatge superior durant l'àmbit temporal de l'ajuda. (Esta declaració i la resta d'informació estan incloses en un dels apartats de ANEXENTE_Annex a la sol·licitud de subvenció, que figura com a formulari d'este tràmit i també en el tràmit telemàtic).
j) Certificació de la persona titular de la tresoreria, secretaria o intervenció de l'entitat sol·licitant sobre el caràcter no compensable o no recuperable de l'IVA suportat en l'actuació per a la qual se sol·licita subvenció, si és procedent.
k) Declaració responsable de no haver sigut sancionada per resolució administrativa ferma, conforme al que estableix el títol VI de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana (continguda en ANEXENTE_Annex a la sol·licitud de subvenció, disponible com a formulari d'este tràmit i també en el tràmit telemàtic).
l) Si es disposa d'ells, s'aportarà:
- Documentació que acredite que disposa de pla d'igualtat, vigent i, si és el cas, visat pel centre directiu de l'Administració de la Generalitat amb competències en matèria de dona i d'haver presentat l'informe anual d'avaluació de resultats davant del mateix organisme.
- Acreditació documental de disposar de certificat, distintiu o reconeixement empresarial en matèria d'igualtat d'oportunitats entre homes i dones, emés per una administració pública.
- Protocol d'actuació, vigent, contra la discriminació i l'assetjament moral, contra l'assetjament sexual i per raó de sexe i per a la promoció de la igualtat efectiva de dones i homes.
m) Si és el cas, documentació acreditativa de les circumstàncies rellevants per a la valoració de l'expedient.
2.2. DOCUMENTACIÓ ADDICIONAL:
A més, en el cas d'estes ajudes, cal presentar la següent documentació addicional prevista en l'article 23.1 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022:
a) Memòria de l'entitat sol·licitant en la qual es motiven les accions proposades en relació amb els objectius que es pretenen aconseguir i amb l'expressió dels mitjans personals, materials i tècnics amb els quals compte per a dur a terme les actuacions plantejades, en cada cas.
b) Proposta metodològica i pressupost, externs a l'entitat sol·licitant.
Esmena
L'esmena o qualsevol altra aportació de documentació (com la presentació de la documentació justificativa) ha de realitzar-se MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC de la Guia Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme", l'enllaç directe al qual està disponible en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'este tràmit.
Resolució
- El termini màxim per a la resolució i notificació de les sol·licituds que es formulen per a la concessió de les ajudes convocades serà de SIS MESOS comptats des de la data de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.
- Transcorregut el termini sense que hi haja recaigut cap resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de l'ajuda, en els termes previstos en la legislació vigent de procediment administratiu comú.
A) QUANTIA
1. L'ajuda per mercat serà de fins al 100 % amb el límit de 15.000,00 euros.
Si, a més, inclou l'estudi de consum energètic de les instal·lacions del mercat, de manera que amb les inversions que es plantegen se satisfacen els nivells de confort adequats per a l'activitat comercial que es desenvolupa en aquest, la subvenció podrà arribar al límit de 20.000,00 euros i, en el cas de tractar únicament aquest punt, la subvenció serà de fins a 6.000,00 euros.
Si es tracta d'un mercat de venda no sedentària, el límit de subvenció serà de 8.000,00 euros i si es tracta d'un espai urbà de concentració comercial, la subvenció màxima serà de 5.000,00 euros.
2. La subvenció es calcularà mitjançant l'aplicació del percentatge establit en el capítol corresponent del títol II de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022 o el que corresponga en aplicació del règim de concurrència competitiva (article 12, apartats 1 i 2, de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022), arredonida a l'últim euro sencer.
3. Amb caràcter general, ha de tindre, a més, en consideració el que disposa l'article 4 de l'Ordre 22/2018,modificada per Ordre 5/2022 (subcontractació, IVA, despeses, etc.).
B) COMPATIBILITAT D'AJUDES: vegeu el que indica l'article 8 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022.
C) MINORACIÓ, RESOLUCIÓ i REINTEGRAMENT DE L'AJUDA CONCEDIDA: vegeu el que disposa l'article 16 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022.
D) PLA DE CONTROL: vegeu el que preveu l'article 14 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022.
Vegeu el que preveu l'article 13 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022 i el resolc sisé de la Resolució de convocatòria.
La resolució posa fi a la via administrativa i contra aquesta l'interessat podrà optar entre interposar, potestativament, un recurs de reposició davant del mateix òrgan que l'ha dictada, d'acord amb la legislació vigent de procediment administratiu comú; o bé impugnar-la directament davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de la notificació, per a la qual cosa cal formular el corresponent recurs contenciós administratiu a l'empara del que estableixen els articles 10.1, lletra a), i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. En cap cas podrà simultanejar-se la interposició dels dos recursos.
03001 - Alacant/Alicante
El règim sancionador s'aplicarà per la comissió d'infraccions administratives previstes en la normativa bàsica estatal als subjectes que en siguen responsables i es regirà pel que disposa el capítol IV del títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions.
Justificació
El TERMINI de presentació de documentació per a la liquidació de les ajudes, amb caràcter general, finalitzarà el 31 d'OCTUBRE de cada exercici, llevat que per circumstàncies concurrents es fixe un termini diferent en la Resolució de convocatòria* o en la resolució de concessió*.
*NOTA: d'acord amb el resolc huité de la Resolució de convocatòria i el resolc tercer de la Resolució de concessió, EN L'EXERCICI 2024 la justificació d'estes ajudes es realitzarà FINS AL DIA 18 DE NOVEMBRE DE 2024, inclós.
La liquidació de les ajudes s'efectuarà una vegada executat el projecte íntegrament o en les fases previstes, d'acord amb el pressupost presentat i en els termes i terminis fixats per a la concessió de l'ajuda, sent també admissible la realització de pagaments parcials, d'acord amb el que s'estableix en la resolució de concessió.
* IMPORTANT:
Les beneficiàries hauran de complir, en el referit al PAGAMENT DE LES FACTURES de les despeses realitzades en l'execució de les actuacions subvencionades, amb el que s'estableix en la normativa sectorial que li siga aplicable o, en defecte d'això, amb el que s'estableix en la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'establixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials.
1. La documentació a presentar en aquest termini per a la liquidació de les ajudes serà mitjançant COMPTE JUSTIFICATIU, el contingut del qual serà el previst en l'article 15.3 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022.
D'acord amb l'article 23.2 d'eixa Ordre, AMB LA JUSTIFICACIÓ, A MÉS, S'APORTARÀ:
a) Memòria detallada de l'execució de les actuacions i de l'abast dels objectius proposats. A aquesta memòria s'acompanyarà documentació gràfica i altres suports documentals adequats per a acreditar el que en la mateixa s'expresse.
b) Còpia de l'estudi.
2. Sobre la quantitat justificada i aprovada, una vegada verificat el presentat pel beneficiari, s'aplicarà el % de suport real concedit en tractar-se d'ajudes de minimis, proposant-se el pagament de la quantitat resultant, sempre que aquesta no siga superior a la concedida.
3. La presentació de la documentació justificativa es realitzarà a través del TRÀMIT TELEMÀTIC de la Guía Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme" (vegeu enllaç directe en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" del present tràmit).
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Administracions
- Ajudes i subvencions
- Administracions locals
- Comerç i consum
PERFILS
- Administració i altres entitats
- Ens locals
TIPUS
- Ajudes, beques i subvencions