Subvencions destinades a projectes de suport a les associacions de persones consumidores en l'àmbit de la seguretat alimentària - GVA.ES
Subvencions destinades a projectes de suport a les associacions de persones consumidores en l'àmbit de la seguretat alimentària
Què és
L'objecte de la present resolució és convocar les ajudes en matèria de projectes de suport a les associacions de persones consumidores en l'àmbit de la seguretat alimentària per al 2025 que es regularan pel que s'establix en l'Orde 1/2019.
La presentació de les sol·licituds haurà de realitzar-se exclusivament per via telemàtica en el Registre Electrònic de la Generalitat, mitjançant accés al corresponent tràmit electrònic disponible en la seu electrònica de la Generalitat (http://sede.gva.es) , o a través del següent enllaç en el...
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions.
- ORDRE 1/2019, de 28 de febrer, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'aproven les bases reguladores de subvencions destinades a finançar projectes relacionats amb la salut pública.
A qui va dirigit
Segons l'article 27, de la citada Orde 1/2019, podran sol·licitar estes subvencions, les associacions de consumidors que tinguen per objecte la defensa de les persones consumidores i usuàries que desenvolupen la seua activitat en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.
Estes entitats, a més de complir els requisits generals establits en els articles 13.2 i 13.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, hauran de complir i observar els següents:
a)Estar legalment constituïdes i inscrites en el Registre Públic d'Associacions de Consumidors i Usuaris de la Comunitat Valenciana, regulat en el Decret 38/1992, de 16 de març, del Govern Valencià.
b)Desenvolupar activitats formatives, educatives o informatives dirigides a potenciar i millorar els coneixements en seguretat alimentària de les persones consumidores, utilitzant, principalment, les noves tecnologies de la informació.
Aquelles Entitats els fins de les quals, sistema d'admissió, trajectòria o actuació siguen contraris al principi d'igualtat entre dones i homes no podran ser beneficiàries de la subvenció.
Així mateix, hauran de complir les previsions contingudes en la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, d'igualtat entre dones i homes, i en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, en relació al pla d'igualtat quan per la legislació d'aplicació els siga exigible.
Com es tramita
L'ordenació i instrucció del procediment de concessió correspon a la persona titular la direcció general en matèria de Salut Pública.
Les sol·licituds presentades es valoraran per la comissió d'avaluació, havent d'obtindre una puntuació mínima de 60 punts, sobre la puntuació màxima de 100 punts, segons els següents criteris:
1. Qualitat del projecte a desenrotllar (fins a un màxim de 50 punts):
a) Disseny.
a.1. Adequació del projecte a objectius
a.2. Justificació i pertinència
a.3. Caràcter innovador
a.4. Coherència de mitjans i fins
a.5. Treball cooperatiu entre entitats
b) Planificació de la implementació i la gestió
c) Avaluació del procés i resultat
d) Pla de difusió
2. Interés, rellevància i repercussió social del projecte d'acord amb les necessitats que cobrix, nombre d'usuaris, sector social al qual es dirigixen i cobertura territorial (fins a un màxim de 25 punts).
3. Experiència acreditada de l'entitat sol·licitant: disposar d'estructura tècnica adequada i del personal necessari amb experiència (fins a un màxim de 15 punts).
4. Viabilitat econòmica: adequació del pressupost, recursos econòmics propis i aportació d'usuaris o altres entitats (fins a un màxim de 10 punts).
46020 - València/Valencia
Entitats col·laboradores de certificació
Sol·licitud
10 dies hàbils comptats a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria. (DOGV Num 10050 de 19.02.2025)
a) Exemplar de dades de domiciliació bancària en el cas que estos no hagen sigut emplenats en la sol·licitud.
b) Acreditació de trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social. Per a això, l'entitat sol·licitant podrà autoritzar l'òrgan instructor perquè obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la seguretat social a través de certificats telemàtics, de conformitat amb el que es disposa en el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'establixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'administració de la Generalitat i el seu sector públic. De no atorgar esta autorització hauran d'aportar la documentació acreditativa que es troben al corrent de les citades obligacions.
c) Declaració responsable de no concórrer en l'entitat sol·licitant les circumstàncies arreplegades en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, per a ser beneficiària de les subvencions que en esta convocatòria es regulen, i que està al corrent en el pagament de reintegrament per subvencions, llevat que esta declaració es realitze emplenant l'apartat corresponent en la citada sol·licitud.
d) Declaració responsable en la qual manifesta, sota la seua responsabilitat, que totes les dades arreplegades en la sol·licitud són verídics i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, quedant a la disposició de la Generalitat per a la comprovació, control i inspecció que s'estimen oportuns i, que es compromet a mantindre el compliment de les anteriors obligacions durant el període de reconeixement de l'obligació en els termes de l'article 69.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. D'acord amb el que es disposa en l'article 69.4 de la referida llei, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació, que s'incorpore a esta declaració responsable, així com la no presentació de la documentació que siga si és el cas requerida per a acreditar el compliment del declarat, determinarà la impossibilitat de continuar amb la convocatòria.
e) Memòria/resumixen del projecte en model normalitzat. El llenguatge utilitzat en la redacció del mateix haurà de ser inclusiu i no sexista.. Així mateix, el contingut dels projectes no haurà de vulnerar, en cap cas, el principi de no discriminació per raó de sexe, raça, origen ètnic, religió, conviccions, diversitat funcional, edat o orientació sexual i hauran de facilitar o almenys no impedir l'accessibilitat a les persones amb mobilitat reduïda.
f) Documentació que acredite que l'entitat es troba legalment inscrita en el Registre Públic d'Associacions de Consumidors i Usuaris de la Comunitat Valenciana, regulat en el Decret 38/1992, de 16 de març, del Govern Valencià.
g) Documentació que acredite la representació legal que ostenta la persona que firma la sol·licitud.
No hi ha taxes en aquest procediment.
1. La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida s'ha de realitzar MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l'enllaç directe del qual s'acaba d'indicar. Per a això, han de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en...
- El tràmit per a donar d'alta un nou compte bancari, modificar-la o donar-la de baixa es pot realitzar telemàticament, consulte: PROPER. Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat:
- Membres de la Comissió Avaluadora
Esmena
10 dies hàbils des de la seua publicació en la web de sanitat (des del 13.03.2025 fins al 27.03.2025)
Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits, o no s'acompanye la documentació que, d'acord amb l'Orde 1/2019 resulte exigible, la comissió d'avaluació requerirà a l'entitat sol·licitant mitjançant la seua publicació en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat, perquè en un termini de...
L'esmena o aportació de documentació haurà de realitzar-se exclusivament per via electrònica, utilitzant el mateix enllaç del procediment en el seu apartat corresponent.
Transcorregut el termini per a esmenar es publicarà, en la web de la Conselleria de Sanitat, la resolució definitiva d'entitats admeses i excloses.
Al·legació / Aportació
10 dies comptats des de l'endemà de la publicació en la web de la Conselleria de Sanitat de la Proposta de Resolució Provisional (des del 14.04.2025 fins al 29.04.2025)
Els interessats podran, en qualsevol moment del procediment anterior al tràmit d'audiència, adduir al·legacions i aportar documents o altres elements de juí.
En data 11/04/2025 es publica la Proposta de Resolució Provisional de concessió de les subvencions i es concedix a les entitats interessades un termini de 10 dies perquè formulen al·legacions.
L'esmena o aportació telemàtica de documentació podrà realitzar-se utilitzant l'enllaç https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=20388&version=amp.
Resolució
El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de 3 mesos a comptar des de la data de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
De conformitat amb el que s'establix en la Llei 8/2023, de 27 de desembre, de Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2024:
1. Les subvencions previstes en la present convocatòria es finançaran amb càrrec al programa pressupostari de la Conselleria de Sanitat 413A00, del Capítol IV, codi línia comptable S0149.
2. El total de les subvencions atorgades per a estos projectes no podran superar la quantia màxima de 30.000 euros.
3. Procedència i quantia dels fons: Propis: 30.000 euros. La modalitat de concessió serà de concurrència competitiva.
1. Les entitats beneficiàries de la subvenció tenen l'obligació general de realitzar l'activitat que fonamente la concessió de la subvenció en la forma, condicions i termini establits per a cada tipus de subvenció, i en defecte d'això, abans del 31 de desembre de l'any en què ha sigut concedida. Qualsevol ampliació de terminis, a sol·licitud de l'entitat beneficiària o d'ofici, requerirà el compliment de les condicions i circumstàncies previstes en la legislació de procediment administratiu comú.
2. Estes entitats, hauran de complir amb les obligacions que amb caràcter general s'establixen en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 23 de novembre, general de subvencions, les establides en l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, en cas que els siguen aplicable, i aquelles obligacions que puga fixar o determinar-se en la convocatòria que, en tot cas, haurà d'ajustar-se al que es preveu en el present orde de bases.
3. Així mateix, les entitats beneficiàries hauran de complir les previsions contingudes en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes i en la Llei 9/2003, de 2 d'abril, d'igualtat entre homes i dones, en relació al pla d'igualtat quan per la legislació d'aplicació els siga exigible.
4. L'incompliment d'alguna d'estes obligacions podrà donar lloc, prèvia incoació d'expedient, al desistiment sense efecte de la resolució de concessió de la subvenció o la minoració de la quantia concedida i, si és el cas, se sol·licitarà el reintegrament, total o parcial, de les quantitats percebudes i a l'exigència de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció.
5. S'haurà de complir amb les obligacions de publicitat derivades del que es disposa en els articles 4 i 5 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana, en el capítol 2 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, Accés a la informació pública i Bon Govern, i en l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. Esta informació podrà publicar-se en el portal web de l'entitat o bé a través de la plataforma TEP - Transparència Entitats Privades, de Gva Oberta (https://gvaobert.gva.es/tep).
6. La difusió d'esta informació es realitzarà preferentment a través de les corresponents pàgines web, sense perjuí que s'haja de fer constar en escrits, anuncis, publicacions, rètols i qualsevol suport. En cas que no disposen de pàgina web on realitzar esta publicitat, podran complir amb esta obligació a través del portal que pose a la seua disposició la Generalitat.
Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que l'haguera dictada, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la seua notificació, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015,...
46020 - València/Valencia
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Ciutadania
- Ajudes, beques i subvencions
- Salut
- Ajudes, beques i subvencions
- Ajudes i subvencions
- Sanitat i seguretat laboral
TEMA
- Sanitat i salut
- Seguretat alimentària
PERFILS
- Ciutadania
- Empresa
- Entitats del tercer sector
- Fundacions
SITUACIÓ DE VIDA
- Salut
SECTOR
- Salut
- Sanitat ambiental i alimentària
TEMÀTICA
- Finançament i gestió econòmica
CICLE VITAL
- Encetar un negoci
- Planificar un negoci
TIPUS
- Ajudes, beques i subvencions