Ajudes a les entitats locals de la Comunitat Valenciana, per a incentivar la realització d'accions de promoció del comerç i l'artesania local, en les àrees comercials urbanes, mercats municipals i mercats de venda no sedentària, incloent-hi els bons de comerç, per a l'exercici 2024 (CMPROM). Comerç

Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme

Codi SIA: 2891925
|
Codi GVA: 22421
Descarregar informació
Temini tancat

Des de 15-01-2024

Fins 09-02-2024

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Justificació
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

 

Sol·licitar les ajudes a les entitats locals de la Comunitat Valenciana per a incentivar la realització d'accions de promoció del comerç i l'artesania local en les àrees comercials urbanes, mercats municipals i mercats de venda no sedentària, incloent-hi els bons de comerç, amb la finalitat de fomentar el consum en el comerç local, previstes en l'article 22.10, capítol III, títol II, de l'Ordre 22/2018, de 22 de novembre, de bases reguladores, modificada per Ordre 5/2022.

 

Poden incloure accions promocionals del comerç i l'artesania, de foment del consum en el comerç local, així com les despeses corrents en la implantació d'una plataforma de venda en línia.

 

 

* IMPORTANT:

 

Les beneficiàries hauran de complir, en el referit al PAGAMENT DE LES FACTURES de les despeses realitzades en l'execució de les actuacions subvencionades, amb el que s'estableix en la normativa sectorial que li siga aplicable o, en defecte d'això, amb el que s'estableix en la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'establixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials.

 

 

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 15-01-2024 fins a 09-02-2024
JustificacióTermini obert
Observacions

 

1) Vegeu les definicions de l'article 6 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022.

 

 

2) Els DUBTES o CONSULTES relacionades amb el CONTINGUT d'estes ajudes han d'enviar-se a la següent adreça de correu electrònic: comerc_ajudes@gva.es

 

 

3) Incidències INFORMÀTIQUES (sol errors o problemes de caràcter informàtic)

 

- Disposa d'una llista de preguntes freqüents sobre tramitació telemàtica en la Generalitat Valenciana en el corresponent enllaç directe de l'apartat "Enllaços" d'este tràmit.

 

- Si malgrat això continua necessitant ajuda informàtica, pot enviar el seu dubte, problema o consulta:

 

. Bé emplenant el FORMULARI DE PROBLEMES TÈCNICS (veure enllaç directe a ell disponible en l'apartat "Enllaços" d'este tràmit).

 

. O bé enviant un correu electrònic a l'adreça generalitat_en_red@gva.es

 

* IMPORTANT: es tracta d'un correu exclusivament per a atendre incidències informàtiques, no per a un altre tipus de qüestions o problemes.

 

En el formulari de problemes tècnics o en el correu electrònic que envie a la citada adreça han d'indicar-se, entre altres dades: raó social, NIF, usuari@ (nom, cognoms, DNI, correu electrònic i telèfon de contacte) amb el qual es connecta a l'aplicació, captura de la pantalla on s'ha produït l'error, així com descripció el més detallada possible del problema informàtic que s'haja produït.

 

 

4) Vegeu més informació en l'apartat "Ajudes i subvencions" de l'àrea de Comerç de la pàgina web de la Conselleria competent en eixa matèria. (Enllaç directe en l'apartat "Enllaços" del present tràmit).

 

 

Normativa

A qui va dirigit

Administració
Persones interessades

 

Poden ser beneficiàries d'aquestes ajudes les entitats locals de la Comunitat Valenciana que siguen AJUNTAMENTS, MANCOMUNITATS I ENS LOCALS MENORS.

 

 

Requisits

1. Les beneficiàries d'aquestes ajudes han de complir els requisits següents:

 

a) Estar legalment constituïdes.

b) No estar incurses en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària establides en l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i no haver sigut sancionat per resolució administrativa ferma, d'acord amb el que estableix el títol VI de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana.

c) Estar al corrent de les obligacions tributàries (davant de la Generalitat i l'AEAT) i de la Seguretat Social.

d) No ser deutores per resolució de procedència de reintegrament de subvencions.

e) Aquelles altres que, si és el cas, es determinen en el capítol corresponent del títol II de l'Ordre 14/2016.

 

2. Les beneficiàries han de mantindre aquests requisits durant l'àmbit temporal de l'ajuda.

 

3. Per a fer tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant de l'Administració de la Generalitat Valenciana actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica) sense utilitzar un certificat electrònic de representant, la persona representada ha d'inscriure prèviament aquesta representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració general de l'ESTAT, la informació del qual està disponible en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit.

Com es tramita

Procés de tramitació

 

1. PRESENTACIÓ de MANERA TELEMÀTICA de la sol·licitud i de tota la documentació requerida en el termini establit en la convocatòria.

 

* Notes:

 

- Per a la presentació telemàtica de la sol·licitud d'ajudes i altra documentació requerida, ha d'atendre's al que es preveu en l'article 9.2 de l'Ordre 22/2018 de bases reguladores, modificada per l'Ordre 05/2022 i en l'apartat d'aquest tràmit denominat "Sol·licitud > Presentació > Telemàtica".

 

- Qualsevol sol·licitud presentada seguint un procediment diferent del procediment telemàtic específic habilitat a aquest efecte serà inadmesa.

 

- La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les bases reguladores d'aquestes ajudes.

 

2. El PROCEDIMENT per a la concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, en els termes que preveu l'article 12 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022.

 

3. ESMENA:

 

- Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la legislació vigent de procediment administratiu comú, o no s'acompanye de la documentació que, d'acord amb l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022, resulte exigible, es requerirà la persona interessada perquè en el termini de 10 dies esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb la indicació que, si així no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, amb la prèvia resolució que es dictarà en els termes que preveu la legislació en matèria de procediment administratiu.

 

- L'esmena s'ha de fer utilitzant el tràmit telemàtic de la Guia PROP denominat "Aportació de documentació a un expedient obert d'AJUDES de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme." (vegeu enllaç directe en els apartats "Enllaços" i "Procediments relacionats" del present tràmit).

 

4. La comprovació de l'existència de dades no ajustades a la realitat en qualsevol moment del procés anterior a la concessió podrà comportar que es considere que ha desistit de la seua petició, amb la prèvia resolució que es dictarà de conformitat amb la legislació vigent de procediment administratiu comú.

 

5. COMISSIÓ QUALIFICADORA

Una vegada examinades les sol·licituds, les que complisquen i acrediten els requisits d'aquesta ordre seran avaluades per la Comissió Qualificadora fixada en l'article 11.4 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022, el règim jurídic de la qual serà l'establit per als òrgans col·legiats en la legislació vigent de procediment administratiu comú.

 

6. RESOLUCIÓ:

 

- Correspon a la persona titular de la conselleria competent en matèria de comerç, consum i artesania, o l'òrgan en qui delegue, dictar la resolució de la concessió de les subvencions convocades.

 

- El termini màxim per a la resolució i notificació de les sol·licituds que es formulen per a la concessió de les ajudes convocades serà de SIS MESOS comptats des de la data de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

 

- Transcorregut el termini sense que hi haja recaigut cap resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de l'ajuda, en els termes previstos en la legislació vigent de procediment administratiu comú.

 

- La resolució es publicarà en la web GVA Oberta i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) en els termes que estableix l'article 12 de les bases reguladores i amb els efectes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

A l'efecte de l'avís de la publicació de les notificacions en el DOGV, els interessats han de facilitar un correu electrònic.

 

- Aquesta publicació:

 

. Substituirà la notificació i tindrà els mateixos efectes, ja que es tracta d'un procediment de concurrència competitiva. La data de la publicació serà la que es considere a l'efecte de notificació.

 

. Inclourà l'expressió de la convocatòria, del programa i el crèdit pressupostari al qual s'imputen les subvencions atorgades, el beneficiari, la quantitat concedida i finalitat de la subvenció.

 

 

7. MINORACIÓ, RESOLUCIÓ i REINTEGRAMENT DE L'AJUDA CONCEDIDA

En cas de minoració, resolució i reintegrament de l'ajuda concedida se seguirà el que disposa l'article 16 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022.

 

8. PLA DE CONTROL

Aquesta matèria s'ajustarà al que preveu l'article 14 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022.

 

 

Criteris de valoració

 

Vegeu el que disposa l'article 10.2 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022.

Sol·licitud

Termini
Des de 15-01-2024 fins a 09-02-2024

 

El termini de presentació de sol·licituds serà DES DEL dia 15 DE GENER DE 2024 FINS AL dia 9 DE FEBRER DE 2024, tots dos inclosos (en 2024 la Resolució de convocatòria s'ha publicat en el DOGV núm. 9760, de 05/01/2024).

 

 

Documentació
1. SOL·LICITUD de subvenció, segons el model normalitzat en FORMULARI WEB disponible en el tràmit TELEMÀTIC. * Notes: - Per a la presentació telemàtica de la sol·licitud d'ajudes i altra documentació requerida, ha d'atendre's al que es preveu en l'article 9.2 de l'Ordre 22/2018 de bases...
Saber més
Forma de presentació
Telemàtica
1. La documentació ha de presentar-se per mitjans electrònics MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC corresponent. 2. Per a aqueixa presentació telemàtica, la persona declarant (física o jurídica) haurà de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en...
Saber més

    Resolució

    Termini màxim
    - El termini màxim per a la resolució i notificació de les sol·licituds que es formulen per a la concessió de les ajudes convocades serà de SIS MESOS comptats des de la data de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. - Transcorregut el termini sense que haja recaigut...
    Saber més
    Quantia i cobrament
    A) QUANTIA Aquesta ajuda podrà arribar fins al 90 % de l'import de l'actuació subvencionada amb un límit de 50.000 euros. B) COMPATIBILITAT D'AJUDES: vegeu el que indica l'article 8 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022.
    Efecte silenci / Esgota via administrativa
    Desestimatori
    / Sí
    Recurs que procedeix contra la resolució
    Potestatiu de reposició
    Obligacions
    Vegeu el que preveu l'article 13 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022 i resolc sisé de la Resolució de convocatòria
    Observacions

    La resolució posa fi a la via administrativa i contra aquesta la persona interessada podrà optar entre interposar, potestativament, un recurs de reposició davant del mateix òrgan que l'ha dictada, d'acord amb la legislació vigent de procediment administratiu comú; o bé impugnar-la directament...

    Saber més
    Sancions
    El règim sancionador s'aplicarà per la comissió d'infraccions administratives previstes en la normativa bàsica estatal als subjectes que en siguen responsables i es regirà pel que disposa el capítol IV del títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector...
    Saber més

    Justificació

    Termini
    Termini obert

    El TERMINI de presentació de documentació per a la liquidació de les ajudes, amb caràcter general, finalitzarà el 31 d'OCTUBRE de cada exercici, llevat que per circumstàncies concurrents es fixe un termini diferent en la resolució de convocatòria* o en la resolució de concessió. *NOTA: d'acord...

    Saber més
    Descripció

    La liquidació de les ajudes s'efectuarà una vegada executat el projecte íntegrament o en les fases previstes, d'acord amb el pressupost presentat i en els termes i terminis fixats per a la concessió de l'ajuda, sent també admissible la realització de pagaments parcials, d'acord amb el que...

    Saber més
    Observacions

    * IMPORTANT: les beneficiàries hauran de complir, en el referit al PAGAMENT DE LES FACTURES de les despeses realitzades en l'execució de les actuacions subvencionades, amb el que s'estableix en la normativa sectorial que li siga aplicable o, en defecte d'això, amb el que s'estableix en la Llei...

    Saber més
    Documentació
    - La DOCUMENTACIÓ a presentar en aquest termini per a la liquidació de les ajudes serà mitjançant COMPTE JUSTIFICATIU, el contingut del qual serà el previst en l'article 15.3 de l'Ordre 22/2018, modificada per Ordre 5/2022. De conformitat amb el que es disposa en l'article 23.2 de l'Ordre...
    Saber més