Sol·licitud d'alta com a entitat formadora per a iniciar activitats de formació per a usuari professional de productes fitosanitaris - GVA.ES
Sol·licitud d'alta com a entitat formadora per a iniciar activitats de formació per a usuari professional de productes fitosanitaris
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud:
OBERT
des de 01-03-2023
Informació bàsica
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
Sol·licitar credencials d'accés a la plataforma de tramitació de cursos per a usuari professional de productes fitosanitaris.
Observacions
Observacions
El tràmit és únicament per a obtenció de les credencials d’accés a l’aplicació que s’està desenvolupant (ALCUAMP/FITOEMP)
Una vegada s’obtenen aquestes credencials, es tramita l’autorització per a la formació i es realitzen les comunicacions d’edicions a través d’aquesta aplicació.
Requisits
Requisits
1. Tindre les instal·lacions adequades per a l’activitat docent, entenent per tals les condicions exigibles d’amplitud, lluminositat, acústica, control de temperatura, mobiliari i condicions higièniques.
2. Disposar dels recursos materials i mitjans tècnics audiovisuals adequats.
3. Disposar d’un director o coordinador del curs, que ha de tindre, com a mínim, la titulació d’enginyer tècnic, diplomat universitari, grau o títol equivalent.
4. Disposar de personal docent que acredite tindre la formació que s’especifica a continuació:
a) Per a les classes teòriques: tindre almenys el títol d’enginyer tècnic, o diplomat universitari, o grau, en carreres cientificotècniques o altres relacionades amb els continguts del curs, així com acreditar una experiència docent en el tema que s’ha d’impartir o en matèries afins de, com a mínim, 50 hores lectives.
b) Per a les classes pràctiques: tindre formació teòrica mínima de cicle formatiu superior o equivalent, i acreditar una experiència professional de, com a mínim, dos anys.
5. Comprometre’s a facilitar l’accés a l’autoritat competent o als seus serveis tècnics, per a la revisió dels cursos i la seua documentació, que haurà de conservar i mantindre a la disposició d’aquella durant un període de cinc anys.
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Persones físiques i jurídiques. Entitats formadores que desitgen exercir activitats de formació indicades, en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- Llei 43/2002, de 20 de novembre, de sanitat vegetal (BOE núm. 279, de 21/11/2002).
- Reial decret 1311/2012, de 14 de setembre, pel qual s’estableix el marc d’actuació per a aconseguir un ús sostenible dels productes fitosanitaris (BOE núm. 223, de 15/09/2012).
- Decret 98/2012, de 15 de juny, del Consell, pel qual regula les condicions per a l'exercici d'activitats de formació de manipuladors de plaguicides d'ús fitosanitari (DOGV núm. 6798, de 18/06/2012).
- Decret 30/2015, de 6 de març, del Consell, pel qual es despleguen determinats aspectes administratius relatius als productes fitosanitaris a la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 7481, de 09/03/2015).
- Resolució del 16 de novembre de 2018, de la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, de delegació d'atribucions en matèria d'autorització, programació, metodologia, material didàctic i acreditació dels cursos de capacitació i de les entitats formadores per a obtindre el carnet d'usuari o usuària professional de productes fitosanitaris. (DOGV núm. 8435, de 30/11/2018).
- Instrucció 1/2023 del Servei de Transferència de Tecnologia sobre control administratiu de les entitats que realitzen activitats de formació per a usuaris professionals de productes fitosanitaris en la Comunitat Valenciana.
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Formularis documentació
Termini
Termini
En qualsevol moment.
Formularis documentació
Per a les persones jurídiques:
- Copia escriptura de constitució/estatuts en què figure l’activitat formativa com una de les seues finalitats.
- Copia targeta d’identificació fiscal.
- Descripció d’instal·lacions.
- Descripció de recursos materials i mitjans tècnics audiovisuals.
Per a les persones físiques:
- Còpia targeta d’identificació fiscal.
- Còpia del document d’alta de l’activitat econòmica.
- Descripció d’instal·lacions.
- Descripció de recursos materials i mitjans tècnics audiovisuals.
Presentació
Presentació
Telemàtica
Atés que els sol·licitants poden ser tant persones físiques obligades a relacionar-se amb les administracions públiques a través de mitjans electrònics, en virtut de l'article 14.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, com a persones jurídiques, sotmeses a aquesta obligació en virtut de l'article 14.2 de l'esmentada llei, la presentació de sol·licituds ha de realitzar-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat.
Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d'entitat (si és persona jurídica) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), tots dos emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es/va/sede_certificados).
Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l’ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica).
Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això.
Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat “com va el meu”-> “sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=ca).
Procés de tramitació
Procés de tramitació
Sol·licitud de credencials per a accedir a l’aplicació telemàtica ALCUEMP/FITOEMP (en desenvolupament)
Òrgans de tramitació
Òrgans de tramitació
Òrgans resolució
Òrgans resolució
- Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
C/ DE LA DEMOCRÀCIA, 77 . CIUTAT ADMTIVA. 9 D'OCTUBRE-EDIFICI B0
46018 - València/Valencia
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí