Detall de Procediment

Ajudes corresponents al Pla VERDEA, programa d'ajudes per a fomentar actuacions SbN, Solucions Basades en la Naturalesa, dirigides a la renaturalització de l'entorn construït en l'àmbit de l'arquitectura, i convocatòria corresponent a l'exercici 2023

Codi SIA: 3004405
Codi GUC: 23092
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud: TANCAT
(29-05-2023
14-07-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

  • Justificació

  • Esmena

  • Recurs Reposició

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Cofinançament d'actuacions SbN, Solucions Basades en la Naturalesa, dirigides a la renaturalització i resiliència en l'entorn urbà de la Comunitat Valenciana i així ajudar a reduir les conseqüències del canvi climàtic i aconseguir mitigar l'efecte illa de calor per a millorar l'habitabilitat i la qualitat de vida de les persones dels entorns urbans, de les generacions actuals i futures.

Observacions

Observacions

Les sol·licituds de subvenció es tramitaran per ordre de presentació de les mateixes i resoldran en funció del compliment dels requisits establits i sempre que la sol·licitud i documentació a aportar estiguen completes. En tot cas, la resolució de la concessió estarà condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient per a això. La resolució de la concessió d'ajudes es publicarà en el portal www.gva.es, així com en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Les entitats sol·licitants podran ser avisades de la publicació del llistat definitiu mitjançant missatge de text SMS al número de telèfon mòbil que hagen facilitat o bé mitjançant correu electrònic a l'adreça e-mail que hagen indicat en la seua sol·licitud. La publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana substituirà a la notificació individual de la resolució, conforme al que es preveu en la legislació del procediment administratiu comú.

Requisits

Requisits

Podrà sol·licitar aquestes subvencions qualsevol persona física o jurídica, de naturalesa pública o privada, que aposte per actuacions de renaturalització urbana que contribuïsquen a un augment de la biodiversitat i a la seua conservació o a l'adaptació al canvi climàtic i increment de la resiliència de l'espai urbà en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, que complisquen les condicions establides en la base tercera de l'ordre de bases i estiga al corrent de pagament de les obligacions fiscals, tributàries i amb la Seguretat Social, o qualsevol altra de la resta d'obligacions assenyalades en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. No podran obtindre la condició de beneficiàries les persones o entitats en les quals concórrega alguna de les circumstàncies que s'estableixen en l'article 41 de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana; tampoc podran ser-ho les que hagen sigut sancionades per resolució administrativa ferma conforme al que s'estableix en el títol VI d'aquesta llei.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran sol·licitar aquestes subvencions: a. Les persones físiques o jurídiques de naturalesa privada o pública que siguen titulars de l'espai urbà i/o edificacions sobre les quals s'instal·len la solució SbN. b. Les comunitats de propietaris o les agrupacions de comunitats de propietaris d'edificis residencials d'ús habitatge, constituïdes conforme al que es disposa per l'article 5 de la Llei 49/1960, de 21 de juliol, de Propietat Horitzontal. c. Els propietaris que de forma agrupada siguen propietaris d'edificis, que reunisquen els requisits establits en l'article 396 del Codi Civil i no hagueren atorgat el títol constitutiu de Propietat Horitzontal. d. Les empreses explotadores, arrendatàries o concessionàries d'edificis, que acrediten aquesta condició mitjançant contracte vigent a llarg termini amb la propietat, que els atorgue facultat expressa per a escometre l'actuació. e. Les administracions locals i altres entitats del sector públic d'àmbit local que ostenten la titularitat patrimonial de l'immoble o espai urbà, o justifiquen estar en disposició d'adquirir-ho. Només es tramitarà un únic expedient d'ajuda per persona o entitat.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Termini

Termini

S'estableixen dos terminis de presentació de sol·licituds: - El primer s'iniciarà el dia 29 de maig de 2023 i finalitzarà el 14 de juliol de 2023. (Tram 1). - En el cas de no haver-se esgotat la partida pressupostària, es comunicarà aquesta circumstància a través de la web de la Vicepresidència segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica perquè les persones o entitats interessades que no hagen obtingut aquesta subvenció puguen presentar una sol·licitud de subvenció des del 10 d'octubre fins al 24 d'octubre de 2023. (Tram 2).Tot això condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient en els exercicis 2023 i 2024, segons l'àmbit temporal d'execució en el qual s'incardine l'actuació subvencionable.

Presentació

Presentació

Presencial
Per a realitzar la presentació de manera presencial haurà de procedir-se de la següent forma: 1. L'accés al tràmit es realitzarà a través del botó "SOL·LICITUD. Presentació no autenticada". 2. Una vegada emplenats les dades, cal imprimir el justificant, signa'l i, juntament amb la documentació exigida en les bases, presentar-lo en algun dels registres contemplats en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i que s'indiquen al final d'aquest apartat. No es considerarà que la sol·licitud ha sigut presentada si no es realitzen els dos passos descrits anteriorment. Es recomana la presentació de la sol·licitud preferentment de manera telemàtica A tal efectes, les persones interessades a sol·licitar aquestes ajudes tindran dret a ser assistits en l'ús de mitjans electrònics en les seues relacions amb l'Administració Públiques, de manera que els serveis territorials d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica oferiran un punt d'accés a internet. Així mateix, els ajuntaments i mancomunitats, per si o a través de les oficines de la Xarxa Xaloc; així com les oficines del Programa Xarxa Jove, desenvolupat per l'Institut Valencià de la Joventut, podran presentar sol·licituds telemàticament mitjançant certificat digital, en nom de les persones interessades que els autoritzen mitjançant el corresponent formulari. Per a això es podrà habilitar al personal dels ajuntaments o mancomunitats mitjançant la presentació de la credencial subscrita degudament en formulari normalitzat disponible en la web de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica. També s'admetran les sol·licituds presentades telemàticament per titulars de certificat digital quan actuen, degudament autoritzats, en representació d'uns altres. La presentació de sol·licituds de manera presencial es realitzara en: a) En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni. c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, en: REGISTRE DE LA DIRECCIÓ GENERAL D'INNOVACIÓ ECOLÒGICA EN LA CONSTRUCCIÓ C/ DEMOCRÀCIA, 77. torre I 46018 València
Telemàtica
Per a sol·licitar l'ajuda s'ha d'emplenar el formulari electrònic tant si es realitza amb certificat digital (preferentment d'aquesta manera) com sense ell. a) Amb certificat digital. Clica en l'enllaç "SOL·LICITUD. Presentació autenticada", emplena telemàticament la sol·licitud i aporta la documentació exigida en les bases. b) Si no es disposes de certificat digital, emplena electrònicament el formulari de sol·licitud "SOL·LICITUD. Presentació no autenticada", imprimeix el justificant, signa'l i juntament amb la documentació exigida en les bases, presenta'l en algun dels registres contemplats en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i, preferiblement, en el de les seus dels serveis territorials d'Habitatge i Arquitectura bioclimàtica situats a Alacant (Av. D'Aguilera, 1, *entreplanta) Castelló (*Avda de la Mar, 16) i València (Gregorio Gea, 27). Si no disposes certificat digital i només has emplenat electrònicament el formulari de sol·licitud, no es considerarà que la sol·licitud ha sigut presentada. Has de realitzar totes les indicacions de l'apartat b).

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

1. Les persones i entitats beneficiàries queden obligades a: a) Realitzar i justificar l'objecte de subvenció en la forma i terminis establits en les presents bases reguladores, sense que puguen destinar-se fons assignats per aquest concepte a fins diferents als que van motivar la seua concessió. b) Justificar l'execució i la despesa total de les actuacions subvencionades mitjançant la presentació dels documents justificatius referits en la base catorzena. c) Facilitar qualsevol document, informació o inspecció que la direcció general competent en matèria d'innovació ecològica en la construcció considere necessari per al control del compliment dels fins previstos. d) Col·laborar en qualsevol actuació de control financer que corresponga a la Intervenció de la Generalitat en relació amb les ajudes i subvencions concedides. e) Actualitzar la documentació presentada que haguera patit alguna modificació o la vigència de la qual haguera finalitzat amb anterioritat a la liquidació de les subvencions. f) Conservar els documents justificatius relacionats amb l'activitat subvencionada, inclosos els documents electrònics, en tant puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control. g) Comunicar l'obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públics o privats, nacionals o internacionals. Aquesta comunicació haurà de realitzar-se tan prompte com es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts. h) Procedir al reintegrament dels fons percebuts, en el supòsit d'impossibilitat d'execució o d'incompliment de les condicions imposades amb motiu de la concessió de la subvenció o, en el seu cas, de la part no justificada de la mateixa sobre la base de la legislació d'aplicació. i) Assumir l'aportació econòmica per la diferència entre l'import de l'ajuda i el cost total de la inversió per a la qual se sol·licita la subvenció, de manera que es garantisca l'execució de l'obra i les variacions pressupostàries que pogueren originar-se durant la seua execució. j) Complir amb les obligacions establides en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. k) Complir amb les obligacions establides en l'article 5 del Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat, o norma equivalent que en el futur li substituïsca. 2. Les persones i entitats beneficiàries de la subvenció hauran d'estar al corrent amb les seues obligacions fiscals, tributàries i amb la Seguretat Social, i la resta de les obligacions assenyalades en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, circumstància que hauran d'acreditar amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió. 3. Les persones físiques i jurídiques beneficiàries hauran de redactar la memòria tècnica/ projecte i dur a terme l'execució material de l'actuació ateses les recomanacions incloses en l'última versió que estiga vigent en el moment de presentar la sol·licitud de l'ajuda, de la “Guia verda. Mesures mediambientals en la contractació pública en l'àmbit de l'edificació de la Generalitat”, editat per la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica (ISBN: 978–84–482–6465–9). 4. Al seu torn, les persones i entitats beneficiàries hauran de fer constar en tota la informació o documentació relacionada amb l'actuació, la col·laboració i finançament de la Generalitat a través de la Conselleria. 5. En compliment del que s'estableix en l'article 18.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, les persones i entitats beneficiàries es comprometen a incloure la participació de la Generalitat de manera visible des de la via pública en la zona d'actuació mitjançant el cartell descriptiu segons indicacions de la Direcció General d'Innovació Ecològica en la Construcció. 6. La comunicació d'accions dirigides als mitjans de comunicació (premsa, ràdio, televisió, pàgines web, etc.) haurà de contemplar, en tot cas, la participació de les administracions que financen les intervencions. Les persones i entitats beneficiàries hauran de fer constar en tota la informació o documentació relacionada amb l'actuació, la col·laboració i finançament de la Generalitat a través de la Conselleria. En compliment del que s'estableix en l'article 18.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, les persones i entitats beneficiàries es comprometen a incloure la participació de la Generalitat de manera visible des de la via pública en la zona d'actuació mitjançant el cartell descriptiu segons indicacions de la Direcció General d'Innovació Ecològica en la Construcció. La comunicació d'accions dirigides als mitjans de comunicació (premsa, ràdio, televisió, pàgines web, etc.) haurà de contemplar, en tot cas, la participació de les administracions que financen les intervencions.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Quantia de la subvenció D'acord amb el que es disposa en les bases cinquena i setena de l'ordre se subvencionarà fins al 100% de la despesa subvencionable sol·licitada en funció dels criteris establits en aquestes bases, no podent superar la quantia màxima a percebre el pressupost total, IVA exclòs, de l'actuació. Se subvencionarà fins a un percentatge màxim de la despesa elegible subvencionable de l'actuació segons la base cinquena i base setena de l'Ordre, i per a: - Iniciatives públiques, l'import màxim de la subvenció no podrà ser superior a 60.000 euros ni inferior a 2.000,00 euros, sempre que tots ells estiguen degudament justificats. L'import de la subvenció serà del 100% de la despesa elegible subvencionable. - Iniciatives d'organitzacions no governamentals, entitats sense ànim de lucre o altres entitats, en què s'acrediten raons d'interés públic, social, econòmic o humanitari, etc. de l'actuació, l'import màxim de la subvenció no podrà ser superior a 40.000,00 euros ni inferior a 2.000 euros, sempre que tots ells estiguen degudament justificats. L'import de la subvenció serà del 90% de la despesa elegible subvencionable. - Iniciatives privades, no podrà ser superior a 20.000 euros ni inferior a 2.000 euros, sempre que tots ells estiguen degudament justificats. L'import de la subvenció serà del 80% de la despesa elegible subvencionable. En el cas que el cost final siga inferior a la despesa subvencionable inicialment prevista, es recalcularà l'import de la subvenció, sent minorada la seua quantia en el que, d'acord amb les bases, corresponga. L'import de l'ajuda no s'incrementarà encara que el cost de l'actuació supere l'inicialment previst. Despeses subvencionables. 1. Podran formar part de la despesa subvencionable: a) El cost de redacció dels projectes o memòries tècniques i de direcció facultativa de l'execució de l'actuació. Tot això fins a un màxim del 10% del cost de l'execució material de l'actuació. b) El cost referit al pressupost d'execució material de l'actuació, segons s'establisca en el projecte o memòria tècnica, no podrà superar els costos mitjans de mercat de la Comunitat Valenciana. S'entendran per costos mitjans de mercat de la Comunitat Valenciana els que figuren en l'edició vigent de la Base de dades de preus de la construcció de l'Institut Valencià de l'Edificació. S'entén per pressupost d'execució material aquell que no inclou les despeses generals ni el benefici industrial de l'empresari. c) El cost de la redacció i execució del Pla d'Avaluació i monitoratge. 2. En cap cas es consideraran despeses subvencionables els impostos indirectes o l'IVA quan siguen susceptibles de recuperació o compensació. Pel que concerneix els tributs, es consideraran despesa subvencionable quan el beneficiari de la subvenció els abone efectivament, tot això de conformitat amb el que es disposa en l'article 31.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. 3. D'acord amb el que es disposa en l'article 31.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions es consideren despeses subvencionables, aquells que de manera indubtable responguen a la naturalesa de l'activitat subvencionada, resulten estrictament necessaris estant directament relacionats amb l'objectiu de l'actuació i s'efectuen dins del termini d'execució segons el que s'estableix en la base 4.5 de la present ordre. 4. Les despeses hauran d'estar a nom del beneficiari. En el cas d'agrupacions, les despeses hauran d'estar a nom de l'entitat que siga part de l'agrupació que execute la despesa. 5. Les despeses subvencionables hauran d'estar degudament justificats mitjançant factures o documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, així com els seus corresponents justificants de pagament. L'acreditació de les despeses també podrà efectuar-se de manera electrònica, sempre que es complisquen els requisits exigits per a la seua acceptació en l'àmbit tributari.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la resolució de concessió d'ajudes, que posarà fi al procediment, serà de sis mesos comptats des de l'endemà de la publicació de la resolució de convocatòria d'ajudes. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat i publicat resolució expressa, els interessats podran entendre desestimada la seua sol·licitud, sense perjudici del que s'estableix en l'article 23 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Potestatiu de reposició

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Les persones o entitats beneficiàries de les subvencions quedaran sotmeses a les responsabilitats i règim sancionador regulat en el capítol IV, Títol X, de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, per la comissió de les infraccions administratives contemplades en la normativa estatal bàsica. Així mateix quedaran sotmeses al que s'estableix en la legislació de procediment administratiu comú i de procediment sancionador.
Termini justificació: OBERT

Documentació

Documentació

Justificació / Forma de pagament. El pagament de les subvencions concedides es realitzarà prèvia justificació, mitjançant deslliuraments o resolució per pagaments anticipats, de la persona titular de la Direcció General d'Innovació Ecològica en la Construcció. El termini per a la presentació de la documentació justificativa de la realització de l'activitat subvencionada quedarà obert amb la publicació de la resolució de concessió de la subvenció i finalitzarà el 15 de novembre de l'exercici pressupostari en vigor. La documentació a presentar per a la justificació de la subvenció serà l'establida en la base catorzena de l'Ordre. Una vegada justificada la realització de les accions subvencionades i revisada la justificació de les despeses, l'òrgan competent per a resoldre tornarà a calcular la subvenció basant-se en l'informe sobre el grau d'execució del projecte subvencionat i podrà minorar la quantia adjudicada inicialment, si escau, per a ajustar-la a l'execució de les accions i a les despeses elegibles justificades. El pagament es realitzarà mitjançant transferència bancària al compte de l'entitat beneficiària indicada per aquesta.

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix

Aportació documental telemàtica per a completar un expedient ja iniciat del tràmit "Ajudes corresponents al Pla Verdea, programa d'ajudes per a fomentar actuacions SbN, Solucions Basades en la Naturalesa, dirigides a la renaturalització de l'entorn construït en l'àmbit de l'arquitectura, i convocatòria corresponent a l'exercici 2023"

Termini

Termini

El termini per a l'aportació de la documentació requerida per a la sol·licitud començarà l'endemà de la publicació de l'Ordre 6/2023 de 19 de maig (DOGV núm. 9604, de 26.05.2023). En cas de ser requerida l'esmena de l'expedient, el termini per a aportar la documentació requerida serà de 10 dies des de la recepció del requeriment d'esmena. En cas d'haver finalitzat el termini d'esmena d'objeccions de l'expedient d'ajudes, si s'aportara documentació per a completar o esmenar el mateix, no es tindrà en compte. - Una vegada iniciat l'expedient, la documentació que siga obligatori presentar per a justificar l'execució de l'actuació subvencionada es realitzarà a través del present tràmit en el termini màxim establit en la citada Ordre 6/2023.

Presentació

Presentació

Presencial
S'hauran de seguir els mateixos passos que els indicats per a la presentació de la sol·licitud.

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'objecte del tràmit és la interposició del recurs de reposició contra la resolució de la convocatòria d'ajudes.

Termini

Termini

Recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta, segons el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la publicació d'aquesta, d'acord amb el que s'estableix en els articles 10.1.a, i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Presentació

Presentació

Presencial
Se seguiran les mateixes indicacions que per a la presentació de la sol·licitud