Convocatòria d'ajudes per a l'elaboració/actualització dels plans d'acció per al clima i l'energia sostenible (PACES) dels municipis de la Comunitat Valenciana, exercici 2024, adherits al Pacte de les Alcaldies pel Clima i l'Energia - GVA.ES
Convocatòria d'ajudes per a l'elaboració/actualització dels plans d'acció per al clima i l'energia sostenible (PACES) dels municipis de la Comunitat Valenciana, exercici 2024, adherits al Pacte de les Alcaldies pel Clima i l'Energia
Què és
L'objecte d'esta convocatòria és subvencionar l'elaboració/actualització del Pla d'Acció per al Clima i l'Energia Sostenible (PACES) dels municipis de la Comunitat Valenciana, la finalitat de la qual siga la mitigació del canvi climàtic mitjançant accions que contribuïsquen a la reducció de les...
A qui va dirigit
Ajuntaments dels municipis de la Comunitat Valenciana.
1. Per a accedir a la condició d'entitats beneficiàries, els municipis sol·licitants hauran de complir els següents requisits:
a) Estar adherits formalment al Pacte de les Alcaldies pel Clima i l'Energia sostenible, aprovat per la Comissió Europea el 15 d'octubre de 2015, abans de la sol·licitud de l'ajuda i complir amb les següents condicions:
- Els municipis que no tinguen aprovat un PACES i sol·liciten l'ajuda per a la seua elaboració hauran de tindre aprovat, per l'òrgan competent, el corresponent acord d'inici del procés.
- Els municipis que tinguen aprovat un PACES i sol·liciten una ajuda per a la seua actualització, hauran de tindre este pla visible al públic en el perfil del signatari del lloc web del Pacte de les Alcaldies: https://eu-mayors.ec.europa.eu/en/home.
b) Tindre aprovat i en vigor un Pla d'Igualtat referit al personal de l'administració local, de conformitat amb el que s'establix en la disposició addicional sèptima del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic.
c) Trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l'Administració estatal i autonòmica i amb la Seguretat Social, així com en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions públiques. Este requisit podrà acreditar-se mitjançant declaració responsable o presentant les certificacions corresponents en el cas de no autoritzar l'administració actuant la seua consulta o s'expresse oposició.
d) Disposar de capacitat econòmica, financera i operativa suficient per a garantir l'execució de l'operació proposada, la qual cosa s'acreditarà mitjançant certificat de la persona titular de la secretaria de l'entitat local.
e) Estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes. Este requisit s'entendrà complit si l'entitat local figura en el certificat que publica mensualment en la seua pàgina web la Sindicatura de Comptes. En cas contrari, esta expedirà, a petició de l'entitat local interessada, certificació d'haver presentat el compte general a este organisme.
No podran obtindre la condició d'entitat beneficiària de les ajudes convocades per esta resolució, aquelles en els qui concórrega alguna de les circumstàncies arreplegades en l'article 13.2 i 13.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. Este requisit s'acreditarà mitjançant declaració responsable.
Com es tramita
1. La sol·licitud, que haurà d'estar firmada per el/la representant legal de l'entitat local, es presentarà telemàticament en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, així com els altres tràmits associats al procediment de concessió. Per a això s'haurà d'utilitzar el procediment habilitat en la Seu Electrònica de la Generalitat, a la qual pot accedir-se des de la següent adreça d'internet: sede.gva.es/es/proc23320.
Si alguna entitat presenta la seua sol·licitud presencialment es requerirà a la persona interessada perquè la present a través de la Seu Electrònica de la Generalitat. A este efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada la presentació telemàtica en la Seu Electrònica de la Generalitat.
2. Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d'entitat (si és persona jurídica) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), tots dos emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de firma electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (sede.gva.es/es/sede_certificados).
3. Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar esta representació a través del Registre de Representants de la ACCV (https://www.accv.es/servicios/registro-de-representantes/). L'accés a este registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà / ciutadana (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica).
4. Només es podrà realitzar una sol·licitud per convocatòria. En cas de presentar més d'una es tindrà en compte la presentada en últim lloc.
5. Mitjançant la presentació de la sol·licitud, la persona sol·licitant manifesta sota la seua responsabilitat que totes les dades arreplegades en ella i en la documentació que s'adjunta són verídics i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, quedant a la disposició de la Generalitat per a la seua presentació, comprovació control i inspecció posterior que s'estimen oportuns.
6. Els requeriments a les persones interessades s'efectuaran també de manera telemàtica i les esmenes o les aportacions documentals posteriors a la presentació de la sol·licitud hauran de realitzar-se a través de la següent adreça d'internet: sede.gva.es/es/proc23320, fent referència al codi d'expedient que li haja sigut assignat.
7. Quan les persones interessades necessiten donar d'alta o modificar un compte bancari per a la percepció de les ajudes convocades, esta actuació es realitzarà de manera telemàtica a través de la seu electrònica de la Generalitat (sede.gva.es/proc22648), de conformitat amb el que es preveu en l'article 6 de l'Orde 2/2022 de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat.
1. Les sol·licituds es puntuaran segons els criteris de valoració, fins a un màxim de 100 punts. No es consideraran com a subvencionables sol·licituds que hagen obtingut menys de 40 punts. 2. Amb la limitació de puntuació màxima indicada més amunt, els criteris de valoració seran els següents:...
Formularis
- AJUDES PACES (ACTUACIONS - ELABORACIÓ/ACTUALITZACIÓ) MEMÒRIA ECONÒMICA JUSTIFICATIVA
- AJUDES PACES (ACTUACIONS - ELABORACIÓ/ACTUALITZACIÓ). CERTIFICACIÓ FASE DE PAGAMENT
- AJUDES PACES (ACTUACIONS - ELABORACIÓ/ACTUALITZACIÓ) COMPROMÍS D’ADHESIÓ AL PACTE DE LES ALCALDIES
- AJUDES PACES - ELABORACIÓ/ACTUALITZACIÓ PLA D'ACCIÓ
Sol·licitud
El termini de presentació de sol·licituds serà de quinze dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
Esmena
Si la sol·licitud de pagament presentada no reunira els requisits exigits o no s'acompanyara dels documents preceptius, l'òrgan instructor requerirà a l'interessat perquè, en el termini de deu dies, esmene la falta o acompanye els documents preceptius.
Presentació de la documentació esmenada com a resposta a un requeriment previ.
Al·legació / Aportació
Presentació d'escrits d'al·legacions. Aportació de documentació addicional.
Resolució
Els ajuntaments proposats com a beneficiaris de les subvencions hauran de presentar el document d'acceptació de la subvenció. Totes les notificacions s'efectuaran per mitjans electrònics d'acord amb el que es preveu en l'article 40 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu...
Justificació
Presentació de la sol·licitud de pagament de la subvenció per l'entitat beneficiària, juntament amb la justificació de l'actuació executada.
Formularis
- AJUDES PACES (ACTUACIONS - ELABORACIÓ/ACTUALITZACIÓ) MEMÒRIA ECONÒMICA JUSTIFICATIVA
- AJUDES PACES (ACTUACIONS - ELABORACIÓ/ACTUALITZACIÓ). CERTIFICACIÓ FASE DE PAGAMENT
- AJUDES PACES (ACTUACIONS - ELABORACIÓ/ACTUALITZACIÓ) COMPROMÍS D’ADHESIÓ AL PACTE DE LES ALCALDIES
- AJUDES PACES - ELABORACIÓ/ACTUALITZACIÓ PLA D'ACCIÓ
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Administracions
- Ajudes i subvencions
- Administracions locals
- Medi ambient