Detall de Procediment

Ajudes a les actuacions de rehabilitació a nivell d'edifici, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (Ajudes Next Generation EU). Convocatòria 2023.

Codi SIA: 2986246
Codi GUC: 23505
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud: TANCAT
(06-06-2023
28-12-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

  • Esmena

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Concedir ajudes, en règim de concurrència competitiva, tant en l'àmbit urbà com rural, per al finançament d'obres o actuacions en els edificis d'ús predominant residencial en les quals s'obtinga una millora acreditada de l'eficiència energètica, amb especial atenció a l'envolupant edificatòria. De conformitat amb el que disposa el Reial decret 853/2021, de 5 d'octubre, pel qual es regulen els programes d'ajuda en matèria de rehabilitació residencial i habitatge social del Pla de recuperació, transformació i resiliència.

Observacions

Observacions

Actuacions subvencionables Es consideren actuacions subvencionables les de millora o rehabilitació d'edificis d'ús predominant residencial per a habitatge amb els límits d'inversió màxima subvencionable establits en l'article següent, sempre que s'obtinga una reducció d'almenys un 30% en l'indicador de consum d'energia primària no renovable, referida a la certificació energètica. A més, en edificis situats en les zones climàtiques C, D i E, segons la classificació climàtica del Codi Tècnic de l'Edificació, deurà així mateix aconseguir-se una reducció de la demanda energètica anual global de calefacció i refrigeració de l'habitatge unifamiliar o de l'edifici, segons corresponga, d'almenys: - Zones climàtiques D i E: un 35% - Zona climàtica C: un 25% Els edificis protegits oficialment per formar part d'un entorn declarat o a causa del seu particular valor arquitectònic o històric, en els quals estiguen limitades les actuacions sobre els elements que componen l'envolupant tèrmica no hauran de complir amb la reducció de demanda establida en el punt anterior. No obstant això, aquells elements de l'envolupant sobre els quals es puga intervindre han de complir amb els valors límit de transmitància tèrmica i de permeabilitat a l'aire, quan siga procedent, establits en la taula 3.1.1.a -HE1 i 3.1.3.a -HE1, del Document Bàsic DB He d'Estalvi d'energia del Codi Tècnic de l'Edificació. Així mateix, en els edificis en els quals s'hagen realitzat en els últims quatre anys intervencions de millora de l'eficiència energètica en les quals puga acreditar-se que es va reduir la demanda energètica anual global de calefacció i refrigeració en un percentatge igual o superior a l'establit anteriorment, queden eximits del compliment del requisit de reducció de demanda energètica anual global de calefacció i refrigeració. Quan en aquestes intervencions no s'aconseguirà una reducció igual o superior al percentatge establit, podrà considerar-se satisfet el requisit si amb la consideració conjunta de les actuacions realitzades en les citades intervencions i les que es realitzen en l'actuació objecte de la sol·licitud, s'aconseguirà el corresponent percentatge de reducció de demanda establit, la qual cosa haurà d'acreditar-se mitjançant la corresponent certificació d'eficiència energètica. Cost subvencionable Podrà formar part del cost subvencionable de l'actuació, a més del cost de les obres, la gestió inherent al desenvolupament de l'actuació i les despeses associades, els honoraris dels professionals intervinents, el cost de la redacció dels projectes, informes tècnics i certificats necessaris, les despeses derivades de la tramitació administrativa, i altres despeses generals similars, sempre que tots ells estiguen degudament justificats. No es consideren costos subvencionables els corresponents a llicències, taxes, impostos o tributs, ni despeses financeres i interessos deutors i les altres despeses financeres, excepte les bonificacions d'interessos o les bonificacions de comissions de garantia incloses en les regions d'ajuda i les excepcions previstes en la resta dels instruments financers. No obstant això, l'IVA, podrà ser considerat elegible sempre que no puga ser susceptible de recuperació o compensació total o parcial. Quantia de les ajudes a) Ajudes objectives En funció de l'estalvi en consum d'energia primària no renovable aconseguit mitjançant l'actuació, el percentatge de l'ajuda a concedir serà: - Entre el 30% i el 45%: el percentatge màxim de la subvenció serà del 40% - Entre el 45% i el 60%: el percentatge màxim de la subvenció serà del 65% - Més del 60%: el percentatge màxim de la subvenció serà del 80% Respecte a la quantia màxima de l'ajuda per habitatge són les següents: - Entre el 30% i el 45%: 6.300 € per habitatge i 56 €/m² per locals comercials - Entre el 45% i el 60%: 11.600 € per habitatge i 104 €/m² per locals comercials - Més del 60%: 18.800 € per habitatge i 168 €/m² per locals comercials b) Ajudes complementàries – Personal per vulnerabilitat Quan s'identifiquen situacions de vulnerabilitat econòmica en alguna de les unitats de convivència propietàries o usufructuàries dels habitatges inclosos en l'edifici objecte de rehabilitació d'acord amb la base setena d'aquesta resolució, de manera exclusiva per a la unitat de convivència propietària o usufructuària de l'habitatge afectat, podrà obtindre una ajuda personal addicional a l'anterior, fins a aconseguir el 100% com a màxim, no superant les quanties indicades en el quadre següent distingint els habitatges en edifici plurifamiliar i unifamiliar: - Entre el 30% i el 45%: 15.750 € o 20.250 € - Entre el 45% i el 60%: 17.846 € o 22.308 € - Més del 60%: 22.308 € o 22.308 € c) Ajudes complementàries per a la retirada, la manipulació, el transport i la gestió dels residus d'amiant La quantia màxima podrà incrementar-se amb la quantia definida per a l'Ajuda a la retirada, la manipulació, el transport i la gestió dels residus d'amiant, es realitzarà la comparació dels següents valors: - Nombre d'habitatges multiplicat per la quantitat de 1.000 euros per habitatge. -Quantia màxima de 12.000 euros per edifici. d) Ajudes complementàries de la Generalitat per motius de vulnerabilitat En aquells supòsits en què existisquen edificis ocupats per persones amb un alt grau de vulnerabilitat, es podrà concedir una ajuda complementària a l'Ajuda de Rehabilitació d'Edifici, que podrà aconseguir fins al 10% de la inversió realitzada, impostos inclosos, sempre que no puguen ser compensats, amb càrrec als pressupostos de la Generalitat Valenciana.

Requisits

Requisits

Els edificis, per a optar a aquesta subvenció han de complir: a) Que almenys el 50% de la seua superfície construïda sobre rasant, exclosa la planta baixa, entreplanta o plantes inferiors si té o tenen altres usos compatibles, tinga ús residencial d'habitatge. b) Que les actuacions compten amb l'Acord de la Comunitat de Propietaris de què es tracte, excepte en els casos d'edificis de persona propietària única, i amb l'autorització o autoritzacions administratives corresponents, quan siga preceptiu.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran ser beneficiaris o destinataris últims de les ajudes, i per tant sol·licitants de les ajudes: a) Les persones, físiques o jurídiques (ja tinguen naturalesa privada o pública), i que siguen propietàries o usufructuàries de: - Habitatges unifamiliars aïllats. - Habitatges unifamiliars adossats o en filera. - Habitatges unifamiliars entre mitgeres en les quals no existisca divisió horitzontal. - Edificis existents de tipologia residencial d'habitatge col·lectiu, així com dels seus habitatges. b) Les Administracions Públiques i els organismes i altres entitats de dret públic, així com les empreses públiques i societats mercantils participades, íntegra o majoritàriament, per les administracions públiques propietàries dels immobles. c) Les comunitats de propietaris o les agrupacions de comunitats de propietaris constituïdes conforme al que es disposa per l'article 5 de la Llei 49/1960, de 21 de juliol, de propietat horitzontal. d) Les persones propietàries que, de forma agrupada, posseïsquen edificis que reunisquen els requisits establits per l'article 396 del Codi Civil i no hagueren atorgat el títol constitutiu de propietat horitzontal. e) Les societats cooperatives d'habitatges compostos de forma agrupada per persones propietàries d'habitatges o edificis que reunisquen els requisits establits en l'article 396 del Codi Civil, així com per les persones propietàries que conformen comunitats de propietaris o agrupacions de comunitats de propietaris constituïts conforme al que es disposa en l'article 5 de la Llei 49/1960, de 21 de juliol, de propietat horitzontal, i per cooperatives en règim de cessió d'ús dels seus habitatges. f) Les empreses arrendatàries o concessionàries dels edificis, així com cooperatives que acrediten aquesta condició, mitjançant contracte vigent, que els atorgue la facultat expressa per a escometre les obres de rehabilitació objecte del programa. EXCLUSIONS: En el cas d'habitatges unifamiliars, no podran obtindre aquesta ajuda les parts beneficiàries que ja ho siguen per a les actuacions de millora de l'eficiència energètica en habitatges del PRTR. Tampoc podran obtindre aquesta ajuda quan s'haja sol·licitat qualsevol altra ajuda procedent de fons europeus per al mateix cost.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini per a la presentació de la sol·licitud d'ajudes s'iniciarà el 6 de juny de 2023 i finalitzarà el 28 de desembre de 2023, tots dos inclusivament. Termini d'execució de les obres El termini per a executar les obres no podrà excedir de vint-i-sis mesos, comptats des de la data de concessió de l'ajuda. En qualsevol cas, totes les actuacions hauran de finalitzar-se abans del 30 de juny de 2026.

Formularis documentació

Sol·licitud telemàtica de les ajudes a) Formulari Normalitzat de Sol·licitud d'ajudes on es reflectiran les següents dades: - Dades de la persona beneficiària de les ajudes (entitat local o empresa pública o persones físiques o jurídiques), indicant els cognoms i nom o raó social, així com el NIF. - Dades del representant (en el seu cas) especificant: cognoms i nom, NIF, així la representació que ostenta, conforme a la normativa específica d'aplicació. - Dades de l'Agent o Gestor, (en el seu cas) especificant: cognoms, nom i NIF. - Dades de l'habitatge a rehabilitar indicant la seua adreça i referència cadastral. b) Còpia del contracte amb l'agent de la rehabilitació o el gestor de la rehabilitació, en el seu cas. c) Certificat d'empadronament o autorització per a l'obtenció de les dades relatives a l'empadronament de la persona resident en l'habitatge. d) Acreditació de la vinculació jurídica existent amb l'habitatge, segons el supòsit que corresponga de la següent enumeració: - Acreditació, si escau, de la condició de persona propietària mitjançant nota simple del registre de la propietat o escriptura de l'habitatge. - Acreditació, si escau, de la condició de persona usufructuària mitjançant nota simple del registre de la propietat, escriptura de l'habitatge, o certificació del dret d'usdefruit emés pel propietari. - Acreditació, en el cas que el sol·licitant de l'ajuda siga la persona arrendatària, que ha obtingut autorització per a realitzar les obres i cobrar la subvenció que corresponga, bé de la persona propietària, bé de l'assemblea de la cooperativa, pel qual s'aprova l'execució de les obres de rehabilitació objecte de les ajudes. e) Projecte o Memòria Justificativa de l'actuació, d'acord amb els requisits i estipulacions de les presents bases. f) Informe d'Avaluació de l'Edifici (IEEV.CV), amb el contingut requerit en el Decret 53/2018, de 27 d'abril, emplenat i subscrit per tècnic competent, i registrat en el registre autonòmic corresponent, en aquells supòsits en què es tracte d'habitatges independents unifamiliars (xalets individuals, cases de poble, masies, alqueries, barraques i altres supòsits anàlegs, sense divisió horitzontal, i d'ús residencial). g) Certificats d'Eficiència Energètica: es presentaran dos certificats d'eficiència energètica, adjuntant obligatòriament l'arxiu digital (xml o similar) utilitzat per a l'elaboració del certificat d'eficiència energètica, conforme s'exposa a continuació: - Certificat d'eficiència energètica de l'habitatge o l'edifici existent en el seu estat actual, amb el contingut requerit en el Reial decret 390/2021, d'1 de juny, signat per tècnic competent i registrat en el Registre Autonòmic de Certificació d'Eficiència Energètica d'Edificis. - Certificat d'eficiència energètica de l'habitatge o l'edifici existent obtingut considerant realitzades les actuacions previstes en el projecte o memòria, realitzat amb el mateix programa reconegut de certificació que l'utilitzat per al certificat previ a la intervenció, subscrit per tècnic competent, en el qual s'acredite el compliment dels requisits establits per a l'obtenció de l'ajuda. h) Contracte o oferta signada, pressupost desglossat i la seua acceptació expressa per part de la comunitat de propietaris o per la persona propietària de l'edifici o de l'habitatge, havent de complir el mateix els següents requisits: - El Pressupost ha d'estar fixat per partides, mesuraments, preus unitaris i totals, amb l'IVA desglossat corresponent. - En la Fulla Resum per capítols haurà de constar la signatura i segell de l'empresa, el seu NIF i la data. i) Sol·licitud i/o llicència urbanística, autorització municipal o compromís de la seua presentació dins dels tres mesos següents a comptar des de la data de la notificació de la resolució de concessió; quan siga precisa conforme a la normativa aplicable. j) Tres ofertes de proveïdors diferents, en els supòsits de contractacions que superen les quanties del Contracte Menor (en el seu cas). k) Document de cessió del cobrament, en el cas d'agents de la rehabilitació que siguen perceptors directes de les ajudes. l) Model de domiciliació bancària degudament emplenat i signat pel titular del compte o persona autoritzada en aquesta, en el seu cas. S'ha d'indicar que han de realitzar el Tràmit automatitzat segons l'Ordre 2/2022 de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat. L'enllaç és: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22648 Aquest tràmit serà obligatori en el cas de persona jurídica i opcional en el cas de persona física que no tinga l'obligació de relacionar-se telemàticament amb l'Administració. m) Reportatge fotogràfic en color previ a l'inici de les actuacions de totes aquelles zones que es vagen a veure afectades per les actuacions de rehabilitació correctament identificades, així com de la façana principal de l'edifici. Tots els elements han d'anar referenciats a peu de foto, de manera que siga fàcilment identificable cadascun d'ells en qualsevol dels documents presentats n) Certificat de l'inici de les obres signat per tècnic titulat competent o acta de replanteig, signada i datada per director de l'obra empresa constructora i amb el vistiplau de la propietat (aquest requisit només aplica en els casos en què les obres ja estiguen iniciades). o) Declaracions Responsables subscrites pel Beneficiari Últim de les ajudes relatives a: - Declaració responsable de no danyar significativament el medi ambient (DNSH). - Declaració responsable d'absència de conflicte d'interessos (DACI), segons model A de l'annex IV de l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de recuperació, transformació i resiliència. - Declaració responsable de compromís de concedir els drets i accessos necessaris per a garantir que la Comissió, la OLAF, el Tribunal de Comptes Europeu, la Fiscalia Europea i les autoritats nacionals competents exercisquen les seues competències. - Declaració responsable de compliment de la normativa relativa d'ajudes d'estat, de minimis i doble finançament. - Declaració responsable de Compliment del Reglament (UE) 651/2014, de 17 de juny, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el Mercat Interior en aplicació dels articles 107 i 108 del tractat. - Declaració responsable de compromís en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR). p) Declaració responsable d'entitats que tinguen la condició de Poder Adjudicador i siguen destinataris últims: hauran d'informar sobre les dades de contractistes i subcontractistes, en el seu cas. q) Declaració del Tècnic Competent manifestant la seua competència per a les actuacions a realitzar. r) Documentació substitutòria de l'autorització al fet que l'Administració recapte electrònicament la documentació necessària per a la tramitació de l'expedient: en aquells supòsits en els quals les persones sol·licitants, en aplicació del que s'estableix en l'article 28 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques, manifesten la seua oposició a autoritzar al fet que l'Administració recapte electrònicament la documentació necessària per a la tramitació de l'expedient, a més hauran d'aportar: - NIF de la part sol·licitant. - Certificats d'estar al corrent de les seues obligacions tributàries i d'ingressos obtinguts emesos per l'Agència Tributària i per la Conselleria competent en matèria d'Hisenda. - Certificats d'estar al corrent de les seues obligacions de Seguretat Social i d'ingressos obtinguts emesos per la Tresoreria General de la Seguretat Social

Presentació

Presentació

Presencial
a) En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni. c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, en: - REGISTRE DEL SERVEI TERRITORIAL D'HABITATGE I ARQUITECTURA BIOCLIMÀTICA - VALÈNCIA C/ GREGORIO GEA, 27 46009 València Tel: 012 - REGISTRE DEL SERVEI TERRITORIAL D'HABITATGE I ARQUITECTURA BIOCLIMÀTICA - CASTELLÓ AV. DE LA MAR, 16 12003 Castelló de la Plana Tel: 012 - REGISTRE DEL SERVEI TERRITORIAL D'HABITATGE I ARQUITECTURA BIOCLIMÀTICA - ALACANT AV. AGUILERA, 1 03007 Alacant/Alacant Tel: 012 - Oficines de la xarxa XALOC regulades mitjançant el Decret 199/2021, de 10 de desembre, del Consell, de creació de la Xarxa d'oficines locals d'habitatge, rehabilitació i regeneració urbana (Xarxa XALOC), on seran assistits per personal tècnic per a la seua presentació.
Telemàtica
La sol·licitud es formalitzarà telemàticament. Els particulars, propietaris únics d'edificis, sol·licitants de les ajudes, que no disposen de mitjans tècnics per a formalitzar la sol·licitud, podran acudir, durant el termini de presentació de sol·licituds, a les dependències de les Direccions Territorials de la Conselleria situades en l'avinguda Aguilera, número 1 (03007 Alacant); Avinguda de la Mar, número 16 (12003 Castelló de la Plana), i al carrer Gregorio Gea, número 27 (46009 València) o en les Oficines de la xarxa *XALOC regulades mitjançant el Decret 199/2021, de 10 de desembre, del Consell, de creació de la Xarxa d'oficines locals d'habitatge, rehabilitació i regeneració urbana (*Xarxa *XALOC), on seran assistits per personal tècnic per a la seua presentació. La persona titular de la direcció general competent en matèria de rehabilitació resoldrà sobre la concessió de l'ajuda sol·licitada. La tramitació dels expedients correspondrà als serveis centrals i/o territorials de la Direcció General amb competència en matèria de rehabilitació. El procediment de concessió d'aquestes subvencions serà el de concurrència competitiva sent l'únic criteri el rigorós ordre de presentació de les sol·licituds, fins a l'esgotament dels fons. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de tres mesos comptats des de la data de presentació de la sol·licitud. En cas de no haver-se rebut resolució en aquest termini, s'entendrà desestimada la sol·licitud. La resolució que s'adopte podrà ser recorreguda en la forma establida en les respectives convocatòries. Les ajudes concedides a aquells beneficiaris finals que siguen empreses o desenvolupen activitat comercial o mercantil, i els siga aplicable la normativa d'ajudes d'estat, per a la realització d'inversions destinades a mesures d'eficiència energètica i per a la promoció de l'energia procedent de fonts renovables, estaran sotmeses als requisits i límits establits en el Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat i en el Reglament (UE) n ° 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis. Així mateix, en el seu cas, serà aplicable el que s'estableix en el «Marc Nacional Temporal relatiu a les mesures d'ajuda a empreses i autònoms consistents en subvencions directes, bestretes reembossables, avantatges fiscals, garanties de préstecs i bonificacions de tipus d'interés en préstecs destinades a recolzar l'economia en el context de l'actual brot de COVID-19». A l'efecte de respectar els límits màxims de les ajudes establides per la normativa de la Unió Europea, les persones beneficiàries de les ajudes hauran de presentar declaració responsable relativa a totes les ajudes concedides, especificant el compliment dels límits establits. Així mateix, hauran de presentar declaració responsable que l'empresa no està en crisi d'acord amb la definició de «empresa en crisi» que s'estableix en l'apartat 18 de l'article 2 del Reglament (UE) núm. 651/2014, de 17 de juny de 2014. La resolució definitiva del procediment de concessió de l'ajuda es realitzarà, una vegada comprovat per l'òrgan competent en el compliment íntegre per part de les persones beneficiàries últimes de les ajudes, no sols dels requisits previstos en aquestes bases reguladores sinó també de les obligacions contemplades per a les persones beneficiàries de subvencions en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, el seu reglament de desenvolupament, així com la normativa de la Unió Europea aplicable per a la certificació dels fons europeus. Així mateix, hauran de garantir que les persones beneficiàries presenten la documentació exigida en el Reial decret 853/2021 i la que figure en les seues respectives convocatòries complementàriament.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

El procediment es tramita telemàticament. Els particulars, propietaris únics d'edificis, sol·licitants de les ajudes, que no disposen de mitjans tècnics per a formalitzar la sol·licitud, podran acudir, durant el termini de presentació de sol·licituds, a les dependències de les Direccions Territorials de la Conselleria situades en l'avinguda Aguilera, número 1 (03007 Alacant); Avinguda de la Mar, número 16 (12003 Castelló de la Plana), i al carrer Gregorio Gea, número 27 (46009 València), o en les Oficines de la xarxa XALOC regulades mitjançant el Decret 199/2021, de 10 de desembre, del Consell, de creació de la Xarxa d'oficines locals d'habitatge, rehabilitació i regeneració urbana (Xarxa XALOC), on seran assistits per personal tècnic per a la seua presentació.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

La tramitació dels expedients correspondrà als serveis centrals i/o territorials de la direcció general amb competència en matèria de rehabilitació.

Obligacions

Obligacions

1. Els Destinataris Últims de les ajudes queden obligats a: a) Facilitar qualsevol document, informació o inspecció que la direcció general competent en matèria de rehabilitació considere necessari per al control del compliment dels fins previstos. b) Facilitar qualsevol document o informació que l'Administració considere necessari per a garantir l'ajust de la sol·licitud a les Bases de la Convocatòria o a la normativa aplicable. c) Comunicar l'obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públics o privats, nacionals o internacionals. d) Actualitzar la documentació presentada que haguera patit alguna modificació o la vigència de la qual haguera finalitzat amb anterioritat a la liquidació de les subvencions. e) Complir amb totes i cadascuna de les obligacions establides en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. f) Assumir l'aportació econòmica per la diferència entre l'import de l'ajuda i el cost total de la inversió per a la qual se sol·licita la subvenció, de manera que es garantisca l'execució de l'obra i les variacions pressupostàries que pogueren originar-se durant la seua execució. g) Facilitar les dades relatives al perceptor final dels fons quan no siguen ells mateixos. h) Trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de Seguretat Social, fet que s'haurà de justificar en el moment de la sol·licitud del pagament de l'ajuda. i) Acreditar no trobar-se incursos en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària previstes en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de desembre, General de Subvencions. 2. Els Destinataris Últims de les ajudes estan subjectes al compliment de les següents obligacions vinculades amb la Unió Europea. a) La concessió de les ajudes queda condicionada al compromís, per part dels destinataris últims de les ajudes, a concedir els drets i accessos necessaris per a garantir que la Comissió, l'Oficina Europea de Lluita contra el Frau, el Tribunal de Comptes Europeu, la Fiscalia Europea i les autoritats nacionals exercisquen les seues competències en relació amb la concessió. b) La concessió de les ajudes estarà condicionada al compromís per escrit, per part de la persona beneficiària, de concedir els drets d'accés necessaris per a garantir que la Comissió, l'oficina europea de lluita contra el frau (*OLAF), el Tribunal de Comptes Europeu, la Fiscalia Europea i les autoritats nacionals competents exercisquen les seues competències. c) Quan els destinataris últims de les ajudes siguen persones o entitats que realitzen alguna activitat econòmica serà aplicable el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les Ajudes de Minimis, havent de declarar per escrit que no li consta risc d'incompatibilitat amb el règim d'ajudes d'Estat, així com informar de totes les altres ajudes de minimis rebudes durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs que estiguen subjectes a l'esmentat reglament o a altres reglaments de minimis. 3. Els destinataris últims de les ajudes estan subjectes a la prohibició de causar un perjudici significatiu a objectius mediambientals, justificant-se el seu compliment tant en el projecte/memòria de les obres a realitzar com mitjançant el compromís per part del destinatari últim de les ajudes. 4. En el cas que els Destinataris Últims de les ajudes tinguen condició de Poder Adjudicador, hauran d'informar sobre les dades de contractistes i subcontractistes (nom, cognoms i data de naixement dels titulars reals de les entitats mercantils). 5. Els destinataris últims que desenvolupen activitats econòmiques acreditaran la inscripció en el Cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, que ha de reflectir l'activitat econòmica efectivament desenvolupada a la data de sol·licitud de l'ajuda. 6. Les entitats privades i persones jurídiques (no en el cas de persones físiques, comunitats de propietaris o similars) estan obligades a publicar determinada informació, d'acord amb la normativa de transparència, segons els criteris següents: Les entitats beneficiaries de subvenció, en aplicació de l'article 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, de l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, i de l'article 3 del Decret 105/2017, de 28 de juliol, del Consell, pel qual es desenvolupa la Llei 2/2015, de 2 d'abril (DOGV 8118, 01.09.2017), hauran de complir, les següents obligacions en matèria de publicitat activa, sense perjudici de les obligacions establides en l'article 14 de la LGS i una altra legislació aplicable: En el cas d'entitats que perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros o quan, almenys, el 40% del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, sempre que suposen com a mínim la quantitat de 5.000 euros, haurà de complir les obligacions de publicitat activa recollides en el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre. Sense perjudici de l'anterior, en el cas de percebre, durant el període d'un any, ajudes o subvencions, de l'administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, per import superior a 10.000 euros, haurà de donar l'adequada publicitat, indicant almenys l'entitat pública concedeixen-et, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionada. La difusió de la informació que estableix aquesta clàusula s'ha de realitzar a través de la pàgina web de l'entitat, o bé a través de la plataforma TEP - Transparència Entitats Privades, de GENERALITAT Oberta, a la qual es pot accedir en https://gvaoberta.gva.es/va/tep En cas de la seua existència, per al cobrament de les ajudes s'haurà de procedir a la retirada d'escuts, plaques i altres objectes que continguen simbologia de la revolta militar, de la guerra civil espanyola i de la dictadura franquista, llevat que concórreguen raons artístiques, arquitectòniques o artístic-religioses protegides per la llei, de conformitat amb les disposicions de la Llei 20/2022, de 19 d'octubre, de Memòria Democràtica 7. Els destinataris últims de les ajudes tenen dret d'accés a la informació continguda en el Registre de Titularitats Reals creat per l'Ordre JUS/319/2018, de 21 de març, per la qual s'aproven els nous models per a la presentació en el Registre Mercantil dels comptes anuals dels subjectes obligats a la seua publicació. 8. La sol·licitud de l'ajuda suposa l'autorització per al registre de les dades de la persona beneficiària en la Base de dades nacional de subvencions, així com la cessió d'informació entre aquest sistema i el Sistema de Fons Europeus, segons les previsions contingudes en la normativa europea i nacional aplicable.

Observacions

Observacions

Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/15).

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

En funció de l'estalvi en consum d'energia primària no renovable aconseguit mitjançant l'actuació, el percentatge de l'ajuda a concedir, així com la quantia màxima de l'ajuda per habitatge són les següents: En funció de l'estalvi en consum d'energia primària no renovable aconseguit mitjançant l'actuació, el percentatge de l'ajuda a concedir serà: -Entre el 30% i el 45%: el percentatge màxim de la subvenció serà del 40% -Entre el 45% i el 60%: el percentatge màxim de la subvenció serà del 65% -Més del 60%: el percentatge màxim de la subvenció serà del 80% Respecte a la quantia màxima de l'ajuda per habitatge són les següents: -Entre el 30% i el 45%: 6.300 €per habitatge i 56 €/m² per locals comercials -Entre el 45% i el 60%: 11.600 €per habitatge i 104 €/m² per locals comercials -Més del 60%: 18.800 €per habitatge i 168 €/m² per locals comercials Forma de pagament La persona destinatària última, per si mateixa o en el seu cas pel seu representant o pel gestor o agent de la rehabilitació, haurà de sol·licitar l'abonament de la subvenció telemàticament mitjançant l'imprés normalitzat «sol·licitud de qualificació definitiva i abonament de les ajudes», en el termini màxim de tres mesos des de la finalització del termini màxim concedit per a l'execució de les actuacions, adjuntant la documentació que a continuació es relaciona: a) En el cas que les actuacions requerisquen projecte i s'hagen produït canvis respecte al projecte presentat en el moment de la sol·licitud, s'aportarà el projecte de l'obra realment executada. b) Certificat final d'obra. c) Certificat de la instal·lació tèrmica, en el seu cas. d) Certificat d'eficiència energètica obtingut una vegada realitzades les actuacions, i registrat en el registre de l'òrgan competent de la comunitat autònoma. e) Declaració responsable de la persona beneficiària en la qual es faça constar el compliment de la normativa d'obligat compliment que li siga aplicable. f) Memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, realitzada i subscrita per un tècnic autor del projecte o de direcció de l'execució de l'actuació, indicant així mateix la data de conclusió de les actuacions. g) Documentació fotogràfica de les obres executades, preferentment en color. h) Declaració responsable que incloga detall d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat o sol·licitat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la seua procedència. i) Relació certificada i còpia de les comandes i/o contractes relatius a les actuacions realitzades. j) Relació certificada i còpia de les factures i dels seus corresponents justificants bancaris de pagament, corresponents a la inversió realitzada i que responguen al pressupost i contractes presentats. k) Llicències o autoritzacions municipals que siguen precises per a la realització de les obres de rehabilitació conforme amb l'article 78 de la Llei 7/2021, de 29 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat 2022. l) Certificats d'inici i finalització de les obres de rehabilitació. En el cas que el cost de l'actuació siga inferior al cost inicial previst inclòs en la d'ajudes, es recalcularà l'import de la subvenció, podent aquesta ser minorada si resultara un import d'ajuda inferior a l'inicialment previst. L'import de l'ajuda no s'incrementarà encara que el cost de l'actuació supere l'inicialment previst. Bestreta Podrà sol·licitar-se una bestreta d'un percentatge de l'ajuda que li corresponga, conforme amb el que s'estableix en les bases reguladores, per mig telemàtic amb l'imprés normalitzat "Sol·licitud de bestreta" i aportant la documentació i garanties que en aqueixa sol·licitud s'indiquen. Cessió del dret de cobrament En cas que així s'haja acordat com a part del pagament dels treballs a l'agent de la rehabilitació, el destinatari últim de les ajudes podrà cedir el dret de cobrament de les ajudes a l'agent de la rehabilitació.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la resolució de concessió d'ajudes, que posarà fi al procediment, serà de sis mesos comptats des de l'endemà de la publicació de la resolució de convocatòria d'ajudes. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat i publicat resolució expressa, els interessats podran entendre desestimada la seua sol·licitud, sense perjudici del que s'estableix en l'article 23 de la Llei 39/20015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix

El tràmit té per objecte la presentació telemàtica de documentació a un expedient de sol·licitud de subvencions del programa d'ajuda a les actuacions de rehabilitació a nivell d'edifici, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, a conseqüència d'una comunicació d'objeccions o un requeriment per part de l'Administració, o, en el seu cas, a iniciativa de la part interessada.

Termini

Termini

L'aportació de documentació per a completar o esmenar un expedient d'ajudes, podrà realitzar-se fins que concloga el termini d'esmena d'objeccions a les sol·licituds d'ajudes, segons la data de comunicació de l'objecció o requeriment per part de l'Administració.

Documentació

Documentació

La requerida o que es considere convenient aportar, adjuntant-la en format pdf (excepte el projecte que es podrà aportar també com a fitxer comprimit tipus zip, rar, rar5 o 7z) i utilitzant, en el seu cas, els "impresos associats" que corresponguen, degudament emplenats i signats, a seleccionar entre els que es troben a la seua disposició en l'apartat subsegüent d'aquest Detall de Procediment.

Presentació

Presentació

Presencial
L'atenció presencial es prestarà en la corresponent Direcció Territorial d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica d'Alacant, Castelló i València, i en les Oficines de la xarxa XALOC regulades mitjançant el Decret 199/2021, de 10 de desembre, del Consell. La presentació de la documentació comporta l'acceptació de la recepció de notificacions telemàtiques a través de la bústia personal en el portal de la Generalitat destinat a la "Administració en línia".