Denúncies davant la Inspecció de Serveis Sanitaris - GVA.ES
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud:
OBERT
Informació bàsica
Formularis
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
Les denúncies davant la Inspecció de Serveis Sanitaris es referiran a aquelles irregularitats o infraccions de la legalitat vigent o a un incorrecte funcionament dels serveis sanitaris, imputables a l'administració de la Generalitat i, sempre que no tinguen el seu propi i natural procediment específic de queixa reclamació o recurs
Requisits
Requisits
Que la persona denunciant dispose d'elements o evidències que avalen raonablement la versemblança de les irregularitats o infraccions denunciades.
En tot cas, sempre quedarà garantida la confidencialitat de les dades personals de les parts denunciants.
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Les persones físiques o jurídiques que tinguen constància d'uns fets que posen de manifest presumptes
irregularitats, infraccions de legalitat o un irregular funcionament dels serveis sanitaris.
Amb caràcter general, la identitat de qui formula una denúncia tindrà caràcter reservat. Així mateix, la persona denunciant no té la condició d'interessat (en els termes previstos en l'Art. 4 de la llei 39/2015 del PAC) atés que les actuacions que desenvolupa la inspecció de serveis sanitaris no constitueixen pròpiament un procediment administratiu.
Procediments relacionats
Procediments relacionats
Enllaços
Enllaços
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Formularis documentació
Termini
Termini
Obert permanentment.
Formularis documentació
La persona denunciant podrà aportar la documentació que considere oportuna.
Impresos associats
Presentació
Presentació
Presencial
Únicament, per a les persones físiques que, d'acord amb l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, trien relacionar-se amb l'administració de manera presencial i que no estiguen obligades a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
Això, sense perjudici de poder presentar-la en la resta de llocs previstos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
I preferentment en:
REGISTRE GENERAL DE LA CONSELLERIA DE SANITAT UNIVERSAL I SALUT PUBLICA
C/ MISSER MASCÓ, 31.
46010-València
Tel.: 012
Fax: 961209090
On dirigir-se
- Conselleria de Sanitat
C/ MISSER MASCÓ, 31 -33
46010 - València/Valencia
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, o les no obligades voluntàriament, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat .
1.- La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida es realitzarà MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l'enllaç directe del qual acaba d'indicar-se.
Per a això hauran de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s'admeten:
-El *DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la *FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per la *ACCV (*Autoritat de *Certificació de la C.Valenciana).
-I el sistema clau-signatura de l'Estat únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones *juridicas: empreses, ajuntaments, entitats ....). Més informació respecte als sistemes admesos en la Seu Electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/es/web/sede_electronica/sede_certificados
2.- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), haurà d'inscriure's prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de la *ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'Estat, la respectiva informació del qual està disponible en:
- En http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp
- I en http://www.accv.es/ciudadanos/registro-de-representantes/
Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona presentadora.
3.- *Clickando en l'enllaç directe indicat en "Com es tramita telemàticament?" o en l'enllaç "TRAMITAR AMB CERTIFICAT" (en color roig a l'inici d'aquest tràmit), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web inicial, annexar la sol·licitud i altra documentació emplenada i signada digitalment que haja d'aportar i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre.
4.- Respecte als DOCUMENTS A ANNEXAR, en el seu cas:
És recomanable que, en primer lloc, els reunisca tots i els emplene, ferm i guarde electrònicament en el seu ordinador, de manera que posteriorment puga incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic.
IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament hauran de ser enviats en format PDF i hauran d'incorporar les SIGNATURES DIGITALS de la/s persona/s o entitat/és que ho/s subscriga/n. Per a això l'autoritat certificadora de la Comunitat Valenciana ofereix un servei gratuït de signatura de documents PDF (acudisca a http://www.accv.es per a més informació sobre aquest tema), encara que hi ha més sistemes vàlids de signatura de documents pdf que pot utilitzar.
Normativa
Normativa
- LLEI 14/1986, de 25 d'abril, General de Sanitat
- LLEI 10/2014, de 29 de desembre, de la Generalitat, de Salut de la Comunitat Valenciana
- DECRET 56/2006, de 28 d'abril, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització i Funcionament de la Inspecció de Serveis Sanitaris de la Conselleria de Sanitat
Procés de tramitació
Procés de tramitació
Passos
Una vegada presentada la denúncia, si no va referida a fets concrets i identificables, sinó a imputacions genèriques i indeterminades de presumptes irregularitats, es realitzarà el corresponent requeriment d'esmena, advertint-se que, en cas de no ser atés, es procedirà a l'arxivament de la denúncia, sense més tràmit.
Si en la denúncia concorren elements clars que la primera actuació inspectora ha de correspondre a altres òrgans directius de la pròpia conselleria, la Inspecció procedirà a la seua remissió a la referida i ho comunicarà a la persona denunciant.
En cas contrari, la Inspecció realitzarà quantes investigacions siguen necessàries per a l'esclariment dels fets denunciats i elaborarà un informe amb les conclusions d'aquestes actuacions d'investigació i en el seu cas recomanacions.
L'informe inicial tindrà caràcter de provisional i es traslladarà a l'òrgan directiu del qual depenguen els serveis o unitats afectats perquè, en el termini de deu dies, puga formular al·legacions sobre el seu contingut.
A la persona denunciant se li donarà trasllat del resultat de l'actuació inspectora a través de l'oportuna comunicació en la qual se l'informe, de manera extractada o resumida, de les principals conclusions i recomanacions recollides en l'informe definitiu elaborat.
Quan les persones estiguen obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics però es faça de manera presencial, es requerirà a l'interessat perquè l'esmene a través de la seua presentació electrònica.
Observacions
Observacions
Informació complementària
En cas de denúncies presentades per ciutadanes i ciutadans, els fets denunciats han de posar de manifest esdeveniments o circumstàncies d'una certa gravetat o rellevància, no havent de tractar-se d'una simple desatenció, tardança o anàloga deficiència en la prestació de serveis sanitaris ja que, quan concórrega aquest tipus d'incorreccions, l'específicament previst en la normativa és plantejar una queixa, davant el Servei d'Atenció del Pacient, conforme al Decret 138/2012, de 14 de setembre, del Consell, pel qual es regulen els Serveis d'Atenció i Informació al Pacient
Òrgans de tramitació
Òrgans de tramitació
- Subdirecció General d'Inspecció Sanitària
C/ MISSER MASCÓ, 31 -33
46010 - València/Valencia
Òrgans resolució
Òrgans resolució
- Subdirecció General d'Inspecció Sanitària
C/ MISSER MASCÓ, 31 -33
46010 - València/Valencia
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
No