Detall de Procediment

Declaració responsable de rompuda de terreny forestal en terreny agrícola, en propietat particular.

Codi SIA: 3026274
Codi GUC: 94060
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Notificar a l'administració forestal, mitjançant una declaració responsable, la rompuda de terrenys forestals motivada per un canvi d'ús, mitjançant la presentació de declaració responsable per als supòsits autoritzables per declaració responsable i establits en l'article 100 del Decret 91/2023, de 22 de juny, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 3/1993, de 9 de desembre, forestal de la Comunitat Valenciana. La rompuda de terrenys forestals motivada per un canvi d'ús requerirà una autorització expressa o la presentació d'una declaració responsable. Són autoritzables mitjançant una declaració responsable els supòsits següents: 1. La rompuda de terrenys forestals motivada per un canvi d'ús, prevista en un ITGF aprovat i en vigor. A aquest efecte, els ITGF únicament podran preveure per a la seua execució, mitjançant declaració responsable, la rompuda de terrenys forestals per a la recuperació i posada en cultiu d'antics bancals que van adquirir la condició de muntanya per abandó de l'ús agrícola en els termes que estableix l'article 2.d de la Llei 3/1993, i sempre que l'actuació no estiga sotmesa a cap dels procediments d'avaluació ambiental que preveu la normativa sectorial. 2. La rompuda de terrenys forestals motivada per un canvi d'ús, sempre que els terrenys formen part d'infraestructures de prevenció d'incendis forestals previstes en plans locals de prevenció d'incendis forestals aprovats i en vigor i l'actuació no estiga sotmesa al procediment d'avaluació ambiental. 3. La recuperació d'antics bancals que hagen adquirit la condició de sòl forestal per abandó de l'ús agrícola en els termes que estableix l'article 2.d de la Llei 3/1993, sempre que complisquen els requisits següents: a) Superfície que es vol recuperar inferior o igual a 1,5 hectàrees. b) Haver estat en producció en algun moment durant els últims 20 anys. c) No haver sigut afectats per incendi forestal en els últims 30 anys. d) En cas que afecte espais naturals protegits, no estar inclosos en àrees en les quals aquesta activitat es trobe expressament prohibida pels seus instruments d'ordenació ambiental. e) En el cas que afecte la Xarxa Natura 2000, no estar inclosos en àrees en les quals aquesta activitat es trobe expressament prohibida per la norma de gestió vigent. En el cas d'espais que no disposen de norma de gestió, s'atendrà la possible presència, en cada cas, d'hàbitats d'interés comunitari. f) No albergar poblacions d'espècies de flora prioritàries, d'acord amb la norma sectorial vigent. g) Terrenys abancalats amb murs de pedra o terres anivellades amb pendents inferiors al 15 %. h) Existència de pistes d'accés a la parcel·la transitables per a vehicles i maquinària agrícola. i) No haver-hi contigüitat amb cap altra parcel·la autoritzada al mateix titular durant els últims 5 anys per a la recuperació d'antics bancals pel procediment simplificat que preveu el present apartat. Correspon amb el tràmit de declaració responsable, segons el que estableix l’art. 69 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Observacions

Observacions

Amb caràcter previ a la presentació de la declaració responsable per als supòsits no prevists en un ITGF, cal subscriure una acta de verificació amb l'agent mediambiental de la zona, que farà constar en aquesta el compliment dels requisits en cada cas, així com les observacions oportunes respecte de l'execució de les actuacions. A aquest efecte, l'agent mediambiental podrà exigir el manteniment inalterat de determinats exemplars de flora, així com l'obligació de fer treballs de reconstrucció de murs o el que considere necessari. La representació podrà acreditar-se mitjançant qualsevol mitjà vàlid en dret que en deixe constància fefaent de l’existència segons els termes de la legislació bàsica estatal. S'entendrà acreditada la representació davant del sector públic autonòmic mitjançant un apoderament apud acta efectuat per compareixença personal o compareixença electrònica en la corresponent seu electrònica, o a través de l'acreditació de la seua inscripció en el Registre electrònic d'apoderaments (REA).

Requisits

Requisits

Ser titular de la forest o el terreny forestal o representar la persona que tinga aquesta titularitat en els termes que estableix la legislació del procediment administratiu comú. La representació podrà acreditar-se mitjançant qualsevol mitjà vàlid en dret que en deixe constància fefaent de l’existència segons els termes de la legislació bàsica estatal. S'entendrà acreditada la representació davant del sector públic autonòmic mitjançant un apoderament apud acta efectuat per compareixença personal o compareixença electrònica en la corresponent seu electrònica, o a través de l'acreditació de la seua inscripció en el Registre electrònic d'apoderaments (REA).

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Qualsevol persona física o jurídica.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l’any.

Formularis documentació

Imprés normalitzat de declaració responsable de rompuda de terreny forestal en terreny agrícola en propietat particular.

Presentació

Presentació

Presencial
a) En els registres dels òrgans administratius als quals es dirigisquen. En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l’Administració general de l’Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, cabildos i consells insulars, a la dels ajuntaments dels municipis a què es refereix l’article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l’Administració local si, en aquest últim cas, s’haguera subscrit el conveni oportú. c) En les oficines de Correus, en la forma que s’establisca reglamentàriament. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d’Espanya en l’estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, als registres que s’indiquen a continuació. No obstant això, les persones sol·licitants que siguen persones jurídiques, en virtut de l’article 14.2 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estan obligades a relacionar-se amb aquestes a través de mitjans electrònics, per la qual cosa, la presentació de sol·licituds s’ha de fer electrònicament. En cas que la sol·licitud es faça presencialment, es requerirà l’interessat perquè ho esmene a través de la presentació en forma electrònica.
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d’entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos reconeguts per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, i podran utilitzar qualsevol sistema de firma electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat; entre aquests, el certificat emés per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l’ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica). Els documents que s’annexen al tràmit telemàtic han d’anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l’àrea personal de la Generalitat des de l’apartat “Com va això meu”-> “Sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Pasos: - Presentación de la declaración responsable en impreso normalizado (persona interesada). La presentación de la declaración responsable, bajo los requisitos establecidos en el Decreto 91/2023, de 22 de junio, del Consell por el que se aprueba el Reglamento de la ley 3/1993, forestal de la Comunitat Valenciana , habilita desde el día de su presentación para el inicio del aprovechamiento, sin perjuicio de las facultades de comprobación, control e inspección que tengan atribuidas las Administraciones Públicas. La dirección territorial de la conselleria competente en materia forestal a la que sea dirigida la declaración responsable, podrá comprobar de oficio: a) si estima que es de su competencia, la recepción; en caso contrario dará traslado al órgano competente para su tramitación, notificando tal circunstancia al interesado. b) si la declaración responsable es el medio adecuado de intervención, según lo establecido en este Decreto 91/2023, de 22 de junio, del Consell, por el que se aprueba el Reglamento de la ley 3/1993, forestal de la Comunitat Valenciana. La dirección territorial podrá requerir en cualquier momento a la persona que presentó la declaración responsable, y en el plazo de diez días, la documentación acreditativa del cumplimiento de los requisitos establecidos en la normativa vigente para la realización del aprovechamiento forestal. - El plazo de vigencia de la autorización para realizar la roturación es un año a partir de la fecha de presentación de la declaración. - El titular queda sujeto a las obligaciones establecidas en el artículo 100 del Decreto 91/2023, de 22 de junio, del Consell, al respecto de suscribir acta de verificación con el agente medioambiental, previo a la presentación de la declaración responsable. Con este objetivo, el titular, o la persona que ostente su representación, deberá ponerse en contacto con la correspondiente Oficina Comarcal de Medio Ambiente para la firma del acta previa de verificación con al agente medioambiental. Puede acceder a la información de contacto a través siguiente enlace: http://agroambient.gva.es/es/agentes-medioambientales/donde-estan

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

No