Reintegrament de les despeses de la medicació prescrita en el sistema de recepta electrònica de la Conselleria de Sanitat i recollida en una oficina de farmàcia dels països de la Unió Europea adherits al marc del projecte d'interoperabilitat de la recepta electrònica europea. - GVA.ES
Reintegrament de les despeses de la medicació prescrita en el sistema de recepta electrònica de la Conselleria de Sanitat i recollida en una oficina de farmàcia dels països de la Unió Europea adherits al marc del projecte d'interoperabilitat de la recepta electrònica europea.
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud:
OBERT
Informació bàsica
Formularis
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Esmena
Recurs Alçada
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
Procediment de reintegrament de les despeses de la medicació prescrita en el sistema de recepta electrònica del de la Conselleria de Sanitat i recollida en una oficina de farmàcia dels països de la Unió Europea adherits al marc del projecte d'interoperabilitat de la recepta electrònica europea.
Requisits
Requisits
Ostentar la condició d'assegurat del Sistema Nacional de Salut (SNS) amb targeta sanitària individual expedida per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública i el garant de la qual siga l'INSS.
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Assegurats del Sistema Nacional de Salut (SNS) amb targeta sanitària individual expedida per la Conselleria de Sanitat
Procediments relacionats
Procediments relacionats
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- Real Decreto-ley 16/2012, de 20 de abril, de medidas urgentes para garantizar la sostenibilidad del Sistema Nacional de Salud y mejorar la calidad y seguridad de sus prestaciones.
- DIRECTIVA 2011/24/UE DEL PARLAMENTO EUROPEO Y DEL CONSEJO de 9 de marzo de 2011 relativa a la aplicación de los derechos de los pacientes en la asistencia sanitaria transfronteriza
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Termini
Termini
En qualsevol moment.
Formularis documentació
Sol·licitud de reembossament d'aportació amb el model normalitzat
Documentació annexa a la sol·licitud
- Model de domiciliació bancària en el cas que no s'haja realitzat el tràmit automatitzat de domiciliació bancària.
- Documentació de les despeses corresponents als tractaments farmacològics subjectes a finançament públic, prescrits
pel personal mèdic del Sistema Sanitari Públic.
- Acreditació de la representació legal, llevat que estiga inscrit en el Registre de Representants de la Generalitat Valenciana, o bé en el Registre Electrònic d'apoderaments de la A.G.E.
Taxa o pagament
Taxa o pagament
Aquest procediment està exempt de taxes.
Presentació
Presentació
Presencial
Les sol·licituds es presentaran en els serveis territorials de la Conselleria de Sanitat, situats a Alacant (c/ Girona, 26. 03001), Castelló de la Plana (c/ Hort *Sogueros, 12. 12001) i València (Gran Via Fernando El Catòlic, 74. 46008). Sense perjudici de qualsevol altra de les formes previstes en la legislació bàsica de procediment
administratiu comú.
En cas d'enviament per correu certificat, la presentació de la sol·licitud en l'oficina de correus corresponent, haurà de fer-se en sobre obert, a fi que l'exemplar destinat a la Conselleria de Sanitat siga datat i segellat abans de ser certificat. En cas que la sol·licitud no estiga datada i segellada per l'oficina de Correus corresponent, s'entendrà com a data vàlida de presentació aquella que aparega en l'entrada de registre de la Conselleria de Sanitat.
On dirigir-se
- Registre de la Direcció Territorial de Sanitat - Alacant
- Registre de la Direcció Territorial de Sanitat - Castelló
- Registre de la Direcció Territorial de Sanitat - València
C/ GIRONA, 26
03001 - Alacant/Alicante
Pl. HORT DELS CORDERS, 12
12001 - Castelló/Castellón
GRAN VIA FERRAN EL CATÒLIC, 74
46008 - València/Valencia
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, així com els sol·licitants que, no estant obligats a això, opten per esta via, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat .
1.- La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida es realitzarà MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l'enllaç directe del qual acaba d'indicar-se.
Per a això hauran de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre estos sistemes s'admeten:
-El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per la ACCV (Autoritat de Certificació de la C.Valenciana).
-I el sistema clau-signatura de l'Estat únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones *juridicas: empreses, ajuntaments, entitats ....). Més informació respecte als sistemes admesos en la Seu Electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/es/web/sede_electronica/sede_certificados
2.- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), haurà d'inscriure's prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de la *ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'Estat, la respectiva informació del qual està disponible en:
- En http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp
- I en http://www.accv.es/ciudadanos/registro-de-representantes/
Sense eixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona presentadora.
3-Clickando en l'enllaç directe indicat en "Com es tramita telemàticament?" o en l'enllaç "TRAMITAR AMB CERTIFICAT" (en color roig a l'inici d'este tràmit), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web inicial, annexar la sol·licitud i altra documentació emplenada i signada digitalment que haja d'aportar i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre.
4.- Respecte als DOCUMENTS A ANNEXAR, si és el cas:
És recomanable que, en primer lloc, els reunisca tots i els emplene, ferm i guarde electrònicament en el seu ordinador, de manera que posteriorment puga incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic.
IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament hauran de ser enviats en format PDF i hauran d'incorporar les SIGNATURES DIGITALS de la/s persona/s o entitat/és que ho/s subscriga/n. Per a això l'autoritat certificadora de la Comunitat Valenciana ofereix un servei gratuït de signatura de documents PDF (acudisca a http://www.accv.es per a més informació sobre aquest tema), encara que hi ha més sistemes vàlids de signatura de documents pdf que pot utilitzar.
En el tràmit telemàtic s'indica la grandària màxima permesa dels documents a annexar i els seus possibles formats o extensions (pdf, *doc, *odt, *xls, *ods, *zip, etc.). Comprove'ls abans d'annexar els documents.
Normativa
Normativa
- Veure Resolució de 29/09/2023 de la Directora General de Farmàcia per la qual es procediment de reintegrament de les despeses de la medicació prescrita en el sistema de recepta electrònica de la Conselleria de Sanitat i recollida en una oficina de farmàcia dels països de la Unió Europea adherits al marc del projecte d'interoperabilitat de la recepta electrònica europea.
- Directiva 2011/24/UE, d'assistència sanitària transfronterera
- Reial decret llei 16/2012, de 20 d'abril, de mesures urgents per a garantir la sostenibilitat del Sistema Nacional de Salut i millorar la qualitat i seguretat de les seues prestacions.
Enllaços
Enllaços
- El tràmit per a donar d'alta un nou compte bancari, modificar-la o donar-la de baixa es pot realitzar telemàticament, consulte: PROPER. Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat:
- RESOLUCIÓ de 29 de setembre de 2023, per la qual s'aprova el procediment de reintegrament de les despeses de la medicació prescrita en el sistema de recepta electrònica de la Conselleria de Sanitat i recollida en una oficina de farmàcia dels països de la Unió Europea adherits al marc del projecte d'interoperabilitat de la recepta electrònica europea. [2023/10529]
Procés de tramitació
Procés de tramitació
La instrucció i resolució i, si és el cas, la denegació d'aquesta condició s'atribueixen segons el que preveu l'article 168.1.C, subapartat e) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, a la persona titular de la Direcció Territorial de Sanitat Universal i Salut Pública a què està adscrita la persona beneficiària, amb la prèvia tramitació que siga procedent de la respectiva direcció territorial.
Òrgans de tramitació
Òrgans de tramitació
Els serveis territorials de la Conselleria de *Sanitat Universal i *Salut Pública, situats a Alacant (c/ Girona, 26. 03001), Castelló de la Plana (c/ Hort *Sogueros, 12. 12001) i València (Gran Via Fernando El Catòlic, 74. 46008).
- Conselleria de Sanitat
C/ MISSER MASCÓ, 31 -33
46010 - València/Valencia
Observacions
Observacions
Contra la resolució que es dicte en els casos d'identificació de la persona beneficiària a instàncies de part, que no esgota la via administrativa, podrà interposar-se recurs d'alçada davant la Secretària Autonòmica de Salut Pública i del Sistema Sanitari Públic, en la forma i terminis establida en els articles 121 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
Contra la resolució que es dicte en els casos d'identificació d'ofici de la persona beneficiària, que no esgota la via administrativa, podrà interposar-se, recurs d'alçada davant la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, en la forma i terminis establida en els articles 121 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
Termini màxim
Termini màxim
El termini per a resoldre serà de 3 mesos a comptar des de l'entrada de la sol·licitud en el registre de l'òrgan competent per a resoldre.
Transcorregut el termini sense que haja recaigut resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de la subvenció, de conformitat amb el que es preveu en l'article 25 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Òrgans resolució
Òrgans resolució
La persona titular de la Direcció Territorial de Sanitat Universal i Salut Pública a què està adscrita la persona beneficiària, amb la prèvia la tramitació que siga procedent per la respectiva direcció territorial.
- Direcció Territorial de Sanitat - Alacant
- Direcció Territorial de Sanitat - Castelló
- Direcció Territorial de Sanitat - València
C/ GIRONA, 26
03001 - Alacant/Alicante
Pl. HORT DELS CORDERS, 12
12001 - Castelló/Castellón
GRAN VIA FERRAN EL CATÒLIC, 74
46008 - València/Valencia
Efecte silenci
Efecte silenci
Desestimatori
Recurs que procedeix contra la resolució
Recurs que procedeix contra la resolució
Alçada
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
No