Detall de Procediment

Subvencions estatals als operadors professionals de categoria productor de determinats Materials Vegetals que realitzen inversions en bioseguretat en vivers escomeses per determinats productors de materials vegetals, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència, per al període 2023

Codi SIA: 2862298
Codi GUC: 22471
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: TANCAT
(29-12-2023
29-01-2024)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Resolució

  • Justificació

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Es convoca per al període 2023 la darrera anualitat de les subvencions destinades a finançar els productors de determinats MVR que invertisquen en instal·lacions de protecció en vivers contra insectes vectors que transmeten les plagues de quarantena. Aquestes ajudes s'emmarquen en el component 3 (transformació ambiental i digital del sistema agroalimentari i pesquer) del Pla de recuperació, transformació i resiliència de l'economia espanyola, corresponent a la inversió 3 (Pla d'impuls de la sostenibilitat i competitivitat de l'agricultura i la ramaderia (II): Reforç dels sistemes de capacitació i bioseguretat en vivers i centres de neteja i desinfecció. L'objectiu d'aquestes subvencions és millorar la sostenibilitat, la competitivitat i la resiliència del sector agroalimentari des del punt de vista econòmic, mediambiental i social, en els centres de producció de material vegetal de reproducció.

Requisits

Requisits

- Els beneficiaris han de complir els requisits que estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i no trobar-se subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió Europea que haja declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat interior. - Les empreses en crisi no poden beneficiar-se de les ajudes, excepte aquelles que no estaven en crisi el 31 de desembre de 2019, però que van passar a estar-ho durant el període comprés entre l'1 de gener de 2020 i el 30 de juny de 2021.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Els beneficiaris d'aquesta subvenció seran operadors professionals inscrits en el Registre d'operadors professionals de vegetals (ROPVEG) i autoritzats per l'autoritat competent de la Comunitat Valenciana. Quan s'han d'iniciar les actuacions? Amb posterioritat a la data de sol·licitud de l'ajuda i abans de l'1 de gener de 2024. Quin tipus d'actuacions seran subvencionables? Seran subvencionables les següents inversions, sempre realitzades amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud de la subvenció: 1. Instal·lació o modernització d'estructures i malles en els llocs o zones de producció d'MVR per a quedar protegits contra la introducció d'insectes vectors de plagues de quarantena. 2. Instal·lació de totes o algunes de les següents infraestructures addicionals, sempre que el resultat final de la inversió establisca un sistema de protecció eficaç contra insectes vectors de plagues de quarantena: a. Sistema de doble porta (inclosa la porta interior) i amb amplària suficient perquè es permeta l'entrada de la maquinària necessària per a operar a l'interior de les instal·lacions. b. Implantació d'una vora exterior perimetral d'almenys un metre d'ample i coberta amb material impermeable. c. Instal·lació d'una xarxa d'emmallat en les obertures de bandes i careners i ventilació lateral i zenital. d. Aïllament dels canalons oberts per a l'aigua i implantació d'un sistema de no retorn. e. Aïllament hermètic en les unions amb les finestres. f. Qualsevol altra innovació o millora que vaja encaminada a l'aïllament del material vegetal contra insectes vectors. 3. Instal·lacions d'equips de tractaments mitjançant termoteràpia en vivers de vinya. 4. No es consideren costos elegibles les llicències, les taxes, els impostos o els tributs.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds per a l'exercici 2023 (segona convocatòria) serà d'un mes a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV. Núm. 9754/ 28.12.2023). El termini de presentació de sol·licituds per a l'exercici 2023 (primera convocatòria) serà d'un mes a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV. Núm. 9620 / 19.06.2023).

Presentació

Presentació

Telemàtica
Atés que els sol·licitants poden ser tant persones físiques obligades a relacionar-se amb les administracions públiques a través de mitjans electrònics, en virtut de l'article 14.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, com a persones jurídiques, sotmeses a aquesta obligació en virtut de l'article 14.2 de l'esmentada llei, la presentació de sol·licituds ha de realitzar-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d'entitat (si és persona jurídica) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), tots dos emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l’ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica). Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat “com va el meu”-> “sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=ca).

Normativa

Normativa

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i la documentació requerida. - La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspon a la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, que realitzarà d'ofici totes les actuacions que s'estimen necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals l'òrgan col·legiat realitzarà l'avaluació de les sol·licituds i la proposta de concessió de les ajudes. - A la vista de la documentació aportada, inclosa la proposta de l'òrgan col·legiat, la persona titular de la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, per delegació de la persona titular de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, resoldrà la concessió d'aquestes ajudes, que esgotarà la via administrativa. - La resolució de concessió es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb expressió de la convocatòria, del programa al qual s'imputen, el beneficiari, la quantitat concedida i la finalitat o les finalitats de la subvenció. Termini de resolució: El termini màxim per a resoldre i publicar la resolució de concessió no podrà excedir sis mesos comptats a partir de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el butlletí o diari oficial corresponent. Si no s'ha dictat i publicat cap resolució expressa en aquest termini de sis mesos, els interessats podran entendre desestimada la seua sol·licitud, segons l'article 25.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Criteris objectius de concessió de la subvenció (Art. 14 RD 949) 1. S'estableix el següent ordre de prioritat per als sol·licitants de la subvenció: a) Productors de Dret privat de camps de planta mare de fruiteres i de vinya de categoria inicial i els camps de planta mare de base de cítrics: 3 punts b) Resta de productors de Dret privat dels llocs de producció definits en l'apartat Segon. 1.c) d'aquesta resolució: 2 punts c) Productors de Dret públic dels llocs de producció definits en l'apartat Segon 1.c) d'aquesta resolució: 1 punts Dins de cadascun dels grups establits segons l'anterior ordre, es prioritzarà d'acord amb els següents criteris: 1r Productors que no han sol·licitat ajudes en anteriors convocatòries. 2n Productors als quals es va concedir ajudes per a una instal·lació en anteriors convocatòries i no han renunciat a cap expedient al qual s'haguera concedit ajuda . 3r Productors als quals es va concedir ajudes per a més d'una instal·lació en anteriors convocatòries i no han renunciat a cap expedient al qual s'haguera concedit ajuda. 4t Productors que han renunciat a algun dels expedients presentats als quals es va concedir ajuda en anteriors convocatòries. En cas de persistir la igualtat entre sol·licituds, el criteri de desempat serà la data de presentació d'aquestes.. 2. En virtut del que s'estableix en l'apartat anterior, la concessió de les sol·licituds es donarà en virtut de concurrència competitiva entre els sol·licitants.
Termini alegació:
des de: 29-12-2023

Presentació

Presentació

Telemàtica
Atés que els sol·licitants poden ser tant persones físiques obligades a relacionar-se amb les administracions públiques a través de mitjans electrònics, en virtut de l'article 14.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, com a persones jurídiques, sotmeses a aquesta obligació en virtut de l'article 14.2 de l'esmentada llei, la presentació d’al·legacions o qualsevol document addicional ha de realitzar-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat “com va el meu”-> “sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Obligacions

Obligacions

Així mateix, els beneficiaris han de complir, com a mínim, a més de les obligacions que preveu l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, les obligacions següents: a) Remetre a l'òrgan concedent la informació que li permeta mesurar la contribució de l'activitat subvencionada al corresponent indicador, en funció del que preveu el capítol VI del Reial decret 949/2021, de 2 de novembre, així com la que li siga sol·licitada per la Comunitat Valenciana, a l'efecte del sistema de gestió i seguiment del Pla de recuperació, transformació i resiliència. b) Declarar l'obtenció d'altres ajudes per al finançament de la mateixa activitat subvencionada. c) Les específiques obligacions d'informació en relació amb el finançament de la Unió Europea de l'activitat subvencionada. d) Custodiar totes les factures i altres documents que acrediten les despeses i els pagaments objecte de la subvenció en què hagen incorregut i tindre'ls a la disposició de l'òrgan concedent i dels òrgans de comprovació i control, que podran requerir-los per a la seua comprovació. Tal com estableix l'article 22.2.f del Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, la documentació s'ha de custodiar segons el termini establit en l'article 132 del Reglament (UE, Euratom) 2018/1046, del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de juliol de 2018, sobre les normes financeres aplicables al pressupost general de la Unió. e) Col·laborar en els controls necessaris per al correcte seguiment i control d'aquestes subvencions, de conformitat amb el que estableix el Reglament (UE) 2021/241, del Parlament i del Consell, de 12 de febrer de 2021. f) D'acord amb l'article 27 del Reial decret 949/2021 i en compliment del que disposa el Pla de recuperació, transformació i resiliència (PRTR), el Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, i la normativa que el desplega, en particular, la Comunicació de la Comissió Guia Tècnica sobre l'aplicació del principi de «no causar un perjudici significatiu», en virtut del Reglament relatiu al Mecanisme de recuperació i resiliència, 2021/C 58/01 (DOUE de 18/02/2021), així com amb el que requereix la Decisió d'execució del Consell Europeu de 13 de juliol de 2021, relativa a l'aprovació de l'avaluació del Pla de recuperació i resiliència d'Espanya, els beneficiaris de les subvencions garantiran el ple compliment, en tots els projectes d'inversió que s'han de dur a terme en compliment del reial decret esmentat prèviament, del principi de no causar un perjudici significatiu al medi ambient (principi DNSH per les seues sigles en anglés, «Do No Significant Harm»), durant totes les fases del disseny i l'execució del projecte de què es tracte i, de manera individual, per a cada activitat dins d'aquest. g) Els beneficiaris han de mostrar garanties del fet que les seues actuacions no incideixen negativament sobre l'objectiu mediambiental de la protecció i recuperació de la biodiversitat i els ecosistemes, en la forma que preveu l'article 16 del Reial decret 949/2021. h) Així mateix, els beneficiaris han d'haver iniciat les actuacions subvencionables abans de l'1 de gener de 2024. i) Les entitats beneficiàries han de contribuir als objectius de sobirania digital i autonomia estratègica de la Unió Europea, així com garantir la seguretat de la cadena de subministrament tenint en compte el context internacional i la disponibilitat de qualsevol component o subsistema tecnològic sensible que puga formar part de la solució, mitjançant l'adquisició d'equips, components, integracions de sistemes i programari associat a proveïdors situats en la Unió Europea. j) Les entitats beneficiàries han de complir amb les següents obligacions en matèria d'ocupació, sense perjudici de les eventuals limitacions sobre aquest tema relacionades amb el règim de normativa d'ajudes d'estat que siga aplicable: 1r. Tindre el seu domicili fiscal i el seu principal centre operatiu a Espanya i mantindre'ls, almenys, durant el període de prestació de les activitats objecte de subvenció. 2n. Prestar les activitats objecte de la subvenció des de centres de treball situats a Espanya. 3r. Contribuir a la creació i el manteniment a Espanya de tota l'ocupació necessària per a la prestació de l'activitat objecte de la subvenció, que es realitzarà amb personal contractat i afiliat a la Seguretat Social en el territori nacional. El compliment d'aquest requisit s'ha de justificar documentalment.

Observacions

Observacions

Contra la resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se, en el termini d'un mes, un recurs potestatiu de reposició davant de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, de conformitat amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé, en el termini de dos mesos, un recurs contenciós administratiu, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que preveuen en els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre recurs que s'estime oportú.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

1. La quantia de la subvenció es concedirà sobre la base de la inversió realitzada i la inversió màxima subvencionable serà de 120.000 euros per cada instal·lació. Aquesta quantia podrà variar entre el 40 % i el 70 % de l'import sol·licitat per a la inversió en funció del nombre de beneficiaris i el pressupost disponible. 2. L'import màxim de concessió per inversió que se subsidiarà serà de 84.000 euros. 3. Aquestes subvencions seran compatibles amb altres d'idèntica finalitat concedides al mateix beneficiari, amb qualssevol altres procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, incloses les de minimis, sempre que l'acumulació d'aquestes no supere el 80 % del cost de la inversió. 4. En tot cas, l'import total de les ajudes de minimis concedides a un beneficiari no excedirà 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals, d'acord amb el que assenyala l'article 3.2 de l'esmentat Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre. Procediment de pagament i justificació de la subvenció 1. En aplicació de l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, en cas que no hi haja oposició expressa, l'òrgan gestor accedirà a la informació que permeta acreditar que el beneficiari es troba al corrent de les seues obligacions davant de la Seguretat Social. De la mateixa manera, si figura en la sol·licitud el seu consentiment exprés, s'accedirà a la informació que permeta acreditar que el beneficiari està al corrent de les seues obligacions tributàries. En cas que no s'autoritze o que hi haja oposició a aquesta consulta, hauran de presentar el corresponent certificat acreditatiu d'estar al corrent amb les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. Així mateix, s'ha de comprovar que l'empresa beneficiària no es troba en crisi en el moment del pagament. 2. La justificació de la subvenció operarà amb la comprovació de l'execució de la inversió per part del beneficiari, que tindrà un màxim d'un any de termini per a executar-la des de la concessió de la subvenció. No obstant això, aquest termini podrà ampliar-se a díhuit mesos per raons justificades i després de la sol·licitud d'ampliació del beneficiari. La documentació justificativa de la inversió es presentarà com a màxim 6 mesos després de la finalització d'aquesta. Si la subvenció que es paga no excedeix 100.000 euros, per a la justificació podrà presentar-se un compte justificatiu simplificat per part del beneficiari de la subvenció, amb el contingut que preveu l'article 75.2 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. En tot cas, es permetran compensacions entre els conceptes pressupostats, sempre que es dirigisquen a aconseguir la finalitat de la subvenció. Una vegada el beneficiari presente la documentació justificativa de la realització de la inversió objecte de l'ajuda, l'autoritat competent de la comunitat autònoma procedirà, en el termini màxim de sis mesos des de la presentació, a comprovar aquesta justificació, i procedirà al pagament de l'ajuda en un termini màxim de sis mesos des que es justifique. 3. Les despeses efectuades es justificaran mitjançant factures i documents de pagament, o documents de valor probatori equivalent d'acord amb la normativa aplicable i el que disposa aquesta convocatòria. 4. La direcció general competent en matèria d'agricultura, ramaderia i pesca té les funcions d'autorització de pagaments, així com la pràctica dels controls necessaris. 5. En el cas que l'interessat no realitze el 100 % de l'activitat objecte de l'ajuda, només percebrà la part proporcional corresponent a l'activitat realitzada, sempre que, almenys, haja realitzat el 50 % de la inversió sol·licitada i concedida.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i publicar la resolució de concessió no podrà excedir sis mesos comptats a partir de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el butlletí o diari oficial corresponent. Si no s'ha dictat i publicat cap resolució expressa en aquest termini de sis mesos, els interessats podran entendre desestimada la seua sol·licitud, segons l'article 25.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Termini justificació:
des de: 20-12-2023
fins a: 29-06-2026

Termini

Termini

Veure detall dels terminis previstos en l'enllaç d'informació.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Atés que els sol·licitants poden ser tant persones físiques obligades a relacionar-se amb les administracions públiques a través de mitjans electrònics, en virtut de l'article 14.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, com a persones jurídiques, sotmeses a aquesta obligació en virtut de l'article 14.2 de l'esmentada llei, la presentació de documentació justificativa ha de realitzar-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat “com va el meu”-> “sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).