Detall de Procediment

Posada en servici, modificació o canvi de titularitat de línia d'alta tensió de caràcter interior, o d'enllaç entre un consumidor i la xarxa de transport o distribució. Indústria.

Codi SIA: 210650
Codi GUC: 445
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Procediment per a donar d'alta, modificar o canviar la titularitat de les instal·lacions d'alta tensió amb caràcter d'instal·lació interior (i de titularitat diferent de la de companyia subministradora).

Observacions

Observacions

- Les línies de transport d'energia de tensió nominal igual o superior a 220 kV i les intercomunitàries les autoritza el Ministeri d'Economia. - Les línies de distribució d'energia elèctrica de tensió nominal superior o igual a 132 kV i inferior a 220 kV, i les interprovincials de la Comunitat Valenciana, les autoritza la Direcció General de Seguretat Industrial i Consum. - La Llei 2/1989, de 3 de març, d'Impacte Ambiental, és aplicable a línies de tensió superior a 66 kV; en este cas s'haurà de fer una declaració d'impacte ambiental. En el cas que siga menor de 66 kV, cal fer una estimació d'impacte ambiental.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

La persona titular de la instal·lació o el seu representant legal.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Reial Decret 1955/2000, d'1 de desembre, pel qual es regulen les activitats de transport, distribució, comercialització, subministrament i procediments d'autorització d'instal·lacions d'energia elèctrica (BOE núm. 310, de 27/12/2000).
  • Real Decreto 223/2008, de 15 de febrero, por el que se aprueban el Reglamento sobre condiciones técnicas y garantías de seguridad en líneas eléctricas de alta tensión y sus instrucciones técnicas complementarias ITC-LAT 01 a 09.
  • Decret 88/2005, de 29 d'abril, del Consell de la Generalitat, pel qual s'establixen els procediments d'autorització d'instal·lacions de producció, transport i distribució d'energia elèctrica que són competència de la Generalitat (DOGV nº 4999, de 05/05/2005).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis documentació

a) ALTA : - Imprés de sol·licitud SUCTATTP (Subestacions, centres de transformació annexos a instal·lacions de producció i línies d'alta tensió de titularitat particular). - Projecte de la instal·lació firmat per un tècnic titulat competent - Certificat d'instal·lació d'alta tensió (CERINSAT) - Certificat acreditatiu de l'existència d'un contracte de manteniment, subscrit per l'empresa mantenidora. - Certificat d'inspecció inicial d'instal·lació elèctrica en baixa tensió per organisme de control (CERTOCA) - Declaració responsable dels tècnics competents, projectista i director de l'execució (DECRESTE), en el seu cas. - Declaració responsable de la persona tècnica competent projectista (DECRESTP), en el seu cas. - Certificat final d'obra d'alta tensió (CERFOAT) b) AMPLIACIÓ O REFORMA: - Imprés de sol·licitud SUCTATTP (Subestacions, centres de transformació annexos a instal·lacions de producció i línies d'alta tensió de titularitat particular). - Projecte de la instal·lació firmat per un tècnic titulat competent - Certificat d'instal·lació d'alta tensió (CERINSAT) - Certificat acreditatiu de l'existència d'un contracte de manteniment, subscrit per l'empresa mantenidora. - Certificat d'inspecció inicial d'instal·lació elèctrica en baixa tensió per organisme de control (CERTOCA) - Declaració responsable dels tècnics competents, projectista i director de l'execució (DECRESTE), en el seu cas. - Declaració responsable de la persona tècnica competent projectista (DECRESTP), en el seu cas. - Certificat final d'obra d'alta tensió (CERFOAT) c)CANVI DE TITULARITAT: - Imprés de sol·licitud SUCTATTP (Subestacions, centres de transformació annexos a instal·lacions de producció i línies d'alta tensió de titularitat particular). - Certificat de l'última revisió periòdica en vigor. - Document justificatiu que s'ha perfeccionat el canvi de titularitat de la instal·lació.

Presentació

Presentació

Presencial
Aquesta opció només és vàlida per a persones físiques a) En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni. c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, en: L'Atenció Presencial per a Informació General i REGISTRE DE DOCUMENTACIÓ (només per a Persones físiques) Serà Únicament MITJANÇANT CITA PRÈVIA, consulte la informació en el següent enllaç : http://www.indi.gva.es/va/cita-previa La INFORMACIÓ SOBRE EXPEDIENTS EN TRÀMIT s'oferirà Únicament mitjançant CITA PRÈVIA AMB el PERSONAL TÈCNIC O ADMINISTRATIU, consulte la informació en el següent enllaç: http://www.indi.gva.es/va/cita-previa
Telemàtica
1. La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida es realitzarà MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l';enllaç directe del qual s';ha indicat abans. Per a accedir-hi telemàticament, cal disposar d';un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació. Entre aquests sistemes, s';admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per l';FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l';ACCV (Autoritat de Certificació de la C. Valenciana). - I el sistema clau-signatura de l';Estat, únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats...). Hi ha més informació respecte als sistemes admesos en la seu electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/va/sede_certificados 2.- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant de l';Administració de la Generalitat actuant en representació d';una altra persona (física o jurídica), cal inscriure';s prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l';ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D';APODERAMENTS de l';Administració general de l';Estat, la informació respectiva del qual està disponible en l';apartat ';Enllaços'; d';aquest tràmit. Sense aquesta inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona que ho presenta. 3. Fent clic en l';enllaç directe indicat en ';Com es tramita telemàticament?'; o en l';enllaç ';TRAMITAR AMB CERTIFICAT'; (en color roig a l';inici d';aquest tràmit), accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el formulari web, annexar la sol·licitud i qualsevol altra documentació omplida i signada digitalment que hàgeu d';aportar, realitzar la presentació telemàtica de tot això, i obtindreu el justificant de registre corresponent. 4. Respecte als DOCUMENTS QUE S';HAN D';ANNEXAR, si escau: - És recomanable que, en primer lloc, els reuniu tots i els ompliu, els signeu i els guardeu electrònicament en el vostre ordinador, de manera que, posteriorment, pugueu incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. - IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament s';han d';enviar en format PDF i s';han d';incorporar les SIGNATURES DIGITALS de les persones o entitats que els subscriguen. - En aquest tràmit de la Guia Prop: * En l';apartat denominat ';Quina documentació s';ha de presentar?'; hi ha la llista de documents que s';han de presentar * En l';apartat ';IMPRESOS ASSOCIATS'; (i en el mateix tràmit telemàtic) hi ha models normalitzats que es poden omplir de tots o alguns d';aquests documents, segons el cas. Si hi ha un model normalitzat, el document ha de presentar-se en aquest. No obstant això, els documents per als quals no hi haja un model normalitzat, s';han de crear o recaptar per la persona sol·licitant per a poder-los adjuntar a la sol·licitud. - En el tràmit telemàtic, s';indica la grandària màxima permesa dels documents que cal annexar i els formats o les extensions que poden tindre (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comproveu-los abans d';annexar els documents. 5.- Disposeu de MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en: https://www.gva.es/va/web/administracion-online/faqs-servicis-en-linia Reviseu aquesta informació i si, malgrat això, continueu necessitant ajuda, per favor, notifiqueu-ho a través de: - per a consultes sobre el contingut del tràmit: prop@gva.es - per a incidències informàtiques: generalitat_en_red@gva.es

Procés de tramitació

Procés de tramitació

* ALTA, AMPLIACIÓ O REFORMA A) LÍNIES DE TITULARITAT PARTICULAR QUE TRANSCORREN ÍNTEGRAMENT PER TERRENY PROPIETAT DEL TITULAR I NO TENEN ENCREUAMENTS AMB INSTAL·LACIONS QUE AFECTEN ALTRES ORGANISMES - Presentació de la sol·licitud i documentació (de manera presencial o telemàtica, segons siga procedent). - El Servici Territorial competent en matèria d'indústria disposarà d'un mes per a examinar la documentació i formular objeccions al projecte. - Una vegada es comprova que la documentació és conforme, s'estén la notificació a la persona interessada, feta la qual cosa s'inscriurà la instal·lació en el registre. - Si passat un mes des de la presentació del projecte no es rep cap comunicació del Servici Territorial, s'entendrà que no hi ha inconvenient per a l'execució del projecte, sense que això supose en cap cas l'aprovació tècnica de l'esmentat projecte per a l'Administració. - Es realitzarà una inspecció facultativa a aquelles instal·lacions que es considere oportú, i se li comunicarà oficialment a l'interessat les deficiències observades i s'obrirà el corresponent expedient. B) LÍNIES DE TITULARITAT PARTICULAR QUE AFECTEN BÉNS DE TERCERS O BÉ CREUEN INSTAL·LACIONS D'ALTRES ORGANISMES En este cas s'aplicarà el procediment que s'establix en el Reial Decret 1955/2000, de 1 de desembre, si bé el propietari de la línia ha de saber que si no té la conformitat dels contigus afectats, haurà de cedir la línia a la companyia distribuïdora, ja que un particular no pot sol·licitar la declaració d'utilitat pública. - Presentació de la sol·licitud i documentació. - Si la documentació no és correcta, es dóna un termini de deu dies als interessats per a esmenar les deficiències. Si no es produïx l'esmena, s'arxiva l'expedient. - Quan la instal·lació afecta altres instal·lacions (encreuament de carreteres, encreuament amb línia telefònica, etc.), es demanen condicionats als organismes afectats; si transcorreguts vint dies i reiterada la petició, transcorren deu dies més sense obtindre resposta, es consideraran aprovades les especificacions tècniques del projecte. L'informe o informes han de ser traslladats al titular de la instal·lació perquè en el termini de quinze dies done la seua conformitat o formule els inconvenients que estime procedents; estos inconvenients hauran de remetre's als organismes afectats. Els estudis de seguretat es remetran quan es presenten junt amb el projecte als servicis territorials de treball; es remetrà el mateix document quan no es presente el dit estudi i no es faça referència en el projecte que ha sigut presentat en una altra administració o departament. - Paral·lelament, es redacta l'escrit d'informació pública que es publicarà en el BOP i en el BOE (si l'autorització la realitza la Direcció General) i es dóna un termini de vint dies perquè es presenten al·legacions. - Si no hi ha al·legacions, o una vegada resoltes estes, es redactarà la resolució d'autorització administrativa, que igualment es publicarà; esta resolució i la d'aprovació del projecte es poden realitzar conjuntament. - Finalitzada la instal·lació, transcorregut el termini de la segona publicació i entregada la documentació final al Servici Territorial, s'elabora el document de posada en funcionament i es remet a l'interessat. - Visita d'inspecció, si és el cas. Si es troba algun defecte crític, s'emetrà la resolució de tall de subministrament elèctric o bé la resolució que deixa fora de servici tota o part de la instal·lació, que es notificarà a l'interessat. A continuació es procedirà a realitzar el tall de subministrament i es comunicarà l'orde a la companyia subministradora. En el cas de deixar fora de servici totalment o parcialment la instal·lació, i ja que això haurà sigut realitzat pel tècnic durant la visita d'inspecció, caldrà ajustar-se a l'espera que es presente la documentació justificativa que el defecte ha sigut esmenat per a procedir a alçar el segellat. Si el defecte no és crític, es notificarà a l'interessat l'acta amb els defectes i se li donarà un termini d'esmena de sis mesos. Transcorregut el dit termini i si l'interessat presenta la documentació justificativa que s'han esmenat els defectes, es pot arxivar l'expedient. En cas contrari, s'iniciarà un expedient sancionador.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

La resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella podrà interposar-se un recurs d'alçada davant de la Direcció General competent en matèria d'indústria o davant de la persona titular de la Conselleria amb competències en matèria d'indústria, depenent de l'òrgan a què corresponga emetre l'autorització, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la notificació, si l'acte és exprés, o en qualsevol moment a partir de l'endemà a aquell en què es produïsquen els efectes del silenci administratiu , de conformitat amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a tramitar i resoldre els expedients serà de sis mesos comptadors des de la data de presentació de la documentació. Transcorreguts sis mesos sense que es dicte resolució, els expedients es consideraran desestimats.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

No

Sancions

Sancions

Les que establixen la Llei 21/1992, de 16 de juliol, d'Indústria, la Llei d'Expropiació Forçosa i les sancions en matèria d'instal·lacions elèctriques, Llei 10/1966 i els reglaments corresponents. La inscripció podrà ser cancel·lada en qualsevol moment si es comprova que les empreses mantenidores han deixat de complir l'art. 2, de l'Orde de 9 de desembre de 1987, ja esmentada, després de la instrucció prèvia d'un expedient amb l'audiència de la persona interessada.