Detall de Procediment

Subvencions destinades a la integració sociolaboral de personal en situació o risc d'exclusió social en empreses ordinàries de treball per a l'exercici 2023.

Codi SIA: 2971471
Codi GUC: 23135
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud: TANCAT
(18-01-2023
31-10-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'objecte és convocar, per a l'exercici 2023, les ajudes per a promoure i facilitar la integració sociolaboral de persones en situació o risc d'exclusió social, mitjançant les ajudes a les empreses ordinàries que contracten personal procedent d'una empresa d'inserció, l'activitat de la qual en els dos casos es desenvolupe a la Comunitat Valenciana.

Observacions

Observacions

BENEFICIARIS: PERSONES EN SITUACIÓ O RISC D'EXCLUSIÓ SOCIAL A LA COMUNITAT VALENCIANA QUE HAGEN FINALITZAT EL SEU ITINERARI EN UNA EMPRESA D'INSERCIÓ IMPACTE PREVIST: 10 insercions de contractació indefinida QUANTIA / PRESSUPOST: 150.000 €.

Requisits

Requisits

GENERALS: Requisits generals de les entitats beneficiàries: Estar inscrites com a entitats ocupadores en els règims de la Seguretat Social en què hi haja una afiliació de personal per compte d'altri. Disposar d'un pla d'igualtat, degudament visat, en els supòsits en què resulten obligats a tindre'l. No podran obtindre la condició de beneficiàries les entitats que incórreguen en alguna de les prohibicions previstes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Aquestes ajudes estan sotmeses al règim de minimis i no es podran concedir a empreses dels sectors següents: a) Pesca i aqüicultura, segons es recullen en el Reglament (CE) núm. 104/2000, del Consell. b) Producció primària dels productes agrícoles. c) Transformació i comercialització dels productes agrícoles en els casos següents: - Quan l'import de l'ajuda es determine en funció del preu o de la quantitat d'aquests productes adquirits a productors primaris o comercialitzats per les empreses interessades. - Quan l'ajuda depenga del fet que es repercutisca totalment o parcialment sobre els productors primaris (agricultors). d) Activitats relacionades amb l'exportació a tercers països o estats membres, és a dir, les ajudes directament vinculades a les quantitats exportades, a l'establiment i l'explotació d'una xarxa de distribució o a altres despeses corrents vinculades a l'activitat exportadora. e) Els que subordinen l'ús de béns nacionals amb preferència sobre els béns importats. D'altra banda, l'aplicació del règim de minimis suposa que l'ajuda total de minimis concedida a una «única empresa» no podrà ser superior a 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. Quan l'empresa opere en el sector del transport per carretera, l'import màxim aplicable serà de 100.000 euros. Les ajudes podran acumular-se amb ajudes de minimis concedides d'acord amb altres reglaments de minimis fins al límit màxim que estableix el Reglament (UE) 1407/2013, de 18 de desembre. Les ajudes de minimis no s'acumularan amb cap ajuda estatal relacionada amb les mateixes despeses subvencionables o amb ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament de risc, si aquesta acumulació excedira la intensitat d'ajuda o de l'import d'ajudes superior corresponent fixat en les circumstàncies concretes de cada cas per un reglament d'exempció per categories o una decisió adoptats per la Comissió. Les ajudes de minimis que no es concedisquen per a costos subvencionables específics ni puguen atribuir-se a costos subvencionables específics es podran acumular a altres ajudes estatals concedides en virtut d'un reglament d'exempció per categories o d'una decisió adoptats per la Comissió. ESPECÍFICS: La contractació objecte de subvenció ha de representar un increment net del nombre de persones en plantilla de l'entitat ocupadora en comparació amb la mitjana de trenta dies naturals anteriors a la subscripció del contracte o el manteniment d'aquest quan el lloc haja quedat vacant arran de la baixa voluntària del treballador o treballadora, de defunció, de diversitat funcional o discapacitat sobrevinguda, de la seua jubilació per motius d'edat, del seu acomiadament disciplinari no declarat improcedent o per causes objectives.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Empreses ordinàries que contracten persones treballadores procedents d'empreses d'inserció que, una vegada hagen finalitzat el seu itinerari d'inserció en aquesta, accedisquen a un lloc de treball en l'empresa ordinària.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Per a les ajudes a les empreses ordinàries, destinades a la inserció sociolaboral de persones procedents d'una empresa d'inserció, una vegada finalitzat el seu itinerari d'inserció en aquesta: a) Les sol·licituds d'ajudes per contractacions, pròrrogues o transformació de contractes temporals en indefinits produïdes en l'exercici 2023, abans de la publicació de l'extracte de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, així com les corresponents a manteniments de llocs creats o transformats al novembre i desembre de 2022, hauran de presentar-se en el termini màxim d'un mes a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el DOGV. b) Les sol·licituds d'ajudes per noves contractacions o transformació de contractes temporals en indefinits, produïdes amb posterioritat al termini establit en l'apartat anterior, hauran de presentar-se en el termini d'un mes des de la seua subscripció, amb data límit el 31 d'octubre de 2023. c) Les sol·licituds d'ajudes per noves contractacions o transformació de contractes temporals en indefinits, produïdes durant els mesos de novembre i desembre de 2023, podran presentar-se en els terminis establits en la convocatòria d'ajudes per a l'exercici 2024. (DOGV. núm. 9513, de 17/01/2023).

Formularis documentació

DOCUMENTACIÓ GENERAL 1. Les sol·licituds s'han d'acompanyar, a més de la documentació específica, de la següent documentació, signada electrònicament i annexada per mitjans telemàtics: a) Dades de domiciliació bancària, si es tracta d'un nou compte bancari, l'entitat haurà d'haver-lo donat d'alta prèviament a través del tràmit telemàtic habilitat a aquest efecte, i denominat "Procediment per a tramitar les altes i baixes de les domiciliacions bancàries" https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22648&version=amp, excepte si s'ha presentat amb anterioritat davant de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació i no ha experimentat variació, cas en què s'indicarà el compte en què s'haurà de fer l'ingrés i especificar, en tot cas, a quina ajuda o ajudes correspon. b) Declaració responsable subscrita pel representant legal del fet que l'entitat beneficiària no incorre en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària de subvencions i, en concret, que no es troba en el supòsit de l'article 13.2 g de la Llei 38/2003. c) Declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o l'exempció d'aquesta obligació. d) Declaració responsable acreditativa que l'empresa beneficiària no es troba incursa en cap de les causes d'exclusió incloses en la disposició addicional tercera de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores. e) Declaració responsable referida a les ajudes amb càrrec al règim de minimis rebudes per l'entitat durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs, segons el model normalitzat, a fi de comprovar que no se superen els límits de l'apartat 2 de l'article 5 del Reglament (UE) 1407/2013, de la Comissió. f) Declaració responsable sobre altres ajudes rebudes o sol·licitades per als mateixos costos subvencionables o el mateix fet subvencionable. g) Pla d'igualtat, negociat i aprovat, i presentada la sol·licitud de registre, en el corresponent registre de plans d'igualtat de les empreses, degudament visat per la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones i per la Igualtat de Gènere o l'òrgan competent per a l'avaluació i validació d'aquest o, en defecte d'això, declaració responsable, en model normalitzat, de no estar subjecte a l'obligació que per a això estableix l'article 45 de l'LO 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, modificat pel Reial decret llei 6/2019, de mesures urgents per a garantia de la igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes en el treball i l'ocupació. En el cas que el pla d'igualtat, negociat i aprovat, i presentada la sol·licitud de registre en el corresponent registre de plans d'igualtat de les empreses, i degudament visat ja estiga en poder de l'òrgan instructor, hauran de comunicar aquesta circumstància, per a la qual cosa han de fer constar la data de presentació i l'expedient de destinació, de manera que no caldrà tornar-ho a presentar. h) Declaració responsable de la persona representant legal de l'entitat sol·licitant de les ajudes acreditativa que ha informat les persones de les quals aporta dades o documentació, dels aspectes següents: · La comunicació d'aquestes dades a l'Administració per al seu tractament en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb els fins del procediment. · La possibilitat que l'Administració faça consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar, entre altres aspectes, la veracitat d'aquestes. · Del dret d'oposició que l'assisteix al fet que l'Administració tracte les seues dades, cas en què haurà de comunicar aquesta oposició a l'Administració als efectes oportuns. 2. La presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització de la sol·licitant perquè LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions amb la Seguretat Social, previstes en l'article 19 del Reglament de la Llei general de subvencions, amb la qual no cosa no serà necessari aportar les certificacions corresponents. No obstant això, la persona sol·licitant o la representant legal podrà denegar o revocar aquest consentiment efectuant una comunicació escrita a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació en aquest sentit. En aquest supòsit, s'ha de presentar la documentació identificativa de la persona sol·licitant, així com els certificats originals positius de la Tresoreria General de la Seguretat Social, acreditatius del fet d'estar al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social. Quant a l'acreditació d'estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries, d'acord amb l'art. 18 del Reglament de la Llei general de subvencions, la persona sol·licitant podrà autoritzar expressament Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació per a l'obtenció directa d'aquesta informació, autorització que consta en la mateixa sol·licitud general de subvencions. A falta d'aquesta autorització expressa, hauran de presentar els certificats originals positius de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i de l'Institut Valencià d'Administració Tributària. DOCUMENTACIÓ ESPECÍFICA 1. Còpia del contracte o contractes de treball subscrits amb persones en situació o risc d'exclusió social, que hagen estat contractades en una empresa d'inserció durant un període mínim de sis mesos i hagen fet el seu itinerari d'inserció sociolaboral. 2. Acreditació del fet que la persona treballadora contractada, amb caràcter previ a la seua contractació, constava inscrita com a desocupada, demandant d'ocupació, en l'Espai Labora corresponent. 3. Comunicat d'alta en la Seguretat Social del personal contractat. 4. Certificació acreditativa del fet que la contractació s'ha dut a terme amb la intermediació de l'empresa d'inserció, subscrita per la persona representant legal de l'empresa d'inserció, per la persona representant legal de l'empresa contractant i per la persona treballadora. 5. En el cas que la persona treballadora procedisca d'una empresa d'inserció qualificada en una altra comunitat autònoma, haurà d'aportar també la resolució de qualificació administrativa com a empresa d'inserció subscrita per òrgan competent i certificació subscrita per la persona representant legal de l'empresa d'inserció acreditativa que la persona treballadora ha finalitzat favorablement el seu itinerari d'inserció. 6. Declaració responsable de l'entitat sol·licitant de no estar incursa en cap de les causes d'exclusió de l'article 50 de l'ordre de bases. 7. "Declaració sobre publicitat i transparència", en model normalitzat, acreditativa del compliment de les obligacions de transparència que estableix la legislació bàsica, de conformitat amb el que disposa la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana. 8. Informe emés per la Seguretat Social de la plantilla mitjana de l'empresa del mes previ a la contractació de la persona en situació o risc d'exclusió, així com del mes en què es produeix la contractació. 9. Acreditació d'estar al corrent de pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions, d'acord amb el que disposa l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Les sol·licituds s';han de presentar de manera telemàtica, bé a través de la seu electrònica de la Generalitat Valenciana (https://sede.gva.es), a través del procediment habilitat a aquest efecte, o bé a través de la web de Labora Servei Valencià d';Ocupació i Formació (http://www.labora.gva.es/va/entitats/busque-ajudes-subvencions/empreses-d-insercio), en l';enllaç a la seu electrònica que hi ha associat a cada ajuda publicada. Per a això, s';ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d';entitat o certificat de representant d';entitat, en el supòsit de persones autoritzades en el Registre de representants. La presentació de la sol·licitud comportarà l';autorització de la sol·licitant perquè Labora Servei Valencià d';Ocupació i Formació obtinga directament l';acreditació de les seues dades d';identitat, en cas de persona física, i de la representació legal, en el cas de persona jurídica, així com del compliment de les obligacions amb la Seguretat Social, que preveu l';article 19 del Reglament de la Llei general de subvencions, de manera que no és necessari aportar les corresponents certificacions ni la documentació identificativa. No obstant això, la persona sol·licitant o la representant legal podrà denegar o revocar aquest consentiment efectuant una comunicació escrita a LABORA Servei Valencià d';Ocupació i Formació en aquest sentit. En aquest supòsit, s';ha de presentar la documentació identificativa de la persona sol·licitant, així com els certificats originals positius de la Tresoreria General de la Seguretat Social, acreditatius del fet d';estar al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social. Quant a l';acreditació d';estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries, d';acord amb l';art. 18 del Reglament de la Llei general de subvencions, la persona sol·licitant podrà autoritzar expressament Labora Servei Valencià d';Ocupació i Formació per a l';obtenció directa d';aquesta informació, autorització que consta en la mateixa sol·licitud general de subvencions. A falta d';aquesta autorització expressa, hauran de presentar els certificats originals positius de l';Agència Estatal de l';Administració Tributària i de l';Institut Valencià d';Administració Tributària. La formulació de la sol·licitud per part de la persona interessada per a accedir als beneficis d';aquesta convocatòria suposa l';acceptació de la subvenció per part de l';entitat sol·licitant d';aquesta, així com de les obligacions que se';n deriven, sense perjudici dels drets al desistiment i a la renúncia que les interessades i els interessats puguen exercitar. La instrucció del procediment correspondrà a la Subdirecció General d';Ocupació del Servei Valencià d';Ocupació i Formació. Una vegada examinades les sol·licituds, l';òrgan instructor emetrà un informe en què farà constar que els beneficiaris compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes. Una vegada instruïts els expedients, s';han de remetre a la Comissió de Valoració, que procedirà a avaluar les sol·licituds i emetrà un informe en el qual es concretarà el resultat d';aquesta avaluació. Vista la proposta de l';òrgan instructor, la persona titular de la direcció general competent en matèria d';ocupació dictarà la resolució que siga procedent per delegació del director general de LABORA Servei Valencià d';Ocupació i Formació. La competència per a conéixer i resoldre sobre les sol·licituds formulades correspon a la persona titular de la direcció general del SERVEF de Labora Servei Valencià d';Ocupació i Formació, excepte les delegacions efectuades. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució que siga procedent serà de tres mesos, a comptar de l';endemà de l';entrada de la sol·licitud en qualsevol dels registres de la Generalitat. Transcorregut el termini anterior sense que s';haja dictat i notificat cap resolució expressa, la sol·licitud s';entendrà desestimada per silenci administratiu, d';acord amb el que preveu la legislació del procediment administratiu comú.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Les sol·licituds s'han de presentar de manera telemàtica, bé a través de la seu electrònica de la Generalitat Valenciana (https://sede.gva.es), a través del procediment habilitat a aquest efecte, o bé a través de la web de Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació (http://www.labora.gva.es/va/entitats/busque-ajudes-subvencions/empreses-d-insercio), en l'enllaç a la seu electrònica que hi ha associat a cada ajuda publicada. Per a això, s'ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat o certificat de representant d'entitat, en el supòsit de persones autoritzades en el Registre de representants. 1. Presentació de la sol·licitud acompanyada de la documentació general i la documentació específica. 2. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits o no s'acompanye de la documentació necessària, es requerirà l'interessat perquè, en el termini de 10 dies, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, amb la prèvia resolució expressa i la notificació d'aquesta. 3. Si l'òrgan administratiu instructor del procediment ho estima necessari per a resoldre, l'empresa haurà d'aportar la documentació addicional que li siga requerida. 4. La concessió d'aquestes subvencions s'ha de tramitar en règim de concurrència competitiva, per a la qual cosa es tindrà en compte com a únic criteri el moment de presentació de les sol·licituds i la resta de documentació exigida en la corresponent convocatòria (expedient complet), per a cada un dels terminis. En el cas que diferents sol·licituds tinguen la mateixa data d'entrada i d'expedient complet, es prioritzarà l'expedient que tinga un percentatge superior de treballadores; si l'empat persistira, es prioritzarà l'expedient que tinga un percentatge superior de persones amb diversitat funcional en plantilla. 5. La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspon a la Subdirecció General d'Ocupació de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació. 6. Una vegada examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà un informe en què farà constar que els beneficiaris compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes. 7. Una vegada instruïts els expedients, s'han de remetre a la Comissió de Valoració, que procedirà a avaluar les sol·licituds, per a la qual cosa emetrà un informe en el qual es concretarà el resultat d'aquesta avaluació. 8. L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de l'òrgan col·legiat, formularà la proposta de resolució. 9. La competència per a conéixer i resoldre sobre les sol·licituds formulades correspon a la persona titular de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, excepte les delegacions efectuades.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, per a la qual cosa es tindrà en compte, com a únic criteri, la data i l'hora de presentació de les sol·licituds i la resta de documentació exigida en aquesta convocatòria.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

La instrucció del procediment correspondrà a la Subdirecció General d'Ocupació del Servei Valencià d'Ocupació i Formació. Una vegada examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà un informe en què farà constar que els beneficiaris compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.

Obligacions

Obligacions

OBLIGACIONS GENERALS: A més de les obligacions que preveu l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i altres normes d'aplicació general, les entitats beneficiàries han de complir el següent: 1. Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els casos previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, en relació amb el que s'estableix en els articles 91 a 93 del Reglament de la llei esmentada, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE 176, de 25 de juliol), i amb el que s'estableix en l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (DOGV 7464, 12 de febrer). 2. Acreditar abans de dictar-se la proposta de concessió i de pagament que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, així com al corrent de pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions. 3. Comunicar a tot el personal en situació o risc d'exclusió social, la cessió de dades al Servei Valencià d'Ocupació i Formació relatives a la seua situació d'exclusió social, amb l'únic objecte d'obtenció de subvencions per a promoure la seua integració sociolaboral. 4. Acreditar el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb diversitat funcional, o l'exempció d'aquesta obligació, de conformitat amb el que disposa l'article 7 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat Valenciana, sobre l'Estatut de les persones amb discapacitat (DOGV 4479, 11 d'abril). 5. Comunicar a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació les reduccions de jornada o baixes en Seguretat Social del personal per al qual s'haja sol·licitat subvenció, en el termini màxim d'un mes des que es produïsquen. 6. Complir les obligacions de transparència que estableix la legislació bàsica, de conformitat amb el que disposa l'article 4 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de transparència i bon govern (DOGV 9323, 22 d'abril), en el cas que les entitats privades que perceben durant el període d'un any natural ajudes o subvencions de les entitats recollides en l'article 3 de la present llei en una quantia superior a 50.000 euros, o quan les ajudes o subvencions percebudes representen almenys el 40 % del total dels seus ingressos anuals, sempre que arriben, com a mínim, a la quantitat de 5.000 euros. El compliment d'aquestes obligacions es farà a través del portal web de l'entitat, o bé utilitzant els mitjans electrònics de l'organització, associació o agrupació a la qual puga pertànyer. En el cas de les entitats que recull l'apartat 1.b, també podran complir les seues obligacions a través del portal web que pose a la seua disposició la Generalitat 7. A l'efecte de control les entitats beneficiàries de les subvencions i subvencions regulades en l'ordre de bases, hauran de registrar i recopilar tota la informació relativa a aquestes subvencions mantenint els registres durant el període d'atribució i durant un mínim de 10 anys a partir de la data de concessió de l'última ajuda individual en el marc del règim aplicable. OBLIGACIONS ESPECÍFIQUES 1. Formalitzar els contractes per escrit. 2. En el supòsit de transformació del contracte temporal inicial o de pròrroga, s'ha de comunicar aquesta circumstància a l'organisme gestor de les subvencions, en el termini de sol·licitud de l'ajuda. 3. Els contractes a jornada parcial han de recollir expressament en el seu clausulat el nombre d'hores setmanals de treball i, en el cas dels contractes per obra o servei, la seua durada estimada expressada en mesos complets. 4. En el supòsit de contractació indefinida inicial o conversió a indefinit, l'ocupació creada s'ha de mantindre almenys durant dos anys. 5. En el supòsit de contractació temporal, l'ocupació creada s'ha de mantindre almenys durant el període establit en el contracte de treball objecte de subvenció. 6. Durant el període de manteniment del contracte subvencionat, no podrà disminuir la plantilla mitjana en situació d'alta en l'entitat beneficiària.

Observacions

Observacions

La resolució de concessió i/o denegació de les ajudes sol·licitades posarà fi a la via administrativa i contra aquesta es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la notificació, d'acord amb la legislació del procediment administratiu comú; o un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant del corresponent jutjat contenciós administratiu de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Per a les empreses ordinàries que contracten personal en situació o risc d'exclusió social que hagen realitzat el seu itinerari d'inserció sociolaboral en una empresa d'inserció qualificada definitivament segons la legislació vigent, les ajudes consistiran en una quantia equivalent al 100 % del salari mínim interprofessional (d'ara en avant, SMI), inclosa la part proporcional de pagues extra, vigent en l'exercici d'inici del període subvencionable, proporcional als períodes contractats i a la jornada de les persones en situació o risc d'exclusió social, procedent d'una empresa d'inserció, a jornada completa. En cas de contractacions a temps parcial, es reduirà proporcionalment la quantia de l'ajuda. En cas de contractacions de caràcter temporal, la quantia serà l'equivalent al 100 % de l'SMI inclosa la part proporcional de pagues extra, corresponent a un any o sis mesos, segons la duració del contracte. En cas de contractacions de caràcter indefinit, la quantia serà l'equivalent al 100 % de l'SMI, inclosa la part proporcional de pagues extra, corresponent al període obligatori de manteniment de la contractació, és a dir, 2 anys. En el cas de transformacions, la quantia serà equivalent al període no subvencionat restant fins a arribar al període obligatori de manteniment de la contractació. Una vegada dictada la resolució de concessió, s'entregarà l'import de l'ajuda una vegada justificada amb la documentació presentada amb la sol·licitud, d'acord amb el que estableix l'article 8 de la present resolució. Una vegada finalitzat el termini de manteniment obligatori de les contractacions subvencionades, l'entitat beneficiària haurà d'acreditar el manteniment dels llocs subvencionats i el manteniment de les plantilles mitjançant la documentació següent: a) Declaració responsable, en model normalitzat. b) IDC del mes de la contractació de cada un dels nous llocs creats, corresponents als tres exercicis següents a la contractació. c) Informe emés per la Seguretat Social de la plantilla mitjana de l'empresa del mes de la contractació, però corresponent a l'any de finalització del període de manteniment obligatori del lloc.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució que siga procedent serà de tres mesos, a comptar de l'endemà de l'entrada de la sol·licitud en qualsevol dels registres de la Generalitat. Transcorregut el termini anterior sense que s'haja dictat i notificat cap resolució expressa, la sol·licitud s'entendrà desestimada per silenci administratiu, d'acord amb el que preveu la legislació del procediment administratiu comú. La resolució de concessió de les ajudes, degudament motivada, fixarà expressament la quantia concedida i incorporarà, si és el cas, les condicions, obligacions i determinacions accessòries a què haja de subjectar-se el beneficiari d'aquesta, amb la notificació a les persones interessades en els termes que preveu la legislació del procediment administratiu comú.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Una vegada instruïts els expedients, s'han de remetre a la Comissió de Valoració, que procedirà a avaluar les sol·licituds i emetrà un informe en el qual es concretarà el resultat d'aquesta avaluació. Vista la proposta de l'òrgan instructor, la persona titular de la direcció general competent en matèria d'ocupació dictarà la resolució que siga procedent per delegació del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

El que disposen els apartats anteriors serà aplicable, sense perjudici de la possible qualificació dels fets com a infracció administrativa i incoació del procediment sancionador, d'acord amb els articles 52 i següents de la Llei 38/2003, i els articles 173 i següents de la Llei 1/2015, en relació amb el que estableix l'article 19 bis del text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l'ordre social, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost (BOE núm. 189, de 8 d'agost). De conformitat amb l'article 35 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, el compliment del que disposa l'apartat 8 de l'article 6 de l'Ordre 20/2018, de 14 de novembre, per la qual s'estableixen les bases reguladores de subvencions destinades a la integració sociolaboral de persones treballadores en situació o risc d'exclusió social, podrà comportar el reintegrament total o parcial de la subvenció concedida, previ procediment sancionador que se sotmetrà al que disposa el títol III de la Llei 2/2015, de 2 d'abril.