Detall de Procediment

TECG - Concessió d'ajudes de suport econòmic per a les empreses que presten transport públic regular de viatgers d'ús general competència de la Generalitat i que s'han vist afectades a conseqüència de la COVID-19

Codi SIA: 2311142
Codi GUC: 21042
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: TANCAT
(04-08-2020
13-08-2020)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Sol·licitud de concessió d'ajudes directes per a pal·liar parcialment els efectes de la crisi sociosanitària provocada per la COVID-19, a les empreses que presten serveis de transport públic regular de viatgers d'ús general competència de la Generalitat, amb la finalitat de garantir el dret a la mobilitat de les persones mantenint la prestació d'aquests serveis.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Empreses amb domicili fiscal i autorització de transport a la Comunitat Valenciana, que estiguen prestant servei de transport regular de viatgers d'ús general competència de la Generalitat el dia 13 de març de 2020 i continuen prestant el seu servei en el moment de la sol·licitud.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18/11/2003).
  • Reial decret 887/2006, de 21 de juliol; Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 176, de 25/07/2006).
  • Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L352/1, de 24/12/2013).
  • Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions (DOCV núm. 7464, de 12/02/2015).
  • DECRET 88/2020, de 31 de juliol, del Consell d'aprovació de les bases reguladores i convocatòria d'ajudes per la COVID-19 a empreses que presten transport públic regular de viatgers d'ús general.
  • RESOLUCIÓ de 18 de novembre de 2020, de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat,per la qual s'adjudiquen les ajudes de la convocatòria d'ajudes per la Covid-19 a empreses que presten transport públic regular de viatgers i viatgeres d'ús general, a l'empara del Decret 88/2020 (DOCV núm. 8960, de 25/11/2020).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini per a la presentació de sol·licituds s'iniciarà a les 09.00 hores del 4 d'agost de 2020 i finalitzarà a les 08.59 hores del 13 d'agost (DOGV núm. 8872, de 3/8/2020).

Formularis documentació

La sol·licitud s'ha de presentar de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana: 1. Les empreses sol·licitants han de comprometre's, necessàriament, mitjançant una declaració responsable que formarà part del formulari de la sol·licitud: a) a continuar prestant el servei regular de transport de viatgers almenys fins al 31 de desembre de 2020. b) a declarar les ajudes de minimis concedides a les empreses sol·licitants durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs, així com altres ajudes estatals per a les mateixes mesures de finançament de risc, a fi de comprovar que no se superen els límits de l'apartat 2 de l'article 5 del Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, o, si és el cas, de la normativa de la Unió Europea que sobre aquest tema s'haja aprovat davant de la crisi sanitària i emergència provocada per la COVID-19. c) a declarar qualssevol altres ajudes temporals relatives als mateixos costos subvencionables que, en l'aplicació del marc consolidat relatiu a les mesures d'ajuda destinades a donar suport a l'economia en el context de l'actual brot de COVID-19 en atenció al contingut de les decisions de la Comissió Europea, entre altres, la Decisió SA. 56851(2020/N), de 2 d'abril de 2020, haja pogut rebre durant l'exercici fiscal en curs. d) a declarar que no estaven en situació de crisi a data de 31 de desembre de 2019, segons el que disposa l'article 2, apartat 18 del Reglament (UE) núm. 651/2014 1, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del TFUE. e) a proporcionar la informació necessària per a calcular la quantia de la subvenció, per a la qual cosa han d'omplir els models que estableix a aquest efecte la Direcció General d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat Sostenible. 2. Igualment, la sol·licitud ha d'acompanyar obligatòriament la documentació que s'indica a continuació: a) Pla d'explotació que estiguen realitzant la setmana del 7 al 13 de març de 2020, mitjançant el model establit. b) Llista detallada en la qual s'indique el número i la matrícula dels autobusos que estigueren adscrits efectivament al servei públic regular de transport de viatgers el dia 13 de març de 2020 i que foren necessaris per a atendre el pla d'explotació que es prestava la setmana del 7 al 13 de març de 2020, mitjançant el model establit. c) Dades de DOMICILIACIÓ BANCÀRIA: - S'ha de realitzar el tràmit telemàtic d'aquesta Guia Prop denominat "Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat." (veure enllaç directe a ell en l'apartat"Enllaços"), en el cas que no s'hagen presentat les dades de domiciliació bancària amb anterioritat davant la Generalitat Valenciana, o si amb posterioritat aqueixes dades han experimentat qualsevol variació. - Nota: els subjectes no obligats a realitzar aqueix tràmit automatitzat o els que estant obligats estigueren en un dels supòsits en què això no fora possible, poden realitzar el tràmit no automatitzat també disponible en la Guia Prop. Documentació complementària: S'ha d'aportar la documentació que li sol·licite l'òrgan instructor, si haguera de completar-se la documentació inicial per al correcte càlcul de la quantia que es percebrà. En tot cas, i amb anterioritat a l'emissió de proposta de resolució d'ajudes per part de l'òrgan instructor, es notificarà a les empreses beneficiàries perquè informen per escrit de qualssevol altres ajudes temporals relatives als mateixos costos subvencionables que, en aplicació dels marcs nacionals temporals hagueren pogut rebre, des de la data d'entrada de la sol·licitud fins a la recepció de la notificació. Qualsevol aportació de documentació complementària, una vegada realitzada la sol·licitud, es durà a terme telemàticament en la seu electrònica de la Generalitat, amb la referència al codi d'expedient que li haja sigut assignat. L'accés al tràmit concret de TECG - Aportació documental per a l'esmena d'un expedient telemàtic podrà realitzar-se a través de l'URL següent.- https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=15965 Tant la sol·licitud com la documentació ha d'estar signades electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent. La no aportació en termini de la documentació indicada determinarà l'exclusió de la sol·licitud.

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. Per a presentar aquesta sol·licitud mitjançant tramitació telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la plataforma telemàtica de la Generalitat (més informació respecte als certificats admesos en la seu electrònica de la Generalitat en https://sede.gva.es/va/sede_certificados). En el cas que s'utilitze un certificat digital de persona física actuant en representació d'una persona jurídica, cal inscriure's prèviament en el Registre de representants davant de la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica, la informació del qual està disponible: - En https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp - I en http://regrep.accv.es/accv_repr/zonarep/index.html/ 2. Si ja disposeu de certificat digital, podeu accedir fent clic en "Tramitar amb certificat" (de color roig a l'inici d'aquest tràmit de la Guia Prop) i accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el formulari web inicial, annexar la documentació corresponent i realitzar la presentació telemàtica de tot això, de manera que obtindreu el corresponent justificant de registre. A partir del moment d'aquesta presentació, tota la documentació presentada (inclòs el justificant) estarà disponible sempre en la vostra carpeta ciutadana (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va). 3. Disposeu de més informació sobre la tramitació telemàtica en l'adreça següent: http://www.gva.es/es/inicio/atencion_ciudadano/at_ciud_faq/at_ciud_faq_tramitacion Reviseu la llista de preguntes freqüents detallades en aquesta adreça per a veure si podeu solucionar el vostre problema. En cas que continueu necessitant ajuda, per favor, notifiqueu-ho a través d'un dels següents correus electrònics, en funció del tipus de problema de què es tracte: - Per a consultes sobre el contingut del tràmit: prop@gva.es - Per a incidències informàtiques: generalitat_en_red@gva.es Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a la carpeta ciutadana de la Generalitat des de l'apartat "Com va això meu"-> "Sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Les sol·licituds, juntament amb la documentació associada, s'han de presentar de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana. La instrucció del procediment correspondrà a la Subdirecció General de Transport. Una vegada l'òrgan instructor examine les sol·licituds, aquest emetrà un informe en què farà constar que es compleixen els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes i formularà la proposta de concessió i pagament a l'òrgan competent per a resoldre. La resolució de concessió es notificarà al beneficiari, determinarà la quantia concedida i incorporarà, si escau, les condicions, obligacions i determinacions accessòries a què haja de subjectar-se aquest.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Aquesta subvenció es concedeix de manera directa, en aplicació del que preveu l'article 168.1.C de la Llei 1/2015 d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions, per concórrer raons d'interés econòmic, social i humanitari, en virtut de les circumstàncies que van provocar la declaració de l'estat d'alarma en tot el territori nacional mitjançant el Reial decret 463/2020, de 14 de març.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Subdirecció General de Transport

Obligacions

Obligacions

1. Les empreses beneficiàries quedaran obligades a sotmetre's a la normativa sobre supervisió, seguiment i control de subvencions, així com a facilitar tota la informació que requerisca l'òrgan gestor de la subvenció. Igualment, quedaran, en tot cas, subjectes a les obligacions que imposa l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. 2. A més, han de complir amb les obligacions següents: a) Facilitar totes les dades i la informació, en qüestions relacionades amb les subvencions concedides, que li requerisca l'òrgan instructor d'aquest procediment. b) Comunicar al servei responsable de la tramitació la sol·licitud o obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, així com qualsevol incidència o variació que es produïsca en relació amb la subvenció concedida. c) Complir les obligacions de transparència que estableix la legislació bàsica, de conformitat amb el que disposa l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, en cas d'haver percebut durant un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 10.000 euros. En concret, hauran de publicitar en la seua pàgina web, si en tenen, l'obtenció d'aquesta subvenció. d) Sotmetre's a les actuacions de control financer que preveuen els articles 113 i següents de la Llei 1/2015 i els articles 44 i següents de la Llei 38/2003, així com les que puguen dur a terme la Generalitat i altres òrgans de control. e) Continuar prestant el servei regular de transport de viatgers almenys fins al 31 de desembre de 2020. f) Sotmetre's a totes aquelles mesures de seguiment que s'establisquen per a les ajudes acollides al marc nacional temporal (MNT-1), punt 3.1, d'ajudes a empreses i autònoms, aprovat en la Decisió SA. 56851 (2020/N), de 2 d'abril de 2020 -Espanya-, de la Comissió Europea. La conselleria competent en matèria de política territorial, obres públiques i mobilitat realitzarà tots els controls tècnics i administratius que considere necessaris a fi de conformar el correcte compliment dels requisits exigits.

Observacions

Observacions

La resolució posarà fi a la via administrativa i, contra aquesta, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o un recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, davant del corresponent jutjat contenciós administratiu de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

1. L'import global màxim de les ajudes que es concediran, sense perjudici de la seua possible ampliació, ascendeix a tres milions d'euros a càrrec dels pressupostos de la Generalitat. 2. La quantia de la subvenció estarà determinada pel nombre de vehicles que el sol·licitant acredite tindre efectivament adscrits a serveis públics de transport de viatgers per carretera el dia 13 de març de 2020 i que foren necessaris per a atendre el pla d'explotació que estiguera prestant-se la setmana del 7 al 13 de març. L'òrgan instructor determinarà el nombre màxim de vehicles admissibles per a la prestació esmentada a l'efecte de quantificar l'import de l'ajuda que es percebrà, segons el procediment que es descriu a continuació. 3. L'import que percebrà cada beneficiari estarà determinat pel resultat de multiplicar el nombre de vehicles als quals es fa referència en l'apartat anterior pel resultat de dividir 3.000.000 euros entre el nombre total de vehicles admesos a aquests efectes segons totes les sol·licituds presentades, sense que la xifra màxima que perceba cada vehicle admés puga ser superior a 8.000 euros. 4. La liquidació i el pagament de les ajudes s'efectuarà una vegada justificat el compliment dels requisits amb la documentació presentada juntament amb la sol·licitud. L'import de l'ajuda s'entregarà d'una sola vegada després que es dicte la resolució de concessió, mitjançant una transferència bancària.

Termini màxim

Termini màxim

El termini per a resoldre i notificar la resolució serà d'1 mes des de la finalització del termini de sol·licitud. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat i notificat cap resolució expressa, es produirà el silenci administratiu i la sol·licitud podrà entendre's desestimada.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Persona titular de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat o l'òrgan en què aquesta delegue.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Article 173 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.(DOCV núm. 7464, de 12/02/2015).