Detall de Procediment

Sol·licitud de subvencions públiques destinades al finançament de les inversions del component 23, inverisón 4, línia d'inversió "Nous Projectes territorials per al reequilibri i l'equitat, Col·lectius vulnerables (C23.I4), per a persones desocupades de llarga duraicón en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència

Codi SIA: 2892679
Codi GUC: 22591
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud: TANCAT
(27-07-2022
16-12-2022)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

La resolució té per objecte establir les bases reguladores i convocar les subvencions per a finançar la inversió 4, "Nous projectes territorials per al reequilibri i l'equitat. Col·lectius vulnerables", que constitueix un projecte inclòs en el component 23, "Noves polítiques públiques per a un mercat de treball dinàmic, resilient i inclusiu", del Pla de recuperació, transformació i resiliència, aprovat per l'Acord del Consell de Ministres de 27 d'abril de 2021, i per la Decisió d'execució del Consell relativa a l'aprovació de l'avaluació del Pla de recuperació i resiliència d'Espanya (Council Implementing Decision-CID), de 13 de juliol de 2021. Serà objecte de les subvencions regulades en la resolució promoure el desenvolupament de projectes integrals d'ocupació, a través de la realització d'itineraris individualitzats i personalitzats d'ocupació dirigits a col·lectius vulnerables amb dificultats especials d'accés al mercat de treball, concretament a les persones desocupades de llarga duració inscrites com a desocupades en els Espai Labora de la Comunitat Valenciana, amb la finalitat d'afavorir la seua ocupabilitat, per mitjà d'accions d'informació, orientació, formació i acompanyament, o altres actuacions, i proporcionar-los les eines necessàries per a fer una recerca activa d'ocupació, de manera autònoma, així com detectar i dinamitzar iniciatives d'autoocupació. Les ajudes que preveu la resolució reuneixen les condicions per a qualificar-se com a subvenció i estan subjectes a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant, LGS), la seua normativa de desplegament i altra normativa aplicable. Aquestes ajudes no constitueixen una ajuda d'estat en els termes que preveuen els articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea (TFUE) perquè la seua concessió no falseja ni amenaça falsejar la competència, ni afavoreixen determinades empreses o produccions, ja que les entitats beneficiàries de les subvencions són administracions públiques i entitats sense ànim de lucre per a la prestació dels serveis d'orientació, formació i assessorament laboral, segons el que disposa la resolució.

Observacions

Observacions

DESTINATARIS I BENEFICIARIS FINALS DE L'ACCIÓ: Persones desocupades de llarga duració. IMPACTE PREVIST: 100 entitats beneficiàries, aproximadament.

Requisits

Requisits

Les entitats beneficiàries hauran de complir els requisits següents: a) Tindre implantació física a la Comunitat Valenciana. b) No trobar-se en alguna de les circumstàncies que estableix l'article 13, apartats 2 i 3 de l'LGS. Aquesta circumstància s'acreditarà amb una declaració responsable i haurà de prolongar-se durant tot el temps d'execució del programa. c) Complir la normativa sobre integració de les persones amb discapacitat, excepte les que estiguen exemptes d'aquesta obligació, d'acord amb el que estableix el Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social. Aquest requisit s'acreditarà amb una declaració responsable. d) Ser coneixedores que el finançament d'aquesta ajuda prové del Mecanisme de recuperació i resiliència de la Unió Europea, per la qual cosa assumeix totes les obligacions derivades del Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 febrer de 2021, pel qual s'estableix l'MRR, i la resta de normes comunitàries o nacionals aplicables a aquest finançament. Aquesta circumstància s'acreditarà amb una declaració responsable.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran ser beneficiàries de les ajudes: - Les corporacions locals o les entitats dependents o vinculades a aquestes. Així com els seus organismes autònoms i les entitats amb competències en matèria de polítiques actives d'ocupació, desenvolupament local i promoció de l'ocupació, dependents o assimilades a aquelles, la titularitat dels quals corresponga íntegrament a aquestes entitats locals o les seues corporacions. - Les entitats supramunicipals o mancomunitats. - Els pactes territorials per a l'ocupació i el desenvolupament local de la Comunitat Valenciana que estiguen reconeguts per la Generalitat. - Les entitats jurídiques sense ànim de lucre i entitats del tercer sector que acrediten una experiència mínima d'1 any en la realització d'accions dirigides a l'acompanyament de persones desocupades ajustat al seu perfil d'ocupabilitat en processos d'inserció laboral per compte d'altri o pròpia.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  • Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de recuperació, transformació i resiliència.
  • Ordre HFP/1031/2021, de 29 de setembre, per la qual s'estableix el procediment i el format de la informació que han de proporcionar les entitats del sector públic estatal, autonòmic i local per al seguiment del compliment de fites i objectius i d'execució pressupostària i comptable de les mesures dels components del Pla de recuperació, transformació i resiliència.
  • Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració pública i per a l'execució del Pla de recuperació, transformació i resiliència.
  • Ordre TES/897/2021, de 19 d'agost, per la qual es distribueixen territorialment per a l'exercici econòmic 2021, per a la seua gestió per les comunitats autònomes amb competències assumides en l'àmbit laboral, crèdits finançats amb el Mecanisme de recuperació i resiliència, destinats a l'execució de projectes d'inversió, Pla Nacional de competències digitals i noves polítiques públiques per a un mercat de treball dinàmic, resilient i inclusiu, recollits en el Pla de recuperació, transformació i resiliència.
  • Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.
  • Decret llei 6/2021, d'1 d'abril, del Consell, de mesures urgents en matèria economicoadministrativa per a l'execució d'actuacions finançades per instruments europeus per a donar suport a la recuperació de la crisi conseqüència de la COVID-19.
  • Decret llei 1/2022, de 22 d'abril, del Consell.
  • Ley 39/2015 de 1 de cotubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas.
  • Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia, aprobado por el consejo de Ministros, de 27 de abirl de 2021 (Plan nacional de Capacidades Digitales)
  • El resto del ordenamiento jurídico que sea de aplicación
  • RESOLUCIÓ de 19 de juliol de 2022, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i es convoquen les subvencions destinades al finançament de nous projectes territorials per al reequilibri i l'equitat, col·lectius vulnerables (C23.I4), per a persones desocupades de llarga duració, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència (objectiu CID 346)
  • Extracte de la Resolució de 19 de juliol de 2022, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i es convoquen les subvencions destinades al finançament de nous projectes territorials per al reequilibri i l'equitat, col·lectius vulnerables (C23.I4), per a persones desocupades de llarga duració, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència (objectiu CID 346).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini per a la presentació de les sol·licituds de subvenció serà des de l'endemà de la publicació de la resolució en el DOGV (nº9391 de 26/07/2022). Des del 27 de juliol fins al dia 16 de desembre de 2022.

Formularis documentació

Documentació que cal aportar juntament amb la sol·licitud: 1. Declaració responsable del compliment de totes les condicions per a l'accés a l'ajuda. 2. Les entitats jurídiques sense ànim de lucre han d'aportar una memòria d'actuacions en la qual s'acredite l'experiència d'un mínim d'un any en la realització d'actuacions d'orientació laboral i acompanyament a la inserció de persones desocupades i els altres continguts que recull la resolució. 3. Totes les entitats han d'aportar: a) El CIF de l'entitat beneficiària i el NIF/NIE de la persona que actue en representació d'aquesta. b) El nom de la persona física o la raó social de la persona jurídica. c) El domicili fiscal de la persona física o jurídica. d) Acceptació de la cessió de dades entre les administracions públiques implicades per a complir el que preveu la normativa europea que és aplicable i de conformitat amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. e) Una declaració responsable relativa al compromís de compliment dels principis transversals que estableix el PRTR-NextGenerationUE i que puguen afectar l'àmbit objecte de gestió (model annex IV.C de l'ordre esmentada). 4. Declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció d'aquesta obligació, segons el que estableix el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen les mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat i normativa concordant. 5. La concessió de l'ajuda estarà condicionada al compromís escrit de la concessió dels drets i els accessos necessaris per a garantir que la Comissió, l'Oficina Europea de Lluita contra el Frau (OLAF), el Tribunal de Comptes Europeu, la Fiscalia Europea i les autoritats nacionals competents exercisquen les seues competències de control, d'acord amb el que es preveu en l'article 22.2.e del Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, i en l'article 129.1 del Reglament (UE, Euratom) 2018/1046, del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de juliol de 2018 (Reglament financer). 6. Les entitats locals hauran de presentar un certificat de l'acord de l'òrgan plenari o la comissió de l'entitat corresponent, o un document equivalent, sobre la intenció de participar en les ajudes regulades en la resolució i assumir els compromisos d'efectuar les activitats objecte d'aquestes ajudes, i, si és el cas, una habilitació a la persona representant de l'entitat per a fer la sol·licitud. Quan l'entitat beneficiària siga un acord o pacte territorial, haurà de presentar l'acord de l'òrgan del pacte en què estiguen representats els agents socials i econòmics. Les entitats jurídiques sense ànim de lucre han de presentar una còpia compulsada dels documents o les escriptures referents a la constitució i els estatuts vigents de l'entitat o la documentació equivalent. També hi ha d'haver l'expressió de la intenció de participar en les ajudes i l'assumpció dels compromisos d'execució de les activitats objecte de les ajudes. En tot cas, ha de quedar acreditada la capacitat o els poders de la persona signatària de la sol·licitud per a representar l'entitat. Les entitats sense ànim de lucre han de presentar l'escriptura d'apoderament o un document equivalent que faculte el representant legal per a subscriure la sol·licitud. Sempre que es tracte d'entitats constituïdes per membres associats, s'han d'aportar els corresponents acords de l'òrgan representatiu de l'entitat o convenis, si és el cas, d'acord amb els seus estatuts o les normes de funcionament interior i acceptar expressament els compromisos assumits per al desenvolupament de l'objecte de les ajudes, així com assegurar la finalització amb èxit dels itineraris individualitzats i personalitzats d'ocupació. 7. Autorització expressa a Labora perquè puga comprovar les dades identificatives de la persona representant de l'entitat que signa la sol·licitud. 8. Declaració responsable de no incórrer en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari recollides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de l'LGS. 9. Declaració responsable sobre la sol·licitud o recepció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos provinents de qualsevol altra administració o ens públic o privat, tant nacional com internacional. 10. En matèria de tributació, Seguretat Social i deutes per resolució de procedència de reintegrament, cal tindre en compte el següent: a) En el cas d'entitats de naturalesa pública, s'ha d'aportar la declaració responsable relativa al contingut de l'article 34.5 de l'LGS i 22.1 del seu reglament, per a poder fer els pagaments relatius a aquesta subvenció. En cas de detectar-se l'incompliment d'alguna condició, correspondrà denegar o exigir el reintegrament. b) En el cas d'entitats sense ànim de lucre i del tercer sector, es tindrà en compte el que preveu l'article 22.4 del Reglament de l'LGS. La presentació de la sol·licitud de subvenció comportarà l'autorització de l'entitat sol·licitant perquè l'òrgan concedent obtinga de manera directa l'acreditació de les circumstàncies que preveuen els articles 18 i 19 del reglament esmentat, a través de certificats telemàtics, cas en què el sol·licitant no haurà d'aportar el certificat corresponent. No obstant això, l'entitat sol·licitant podrà denegar expressament aquesta autorització, cas en què haurà d'aportar els certificats que es detallen a continuació, que tindran un període de validesa de sis mesos a comptar de la data d'expedició, d'acord amb el que estableixen els articles 22 i 23.3 del reglament esmentat, i la validesa dels quals haurà de mantindre's durant el període que abaste l'execució de la subvenció: - De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que l'entitat sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries. - De la Tresoreria General de la Seguretat Social, el certificat acreditatiu del fet que l'entitat sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions. - De l'Agència Tributària Valenciana de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, el certificat que acredite que l'entitat sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat. c) Les comprovacions corresponents es podran efectuar anteriorment o posteriorment a la concessió de la subvenció. En cas de detectar-se l'incompliment d'alguna condició, correspondrà denegar o exigir el reintegrament. 11. Dades de domiciliació bancària segons el model oficial disponible a aquest efecte, i que caldrà presentar per duplicat. 12. Declaració de la persona representant de l'entitat sol·licitant de disposar de signatura electrònica avançada i adreça electrònica de contacte actualitzada i funcional. 13. Amb la finalitat de poder establir les prioritats corresponents en cas d'empat en el moment de presentació de les sol·licituds, es podrà aportar la documentació següent: Pla d'igualtat vigent entre dones i homes, aprovat per qualsevol administració pública o òrgan competent, visat pel corresponent centre directiu de l'Administració de la Generalitat Valenciana amb competències en matèria de dona i igualtat de gènere b) Pla sobre conciliació laboral, personal i familiar. c) Certificat sobre el percentatge de dones en els llocs o òrgans de direcció de l'entitat. d) Disposar d'un pla que active la transició ecològica i/o digital en l'actuació i l'ús dels recursos per l'entitat corresponent. 14. Projecte-memòria de les accions corresponents al projecte de subvenció sol·licitat en el qual s'indique: a) Dades identificatives de l'entitat sol·licitant. b) Àmbit territorial on l'entitat pretenga actuar. c) Nombre de persones a les quals sol·licita atendre i que es preveja que acabaran amb èxit l'itinerari individualitzat i personalitzat, distribuïdes per cada àmbit territorial en el qual es pretenga actuar. d) Previsió de les actuacions que es desenvoluparan en els itineraris individualitzats i personalitzats, incloses les accions formatives, en les quals s'haurà de precisar el codi, la denominació i el nombre de persones participants. e) Criteris de selecció de les persones participants, inclòs el de paritat. f) Estimació del termini de duració total del projecte. g) Pressupost estimatiu del cost del projecte total. h) Recursos humans dels quals dispose l'entitat per a l'execució dels itineraris individualitzats i personalitzats d'ocupació. Nombre de persones de l'entitat a la qual es vincula la subvenció, fixes o amb contracte indefinit o, si és el cas, temporal. i) Nombre d'instal·lacions i locals de què disposa i la seua ubicació, amb especificació de la disponibilitat que tenen, en règim de propietat, arrendament o qualsevol altra forma admesa en dret. 15. Declaració responsable d'adequació al principi de "no causar perjudici significatiu" (principi de "do no significant harm-DNSH") en el sentit establit en l'apartat 6 de l'article 2 del Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, d'acord amb el formulari degudament omplit que Labora posarà a la disposició de les entitats. 16. Les direccions territorials de Labora podran recaptar de l'entitat sol·licitant l'aportació addicional d'altres documents o dades aclaridores que estimen necessaris per a resoldre sobre la seua sol·licitud.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Les entitats interessades han de presentar la sol·licitud per cada àmbit provincial en el qual pretenguen actuar, per registre electrònic, i s';han de dirigir a la direcció territorial de Labora corresponent, d';acord amb el que disposa la resolució. Les sol·licituds presentades fora del termini previst en la present resolució donaran lloc a la inadmissió d';aquestes. L';entitat presentarà en la seua sol·licitud un únic projecte. L';import sol·licitat per cada entitat beneficiària no podrà superar el 20 % del total de la dotació disponible en aquesta resolució. Les entitats interessades en aquest procediment han d';utilitzar mitjans electrònics per a relacionar-se amb l';òrgan convocant. Per a fer la presentació telemàtica de les sol·licituds, s';ha d';accedir a la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), des d';on es podrà accedir al tràmit de presentació de sol·licituds a ajudes de Labora, o de la web www.labora.gva.es, a través de l';enllaç ";Sol·licitud telemàtica";. Per a fer-ho, l';entitat sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d';entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos emesos per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). En el cas que es presente un certificat digital de persona física i que s';actue en representació d';una persona jurídica, cal estar inscrita prèviament en el Registre de representants de caràcter voluntari davant de la Generalitat per a fer tràmits per via telemàtica. Aquest registre es troba en el lloc web de l';Agència Valenciana de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana (ACCV). Si la tramitació electrònica de la subvenció han de dur-la a terme persones diferents de la representant de l';entitat, aquesta última haurà d';inscriure-les en el Registre de representants de l';Agència de Certificació de la Comunitat Valenciana (ACCV). En el lloc web de Labora es podran descarregar els impresos normalitzats a omplir per a determinats requeriments que hagen d';adjuntar-se a la sol·licitud. El termini per a la presentació de les sol·licituds de subvenció serà des de l';endemà de la publicació de la resolució en el DOGV fins al dia 16 de desembre de 2022 o fins a esgotar el crèdit pressupostari. Les sol·licituds presentades fora de termini no s';admetran. Si la sol·licitud presentada no reuneix els requisits que estableix la resolució, no està degudament omplida, la documentació rebuda és defectuosa o falta algun dels documents preceptius, es requerirà l';entitat sol·licitant perquè, en el termini màxim de 10 dies hàbils, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb la indicació que, si així no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, de conformitat amb el que estableix l';article 68.1 de l';LGS. En la pàgina web de Labora es podran descarregar els impresos normalitzats per a omplir per a determinats requeriments que hagen d';adjuntar-se a la sol·licitud. El procediment de concessió de les subvencions a les quals es refereix aquesta resolució de convocatòria es tramitarà en règim de concurrència competitiva. - Les sol·licituds s';instruiran i les ajudes es concediran tenint en compte l';ordre de presentació en cada àmbit provincial, fins que s';esgote el crèdit. - La instrucció del procediment correspondrà a les direccions territorials de Labora de cada província, a l';efecte de valorar les sol·licituds i la documentació presentades i fer la proposta de concessió. - El termini màxim per a resoldre serà de SIS mesos comptats des de l';endemà de la data de presentació de la sol·licitud. Una vegada transcorregut el termini esmentat sense que s';haja notificat cap resolució expressa, la sol·licitud podrà entendre';s desestimada. - Les resolucions que es dicten es notificaran a les entitats interessades en els termes que preveu la legislació vigent en matèria de procediment administratiu comú. - La resolució de concessió d';ajudes ha de contindre, com a mínim: *Identificació de l';entitat beneficiària. *Àmbit territorial de desenvolupament dels itineraris. *Quantia de la subvenció que s';atorgarà. *S';identificarà el finançament pel marc MRR de la UE, si la resolució és de concessió. *Qualsevol altra especificació que s';estime oportuna. - Una vegada recaiguda la resolució de concessió, l';entitat beneficiària podrà sol·licitar, de manera motivada i amb caràcter excepcional, la modificació. La sol·licitud de modificació haurà de fonamentar-se en circumstàncies sobrevingudes després de la resolució i durant el termini d';execució de l';activitat subvencionada per a cada entitat beneficiària. -Termini d';execució: 1. Els itineraris individualitzats i personalitzats d';ocupació tindran una duració màxima de 6 mesos. 2. El termini d';execució de les actuacions previstes serà de 9 mesos comptats a partir de la notificació de la resolució de concessió. 3. Les actuacions subvencionades no podran estendre';s més enllà del 31 d';agost de 2023. La justificació de l';execució de les actuacions subvencionades haurà d';haver-se presentat amb anterioritat al 30 de setembre de 2023.

Normativa

Normativa

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- El procediment de concessió de les subvencions a les quals es refereix aquesta resolució de convocatòria es tramitarà en règim de concurrència competitiva. - Les sol·licituds s'instruiran i les ajudes es concediran tenint en compte l'ordre de presentació en cada àmbit provincial, fins que s'esgote el crèdit. - La instrucció del procediment correspondrà a les direccions territorials de Labora en cada província, a l'efecte de valorar les sol·licituds i la documentació presentades i fer la proposta de concessió. - El termini màxim per a resoldre serà de sis mesos comptats des de l'endemà de la data de presentació de la sol·licitud. Una vegada transcorregut el termini esmentat sense que s'haja notificat cap resolució expressa, la sol·licitud podrà entendre's desestimada. - Les resolucions que es dicten es notificaran a les entitats en els termes que preveu la legislació vigent en matèria de procediment administratiu comú. - La resolució de concessió d'ajudes ha de contindre, com a mínim: *Identificació de l'entitat beneficiària. *Àmbit territorial de desenvolupament del programa. *Nombre total de persones participants (dones que realitzaran l'itinerari orientat a competències verdes i dones que realitzaran l'itinerari en competències digitals). *Quantia de la subvenció que s'atorgarà. *S'identificarà el finançament pel marc MRR de la UE, si la resolució és de concessió. *Qualsevol altra especificació que s'estime oportuna. - Una vegada recaiguda la resolució de concessió, l'entitat beneficiària podrà sol·licitar, de manera motivada i amb caràcter excepcional, la modificació. La sol·licitud de modificació haurà de fonamentar-se en circumstàncies sobrevingudes després de la resolució i durant el termini d'execució de l'activitat subvencionada per a cada entitat beneficiària. - Termini d'execució: 1. Els itineraris individualitzats i personalitzats d'ocupació tindran una duració màxima de 6 mesos. 2. El termini d'execució de les actuacions previstes serà de 9 mesos comptats a partir de la notificació de la resolució de concessió. 3. Les actuacions subvencionades no podran estendre's més enllà del 31 d'agost de 2023. La justificació de l'execució de les actuacions subvencionades haurà d'haver-se presentat amb anterioritat al 30 de setembre de 2023.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Les resolucions de concessió es dictaran per l'ordre de presentació de les sol·licituds, per concurrència competitiva fins a l'esgotament del crèdit. En cada direcció territorial de Labora es constituirà una comissió a l'efecte de verificar l'ordre de presentació de les sol·licituds, la documentació que ha d'acompanyar-les i resoldre les situacions d'empat. La comissió emetrà un informe en el qual es concrete l'ordre final de les sol·licituds presentades i l'elevarà, a través de l'òrgan instructor, a l'òrgan competent per a resoldre. La comissió estarà integrada per tres persones designades per la titular de la direcció territorial, una de les quals ha de tindre rang de prefectura de servei i serà qui la presidirà (llevat que es designe una persona que la substituïsca), i per dos vocals, un dels quals exercirà les funcions de secretaria de la comissió. L'òrgan instructor emetrà un informe en què ha de fer constar que de la informació que té el seu poder es desprén que els beneficiaris compleixen tots els requisits necessaris per a accedir a les ajudes.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Els òrgans de tramitació o instrucció de la subvenció seran les direccions territorials de Labora de cada província : Alacant, Castelló i València.

Obligacions

Obligacions

A més de les que estableixen els articles 13 i 14 de l'LGS i la resta de normativa aplicable, són obligacions de les entitats beneficiàries les següents: 1. Fer l'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció i respondre de la correcta aplicació i justificació de la subvenció concedida. 2. Comunicar i certificar mensualment a la corresponent direcció territorial de Labora l'evolució periòdica de les dades que permeten complir les fites i els objectius corresponents, d'acord amb el que preveu la resolució. 3. Aplicar mesures per a evitar el frau, la corrupció i els conflictes d'interessos a l'hora d'aplicar les subvencions rebudes al finançament de projectes i actuacions. 4. Assegurar la finalització amb èxit dels itineraris de les persones participants. 5. Sotmetre's als controls dels òrgans de control i fiscalització de la Comissió Europea. 6. Conservar la documentació de l'execució del programa. Conservar, igualment, les dades estadístiques i altra documentació concernent al finançament, així com els registres i documents, en format electrònic i per un període de cinc anys des que s'abone el saldo de l'operació financera, o per un període de tres anys, quan l'import de la subvenció siga inferior a 60.000 euros. 7. Incloure les seues dades en una base dades única. 8. Complir les obligacions derivades de no causar mal significatiu al medi ambient (DNSH). 9. Portar un compte separat de la subvenció concedida, per a la qual cosa hauran d'obrir els subcomptes d'ingressos i despeses que calguen de cada acció subvencionada, i assignar en els subcomptes de despeses, si és el cas, la part corresponent de despeses comunes imputada a l'acció subvencionada. En cas d'entitats subjectes a comptabilitat pública, cal adequar aquesta obligació als sistemes de comptabilització corresponents. 10. Disposar d'una adreça electrònica habilitada per a la tramitació dels expedients de subvenció, així com per a realitzar qualsevol comunicació amb l'Administració pública i, en particular, amb Labora, vàlida per a enviar i rebre comunicacions i notificacions. Qualsevol canvi en aquesta adreça s'haurà de notificar a la direcció territorial corresponent de Labora. 11. No percebre cap quantitat per part de les persones participants de les diferents accions. 12. Donar visibilitat a l'origen dels fons rebuts fent constar "Finançat per la Unió Europea-NextGenerationEU" per a les actuacions finançades amb les subvencions que regula la present resolució i en la documentació i els mitjans de difusió de les accions subvencionades. Les entitats beneficiàries, a l'hora d'adaptar els logotips i emblemes obligatoris, s'han de basar en el Manual d'identitat visual del PRTR- NextGenerationEU, l'enllaç del qual és el següent: https://planderecuperacion.gob.es/identidad-visual. 13. Mecanitzar en les aplicacions informàtiques que Labora posarà a la disposició de les entitats les accions d'orientació i les accions formatives. També hauran d'introduir la informació que requerisca qualsevol altra aplicació que s'habilite a aquest efecte. 14. Les accions d'orientació de l'itinerari individualitzat i personalitzat s'han de dur a terme amb metodologia pròpia. 15. Elaborar un expedient individual per a cada una de les persones participants. El contingut d'aquest expedient serà el següent: a) Fitxa de l'entrevista de diagnòstic individualitzat i elaboració del perfil. b) Disseny de l'itinerari individualitzat i personalitzat d'ocupació. c) Compromís personal de participació en l'itinerari individualitzat i personalitzat d'ocupació. d) Llista de totes les accions (individuals i grupals) rebudes per cada persona participant, agrupades per dates, hores i tipus d'acció, codi identificador i denominació, amb la identificació del personal tècnic orientador que les ha impartides. e) Document de control de l'assistència de la persona participant a cada acció individual. També, fitxes de control d'assistència a les accions grupals. Igualment, llista de les accions formatives a les quals haja assistit la persona participant, amb els mateixos requeriments i indicacions del paràgraf anterior. 16. Comunicar a l'òrgan instructor l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a finançar les mateixes activitats i finalitats subvencionades. 17. Complir la normativa de protecció de dades de caràcter personal. 18. L'entitat ha de subscriure una pòlissa d'assegurances d'accident i responsabilitat civil, amb caràcter previ a l'inici dels itineraris. 19. Reintegrar els fons percebuts d'acord amb el que estableix l'article 37 de l'LGS i la resolució. 20. En tota la informació o publicitat que s'efectue de l'activitat o objecte de la subvenció s'utilitzarà llenguatge inclusiu. 21. Abonar les beques i ajudes que corresponguen a les persones participants d'acord amb el que preveu aquesta resolució. 22. Declarar que no es troba en cap de les circumstàncies que preveu l'article 34.5 de l'LGS. 23. En relació amb la transparència, el subministrament d'informació i les dades obertes, es tindrà en compte el que preveu la resolució. 24. En cas d'entitats jurídiques sense ànim de lucre, estar inscrites en el corresponent registre de la Comunitat Valenciana. 25. Qualsevol altra establida en la normativa vigent.

Observacions

Observacions

Les resolucions de concessió d'ajudes esgotaran la via administrativa i, contra aquestes, es podrà interposar un recurs contenciós administratiu davant de la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la notificació de la resolució, d'acord amb el que estableixen els articles 8.3 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa o, potestativament, un recurs de reposició davant de l'òrgan que va dictar la resolució en el termini d'un mes, que es computarà en els termes establits anteriorment, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que els interessats puguen exercitar-ne, si és el cas, qualsevol altre que consideren procedent. La resolució de concessió esgota la via administrativa i contra aquesta es podrà interposar un recurs contenciós administratiu davant de la jurisdicció contenciosa administrativa de la província corresponent, en el termini de dos mesos, a comptar de l'endemà de publicar-se en el DOGV, d'acord amb el que estableixen els articles 8.3 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o, potestativament, un recurs de reposició davant de l'òrgan que haja dictat la resolució en el termini d'un mes, computat en els termes establits anteriorment, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que els interessats puguen exercitar-ne, si és el cas, qualsevol altre que consideren procedent.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

El règim de concessió i justificació de les ajudes s'efectua a través de MÒDULS, d'acord amb el que estableixen els articles 76 a 79 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat per l'RD 887/2006, de 21 de juliol, a l'efecte de determinar l'import de la subvenció i justificar-lo. Els mòduls establits en la resolució constitueixen el cost unitari per dona participant que complete o finalitze l'itinerari individualitzat i personalitzat que se li haja dissenyat. S'estableix com a MÒDULS de la quantia de la subvenció el següent: 1. El mòdul o cost unitari per persona participant d'acord amb el concepte establit en la resolució serà de 2.000 €, i s'aplicarà als costos directes i indirectes (per exemple, els relatius a despeses de materials, tècnics, de publicitat, formació del personal que atén les persones participants, pòlisses d'assegurances i altres relatives a la consecució dels itineraris) de l'entitat beneficiària. 2. L'entitat abonarà a les persones participants que completen l'itinerari un import de fins a 530 euros en concepte de beques i ajudes, a compte de la quantia percebuda en concepte de mòdul. La corresponent resolució de concessió determinarà la quantia de la subvenció per a cada entitat beneficiària en funció del nombre de persones que s'atenen i el corresponent mòdul econòmic. Una vegada dictada la resolució, es podrà anticipar a l'entitat beneficiària el pagament de l'import de fins al 50 % de l'ajuda concedida, d'acord amb les condicions que estableix la resolució. Causes reintegrament, minoració o revocació: 1. L'incompliment per part de l'entitat beneficiària del que estableix la resolució de concessió, així com la resolució i la resta de disposicions aplicables en matèria de subvencions, en particular, l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, donaran lloc, a la vista de la naturalesa i les causes de l'incompliment, a l'obligació de reintegrar, totalment o parcialment, les quantitats percebudes, així com a l'exigència de l'interés de demora des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acorde la procedència del reintegrament d'aquesta. Si es tractara de quantitats concedides però no anticipades, serà procedent la minoració corresponent. 2. Aquesta obligació de reintegrar les quantitats percebudes serà igualment aplicable en cas d'incompliment de fites i objectius, de calendari o de qualsevol altre aspecte relacionat amb la normativa del Pla de recuperació, transformació i resiliència, d'acord amb el que preveu l'article 7, regla setena, de la Llei 11/2020, de 30 de desembre, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2021, i l'article 37.4 del Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre. També es tindrà en compte el Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021. 3. En el cas d'incompliments parcials, Labora determinarà la quantitat que ha de reintegrar l'entitat beneficiària en resposta al principi de proporcionalitat en funció dels costos justificats i les actuacions acreditades, en el supòsit d'incompliment de l'obligació de contractar durant el període previst inicialment o en la forma establida, llevat que puga constituir causa de reintegrament total. 4. A l'efecte de reintegraments, es tindrà en compte també l'incompliment del principi de «no causar perjudici significatiu» (principi «do no significant harm-DNSH») i l'article 17 del Reglament (UE) 2020/852, serà procedent el reintegrament de la subvenció percebuda, així com l'exigència de l'interés de demora des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acorde la procedència del reintegrament d'aquesta. 5. Donarà lloc a la revocació: - La presentació de la renúncia per part de l'entitat. - La falta de comunicació de l'inici de les accions per part de l'entitat, una vegada transcorregut el termini establit a aquest efecte. En la tramitació del procediment de reintegrament es garantirà, en tot cas, el dret d'audiència de la persona interessada.

Termini màxim

Termini màxim

1. Les resolucions que es dicten es notificaran a les entitats en els termes que preveu la legislació vigent en matèria de procediment administratiu comú. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds formulades correspon a la direcció general de Labora competent en matèria d'orientació i intermediació laboral o l'òrgan que tinga atribuïda la competència per delegació. 2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució que siga procedent serà de SIS mesos a comptar de l'endemà de la data de presentació de la sol·licitud. Transcorregut aquest termini sense que s'haja notificat cap resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, d'acord amb el que preveu l'article 25.5 de l'LGS. 3. Les resolucions se sotmetran al règim de publicitat que preveu la normativa sobre transparència i bon govern quan complisquen els requisits quantitatius que preveu la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana. 4. Les resolucions de concessió d'ajudes esgotaran la via administrativa i contra aquestes es podrà interposar un recurs contenciós administratiu davant de la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la notificació de la resolució.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

La competència per a resoldre sobre les sol·licituds formulades correspon a la direcció general de Labora competent en matèria d'orientació i intermediació laboral o l'òrgan que tinga atribuïda la competència per delegació.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

1. Sense perjudici del que s'estableix per a la revocació o el reintegrament de la subvenció, serà aplicable el règim d'infraccions i sancions que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, així com, si és el cas, el que disposa el text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l'ordre social, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 de maig. 2. Sense perjudici del que preveu l'LGS en matèria d'infraccions i sancions administratives, seran causes específiques per a declarar la pèrdua total del dret al cobrament de la subvenció concedida i, si és el cas, de reintegrament d'aquesta, les següents: a) Obtenció de la subvenció falsejant les condicions requerides per a rebre-la o ocultant les que ho haurien impedit. b) Incompliment de la finalitat per a la qual va ser concedida la subvenció, o de les condicions exigides per a concedir-la. c) Percepció, per part de l'entitat beneficiària, de qualsevol quantitat econòmica o preu procedent de les persones participants. d) Qualsevol altre motiu que perjudique el fi últim pel qual s'ha concedit la subvenció. e) L'obstaculització de les actuacions de seguiment i control que duga a terme Labora o l'incompliment de les obligacions d'informació de dades. 3. Si, a conseqüència de la tramitació dels expedients de subvenció, es detecta alguna de les infraccions que tipifica el títol IV de l'LGS, se seguirà el procediment que estableix l'article 177 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.