Detall de Procediment

Sol·licitud de canvi de titularitat de drets miners de la Secció C. Mineria

Codi SIA: 210641
Codi GUC: 407
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Notificació de canvi en la titularitat dels drets miners de la Secció C.

Observacions

Observacions

- Aprofitament de recursos de la secció C) i D) de la Llei 22/1973, de 21 de juliol, de Mines: La Direcció General amb competències en matèria de mineria té les competències següents: a) Dictar resolució d'atorgament de les concessions d'explotació dels recursos de les seccions C) i D), tant directes com les derivades de permisos d'investigació. b) Dictar resolució sobre la pròrroga dels referits drets miners. c) Dictar resolució sobre la sol·licitud de reclassificació de recursos minerals en explotació de la secció A) a la secció C). d) Dictar resolució en els procediments d'atorgament i pròrroga de permisos d'exploració i permisos d'investigació, quan afecten més d'una província, prèvia tramitació pel servici territorial en què es trobe la major extensió del terreny sol·licitat. 2. Correspon als Servicis Territorials amb competències en matèria de mineria: a) Instruir i dictar una resolució en els procediments d'atorgament de permisos d'exploració i permisos d'investigació. b) Instruir l'expedient i dictar una resolució sobre la pròrroga dels referits permisos. c) Instruir els expedients i elaborar proposta de resolució en els procediments d'atorgament de les concessions d'explotació dels recursos de les seccions C) i D), tant les directes com les derivades de permisos d'investigació. d) Instruir el procediment i dictar una resolució en els expedients relacionats amb la caducitat i transmissió de les concessions d'explotació i permisos d'exploració i investigació. e) L'administració del llibre-registre de sol·licituds de permisos d'exploració, permisos d'investigació i concessions directes d'explotació, regulat en l'article 100 del Reglament General per al Règim de la Mineria. TRAMITACIÓ D'EXPEDIENTS QUE AFECTEN UNA ALTRA COMUNITAT AUTÒNOMA En els casos de sol·licituds d'investigació i aprofitament de jaciments minerals i la resta de recursos geològics regulats per la Llei de Mines, que a més afecten una altra comunitat autònoma, i que d'acord amb la legislació minera hagen de ser tramitades per la Generalitat: - El Servici Territorial , competent en matèria de mineria de la província que comprenga la major extensió del terreny sol·licitat, instruirà el procediment en la seua integritat i elaborarà la corresponent proposta de resolució d'aprovació del Pla de Restauració, prèvia comprovació, a la vista dels informes requerits, que dita pla s'ajusta al que disposa el Reial Decret 975/2009, de 12 de juny, sobre gestió dels residus de les indústries extractives i de protecció i rehabilitació de l'espai afectat per activitats mineres. - Una vegada instruït i finalitzat el procediment, el Servici Territorial remetrà l'expedient amb el seu informe i proposta de resolució a la direcció general competent en matèria de mineria. - Correspon als servicis territorials competents en matèria de mineria la tramitació i formulació de proposta de resolució dels plans especials destinats a l'ús i aprofitament miner, l'aprovació inicial de la qual correspon al conseller competent en la matèria, d'acord amb la legislació urbanística de la Comunitat Valenciana.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les persones interessades.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any

Formularis documentació

A) Primer lliurament: - Imprés de sol·licitud (SOLDEMIC) - Fotocòpia del DNI o NIF del titular o el seu representant legal degudament justificat o escriptura de constitució i escriptura d'actualització (si és persona jurídica). Per a persones físiques no serà necessari presentar el DNI, sempre que, en la sol·licitud, s'autoritze l'Administració a consultar-ne les dades. - Documentació acreditativa que el sol·licitant reunix les condicions per a ser titular de drets miners - Còpia Contracte o títol de transmissió - Informe detallat de treballs realitzats - Avals de restauració. B) Segon lliurament: - Contracte formalitzat en escriptura pública - Justificant del pagament de l'impost de transmissions - Documents acreditatius de solvència tècnica i econòmica La documentació relativa al segon lliurament es presentarà a través del següent tràmit: Aportació de documentació a un expedient obert en la Direcció General competent en matèria d'INDÚSTRIA i/o ENERGIA i/o MINES de la Generalitat Valenciana (s'exclouen ajudes i expedients arxivats).(Veure apartat enllaços) https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=15449&version=amp

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Taxes 2024: 7.4 - Canvi de titularitat d'explotació minera: 30,26 euros

Presentació

Presentació

Presencial
Esta opció només és vàlida per a persones físiques: a) En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es referix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en este últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni. c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. Per a INFORMACIÓ SOBRE EXPEDIENTS EN TRÀMIT consulte l'apartat d'Informació i Registre de la pàgina web de la Conselleria competent en eixa matèria (veure enllaç directe en l'apartat "Enllaços" d'este tràmit).
Telemàtica
1.- La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida es realitzarà MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC. Per a això hauran de disposar d'un sistema de firma electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de firma electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de servicis de certificació». Entre estos sistemes s'admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per la ACCV (Autoritat de Certificació de la C.Valenciana). - I el sistema clau-firma de l'Estat únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats ...). Més informació respecte als sistemes admesos en la Seu Electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/es/sede_certificados 2.- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), haurà d'inscriure's prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de la ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'Estat, la respectiva informació del qual està disponible en l'apartat "Enllaços" d'este tràmit. Sense eixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona presentadora. 3.- Clickando en l'enllaç Sol·licitud_Presentació autenticada (en color roig a l'inici d'este tràmit), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web, annexar la sol·licitud i altra documentació emplenada i firmada digitalment que haja d'aportar i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre. 4.- Respecte als DOCUMENTS A ANNEXAR, si és el cas: - És recomanable que, en primer lloc, els reunisca tots i els emplene, ferm i guarde electrònicament en el seu ordinador, de manera que posteriorment puga incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. - IMPORTANT: tots els documents certificats o firmats que es presenten telemàticament hauran de ser enviats en format PDF i hauran d'incorporar les FIRMES DIGITALS de la/s persona/s o entitat/és que ho/s subscriga/n. - En este tràmit de la Guia Prop: * En l'apartat denominat "Quina documentació s'ha de presentar?" apareix el llistat de documents a presentar. * I en l'apartat "IMPRESOS ASSOCIATS"(a més d'en el propi tràmit telemàtic) existixen models normalitzats i emplenables de tots o alguns d'eixos documents, segons el cas. Si existix model normalitzat el document haurà de presentar-se en ell. No obstant això, aquells documents per als quals no existisca model normalitzat hauran de ser creats o recaptats per la persona sol·licitant per a poder-los adjuntar. - En el tràmit telemàtic s'indica la grandària màxima permesa dels documents a annexar i els seus possibles formats o extensions (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comprove'ls abans d'annexar els documents. 5.- Disposa de MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en: http://www.gva.es/es/inicio/atencion_ciudadano/at_ciud_faq/at_ciud_faq_tramitacion

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la documentació i pagament de taxes. - Estudi de la documentació. - Resolució aprovació del Pla de Restauració pel Servici Territorial competent en matèria de mineria, si és procedent. El pla inclourà, entre altres condicions especials, l'obligació de constituir les garanties de restauració oportunes. - Resolució d'autorització de canvi de titularitat per la direcció general competent en matèria de mineria.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

La resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella podrà interposar-se un recurs d'alçada davant de la persona titular de la Conselleria competent en matèria de mineria, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la notificació, si l'acte és exprés, o en qualsevol moment a partir de l'endemà a aquell en què es produïsquen els efectes del silenci administratiu , de conformitat amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a tramitar i resoldre els expedients serà de sis mesos comptadors des de la data de presentació de la documentació. Transcorreguts sis mesos sense que es dicte resolució, els expedients s'entenderan desestimats.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

No

Sancions

Sancions

Les que establixen la Llei 22/1973, de Mines i els reglaments corresponents.