Procediment de reemborsament d'aportació en prestació farmacèutica i dietoterapèutica (Nou sistema d'aportació econòmica per medicaments) - GVA.ES
Procediment de reemborsament d'aportació en prestació farmacèutica i dietoterapèutica (Nou sistema d'aportació econòmica per medicaments)
Què és
Des de l'1 de juliol del 2012 entra en vigor el nou sistema d'aportació en prestació farmacèutica (medicaments, efectes i accessoris). Si bé amb la targeta SIP en les zones de recepta electrònica, permet conéixer la dada sobre el tipus d'aportació que correspon a cada usuari, en determinats casos...
QUANT S'HA D'APORTAR?
EXEMPTS DE PAGAMENT
- Parats que no perceben subsidi de desocupació
- Perceptors de pensions no contributives
- Perceptors de rendes d'integració social
- Tractaments derivats d'accident de treball i malaltia professional
- Afectats per la síndrome tòxica i persones amb discapacitat, segons la seua normativa específica. (Els ciutadans que tinguen reconeguda una pensió per incapacitat no estan exempts d'aportació farmacèutica. Se'ls aplica el Règim d'Aportació Farmacèutica (RAF) que corresponga segons rendes. En cas de tindre reconeguda una discapacitat per la Conselleria de Benestar social igual o superior al 65% en cas de majors de 18 anys poden tramitar les prestacions farmacèutiques gratuïtes a través del seu Centre de Salut.
PENSIONISTES
- Amb nivell de renda inferior a 18.000 euros, el percentatge d'aportació serà el 10%: fins a 8,23 euros/mes
- Amb nivell de renda entre 18.000 i 99.999 euros, el percentatge d'aportació serà el 10%: fins a 18,52 euros/mes
- Amb nivell de renda igual o superior a 100.000 euros, el percentatge d'aportació serà el 60%: fins a 61,75 euros/mes
ACTIUS
- Amb nivell de renda inferior a 18.000 euros, el percentatge d'aportació serà 40%
- Amb nivell de renda entre 18.000 i 99.999 euros, el percentatge d'aportació serà 50%
- Amb nivell de renda igual o superior a 100.000 euros, el percentatge d'aportació serà 60%
DOMICILIACIÓ BANCÀRIA
- Tràmit automatitzat obligatori per als subjectes obligats a la relació electrònica o voluntàriament per als no obligats, l'actuació o tràmit d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives o bancaris a incorporar en la BDC.
-Tràmit no automatitzat per al Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària).
- Reial Decret Llei 16/2012, de 20 d'abril, de mesures urgents per a garantir la sostenibilitat del Sistema Nacional de Salut i millorar la qualitat i seguretat de les seues prestacions (BOE núm. 98, de 24/04/12).
- Correcció d'errors del Reial Decret Llei 16/2012, de 20 d'abril, de mesures urgents per a garantir la sostenibilitat del Sistema Nacional de Salut i millorar la qualitat i seguretat de les seues prestacions (BOE núm. 116, de 15/05/12).
- Resolució de 29 de juny del 2012, del director general de Farmàcia i Productes Sanitaris, sobre instruccions per a l'aplicació del Reial Decret Llei 16/2012, de 20 d'abril, de mesures urgents per a garantir la sostenibilitat del Sistema Nacional de Salut i millorar la qualitat i seguretat de les...
A qui va dirigit
Aquelles persones que tinguen reconegut el dret a la prestació farmacèutica i dietoterapèutica pel Sistema Nacional de Salut.
Com es tramita
46010 - València/Valencia
Entitats col·laboradores de certificació
Sol·licitud
Fins a 5 anys després del fet causant.
Es considera com a data d'inici la data de prescripció.
- Imprés de Sol·licitud normalitzat.
- Imprés de domiciliació bancària en cas de persones fisicas i procediment automatitzat obligatori per als subjectes obligats a la relació electrònica o voluntàriament per als no obligats.
- L'assegurat ha de presentar els justificants dels tiquets de pagament de la despesa efectuada en una oficina de farmàcia (Serà necessària la presentació documental en els supòsits on l'assegurat no estiga conforme amb la liquidació trimestral o en els supòsits de dispensacions de receptes mèdiques oficials en altres comunitats autònomes).
NOTA: En tant l'assegurat no decidisca modificar el compte bancari, no serà necessari emplenar ningun un altre imprés de domiciliació bancària.
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat . 1.- La...
- Als registres dels òrgans administratius on es dirigisquen o davant de qualsevol òrgan administratiu que pertanya a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les Comunitats autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració local si, en este últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú, així com a les representacions diplomàtiques o a les oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
- També en qualsevol oficina de Correus. En este cas s'haurà de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia.
- I, preferentment, a:
On dirigir-se
03003 - Alacant/Alicante
12001 - Castelló/Castellón
46008 - València/Valencia
- Tràmit no automatitzat per al Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària).
- Preguntes freqüents Ministeri de Sanitat
- Tràmit automatitzat obligatori per als subjectes obligats a la relació electrònica o voluntàriament per als no obligats, l'actuació o tràmit d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives o bancaris a incorporar en la BDC.
- Preguntes freqüents aportació farmacèutica i ajudes al copagament
Resolució
QUANTIA
L'import a reemborsar serà la diferència entre la quantitat aportada per l'assegurat i el límit legal establit en el seu règim d'aportació farmacèutica (RAF).
COBRAMENT
Trimestralment es reemborsarà de forma automàtica als pensionistes, la quantitat corresponent sense la necessitat de realitzar cap tràmit i junt amb l'ingrés de la pensió.
DETALL DEL COBRAMENT
L'assegurat podrà sol·licitar en qualsevol centre sanitari, deprés de la presentació i lectura automàtica de la seua targeta SIP, la informació sobre el detall de les quantitats transferides trimestralment pel concepte de reemborsament. El document inclourà totes les dispensacions realitzades per l'assegurat, l'oficina de farmàcia o el centre sociosanitari i les aportacions realitzades.
A l'efecte de poder comprovar que els càlculs són correctes, l'usuari haurà de conservar els tiquets (rebuts) que en cada dispensació li entreguen en l'oficina de farmàcia.
46010 - València/Valencia
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Ciutadania
- Salut
- Farmàcies i medicaments
- Salut