Procediment integrat d'AUTORITZACIÓ DE CENTRALS FOTOVOLTAIQUES o INSTAL·LACIONS D'EMMAGATZEMATGE que vagen a emplaçar-se sobre sòl NO urbanitzable I DE PARCS EÒLICS SITUATS dins de la zona EÒLICA segons el Pla Eòlic, connectats en ALTA TENSIÓ a xarxes de transport o distribució d'energia elèctrica. Alta (nova), modificació, canvi de titularitat i baixa (tancament) temporal o definitiva. Energia.

Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme

Codi SIA: 2326432
|
Codi GVA: 21182
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Possibilitar l'AUTORITZACIÓ de les instal·lacions de producció d'energia elèctrica situades en la Comunitat Valenciana corresponents a:

- CENTRALS FOTOVOLTAIQUES que vagen a emplaçar-se sobre sòl NO urbanitzable

- INSTAL·LACIONS D'EMMAGATZEMATGE que vagen a situar-se en sòl NO urbanitzable

- i PARCS EÒLICS SITUATS dins de la zona EÒLICA segons el Pla Eòlic.

En els tres casos, connectats en ALTA TENSIÓ a xarxes de transport o distribució d'energia elèctrica,

mitjançant un PROCEDIMENT INTEGRAT que inclou:

1) Les següents autoritzacions energètiques:

- Autorització administrativa prèvia.

- Autorització administrativa de construcció.

- Declaració d'utilitat pública, si escau.

- I autorització d'explotació (per a la seua posada en servici).

2) Així com l'OBTENCIÓ dels pronunciaments ambientals, quan el projecte requerisca avaluació ambiental o avaluació de repercussions sobre la Xarxa Natura 2000.

 

Tot això per als casos de:

- ALTA (nova central fotovoltaica o nova instal·lació d'emmagatzematge o nou parc eòlic).

- MODIFICACIÓ (que inclou el supòsit d'ampliació de la instal·lació).

- CANVI DE TITULARITAT (per transmissió de la instal·lació).

- BAIXA temporal o definitiva (per tancament temporal o definitiu).

 

Terminis
Sol·licitudTermini obert
EsmenaTermini obert
Observacions

1. La INFORMACIÓ SOBRE EXPEDIENTS EN TRÀMIT i sobre DUBTES o CONSULTES respecte al CONTINGUT d'este procediment s'oferix en el corresponent SERVICI TERRITORIAL competent en matèria d'ENERGIA, sol·licitant-la en la forma indicada en l'apartat "Informació i registre" de la pàgina web de la Conselleria competent en eixa matèria (vegeu enllaç directe en l'apartat "Què necessites saber > Què és > Enllaços" d'este tràmit).

Consulte també la informació disponible en l'àrea d'ENERGIA de la pàgina web de la Conselleria competent en eixa matèria (vegeu accés a este àrea en l'apartat "Què necessites saber > Què és > Enllaços").

 

2. Per a incidències INFORMÀTIQUES (sol errors o problemes de caràcter informàtic), en l'apartat "Ajuda > Preguntes freqüents" del present tràmit:

- Disposa d'una llista de preguntes freqüents sobre tramitació telemàtica en la Generalitat Valenciana.

- I, si malgrat això continua necessitant ajuda informàtica, disposa d'un FORMULARI DE PROBLEMES TÈCNICS a través del qual pot enviar el seu dubte, problema o consulta de tipus informàtic.

 

Normativa

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

La persona titular (promotora) de la central fotovoltaica, o de la instal·lació d'emmagatzematge, o del parc eòlic, o el seu representant*.

 

* IMPORTANT:

Poden realitzar-se tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant l'Administració de la Generalitat Valenciana actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica):

- Bé utilitzant un certificat electrònic de representant.

- O bé sense utilitzar un certificat electrònic de representant, i en este cas la persona representada ha d'inscriure prèviament eixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV (veure informació disponible sobre eixe registre en els apartats "Què necessites saber > Procediments relacionats" i "Ajuda > Enllaços d'interés" del present tràmit).

Sense eixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la Carpeta Ciutadana de la persona presentadora.

 

Com es tramita

Procés de tramitació

 

A) En cas d'ALTA (nova central fotovoltaica o instal·lació d'emmagatzematge o parc eòlic) o de MODIFICACIÓ (inclos el supòsit d'ampliació de la central, la instal·lació o el parc existent):

 

* 1a FASE DEL PROCEDIMENT

 

1. SOL·LICITUD

Una vegada fetes les actuacions prèvies i, si és el cas, les possibles consultes prèvies, ha de PRESENTAR-SE obligatòriament de manera TELEMÀTICA la SOL·LICITUD conjunta d'AUTORITZACIÓ i la documentació requerida restant en cas d'alta o de modificació, dirigida al Servei Territorial competent en matèria d'energia corresponent a la província de la Comunitat Valenciana en què es projecte (alta) o estiga (modificació) la central fotovoltaica, o la instal·lació d'emmagatzematge, o el parc eòlic.

Quan afecte més d'una província, cal dirigir-ho al Servei Territorial corresponent a la província de la Comunitat Valenciana en què s'haja projectat o estiga la major àrea ocupada pels grups convertidors d'energia primària, de manera que s'incoarà un únic procediment impulsat per este òrgan.

 

Una vegada registrada la sol·licitud telemàtica, el codi o número d'expedient obert (ATALFE, etc.) s'inclourà en el correu electrònic que rebrà a continuació la persona sol·licitant.

 

2. VERIFICACIÓ, ESMENA (si és el cas), ADMISSIÓ A TRÀMIT I PAGAMENT DE TAXES

 

2.1. VERIFICACIÓ

Una vegada s'haja rebut la sol·licitud i la documentació presentades, el Servei Territorial competent en matèria d'energia les verificarà formalment.

La verificació consistirà a comprovar la suficiència i adequació formal de la documentació a fi de l'obtenció dels pronunciaments administratius que preveu la normativa reguladora per a la construcció (alta) o la modificació de la instal·lació, en els termes de l'article 22 del Decret llei 14/2020.

 

2.2. ADMISSIÓ A TRÀMIT i PAGAMENT DE TAXES

 

a) ADMISSIÓ A TRÀMIT

 

- Si la verificació formal és favorable, el servei territorial esmentat competent en matèria d'energia dictarà un ACORD D'ADMISSIÓ A TRÀMIT de la sol·licitud i ho notificarà a la persona sol·licitant.

- En concret, disposa d'un termini màxim de 2 mesos des de la recepció de la sol·licitud per a dictar-ho. Una vegada transcorregut aquest termini sense resolució expressa, caldrà entendre-la no admesa a tràmit i s'hi podran presentar els recursos que hi siguen procedent.

- L'admissió a tràmit de la sol·licitud no prejutjarà el sentit de la resolució definitiva que s'adopte, ni el resultat de l'avaluació territorial, urbanística, ambiental o de paisatge o qualsevol altra.

- No s'admetran a tràmit les sol·licituds en què concórrega alguna de les circumstàncies que s'indiquen en l'article 22 del Decret llei 14/2020.

 

b) PAGAMENT DE TAXES

 

- En l'acord d'admissió a tràmit es notificarà a la persona promotora que pot procedir a l'autoliquidació de la taxa corresponent i que s'iniciarà el procediment una vegada es justifique l'ingrés. * NOTA: vegeu la informació sobre taxes en l'apartat corresponent d'aquest mateix tràmit.

- El justificant del pagament de la taxa ha de presentar-se a través del tràmit telemàtic d'esta Guia Prop anomenat "Aportació de documentació a un expedient obert en la direcció general competent en matèria d'INDÚSTRIA i/o ENERGIA i/o MINES de la Generalitat Valenciana (s'exclouen ajudes i expedients arxivats) (vegeu l'enllaç directe en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'aquest tràmit.)

 

2.3. ESMENA

 

- Si en la verificació formal es detecten deficiències que puguen ser objecte d'ESMENA, el servei territorial competent requerirà a la persona sol·licitant que la complete o l'esmene, i li concedirà a este efecte un termini màxim de 15 dies, de manera que quedarà suspés el còmput del termini d'admissió a tràmit.

 

- L'esmena haurà de fer-se utilitzant el tràmit telemàtic d'esta Guia Prop anomenat "Aportació de documentació a un expedient obert en la direcció general competent en matèria d'INDÚSTRIA i/o ENERGIA i/o MINES de la Generalitat Valenciana (s'exclouen ajudes i expedients arxivats)". (Vegeu l'enllaç directe en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'este tràmit.)

 

- Si es fa correctament l'esmena requerida, es procedeix segons s'ha descrit en el punt 2.2.

Si, altrament, no s'esmena íntegrament en el termini concedit, es considerarà desistida de la petició a la persona sol·licitant, i s'arxivaran les actuacions, després d'una resolució dictada en els termes previstos en la legislació de procediment administratiu comú. La resolució de desistiment tindrà els efectes de no admissió a tràmit.

 

3. INFORMACIÓ PÚBLICA, CONSULTES i INFORME en matèria d'ORDENACIÓ DEL TERRITORI I PAISATGE

Després de l'admissió a tràmit de la sol·licitud, es faran simultàniament els següents tràmits:

 

3.1. INFORMACIÓ PÚBLICA

 

- La sol·licitud d'autorització s'ha de sotmetre al tràmit d'informació pública durant el termini de 30 dies, en els termes de l'article 23 del Decret llei 14/2020.

 

- Durant aquest termini podran formular-se les al·legacions que es consideren oportunes, que es traslladaran a la persona sol·licitant de l'autorització perquè, en un termini màxim de 15 dies, responga el que considere pertinent.

Aquestes al·legacions s'han de presentar a través del tràmit telemàtic d'esta Guia Prop anomenat "Aportació de documentació a un expedient obert en la direcció general competent en matèria d'INDÚSTRIA i/o ENERGIA i/o MINES de la Generalitat Valenciana (se n'exclouen ajudes i expedients arxivats)" (vegeu l'enllaç directe en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'este tràmit).

 

3.2. CONSULTES

 

- Simultàniament al tràmit d'informació pública, les diverses administracions públiques, organismes o, si és el cas, empreses de servei públic o de serveis d'interés econòmic general amb béns o drets a càrrec seu afectats per la instal·lació, disposaran d'un termini de 30 dies per a presentar la seua conformitat o oposició a la instal·lació, en els termes de l'article 24 del Decret llei 14/2020.

 

- Estes consultes podran ser objecte de supressió en els casos concrets en què la persona sol·licitant haja presentat, juntament amb la sol·licitud inicial de les autoritzacions, una declaració responsable i de conformitat signada per ella, en què accepte el condicionament o els informes favorables emesos, i també una còpia del condicionament i els informes esmentats.

 

3.3. INFORME en matèria d'ORDENACIÓ DEL TERRITORI I PAISATGE (art. 25 Decret llei 14/2020)

 

- Durant la fase de consultes, es traslladarà la documentació oportuna en matèria d'ordenació del territori i paisatge a l'òrgan competent en estes matèries per a emetre l'informe que definix l'article 2 j.

 

- Este informe versarà únicament sobre les matèries següents:

. Riscos naturals o induïts en el territori

. Paisatge i infraestructura verda

. Afecció als connectors territorials definits en l'Estratègia territorial de Comunitat Valenciana

. Pla de desmantellament de la instal·lació i de restauració del terreny i l'entorn afectat, en els aspectes de la seua competència

. Valoració de la implantació del projecte proposat en el territori

. Valoració del compliment, per part del projecte, dels criteris que establixen els articles 8 i 10 del Decret llei 14/2020

 

- Sense perjuí de la resta d'informes i pronunciaments de les administracions públiques intervinents, este informe haurà de ser FAVORABLE en els termes que preveu l'apartat 1 de l'article 25 del Decret llei 14/2020 a l'efecte de poder atorgar les autoritzacions la concessió de les quals correspon a la conselleria competent en matèria d'energia.

En cas que l'informe en matèria d'ordenació del territori i paisatge siga DESFAVORABLE, es resoldrà la finalització i l'arxivament del procediment sense més tràmit.

 

- Este informe haurà d'emetre's en el termini de TRES MESOS, transcorregut el qual es considerarà emés en sentit favorable.

El transcurs d'este termini sense l'emissió de l'informe EN CAP CAS podrà suposar l'autorització d'instal·lacions que suposen la vulneració de l'ordenament jurídic o del planejament urbanístic o territorial.

 

- Si a conseqüència de l'informe emés es produïxen modificacions en el projecte, o és necessari ampliar la informació, s'emetrà, si així ho considera l'òrgan instructor del procediment, un nou informe en el termini màxim d'un mes des que l'òrgan territorial competent en energia remeta la documentació pertinent.

En este sentit, només podrà emetre's fins a un màxim de dos informes en la fase de tramitació de cada fita administrativa que corresponga complir per part del promotor de l'actuació, sense perjuí dels informes que siga procedent emetre dins del tràmit de consultes a les administracions públiques de l'article 24 del Decret llei 14/2020.

 

5. AVALUACIÓ AMBIENTAL DEL PROJECTE

 

- Quan el projecte estiga sotmés a avaluació ambiental, una vegada finalitzats els tràmits anteriors es traslladarà a l'òrgan ambiental la documentació pertinent perquè continue amb els tràmits i formule el pronunciament ambiental que siga procedent, en el termini màxim de 45 dies des d'este trasllat (termini prorrogable 45 dies més en funció de la complexitat del projecte).

 

- El còmput del termini per a resoldre les autoritzacions energètiques quedarà suspés fins a la formulació del pronunciament ambiental del projecte.

 

6. RESOLUCIÓ

 

6.1. Una vegada completats els tràmits corresponents, i després de l'acreditació pel promotor de:

- disposar dels terrenys en què s'executarà el projecte, sense perjudici de la possibilitat expropiatòria en cas que la instal·lació s'haja declarat d'utilitat pública en concret,

- i haver obtingut els permisos d'accés i connexió a les xarxes de transport o distribució d'energia elèctrica,

 

l'òrgan territorial competent en matèria d'energia, en un únic acte administratiu, emetrà RESOLUCIÓ, segons el cas, sobre:

- L'autorització administrativa prèvia prevista en la regulació del sector elèctric, incloent-hi el condicionat de l'informe de territori i paisatge.

- La declaració d'utilitat pública, en concret, de la instal·lació, quan s'haja sol·licitat, i corresponga fer-ho.

- L'autorització administrativa de construcció, quan siga procedent.

En aquest cas s'imposarà al titular de l'autorització administrativa de construcció l'obligació de desmantellament de la instal·lació i de restitució dels terrenys i l'entorn afectat.

- I l'aprovació del pla de desmantellament de la instal·lació i de restauració del terreny i entorn afectat, segons el cas.

 

6.2. Correspon resoldre:

- A la direcció general competent en matèria d'energia, quan la instal·lació siga de més de 10 MW o afecte més d'una província de la Comunitat Valenciana.

- Al corresponent servei territorial amb competències en matèria d'energia, en la resta de casos.

 

6.3. L'òrgan competent en matèria d'energia resoldrà les autoritzacions de la instal·lació en el TERMINI DE 10 MESOS des que la sol·licitud haja sigut admesa a tràmit.

La falta de resolució expressa de la sol·licitud tindrà efectes de desestimació, de conformitat amb el que s'estableix en la normativa del sector elèctric.

 

7. PUBLICITAT de la resolució.

 

La resolució:

 

a) Haurà de publicar-se:

. En el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

. En els butlletins oficials de les províncies en què es va fer la informació pública.

. En el lloc d'Internet de la conselleria competent en matèria d'energia.

 

b) Haurà de ser notificada també:

- Al titular d'aquesta.

- A l'òrgan ambiental quan aquest haja intervingut en la tramitació de l'expedient a l'efecte previst en legislació d'avaluació ambiental sobre caducitat del pronunciament ambiental, i també als òrgans competents en ordenació del territori i paisatge, a més de la resta de notificacions establides en la normativa.

- A totes les administracions públiques, organismes públics i empreses del servei públic o de serveis d'interés econòmic general que van intervindre o van poder intervindre en el procediment i als interessats.

 

c) I, a més, es traslladarà a l'Institut Cartogràfic Valencià per a la incorporació de les dades territorials, urbanístiques, mediambientals i energètiques més representatives de la instal·lació a la cartografia pública de la Comunitat Valenciana.

 

* 2a FASE DEL PROCEDIMENT: POSADA EN SERVEI (EXPLOTACIÓ).

 

1. SOL·LICITUD

 

- Una vegada dictada la resolució d'autorització de la 1a fase, executada la instal·lació i fetes les proves amb resultats favorables, la persona titular de l'autorització haurà de presentar, obligatòriament de manera TELEMÀTICA, la SOL·LICITUD d'AUTORITZACIÓ D'EXPLOTACIÓ de la instal·lació, juntament amb la documentació pertinent, a través del tràmit telemàtic d'esta Guia Prop anomenat "Aportació de documentació a un expedient obert en la direcció general competent en matèria d'INDÚSTRIA i/o ENERGIA i/o MINES de la Generalitat Valenciana (se n'exclouen ajudes i expedients arxivats)" (vegeu l'enllaç directe en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'este tràmit.)

 

. És requisit indispensable per a poder atorgar l'autorització d'explotació de la instal·lació que la documentació incloga l'acreditació de la constitució deguda i preceptiva de la garantia econòmica per al compliment de l'obligació de desmantellament i restitució en cas de centrals fotovoltaiques, o bé la de les garanties econòmiques pertinents en cas de parcs eòlics.

 

. En la resolució d'autorització de la 1a fase es fixarà un TERMINI MÀXIM PER A SOL·LICITAR l'autorització d'explotació d'acord amb el cronograma de treballs que ha de figurar en el projecte d'execució autoritzat, i s'advertirà de la caducitat de l'autorització si no es fa, sense perjudici de la possibilitat de sol·licitar pròrrogues motivades d'acord amb el règim regulat en el Decret 88/2005, de 29 d'abril.

 

2. RESOLUCIÓ

 

Si tot és correcte, l'òrgan territorial competent en matèria d'energia emetrà una RESOLUCIÓ d'AUTORITZACIÓ D'EXPLOTACIÓ de la instal·lació i la notificarà a la persona sol·licitant.

 

3. INSCRIPCIÓ EN REGISTRES ADMINISTRATIUS

 

Després d'això, la inscripció prèvia i la definitiva en el Registre administratiu d'instal·lacions de producció d'energia elèctrica, i, si és procedent, la inscripció en el Registre administratiu d'autoconsum d'energia elèctrica, es duran a terme d'acord amb el que s'estableix en l'article 35 del Decret llei 14/2020.

 

 

B) En cas de CANVI DE TITULARITAT (per TRANSMISSIÓ de la titularitat)

 

* IMPORTANT:

Es tracta del canvi de titularitat d'instal·lacions que disposen d'autorització d'explotació o inscrites en el Registre Administratiu d'Instal·lacions de Producció d'Energia Elèctrica.

 

* 1a FASE DEL PROCEDIMENT

 

1. SOL·LICITUD

 

PRESENTACIÓ, obligatòriament de manera TELEMÀTICA, de la SOL·LICITUD d'AUTORITZACIÓ i la documentació requerida restant (inclòs el justificant del pagament de la taxa corresponent), dirigida al servei territorial competent en matèria d'energia corresponent a la província de la Comunitat Valenciana en què estiga situada la central fotovoltaica, o la instal·lació d'emmagatzematge, o el parc eòlic.

Si afecta més d'una província, s'ha de dirigir al servei territorial corresponent a la província de la Comunitat Valenciana en què estiga l'àrea ocupada pels grups convertidors d'energia primària més gran, i s'incoarà un únic procediment impulsat per aquest òrgan.

 

2. ESMENA (si és el cas)

 

- Si es detecten deficiències que puguen ser objecte d'ESMENA, el servei territorial competent requerirà a la persona sol·licitant que les esmene utilitzant en aquest sentit el tràmit telemàtic d'aquesta guia Prop anomenat "Aportació de documentació a un expedient obert en la direcció general competent en matèria d'INDÚSTRIA i/o ENERGIA i/o MINES de la Generalitat Valenciana (se n'exclouen ajudes i expedients arxivats)" (vegeu l'enllaç directe en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'este tràmit).

 

- Si s'esmena, es continua la tramitació. En cas contrari, es considerarà desistida de la seua petició a la persona sol·licitant, i s'arxivaran les actuacions, després d'una resolució dictada en els termes previstos en la legislació de procediment administratiu comú.

 

3. RESOLUCIÓ

 

3.1 - Una vegada efectuats els tràmits procedents, l'òrgan competent en matèria d'energia emetrà la resolució d'AUTORITZACIÓ administrativa PRÈVIA per a la transmissió de la titularitat de la instal·lació i la notificarà a la persona sol·licitant.

 

3,2. Correspon resoldre:

- A la direcció general competent en matèria d'energia, quan la instal·lació siga de més de 10 MW o afecte més d'una província de la Comunitat Valenciana.

- Al corresponent servei territorial amb competències en matèria d'energia, en la resta de casos.

 

 

* 2a FASE DEL PROCEDIMENT

 

1. Una vegada perfeccionada la transmissió, la nova persona titular presentarà, obligatòriament de manera TELEMÀTICA, la documentació acreditativa d'esta, davant del corresponent servei territorial competent en matèria d'energia.

Per a això ha d'utilitzar el tràmit telemàtic d'esta Guia Prop anomenat "Aportació de documentació a un expedient obert en la direcció general competent en matèria d'INDÚSTRIA i/o ENERGIA i/o MINES de la Generalitat Valenciana (se n'exclouen ajudes i expedients arxivats)" (vegeu l'enllaç directe en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'este tràmit).

I, si resultara necessari fer-hi esmenes, s'aplicarà el que ja s'ha indicat sobre aquest tema en la 1a fase del procediment.

 

2. Una vegada fet el tràmit de canvi de titularitat de la instal·lació, la nova persona titular, si és procedent, haurà d'iniciar el tràmit relatiu al canvi de titularitat de la instal·lació en el Registre administratiu d'instal·lacions de producció d'energia elèctrica i/o en el Registre administratiu d'autoconsum d'energia elèctrica.

 

 

C) En cas de BAIXA (TANCAMENT) temporal o definitiva

 

* 1a FASE DEL PROCEDIMENT

 

1. SOL·LICITUD

 

PRESENTACIÓ, obligatòriament de manera TELEMÀTICA, de la SOL·LICITUD d'AUTORITZACIÓ i la documentació requerida restant (inclòs el justificant del pagament de la taxa corresponent), dirigida al servei territorial competent en matèria d'energia corresponent a la província de la Comunitat Valenciana en què estiga situada la central fotovoltaica, o la instal·lació d'emmagatzematge, o el parc eòlic.

Si afecta més d'una província, s'ha de dirigir al servei territorial corresponent a la província de la Comunitat Valenciana en què estiga l'àrea ocupada pels grups convertidors d'energia primària més gran, i s'incoarà un únic procediment impulsat per este òrgan.

 

2. ESMENA (si és el cas)

 

- Si es detecten deficiències que puguen ser objecte d'ESMENA, el servei territorial competent requerirà a la persona sol·licitant que les esmene utilitzant en aquest sentit el tràmit telemàtic d'esta Guia Prop anomenat "Aportació de documentació a un expedient obert en la direcció general competent en matèria d'INDÚSTRIA i/o ENERGIA i/o MINES de la Generalitat Valenciana (se n'exclouen ajudes i expedients arxivats)" (Vegeu l'enllaç directe en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'este tràmit).

 

- Si s'esmena, es continua la tramitació. En cas contrari, es considerarà desistida de la seua petició a la persona sol·licitant, i s'arxivaran les actuacions, després d'una resolució dictada en els termes previstos en la legislació de procediment administratiu comú.

 

3. RESOLUCIÓ

 

3.1 - Una vegada efectuats els tràmits procedents, l'òrgan competent en matèria d'energia emetrà una RESOLUCIÓ d'autorització administrativa PRÈVIA PER AL TANCAMENT (temporal o definitiu) de la instal·lació i la notificarà a la persona sol·licitant.

 

3,2. Correspon resoldre:

- A la direcció general competent en matèria d'energia, quan la instal·lació siga de més de 10 MW o afecte més d'una província de la Comunitat Valenciana.

- Al corresponent servei territorial amb competències en matèria d'energia, en la resta de casos.

 

 

* 2a FASE DEL PROCEDIMENT

 

1. Una vegada desmantellada la instal·lació i efectuada la restauració del terreny i l'entorn afectat o el tancament d'aquesta, segons l'autorització administrativa prèvia dictada, la persona titular de la instal·lació haurà de presentar, obligatòriament de manera TELEMÀTICA, la documentació acreditativa de tot això, davant del corresponent servei territorial competent en matèria d'energia.

Per a aqueixa presentació utilitzarà el tràmit telemàtic d'esta Guia Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert en la Direcció General competent en matèria d'INDÚSTRIA i/o ENERGIA i/o MINES de la Generalitat Valenciana (s'exclouen ajudes i expedients arxivats)". (Vegeu l'enllaç directe en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'este tràmit.)

 

2. Si tot és correcte, emetran ACTA DE TANCAMENT:

- La direcció general competent en matèria d'energia, quan la instal·lació siga de més de 10 MW o afecte més d'una província de la Comunitat Valenciana.

- El servei territorial corresponent amb competències en matèria d'energia, en la resta de casos.

 

Si, altrament, resulta necessari esmenar-ho, s'aplicarà el que ja s'ha indicat sobre aquest tema en la 1a fase del procediment.

 

3. Després d'això, la persona titular, si és el cas, haurà d'iniciar el tràmit relatiu a la baixa de la instal·lació en el Registre administratiu d'instal·lacions de producció d'energia elèctrica i/o en el Registre Administratiu d'Autoconsum d'Energia Elèctrica.

 

 

* NOTA COMUNA a tots els casos: la tramitació s'ha de fer ÍNTEGRAMENT PER MITJANS ELECTRÒNICS, a excepció de les notificacions a persones físiques afectades pel projecte que no hagen manifestat preferència per este mitjà.

 

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Termini obert

Durant tot l'any.

 

Documentació

* IMPORTANT:

En el tràmit telemàtic s'indica la grandària màxima permesa dels documents a annexar i els seus possibles formats o extensions (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.).Comprove-ho abans d'annexar-los.

Si, en el seu cas, la grandària dels documents que ha de presentar a través del tràmit telemàtic excedira de la grandària màxima admesa per la Plataforma de Teletramitació de la Generalitat Valenciana:

- Presente a través d'ell tots els documents que li permeta annexar i registre'l.

- I, després d'haver-ho registrat, aporte a continuació els altres documents requerits per a obtindre l'autorització que no haja pogut presentar, utilitzant per a això, tantes vegades com siga necessari, el tràmit telemàtic de "Aportació de documentació a un expedient obert en la Direcció General competent en matèria d'INDÚSTRIA i/o ENERGIA i/o MINES de la Generalitat Valenciana (s'exclouen ajudes i expedients arxivats)" (vegeu enllaç directe en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" del present tràmit), indicant en ell el número d'expedient administratiu que s'haurà obert amb la sol·licitud inicial i que constarà en la seua Carpeta Ciutadana (vegeu enllaços a ella en els apartats "Ajuda > Enllaços d'interés" i "Ajuda > Preguntes freqüents").

 

A) En cas d'ALTA (nova central fotovoltaica o instal·lació d'emmagatzematge o parc eòlic) o de MODIFICACIÓ (inclòs el cas d'ampliació de la central, la instal·lació o el parc existent), ha de presentar-se la següent documentació:

 

* 1a FASE DEL PROCEDIMENT

 

1 - SOL·LICITUD D'AUTORITZACIÓ, que inclou una declaració responsable, subscrita per la persona promotora de la instal·lació, que tota la documentació presentada és suficient i adequada a la sol·licitud instada.

 

a) En el supòsit d'ALTA, esta sol·licitud d'autorització ha de realitzar-se segons model normalitzat en FORMULARI WEB específic disponible en el pas 2-Emplenar del tràmit TELEMÀTIC, degudament emplenat i firmat digitalment.

Concretament, eixa sol·licitud telemàtica consta dels següents FORMULARIS WEB, tots ells d'emplenament i firma obligatòries:

- DADES GENERALS

- SOL·LICITUD I DADES BÀSIQUES

- UBICACIÓ

- DADES TÈCNIQUES DE LA INSTAL·LACIÓ

- RELACIÓ DE BÉNS I DRETS AFECTATS

- TRANSFORMACIÓ/EVACUACIÓ

- ENTITATS I ORGANISMES AFECTATS

 

b) En el supòsit de MODIFICACIÓ, esta sol·licitud d'autorització ha de realitzar-se segons model normalitzat denominat SOLEFEPI (disponible en el tràmit telemàtic i també com a formulari d'este tràmit), degudament emplenat i firmat digitalment.

 

2 - PROJECTE de la instal·lació signat per una persona tècnica titulada competent, visat pel col·legi oficial corresponent (o, a falta d'aquest visat, acompanyat de la declaració responsable d'aquesta persona que s'indica a continuació).

 

El projecte ha d'incloure els plànols d'emplaçament de la instal·lació i de localització de les instal·lacions i equips, inclosos els del sistema d'evacuació.

. Els plans s'han de presentar en format electrònic, i s'hi ha d'indicar en el caixetí el format del paper sobre el qual s'han d'imprimir, i incloure-hi al seu torn una escala graduada. En concret, s'han d'entregar en format GML, admés per l'Administració pública i recollit en l'NTI, la norma tècnica d'interoperativitat. Es podran admetre, a més, alguns formats no oberts en consideració al seu ús generalitzat en el sector de l'arquitectura i enginyeria, com és el cas dels formats de disseny Shapefile o, en defecte d'això, formats de CAD convencionals: DXF, DWG o DGN.

. Si és el cas, s'adoptaran com a base topogràfica les sèries CV05 i CV20, cartografia oficial de la Comunitat Valenciana proporcionada per l'Institut Cartogràfic Valencià (ICV). En tot cas, el sistema de coordenades emprat serà el mateix que el del mapa base esmentat (sistema de referència ETRS89 i en projecció UTM referit al fus 30N).

 

3 - Declaració responsable de la persona tècnica titulada competent projectista o de la persona que dirigisca l'execució de les obres, en cas que el projecte no dispose de visat de col·legi professional. Aquesta declaració s'ha de presentar en el model normalitzat anomenat DECRESTE, disponible en el tràmit telemàtic i també com a formulari d'este tràmit.

 

4 - Separates tècniques del projecte d'execució que siguen d'interés per a les administracions públiques, organismes i, si és el cas, empreses de servei públic o empreses d'interés general amb béns o serveis a càrrec seu afectats per la instal·lació.

 

5 - Full resum de la instal·lació signada per la persona tècnica projectista i per la persona titular (segons el model normalitzat disponible en el tràmit telemàtic, que figura també com a formulari d'este tràmit, anomenat FULLFEPI).

 

6 - Declaració responsable de la persona tècnica projectista competent (segons el model normalitzat disponible en el tràmit telemàtic, que figura també com a formulari d'este tràmit, anomenat DECRESTP). * NOTA: aquest document ha de presentar-se només en cas que se sol·licite l'autorització de construcció, de conformitat amb l'article 53.1.b de la Llei 24/2013, del sector elèctric.

 

7 - Relació de béns i drets afectats, si és el cas.

 

8 - Informes favorables de les diferents administracions públiques, organismes o, si és el cas, empreses de servei públic o empreses d'interés general amb béns o drets a càrrec seu afectats per la instal·lació. *NOTA: aquests informes s'han de presentar només si s'esdevenen aquests supòsits i implicarà la presentació de la declaració DEREINFA.

 

9 - Si és el cas, declaració responsable relativa a la presentació d'informes favorables d'administracions públiques, organismes o empreses de servei públic o d'interés general, i també, si és el cas, conformitat amb el condicionament. Aquesta declaració es presentarà en el model normalitzat anomenat DEREINFA, disponible en el tràmit telemàtic i també com a formulari d'este tràmit.

 

10 - Memòria en què s'ha de justificar el compliment dels criteris generals i específics establits en els articles de 8 a 11 del Decret llei 14/2020, i també dels criteris del Pla eòlic de la Comunitat Valenciana en cas de parcs eòlics, acompanyada dels plans i la resta d'informació o documents necessaris (inclosos els que estan previstos en les lletres a, b i c de l'article 20.1 [consultes prèvies] del Decret llei 14/2020).

 

11 - Resguard acreditatiu d'haver depositat la garantia econòmica establida per a la sol·licitud dels permisos d'accés i connexió a les xarxes de transport o distribució, si és el cas.

 

12 - Document justificatiu d'haver obtingut els drets d'accés i connexió a les xarxes de transport o distribució a favor de la persona titular de l'autorització sol·licitada, si és el cas.

 

13 - Informe - certificat urbanístic emés per l'ajuntament referit a la compatibilitat urbanística del projecte, de cada un dels municipis afectats, o justificant d'haver-lo sol·licitat quan aquest no s'haja emés; en aquest cas caldrà aportar una declaració responsable del promotor de la situació urbanística dels terrenys.

 

14 - Informe de l'ajuntament que incloga una valoració favorable o desfavorable sobre el compliment, per part del projecte, dels criteris de localització de la central fotovoltaica o el parc eòlic.

 

15 - Documents acreditatius de la capacitat legal, tècnica i economicofinancera de la persona promotora per a dur a terme el projecte.

 

16 - Documents que acrediten la disponibilitat o compromís de disponibilitat d'almenys un 25 % dels terrenys sobre els quals es projecte la central fotovoltaica sobre sòl no urbanitzable.

 

17 - Llista dels elements, els espais, els serveis i les instal·lacions públiques afectats per l'actuació, i també de la titularitat administrativa d'aquests, amb la finalitat de formular les consultes necessàries per a la valoració de les afeccions esmentades, durant la fase de consultes; la persona promotora és la responsable d'identificar-ho.

 

18 - Pla de desmantellament de la instal·lació i de restauració del terreny i entorn afectat, que ha d'incloure, com a mínim, una memòria i un pressupost degudament justificat d'execució dels treballs descrits.

 

19 - Estudi d'impacte ambiental, incloent-hi el document de síntesi, si és el cas.

 

20 - Plec general de normes de seguretat en prevenció d'incendis forestals, si és el cas.

 

21 - Estudi d'integració paisatgística.

 

 

* 2a FASE DEL PROCEDIMENT: POSADA EN SERVEI (EXPLOTACIÓ).

 

1 - SOL·LICITUD D'AUTORITZACIÓ (marqueu l'opció d'autorització d'explotació o la d'autorització d'explotació provisional per a proves), degudament omplida i signada digitalment (segons el model normalitzat disponible en el tràmit telemàtic, que figura també com a formulari d'este tràmit, anomenat SOLEFEPI).

Aquesta sol·licitud inclou una declaració responsable, subscrita per la persona sol·licitant, del fet que tota la documentació presentada és suficient i adequada a la sol·licitud instada.

 

2 - Resguard d'haver depositat la garantia econòmica per al desmantellament de la instal·lació i la restitució o restauració dels terrenys i medi ambient afectats, en cas que es tracte de centrals fotovoltaiques.

* NOTA: la presentació d'aquest document és requisit indispensable per a poder atorgar l'autorització d'explotació d'una central fotovoltaica.

 

3 - Resguard d'haver depositat les garanties econòmiques establides en el Pla eòlic de la Comunitat Valenciana, en cas que es tracte de parcs eòlics.

* NOTA: la presentació d'aquest document és requisit indispensable per a poder atorgar l'autorització d'explotació d'un parc eòlic.

 

4 - Certificat de final d'obra de la instal·lació signat per una persona tècnica titulada competent (segons el model normalitzat disponible en el tràmit telemàtic, que figura també com a formulari d'este tràmit, anomenat CERFENAL), visat pel col·legi oficial corresponent (o, a falta d'aquest visat, acompanyat de la declaració responsable de la persona tècnica esmentada, segons el model normalitzat DECRESTE, que s'indica més endavant).

 

5 - Certificat d'inspecció emés per organisme de control, amb qualificació de resultat favorable, si és el cas.

 

6 - Certificat d'instal·lació emés per l'empresa instal·ladora.

 

7 - Declaració responsable de la persona tècnica titulada projectista competent o de la persona que dirigisca l'execució de les obres, en cas que el certificat final d'obra no dispose de visat de col·legi professional.

Aquesta declaració s'ha de presentar en el model normalitzat anomenat DECRESTE, disponible en el tràmit telemàtic i també com a formulari d'este tràmit.

 

8 - Només en cas de MODIFICACIÓ de la instal·lació (NO en cas d'ALTA), a més dels documents que acaben d'indicar-se (segons siga procedent) caldrà presentar també el certificat de l'última revisió periòdica en vigor, emés per persona tècnica titulada competent, visat pel col·legi oficial corresponent (o, a falta d'aquest visat, acompanyat de la declaració responsable de la persona tècnica esmentada, segons el model normalitzat DECRESTE, al qual ja s'ha fet referència).

 

 

B) En cas de CANVI DE TITULARITAT:

 

* 1a FASE DEL PROCEDIMENT

 

1 - SOL·LICITUD D'AUTORITZACIÓ (marqueu l'opció de canvi de titularitat i també la d'autorització de transmissió de la titularitat), degudament omplida i signada digitalment (segons el model normalitzat disponible en el tràmit telemàtic, que figura també com a formulari d'este tràmit, anomenat SOLEFEPI).

Aquesta sol·licitud inclou una declaració responsable, subscrita per la nova persona titular de la instal·lació, del fet que tota la documentació presentada és suficient i adequada a la sol·licitud instada.

 

2 - Document de transmissió de la instal·lació (article 19 del Decret 88/2005).

 

3 - Resguard d'haver depositat la garantia econòmica per al desmantellament de la instal·lació i la restitució o restauració dels terrenys i medi ambient afectats, en cas que es tracte de centrals fotovoltaiques.

* NOTA: la presentació d'este document és requisit indispensable per a poder atorgar l'autorització.

 

4 - Resguard d'haver depositat les garanties econòmiques establides en el Pla eòlic de la Comunitat Valenciana, en cas que es tracte de parcs eòlics.

* NOTA: la presentació d'aquest document és requisit indispensable per a poder atorgar l'autorització.

 

5 - Certificat de l'última revisió periòdica en vigor emés per persona tècnica titulada competent, visat pel col·legi oficial corresponent (o, a falta d'aquest visat, acompanyat de la declaració responsable de la persona tècnica esmentada, segons el model normalitzat DECRESTE, que s'indica a continuació).

 

6 - Declaració responsable de la persona tècnica titulada competent projectista o de la persona que dirigisca l'execució de les obres, en cas que el certificat de revisió de la instal·lació no dispose de visat de col·legi professional. Aquesta declaració s'ha de presentar en el model normalitzat anomenat DECRESTE, disponible en el tràmit telemàtic i també com a formulari d'este tràmit.

 

7 - Justificant del pagament de la taxa corresponent.

 

 

* 2a FASE DEL PROCEDIMENT

 

1 - SOL·LICITUD (marqueu l'opció de canvi de titularitat i també la d'autorització de transmissió de la titularitat), degudament omplida i signada digitalment (segons el model normalitzat disponible en el tràmit telemàtic, que figura també com a formulari d'este tràmit, anomenat SOLEFEPI).

 

2 - Document justificatiu del fet que s'ha perfeccionat el canvi de titular de la instal·lació.

 

 

C) En cas de BAIXA (TANCAMENT) temporal o definitiva:

 

* 1a FASE DEL PROCEDIMENT

 

1 - SOL·LICITUD D'AUTORITZACIÓ (marqueu l'opció de baixa i la de tancament que siga procedent), degudament omplida i signada digitalment (segons el model normalitzat disponible en el tràmit telemàtic, que figura també com a formulari d'este tràmit, anomenat SOLEFEPI).

Aquesta sol·licitud inclou una declaració responsable, subscrita per la persona titular de la instal·lació, del fet que tota la documentació presentada és suficient i adequada a la sol·licitud instada.

 

2 - PROJECTE de tancament de la instal·lació, que n'ha d'incloure el desmantellament i la restitució o la restauració dels terrenys i medi ambient afectats, signat per una persona tècnica titulada competent, visat pel col·legi oficial corresponent (o, a falta d'aquest visat, acompanyat de la declaració responsable d'aquesta persona, que s'indica a continuació).

 

. En cas de sol·licitar no desmantellar la instal·lació, cal justificar-ne els motius.

 

. El projecte ha de ser coherent amb el pla de desmantellament de la instal·lació i de restauració del terreny i entorn afectat presentat amb motiu de les autoritzacions que van permetre la implantació de la instal·lació, i cal justificar convenientment les desviacions respecte a aquest.

 

3 - Declaració responsable de la persona tècnica titulada competent projectista o de la persona que dirigisca l'execució de les obres, en cas que el projecte no dispose de visat de col·legi professional. Aquesta declaració s'ha de presentar en el model normalitzat anomenat DECRESTE, disponible en el tràmit telemàtic i també com a formulari d'este tràmit.

 

4 - Justificant del pagament de la taxa corresponent.

 

 

* 2a FASE DEL PROCEDIMENT

 

1 - SOL·LICITUD (marqueu l'opció de baixa que siga procedent), degudament omplida i signada digitalment (segons el model normalitzat disponible en el tràmit telemàtic, que figura també com a formulari d'este tràmit, anomenat SOLEFEPI).

 

2 - Comunicació de tancament i de desmantellament efectiu, si és el cas, que ha d'incloure la justificació del compliment de les obligacions de desmantellament i restauració del terreny i entorn afectat.

 

3 - Certificat final del tancament i desmantellament de la instal·lació signat per una persona tècnica titulada competent (segons el model normalitzat disponible en el tràmit telemàtic, que figura també com a formulari d'este tràmit, anomenat CERFENAL), visat pel col·legi oficial corresponent (o, a falta d'este visat, acompanyat de la declaració responsable d'aquesta persona, que s'indica a continuació).

 

4 - Declaració responsable de la persona tècnica titulada competent projectista o de la persona que dirigisca l'execució de les obres, en cas que el certificat final del tancament i desmantellament no dispose de visat del col·legi professional corresponent. Aquesta declaració s'ha de presentar en el model normalitzat anomenat DECRESTE, disponible en el tràmit telemàtic i també com a formulari d'este tràmit.

 

 

*** NOTES:

 

1. A la sol·licitud caldrà acompanyar, a més de la documentació indicada i la que s'indica específicament en l'annex III del Decret llei 14/2020, la que estableixen les diverses regulacions que afecten el projecte, en funció de les característiques i l'emplaçament, relativa a les següents matèries:

a) Ordenació territorial, paisatge i urbanisme.

b) Avaluació ambiental.

c) Energia i seguretat industrial.

d) Patrimoni cultural.

e) Afeccions al medi natural: espais naturals protegits, espècies i hàbitats, muntanyes i vies pecuàries.

f) Carreteres.

g) Altres que puguen ser aplicables al projecte, i que el promotor haurà d'identificar.

 

2. Tots els documents presentats per a la tramitació d'expedients regulats en el Decret llei 14/2020 (tant els que s'indiquen en l'annex III d'aquest, com els que requereix la legislació sectorial aplicable), han de tindre format digital i disposar de signatura digital vàlida de la persona tècnica projectista i/o de la persona promotora de la instal·lació, segons corresponga.

En cas que el format del document no permeta signatura, s'ha d'acompanyar d'una declaració responsable de l'autoria i veracitat de la informació incorporada i que aquesta s'ajusta i és coherent amb la que contenen la resta de documents aportats.

 

3. Tota la documentació cartogràfica del projecte ha d'estar georeferenciada al sistema oficial vigent i s'ha de presentar en un sistema de dades obertes compatible amb la cartografia de l'Institut Cartogràfic Valencià.

 

4. Respecte a la grandària màxima dels documents a presentar, tinga en compte la informació indicada al principi d'este apartat.

 

 

Taxa o pagament

- Taxes 2025:

 

A) Taxa per AUTORITZACIÓ ADMINISTRATIVA PRÈVIA i DE CONSTRUCCIÓ:

1.1 - S'aplica la quantitat fixa de 109,54 euros.

A la qual addicionalment cal sumar una altra o altres quantitats en funció del pressupost que figure en la preceptiva documentació tècnica a presentar en el corresponent procediment administratiu, els imports del qual són els següents:

1.2.1 - Pels primers 6.600 euros de pressupost: 45,55 euros.

1.2.2 - Per cada 6.600 euros més o fracció addicional del pressupost: 12,02 euros.

 

* IMPORTANT:

En cas d'ALTA de centrals fotovoltaiques i de parcs i instal·lacions eòliques de competència de la Generalitat Valenciana esta taxa administrativa quedarà REDUÏDA en els següents PERCENTATGES:

. Un 25% quan es tracte d'instal·lacions de potència instal·lada no superior a 10 MW.

. Un 75% per a les de potència no superior a 3 MW.

. I del 100% per a totes les que estiguen dissenyades i funcionen en règim d'autoconsum elèctric amb independència de la seua potència instal·lada.

 

B) Taxa per AUTORITZACIÓ DE TRANSMISSIÓ DE LA TITULARITAT:

1.1. - S'aplica la quantitat fixa de 98,59 euros.

 

C) Taxa per AUTORITZACIÓ DE TANCAMENT total o parcial:

1.1 - S'aplica la quantitat fixa de 98,59 euros.

A la qual addicionalment cal sumar una altra o altres quantitats en funció del pressupost que figure en la preceptiva documentació tècnica a presentar en el corresponent procediment administratiu, els imports del qual són els següents:

1.2.1 - Pels primers 6.600 euros de pressupost: 41,00 euros.

1.2.2 - Per cada 6.600 euros més o fracció addicional del pressupost: 10,82 euros.

 

 

- INFORMACIÓ PER A L'AUTOLIQUIDACIÓ I PAGAMENT DE LES TAXES:

 

1) En l'"Enllaç relacionat amb el pagament de taxes" que figura a continuació:

 

- Ha de dirigir-se a l'apartat "9800 - Taxa per activitats industrials", prémer sobre "Confecció en línia i descàrrega del model" i, en la pantalla següent, seleccionar el tipus de taxa i la taxa que corresponguen en cada cas.

- Disposa d'informació sobre la generació de l'autoliquidació (model 046) i el pagament (telemàtic o presencial) de les taxes de la Generalitat Valenciana. Li recomanem que consulte, en concret, la informació relativa als "Passos per a la correcta obtenció dels models 046 FAQs" (veure-la en la part superior dreta de la pàgina web).

 

2)

- En els casos de canvi de titularitat i de baixa de la instal·lació pot accedir a eixe mateix enllaç des del pas "Pagar" del tràmit telemàtic, o bé simplement annexar en eixe pas el justificant del pagament de la taxa realitzat prèviament.

- En els casos d'alta i de modificació primer ha de pagar la taxa i després presentar el justificant del seu pagament a través del tràmit d'aportació de documentació a l'expedient obert.

 

Forma de presentació
Telemàtica

1. De conformitat amb l'Ordre 14/2022, de 5 de desembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, la presentació de la sol·licitud i la restant documentació...

Saber més

Esmena

Termini
Termini obert
Descripció

 

L'esmena o qualsevol altra aportació de documentació també ha de realitzar-se per via telemàtica utilitzant el tràmit d'esta Guia Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert en la direcció general competent en matèria d'INDÚSTRIA i/o ENERGIA i/o MINES de la Generalitat Valenciana (s'exclouen ajudes i expedients arxivats)". (Vegeu l'enllaç directe en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" del present tràmit).

 

Resolució

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ No
Recurs que procedeix contra la resolució
Alçada
Observacions

La resolució NO posa fi a la via administrativa i contra ella podrà interposar-se recurs D'ALÇADA davant la Direcció General competent en matèria d'energia o davant la Secretaria Autonòmica corresponent, depenent de l'òrgan al qual corresponga emetre les autoritzacions, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la notificació, si l'acte fora exprés, o en qualsevol moment a partir de l'endemà d'aquell en què es produïsquen els efectes del silenci administratiu, de conformitat amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

 

Òrgans resolució
Correspon resoldre: - A la direcció general competent en matèria d'energia, quan la instal·lació siga de més de 10 MW o afecte més d'una província de la Comunitat Valenciana. - Al servei territorial corresponent amb competències en matèria d'energia, en la resta de casos.

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Indústria
      • Energia
        • Energies alternatives
        • Energia elèctrica
      • Autoritzacions i registres
    • Medi ambient
      • Autoritzacions i llicències
  • Ciutadania
    • Medi ambient

TEMA

  • Medi ambient
    • Parcs i espais naturals
    • Sostenibilitat
    • Gestió ambiental
    • Estalvi energètic
    • Canvi climàtic
  • Territori i paisatge. Urbanisme
    • Boscos
    • Muntanya
    • Paisatge
  • Indústria i energia
    • Energies renovables
    • Eficiència energètica

PERFILS

  • Empresa
    • Gran empresa
    • Petita i mitjana empresa
    • Professionals i autònoms
  • Ciutadania

SITUACIÓ DE VIDA

  • Treball i negoci

SECTOR

  • Energia
    • Producció d’energia
    • Energia elèctrica
  • Construcció i instal·lacions
    • Instal·lacions

TEMÀTICA

  • Sostenibilitat
    • Afectació al medi
    • Medi ambient
  • Instal·lacions i seguretat
    • Instal·ladors i instal·lacions

CICLE VITAL

  • Planificar un negoci
  • Canvis i tancament

TIPUS

  • Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones