Alta d'un ciutadà en el Sistema d'Informació Poblacional de la Comunitat Valenciana (SIP) per a l'accés a les prestacions sanitàries del Sistema Valencià de Salut, amb recollida de targeta en el centre de salut.

Conselleria de Sanitat

Codi SIA: 2406174
|
Codi GVA: 21561
Descarregar informació
Termini obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

Realitzar l'alta o la recuperació d'una Baixa en el Sistema d'Informació poblacional (d'ara en avant SIP) de la Comunitat Valenciana.

El SIP és el registre administratiu corporatiu que conté informació administrativa i sanitària de les persones residents en la Comunitat Valenciana i d'aquelles que, no sent residents, accedeixen a les prestacions sanitàries del Sistema Valencià de Salut.

El SIP té per objecte:

a) La correcta identificació i registre de tots els pacients i persones usuàries del Sistema Valencià de Salut.

b) Oferir informació necessària per a la valoració del grau de cobertura i atenció sanitària de la població, així com per al desenvolupament de les actuacions en matèria de salut pública.

c) Facilitar l'intercanvi de dades clíniques i administratius entre els sistemes d'informació corporatius de la conselleria competent en matèria de sanitat, afavorint l'avanç cap a la interoperabilitat.

 

El SIP recollirà, com a mínim, les dades d'identificació, localització i modalitat d'acreditació del dret a la cobertura sanitària de cadascuna de les persones registrades en ell i, quan siga procedent, l'assignació de centre i metge.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Observacions

INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES

 

Nom de l'activitat de tractament: Alta d'un ciutadà/a en el Sistema d'Informació Poblacional.

 

Finalitat del tractament: Manteniment i actualització del Sistema d'Informació Poblacional (SIP).

 

Identitat del responsable del tractament: Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

 

Legitimació RGPD 6.1 c) el tractament és necessari per al compliment d'una obligació legal aplicable al responsable del tractament. Llei 10/2014, de 29 de desembre, de la Generalitat, de Salut de la Comunitat Valenciana.

 

Drets de les persones interessades: Tenen dret a sol·licitar l'accés a les seues dades personals, la rectificació o supressió d'aquests, a la limitació del seu tractament, a oposar-se al mateix o a no ser objecte d'una decisió basada únicament en el tractament automatitzat, inclosa l'elaboració de perfils. Les sol·licituds per a exercir aquests drets, podran presentar-se de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que es preveu en el següent enllaç:

 

https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=19970

 

Més informació: Podrà consultar el registre d'activitats de tractament de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública en l'adreça electrònica http://www.san.gva.es/web/comunicacion/registre-de-tractament-de-dades.

 

Podrà contactar amb el Delegat de Protecció de Dades en l'adreça electrònica dpd@gva.es.

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

Qualsevol persona resident a la Comunitat Valenciana i les que, sense ser residents, accedisquen o vulguen accedir a les prestacions sanitàries del Sistema Valencià de Salut.

Requisits

S'haurà d'aportar dades personals: data de naixement, sexe i el país de la nacionalitat.

Per a poder registrar-se hauran d'especificar:

- Duració de l'estada en la Comunitat Valenciana o el període de temps durant el qual estaran temporalment.

- Residència habitual en un ajuntament de la Comunitat Valenciana, requereix estar empadronat a l'ajuntament corresponent de la Comunitat Valenciana.

 

Durant el tràmit es podrà comprovar, consultant al Sistema Nacional de Salut i a l'INE (Institut Nacional d'Estadística), els drets en matèria d'assistència sanitària de l'usuari, així com la situació d'empadronament a la Comunitat Valenciana

Es requereix certificat digital per a la realització d'aquest tràmit.

Com es tramita

Procés de tramitació

Realitzada la petició electrònica l'interessat haurà d'acudir al centre de salut corresponent al lloc de residència per a recollir la targeta sanitària individual o el document d'inclusió corresponent.

En cas d'haver manifestat oposició expressa a la consulta electrònica de l'empadronament en la Comunitat Valenciana, haurà d'aportar el Certificat d'empadronament en el Centre de salut. En aquest cas fins a la verificació de l'empadronament en la nostra Comunitat, l'interessat estarà registrat com no empadronat.

Òrgans de tramitació

Sol·licitud

Termini
Termini obert

Durant tot l'any

Documentació
En els supòsits que s'haja d'acreditar la Residència en la Comunitat Valenciana, l'administració consultarà directament mitjançant l'accés a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte, llevat que existisca l'oposició expressa de l'interessat...
Saber més
Taxa o pagament

No comporta taxes.

Forma de presentació
Telemàtica
1. Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de sistemes de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basats en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la Llista de confiança de...
Saber més
Presencial

Podrà realitzar-se el tràmit de manera presencial en el Centre de Salut que tinga assignat d'acord amb la seua targeta SIP. Pot consultar el seu Centre de Salut en l'enllaç indicat més a baix.

Resolució

Termini màxim
La petició serà electrònica de resposta immediata, que es completa amb la visita presencial al centre de salut per a recollir la targeta.
Òrgans resolució