Alta d'un ciutadà en el Sistema d'Informació Poblacional de la Comunitat Valenciana (SIP) per a l'accés a les prestacions sanitàries del Sistema Valencià de Salut, amb recollida de targeta en el centre de salut. - GVA.ES
Alta d'un ciutadà en el Sistema d'Informació Poblacional de la Comunitat Valenciana (SIP) per a l'accés a les prestacions sanitàries del Sistema Valencià de Salut, amb recollida de targeta en el centre de salut.
Què és
Realitzar l'alta o la recuperació d'una Baixa en el Sistema d'Informació poblacional (d'ara en avant SIP) de la Comunitat Valenciana.
El SIP és el registre administratiu corporatiu que conté informació administrativa i sanitària de les persones residents en la Comunitat Valenciana i d'aquelles que, no sent residents, accedeixen a les prestacions sanitàries del Sistema Valencià de Salut.
El SIP té per objecte:
a) La correcta identificació i registre de tots els pacients i persones usuàries del Sistema Valencià de Salut.
b) Oferir informació necessària per a la valoració del grau de cobertura i atenció sanitària de la població, així com per al desenvolupament de les actuacions en matèria de salut pública.
c) Facilitar l'intercanvi de dades clíniques i administratius entre els sistemes d'informació corporatius de la conselleria competent en matèria de sanitat, afavorint l'avanç cap a la interoperabilitat.
El SIP recollirà, com a mínim, les dades d'identificació, localització i modalitat d'acreditació del dret a la cobertura sanitària de cadascuna de les persones registrades en ell i, quan siga procedent, l'assignació de centre i metge.
INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES
Nom de l'activitat de tractament: Alta d'un ciutadà/a en el Sistema d'Informació Poblacional.
Finalitat del tractament: Manteniment i actualització del Sistema d'Informació Poblacional (SIP).
Identitat del responsable del tractament: Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.
Legitimació RGPD 6.1 c) el tractament és necessari per al compliment d'una obligació legal aplicable al responsable del tractament. Llei 10/2014, de 29 de desembre, de la Generalitat, de Salut de la Comunitat Valenciana.
Drets de les persones interessades: Tenen dret a sol·licitar l'accés a les seues dades personals, la rectificació o supressió d'aquests, a la limitació del seu tractament, a oposar-se al mateix o a no ser objecte d'una decisió basada únicament en el tractament automatitzat, inclosa l'elaboració de perfils. Les sol·licituds per a exercir aquests drets, podran presentar-se de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que es preveu en el següent enllaç:
https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=19970
Més informació: Podrà consultar el registre d'activitats de tractament de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública en l'adreça electrònica http://www.san.gva.es/web/comunicacion/registre-de-tractament-de-dades.
Podrà contactar amb el Delegat de Protecció de Dades en l'adreça electrònica dpd@gva.es.
A qui va dirigit
Qualsevol persona resident a la Comunitat Valenciana i les que, sense ser residents, accedisquen o vulguen accedir a les prestacions sanitàries del Sistema Valencià de Salut.
S'haurà d'aportar dades personals: data de naixement, sexe i el país de la nacionalitat.
Per a poder registrar-se hauran d'especificar:
- Duració de l'estada en la Comunitat Valenciana o el període de temps durant el qual estaran temporalment.
- Residència habitual en un ajuntament de la Comunitat Valenciana, requereix estar empadronat a l'ajuntament corresponent de la Comunitat Valenciana.
Durant el tràmit es podrà comprovar, consultant al Sistema Nacional de Salut i a l'INE (Institut Nacional d'Estadística), els drets en matèria d'assistència sanitària de l'usuari, així com la situació d'empadronament a la Comunitat Valenciana
Es requereix certificat digital per a la realització d'aquest tràmit.
Com es tramita
Realitzada la petició electrònica l'interessat haurà d'acudir al centre de salut corresponent al lloc de residència per a recollir la targeta sanitària individual o el document d'inclusió corresponent.
En cas d'haver manifestat oposició expressa a la consulta electrònica de l'empadronament en la Comunitat Valenciana, haurà d'aportar el Certificat d'empadronament en el Centre de salut. En aquest cas fins a la verificació de l'empadronament en la nostra Comunitat, l'interessat estarà registrat com no empadronat.
46010 - València/Valencia
Sol·licitud
Durant tot l'any
No comporta taxes.
Podrà realitzar-se el tràmit de manera presencial en el Centre de Salut que tinga assignat d'acord amb la seua targeta SIP. Pot consultar el seu Centre de Salut en l'enllaç indicat més a baix.
Resolució
46010 - València/Valencia
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Ciutadania