Detall de Procediment

SUG - Ajudes al sector del transport públic discrecional de viatgers amb autobús per carretera de la Comunitat Valenciana afectat per la COVID-19

Codi SIA: 2408843
Codi GUC: 21666
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: TANCAT
(17-05-2021
28-05-2021)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Concessió d'ajudes urgents per a donar suport a les persones físiques o petites i mitjanes empreses, titulars d'autoritzacions de transport públic discrecional de viatgers amb autobús per carretera residenciades a la Comunitat Valenciana afectades per la COVID-19, per a reforçar la viabilitat, garantir la continuïtat de la seua activitat i equilibrar l'estructura financera a l'efecte de dotar-les de liquiditat.

Observacions

Observacions

Al procediment de concessió d'aquestes ajudes serà aplicable la tramitació d'urgència, segons estableix l'article 33 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Obligacions 1. Les persones beneficiàries quedaran obligades a sotmetre's a la normativa sobre supervisió, seguiment i control de subvencions, així com a facilitar tota la informació que requerisca l'òrgan gestor de la subvenció. Igualment, quedaran, en tot cas, subjectes a les obligacions que imposa l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. 2. A més, han de complir amb les obligacions següents: - Facilitar totes les dades i la informació, en qüestions relacionades amb les subvencions concedides, que li requerisca l'òrgan instructor d'aquest procediment. - Complir les obligacions de transparència que estableix la legislació bàsica, de conformitat amb el que disposa l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, en cas d'haver percebut durant un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a deu mil euros. En concret, hauran de publicitar en la seua pàgina web, si en tenen, l'obtenció d'aquesta subvenció. - Comunicar al servei responsable de la tramitació la sol·licitud o obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, així com qualsevol incidència o variació que es produïsca en relació amb la subvenció concedida. - Sotmetre's a les actuacions de control financer que preveuen els articles 113 i següents de la Llei 1/2015 i els articles 44 i següents de la Llei 38/2003, així com les que puguen dur a terme la Generalitat i altres òrgans de control. - Sotmetre's a totes les mesures de seguiment que s'establisquen per a les ajudes acollides al marc nacional temporal, en totes les seues pròrrogues i ampliacions. - Sotmetre's a totes les mesures de seguiment que s'establisquen per a les ajudes acollides al Reglament (UE) 2020/2221, del Parlament Europeu i del Consell, de 23 de desembre de 2020, pel qual es modifica el Reglament (UE) núm. 1303/2013 pel que fa als recursos addicionals i les disposicions d'execució a fi de prestar assistència per a afavorir la reparació de la crisi en el context de la pandèmia de COVID-19 i les seues conseqüències socials i per a preparar una recuperació verda, digital i resilient de l'economia (REACT UE). - Les persones jurídiques han de comptabilitzar el cobrament de la subvenció a través d'un codi comptable específic. - La documentació justificativa (inclosos els documents electrònics) s'han de conservar durant un termini de tres anys a partir del 31 de desembre següent a la presentació dels comptes en les quals estiguen incloses les despeses definitives de l'operació, tal com es defineix en l'article 140.1 del Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013. - El beneficiari estarà subjecte a les normes d'informació i comunicació que estableix el Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013. Entre aquestes normes, cal destacar que la concessió de la subvenció implica l'acceptació de ser inclòs en la llista d'operacions que preveu l'article 115, apartat 2, del reglament esmentat, que es publicarà de manera electrònica o per qualsevol altre mitjà, en la qual figuraran els beneficiaris, l'operació finançada i l'import de l'ajuda. - El beneficiari està subjecte a les normes d'informació i publicitat que recull el Reglament d'execució (UE) núm. 821/2014, de la Comissió, de 28 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions aplicables del Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa a les modalitats concretes de transferència i gestió de les contribucions del programa, la presentació d'informació sobre els instruments financers, les característiques tècniques de les mesures d'informació i comunicació de les operacions, i el sistema per al registre i l'emmagatzematge de dades.

Requisits

Requisits

· Tractar-se de persones físiques o petites i mitjanes empreses, segons es defineixen en la Recomanació 2003/361/CE, de la Comissió, de 6 de maig de 2003, sobre la definició de microempreses, petites i mitjanes empreses. · Ser titulars d'autoritzacions de transport públic discrecional (VD) en vigor, residenciades a l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana i estar inscrites en el Registre d'empreses i activitats de transport (REAT) a data 1 d'abril de 2021. · En el cas de tractar-se de persones físiques, han d'estar donades d'alta en el Règim Especial dels Treballadors per Compte Propi o Autònoms (RETA) en el moment de la data de publicació d'aquest decret llei. · No trobar-se en cap de les circumstàncies que prohibeixen adquirir la condició de beneficiari previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. No obstant això, no serà exigible el que disposa la lletra e i g de l'apartat 2 d'aquest article. · No estar subjectes a cap ordre de recuperació pendent, després d'una decisió prèvia de la Comissió Europea que haja declarat una ajuda percebuda il·legal i incompatible amb el mercat interior. · No estar afectades per cap de les següents situacions: incidències amb el Registre d'acceptacions impagades (RAI), amb l'Associació Nacional d'Establiments Financers de Crèdit (ASNEF) o de caràcter judicial o fons propis negatius. · Disposar dels llibres comptables, dels registres tramitats i d'altres documents degudament auditats, en els termes que exigeix la legislació mercantil i sectorial aplicable. ·Complir qualsevol altra obligació legal o reglamentària que les puga afectar.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Persones físiques o petites i mitjanes empreses, titulars d'autoritzacions de transport públic discrecional de viatgers amb autobús per carretera residenciades a la Comunitat Valenciana a data 1 d'abril de 2021.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 4/2020, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat, per a l'exercici 2021 (DOGV núm. 8987, de 31/12 /2020)
  • Marc temporal relatiu a les mesures d'ajuda estatal destinades a recolzar l'economia en el context de l'actual brot de COVID-19 i les seues modificacions.
  • Decret llei 8/2021, de 7 de maig, del Consell, d'aprovació de les bases reguladores i convocatòria d'ajudes per a empreses del sector del transport públic discrecional de viatgers amb autobús per carretera de la Comunitat Valenciana afectades econòmicament per la COVID-19 (DOGV núm. 9084, de 14.05.2021).
  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18/11/2003).
  • Reglament (UE) núm. 1301/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, sobre el Fons Europeu de Desenvolupament Regional i sobre disposicions específiques relatives a l'objectiu d'inversió en creixement i ocupació i pel qual es deroga el Reglament (CE) núm. 1080/2006.
  • Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu u del Consell de 17 de decembre de 2013 pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i es deroga el Reglament (CE) no 1083/2006 del Consell
  • Reglament d'Execució (UE) Núm. 821/2014 de la Comissió de 28 de juliol de 2014 pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell pel que fa a les modalitats concretes de transferència i gestió de les contribucions del programa, la presentació d'informació sobre els instruments financers, les característiques tècniques de les mesures d'informació i comunicació de les operacions, i el sistema per al registre i l'emmagatzematge de dades
  • Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (DOCV núm. 7464, de 12/02/2015).
  • Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 7500, de 08/04/2020).
  • Ordre HFP/1979/2016, de 29 de desembre, per la qual s'aproven les normes sobre les despeses subvencionables dels programes operatius del Fons Europeu de Desenvolupament Regional per al període 2014-2020 (BOE núm.315, de 30-12-2016).
  • Reglament (UE) núm. 2020/972, de la Comissió, de 2 de juliol de 2020, pel qual es modifiquen el Reglament (UE) núm. 1407/2013, pel que fa a la seua pròrroga, i el Reglament (UE) núm. 651/2014, pel que fa a la seua pròrroga i els ajustos pertinents.
  • Reglament (UE) 2020/2221, del Parlament Europeu i del Consell, de 23 de desembre de 2020 pel qual es modifica el Reglament (UE) núm. 1303/2013, pel que fa als recursos addicionals i les disposicions d'execució a fi de prestar assistència per a afavorir la reparació de la crisi en el context de la pandèmia de COVID-19 i les seues conseqüències socials i per a preparar una recuperació verda, digital i resilient de l'economia (REACT UE).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils a partir del dia 17 de maig del 2021 (DOGV núm. 9084, de 14/5/2021).

Formularis documentació

1. SOL·LICITUD de subvenció, segons el model normalitzat en FORMULARI WEB disponible en el tràmit telemàtic. Instruccions per a omplir l'apartat G: no s'ha d'omplir l'apartat G de la sol·licitud general. En el seu lloc, s'ha d'omplir la declaració d'altres ajudes rebudes del marc temporal nacional, encara que no s'haja rebut cap ajuda. 2. DOCUMENTACIÓ que s'ha de presentar juntament amb la sol·licitud: a) Dades de DOMICILIACIÓ BANCÀRIA: - En tot cas han d'indicar-se aqueixes dades en l'apartat "Dades bancàries" del formulari web de sol·licitud general de subvenció del tràmit telemàtic. - I, a més, ha de realitzar-se el tràmit telemàtic d'aquesta Guia Prop denominat "Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat." (veure enllaç directe a ell en l'apartat"Enllaços"), en el cas que no s'hagen presentat les dades de domiciliació bancària amb anterioritat davant la Generalitat Valenciana, o si amb posterioritat aqueixes dades han experimentat qualsevol variació. - Nota: els subjectes no obligats a realitzar aqueix tràmit automatitzat o els que estant obligats estigueren en un dels supòsits en què això no fora possible, poden realitzar el tràmit no automatitzat també disponible en la Guia Prop. b) Declaració responsable pròpia de la convocatòria. Document obligatori c) Declaració d'altres ajudes rebudes del marc temporal nacional en el context de la COVID-19. Document obligatori. d) Declaració de la condició de PIME. Document obligatori. e) Acreditació de la persona representant, si és el cas.

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. Per a presentar aquesta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la plataforma telemàtica de la Generalitat (més informació respecte dels certificats admesos en la seu electrònica de la Generalitat en https://sede.gva.es/es/sede_certificados). En el cas que s'utilitze un certificat digital de persona física actuant en representació d'una persona jurídica, cal inscriure's prèviament en el Registre de representants davant de la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica, la informació del qual està disponible: - En https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp - I en http://regrep.accv.es/accv_repr/zonarep/index.html/ 2. Si ja disposeu de certificat digital, podeu accedir fent clic en "Tramitar amb certificat" (de color roig a l'inici d'aquest tràmit de la Guia Prop) i accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el formulari web inicial, annexar la documentació corresponent i realitzar la presentació telemàtica de tot això, de manera que obtindreu el corresponent justificant de registre. A partir del moment d'aquesta presentació, tota la documentació presentada (inclòs el justificant) estarà disponible sempre en la vostra carpeta ciutadana (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va). 3. Disposeu de més informació sobre la tramitació telemàtica en l'adreça següent: http://www.gva.es/es/inicio/atencion_ciudadano/at_ciud_faq/at_ciud_faq_tramitacion Reviseu la llista de preguntes freqüents detallades en aquesta adreça per a veure si podeu solucionar el vostre problema. En cas que continueu necessitant ajuda, per favor, notifiqueu-ho a través d'un dels següents correus electrònics, en funció del tipus de problema de què es tracte: - Per a consultes sobre el contingut del tràmit: prop@gva.es - Per a incidències informàtiques: generalitat_en_red@gva.es Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a la carpeta ciutadana de la Generalitat des de l'apartat "Com va això meu"-> "Sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. PRESENTACIÓ de MANERA TELEMÀTICA de la sol·licitud i de tota la documentació requerida en el termini establit en la convocatòria. Qualsevol sol·licitud presentada seguint un procediment diferent del procediment telemàtic específic habilitat a aquest efecte serà inadmesa. 2. ESMENA - Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la legislació vigent de procediment administratiu comú, o no s'acompanye de la documentació que resulte exigible, es requerirà l'interessat perquè en el termini de 5 dies esmene la falta o presente els documents preceptius, amb la indicació que, si així no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, prèvia resolució que ha de ser dictada en els termes que preveu la legislació en matèria de procediment administratiu. - Es durà a terme telemàticament en la seu electrònica de la Generalitat i s'hi ha de fer referència al codi d'expedient que li haja sigut assignat. La no aportació en termini de la corresponent documentació i la seua falta d'esmena determinarà l'exclusió de la sol·licitud. 3. INSTRUCCIÓ - La instrucció del procediment correspondrà a la Subdirecció General de Transport. 4. RESOLUCIÓ - Una vegada examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà un informe en què farà constar que es compleixen els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes i formularà la proposta de concessió a l'òrgan competent per a resoldre. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon a la persona titular de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat o a l'òrgan en què aquesta delegue. - La resolució de concessió determinarà la quantia concedida a cada persona o entitat jurídica i incorporarà, si és el cas, les condicions, obligacions i determinacions accessòries a què s'hagen de subjectar les beneficiàries. - Notificada la resolució per l'òrgan competent, les persones proposades com a beneficiàries disposaran d'un termini de deu dies per a manifestar l'acceptació o presentar la renúncia de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat. Transcorregut el termini assenyalat sense que es produïsca una manifestació de renúncia expressa a l'ajuda, aquesta es considerarà acceptada.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Aquesta subvenció es concedeix en aplicació del que preveu l'article 168.1.C de la Llei 1/2015, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, per concórrer raons d'interés econòmic, social i humanitari, en virtut de les circumstàncies que van provocar la declaració de l'estat d'alarma en tot el territori nacional mitjançant el Reial decret 463/2020, de 14 de març.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Subdirecció General de Transport.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

- La quantia de les ajudes estarà determinada pel nombre de vehicles que els sol·licitants declaren tindre efectivament destinats a la prestació de serveis de transport públic discrecional de viatgers amb autobús per carretera, a l'empara d'una autorització VD, que estiga residenciada en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana i que figuren inscrites en el Registre d'empreses i activitats de transport (REAT) a data 1 d'abril de 2021, tenint en compte el que assenyala la base huitena apartat 3. - L'import que es pot percebre consistirà en una aportació única per a cada beneficiari a raó de 8.400 euros per cada vehicle efectivament destinat a la prestació de serveis de transport públic discrecional de viatgers per carretera. - L'import màxim de l'ajuda que podrà percebre cada beneficiari, tenint en compte el nombre d'autobusos admissibles i la quantitat per vehicle, no superarà la reducció de volum d'operacions anuals de 2020 en relació amb l'any 2019.

Termini màxim

Termini màxim

- El termini per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de tres mesos des de la finalització del termini de sol·licitud. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat ni notificat cap resolució expressa, es produirà el silenci administratiu i la sol·licitud podrà entendre's desestimada. - La resolució posarà fi a la via administrativa i contra aquesta es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan que la va dictar en el termini d'un mes a partir de l'endemà de notificar-se, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant de la Sala Contenciosa Administrativa del TSJCV, de conformitat amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de la interposició de qualsevol altre recurs que s'estime procedent.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Article 173 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.(DOCV núm. 7464, de 12/02/2015).