Sol·licitud d'ajudes a les actuacions de rehabilitació en l'àmbit de barri en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència 2021-2026. Convocatòria 2022

Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda

Codi SIA: 2868199
|
Codi GVA: 22498
Descarregar informació
Temini tancat

Des de 09-05-2022

Fins 20-06-2022

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Concedir ajudes, mitjançant un procediment obert en règim de concurrència competitiva, amb el finançament de la realització d'obres de rehabilitació en edificis d'ús predominant residencial i habitatges, inclosos els habitatges unifamiliars, i d'urbanització o reurbanització d'espais públics dins d'àmbits d'actuació denominats entorns residencials de rehabilitació programada (ERRP) prèviament delimitats en municipis de la Comunitat Valenciana.

 

ACTUACIONS SUBVENCIONABLES

Les actuacions subvencionables amb càrrec a aquest programa són:

a) Les actuacions de millora o rehabilitació d'edificis d'ús predominant residencial per a habitatge amb els límits que estableix la base següent, sempre que s'obtinga una reducció d'almenys el 30 % del consum d'energia primària no renovable, referida a la certificació energètica. No seran subvencionables les actuacions d'inversió en generadors tèrmics que utilitzen combustible d'origen fòssil.

En edificis situats en les zones climàtiques C, D i E també s'ha d'aconseguir una reducció de la demanda energètica anual global de calefacció i refrigeració de l'habitatge unifamiliar o de l'edifici, segons corresponga, d'almenys:

- Zones climàtiques D i E: un 35 %.

- Zona climàtica C: un 25 %.

Per als edificis protegits oficialment perquè són part d'un entorn declarat o per raó del particular valor arquitectònic o històric que tenen, així com per als edificis en els quals s'hagen realitzat en els últims quatre anys intervencions de millora de l'eficiència energètica, s'atendrà el que s'especifica en la base setena de la Resolució de 8 d'abril de 2022, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions del Programa d'ajuda a les actuacions de rehabilitació en l'àmbit de barri.

b) Les actuacions d'urbanització, reurbanització o millora de l'entorn físic en l'àmbit delimitat per l'ERRP complementàries al desenvolupament de les actuacions de millora de l'eficiència energètica en els edificis residencials.

c) La prestació de serveis d'oficina de rehabilitació (finestreta única) que facilite la gestió i el desenvolupament de les actuacions programades en l'ERRP.

Entre les actuacions subvencionables s'inclouran les despeses necessàries per al desenvolupament del conjunt d'actuacions anteriors, incloses les de la gestió inherent al desenvolupament de les actuacions i les despeses associades, les d'honoraris dels professionals que hi intervenen, les de redacció dels projectes i direcció d'obra, certificats i informes tècnics, les derivades de la tramitació administrativa, les actuacions de reallotjament temporal d'ocupants, l'acompanyament social i altres similars, vinculades a les actuacions de desenvolupament de l'ERRP. No es consideren costos subvencionables els que corresponguen a llicències, taxes, impostos o tributs. No obstant això, l'IVA o l'impost indirecte equivalent es podran considerar elegibles sempre que no puguen ser susceptibles de recuperació o compensació total o parcial.

Necessàriament, les actuacions de millora o rehabilitació d'edificis hauran d'incloure les actuacions qualificades d'urgents en l'IEEV.CV, excepte per motius excepcionals, degudament justificats, que impedisquen executar alguna d'aquestes actuacions.

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 09-05-2022 fins a 20-06-2022
Observacions

Termini per a l'execució i la justificació de les actuacions Les obres subvencionables podran estar iniciades abans de la sol·licitud de les ajudes, sempre que no estiguen iniciades abans de la presentació telemàtica de l'IEEV.CV preceptiu, si és el cas, ni abans de l'1 de febrer de 2020. Les...

Saber més

A qui va dirigit

Administració
Persones interessades

L'Ajuntament que assumisca la responsabilitat integral de l'àmbit de l'ERRP delimitat per a l'actuació, amb mitjans propis o a través de la figura de l'agent o gestor de la rehabilitació.

Per agent o gestor de la rehabilitació s'entén la persona física o jurídica, o entitat pública o privada, que puga realitzar actuacions d'impuls, seguiment, gestió i percepció d'ajudes públiques, mitjançant mecanismes de cessió de dret de cobrament o similars, accés al finançament, elaboració de documentació o projectes tècnics o altres actuacions necessàries per al desenvolupament de les actuacions de rehabilitació o millora que puguen ser objecte de finançament.

Requisits

REQUISITS DELS ENTORNS RESIDENCIALS DE REHABILITACIÓ PROGRAMADA (ERRP)

a) Ha de ser un barri o zona delimitat territorialment, amb caràcter continu o discontinu, per acord de l'administració autonòmica a proposta de l'administració local corresponent.

b) Almenys un 50 % de l'edificabilitat sobre rasant, amb possibilitat d'excloure'n les plantes baixes o plantes inferiors destinades a uns altres usos compatibles, existent dins de l'ERRP o de l'edificabilitat resultant, segons el planejament vigent, ha de tindre com a destinació l'ús residencial d'habitatge.

 

REQUISITS DELS EDIFICIS

a) Disposar del projecte de les actuacions que cal dur a terme. Quan les actuacions no exigisquen un projecte, caldrà justificar en una memòria subscrita per un tècnic competent l'adequació de l'actuació al Codi Tècnic de l'Edificació i la resta de la normativa aplicable.

Els projectes o les memòries hauran de disposar d'un annex en què es justifica, seguint la guia creada a aquest efecte, el compliment dels aspectes següents que preveu el Reial decret 853/2021:

a.1) Que el disseny de l'edifici i les tècniques de construcció donen suport a la circularitat i, en particular, es demostre, amb referència a l'ISO 20887 o altres normes per a avaluar la capacitat de desmuntatge o adaptabilitat dels edificis, com està dissenyat per a ser més eficient en l'ús de recursos, adaptable, flexible i desmuntable per a permetre la reutilització i el reciclatge.

a.2) Que el projecte inclou un estudi de gestió de residus de construcció i demolició, que es desenvoluparà posteriorment en el corresponent pla de gestió de residus de construcció i demolició, segons el que estableix el Reial decret 105/2008, d'1 de febrer, pel qual es regula la producció i gestió dels residus de construcció i demolició, en què s'han de complir les condicions següents:

- Almenys el 70 % (en pes) dels residus de construcció i demolició no perillosos (excloent el material natural esmentat en la categoria 17 05 04 en la llista europea de residus establida per la Decisió 2000/532 /EC) generats en el lloc de construcció es prepararan per a la reutilització, el reciclatge i la recuperació d'altres materials, incloses les operacions de farciment utilitzant residus per a substituir altres materials, d'acord amb la jerarquia de residus i el Protocol de gestió de residus de construcció i demolició de la UE.

- Els operadors han de limitar la generació de residus en els processos relacionats amb la construcció i demolició, de conformitat amb el protocol de gestió de residus de construcció i demolició de la UE i tenint en compte les millors tècniques disponibles i utilitzant la demolició selectiva per a permetre l'eliminació i manipulació segura de substàncies perilloses i facilitar-ne la reutilització i el reciclatge d'alta qualitat mitjançant l'eliminació selectiva de materials, per a la qual cosa s'utilitzaran els sistemes de classificació disponibles per a residus de construcció i demolició. Així mateix, s'establirà que la demolició es duga a terme preferiblement de manera selectiva i la classificació es faça de manera preferent en el lloc de generació dels residus.

a.3) Que queda justificat que el projecte de l'actuació proposada compleix el principi de no causar un perjudici significatiu al medi ambient (DNSH, per les seues sigles en anglés) i la seua normativa aplicable, tant nacional com europea, i, en particular, el que disposa el Pla de recuperació transformació i resiliència, el Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de recuperació i resiliència, i la seua normativa de desplegament, i el Reglament (UE) 2020/852, del Parlament Europeu i del Consell de 18 de juny de 2020, i d'acord amb la Guia tècnica de la Comissió Europea (2021/C 58/01) sobre l'aplicació d'aquest principi, per a la qual cosa cal omplir el model de declaració responsable a la disposició dels sol·licitants en la web de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica.

a.4) Que queda justificat que el projecte compleix l'etiquetatge climàtic i mediambiental assignat a l'actuació proposada sobre la base del certificat d'eficiència energètica de l'edifici existent en l'estat actual, amb el contingut que requereix el Reial decret 390/2021, d'1 de juny, signat per un tècnic competent i registrat en el Registre autonòmic de certificació d'eficiència energètica d'edificis.

b) Retirar de l'edifici que és objecte d'actuació els productes de construcció que continguen amiant. La retirada s'haurà de dur a terme d'acord amb el que estableix el Reial decret 396/2006, de 31 de març, pel qual s'estableixen les disposicions mínimes de seguretat i salut aplicables als treballs amb risc d'exposició a l'amiant, per una empresa autoritzada legalment. La gestió dels residus originats en el procés s'haurà de fer d'acord amb el que estableix el Reial decret 105/2008, d'1 de febrer, pel qual es regula la producció i la gestió dels residus de construcció i demolició.

c) L'edifici ha de disposar del corresponent informe d'avaluació de l'edifici (IEEV.CV) i del certificat energètic d'estat actual, amb el contingut determinat sobre aquest tema per la conselleria competent en matèria d'habitatge, omplit i subscrit per un tècnic competent, així com del llibre de l'edifici rehabilitat existent o, en defecte d'això, d'un estudi sobre el potencial de millora de l'edifici o habitatge en relació amb els requisits bàsics definits en la Llei 38/1999, de 5 de novembre, d'ordenació de l'edificació, i d'un pla d'actuacions en el qual s'identifique l'actuació i millora proposada; tot això, de conformitat amb el que disposa l'annex I del Reial decret 853/2021.

d) En el cas d'edificis de tipologia residencial col·lectiva, que:

1r. Almenys el 50 % de la superfície construïda sobre rasant, exclosa la planta baixa o les plantes inferiors, si té o tenen altres usos compatibles, tinga un ús residencial d'habitatge.

2n. Les actuacions disposen de l'acord de la comunitat o comunitats de propietaris de què es tracte, degudament agrupades, excepte en els casos d'edificis de propietari únic, i amb l'autorització o les autoritzacions administratives corresponents, quan siga preceptiu.

e) Almenys el 50 % dels habitatges dels edificis de tipologia residencial col·lectiva constituiran el domicili habitual dels seus propietaris o usuaris. En el cas d'habitatges unifamiliars, aquests hauran de constituir el domicili habitual i permanent dels seus propietaris o usuaris. Aquestes circumstàncies s'acreditaran amb una declaració responsable emesa per l'ajuntament corresponent.

Com es tramita

Procés de tramitació

Passos

1. Presentació de sol·licitud

La sol·licitud la formalitzarà l'ajuntament que assumisca la responsabilitat integral de l'àmbit de l'ERRP delimitat per a l'actuació, amb mitjans propis o per mitjà de la figura de l'agent o gestor de la rehabilitació, en un model normalitzat dirigit a la Direcció General d'Habitatge i Regeneració Urbana, i la presentació presumeix l'acceptació incondicionada de les bases de la convocatòria i les condicions, els requisits i les obligacions que conté.

2. Esmena de la sol·licitud

La Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica publicarà en la seua web la llista provisional de sol·licituds admeses a tràmit, amb la indicació de les que estan incompletes o pendents d'esmena, i assenyalarà la documentació que falta per aportar o esmenar, publicació que tindrà el caràcter de notificació a l'efecte d'aquesta resolució.

El termini per a esmenar aquestes objeccions serà de deu dies hàbils a comptar de la data de publicació de la llista provisional d'admesos. En el cas que no s'esmenen les objeccions o es faça fora dels terminis assenyalats, s'entendrà que s'ha desistit de la petició d'ajudes, amb la resolució motivada prèviament.

3. Valoració de propostes

Per a determinar la prioritat de les sol·licituds presentades, aquestes es valoraran d'acord amb els criteris que descriuen les bases reguladores.

Se seleccionaran les propostes que tinguen més puntuació fins a esgotar el límit de la disponibilitat de fons del Ministeri i de la Generalitat. En cas d'empat, se seleccionarà la sol·licitud que tinga l'índex de necessitat d'habitatge ANHA (ponderat) més alt, i en cas de nou empat, es desempatarà per ordre de presentació de sol·licituds.

No obstant això, si hi ha disponibilitat pressupostària per a totes les sol·licituds presentades, es procedirà a concedir ajudes a totes les sol·licituds sense fer baremació, sempre que complisquen els requisits exigits en aquestes bases.

4. Resolució de les ajudes

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució de les ajudes serà de sis mesos comptats a partir de la publicació de la present resolució de convocatòria. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat i publicat cap resolució expressa, els sol·licitants podran entendre desestimada la seua sol·licitud per silenci administratiu.

La resolució de les ajudes es notificarà mitjançant una publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. La publicació esmentada substituirà la notificació individual de la resolució, d'acord amb el que preveu la legislació del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sense perjudici de la seua notificació individual.

5. Subscripció d'acord bilateral

En les comissions bilaterals de seguiment, que preveu l'art.12 de l'RD 853/2021, se subscriuran, amb la participació de l'ajuntament en el terme municipal del qual se situe l'entorn residencial de rehabilitació programada (ERRP), els corresponents acords en els quals es definiran cada un dels que siguen objecte d'aquestes ajudes.

En cas d'àmbits que afecten diversos municipis, els acords podran ser subscrits únicament pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana i la Generalitat, i aquesta última ha d'acreditar la conformitat de tots els municipis afectats.

Òrgans de tramitació
Subdirecció General d'Habitatge i Regeneració Urbana.

Sol·licitud

Termini
Des de 09-05-2022 fins a 20-06-2022

El termini per a la presentació de la sol·licitud d'ajuda s'iniciarà el dia 9 de maig de 2022 i finalitzarà el dia 20 de juny de 2022, inclusivament. L'incompliment del termini de sol·licitud determina automàticament l'exclusió de la convocatòria.

Documentació

1. Sol·licitud en model normalitzat dirigit a la Direcció General d'Habitatge i Regeneració Urbana.

2. Acord municipal o resolució de l'òrgan competent sobre la presentació de la sol·licitud d'ajudes.

3. Acord municipal o resolució de l'òrgan competent sobre l'aprovació de la proposta de delimitació de l'àmbit d'actuació.

4. Document que justifique el nomenament del representant, si és el cas.

5. Proposta de delimitació de l'àmbit de l'actuació, que contindrà:

- Delimitació cartogràfica de l'ERRP, tant en format digital com, si pot ser, en un fitxer «shape» georeferenciat.

- Resum dels paràmetres principals de l'actuació.

- Llista que permeta identificar inequívocament tots els edificis en els quals s'intervindrà, mitjançant l'adreça i la referència cadastral.

- Documentació gràfica i complementària que reculla les determinacions estructurals i detallades del planejament vigent i els paràmetres urbanístics de l'àmbit delimitat o qualsevol altra informació urbanística de rellevància per a les actuacions proposades. Si hi ha un pla especial o instrument equivalent relatiu a la figura de protecció patrimonial declarada, de conformitat amb la Llei de patrimoni, s'haurà de fer un esment exprés d'aquesta circumstància i se'n delimitarà la superfície protegida i el grau de protecció.

6. Memòria-programa en la qual han de constar, almenys, els documents següents:

- Un diagnòstic sobre la situació demogràfica, social, econòmica i ambiental de l'ERRP.

- Un programa d'actuacions que incloga la descripció de les actuacions subvencionables, la idoneïtat tècnica i les formes de l'execució i la gestió d'aquestes, així com la programació temporal. S'hi inclouran també les mesures complementàries proposades en els àmbits social, econòmic i ambiental, en què s'especifiquen de manera detallada les institucions públiques i privades implicades i els compromisos establits per a la posada en marxa, el desenvolupament i el seguiment d'aquests.

- Una memòria de viabilitat tècnica, que acredite la compatibilitat amb l'ordenació urbanística que té, i una altra de viabilitat econòmica, que analitze la rendibilitat i l'equilibri entre els beneficis i les càrregues derivades de l'actuació per als propietaris.

- Una memòria tècnica en la qual s'identifiquen els objectius energètics i mediambientals de la proposta d'actuació, d'acord amb el contingut de l'informe d'avaluació de l'edifici, si és el cas.

- Pla de reallotjament temporal i retorn, si és el cas, amb la indicació dels terminis i els costos dels reallotjaments i de les mesures socials complementàries previstes per a la població afectada.

- Memòria de la descripció de com s'ha tingut en compte la perspectiva de gènere, tant en la selecció i la proposta d'actuació en els edificis d'habitatges que s'intervindran, com en la planificació i el disseny de les obres de millora del medi urbà. Es valoraran les propostes d'actuacions que garantisquen la participació, l'accessibilitat i la percepció de seguretat de les dones, entre altres aspectes, en els espais públics i en els edificis d'habitatges; així com totes les mesures adoptades per a reduir la desigualtat de gènere que hi puga haver. Es prendrà com a referència el "set per a introduir la perspectiva de gènere en el procés urbà", publicat per la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori i disponible en la seua pàgina.

- Descripció de les propostes innovadores que milloren la qualitat edificatòria del parc d'habitatges i, per tant, la qualitat de vida dels seus futurs habitants sota criteris d'eficiència energètica, sostenibilitat, conciliació familiar i laboral, o qualsevol altre que ajude a aconseguir aquests objectius, i que seran objecte de valoració segons la base tretzena.

7. Fitxes resum de l'actuació segons el model normalitzat que està a la disposició dels sol·licitants en la web de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica.

8. Declaració responsable del compliment de la normativa relativa a ajudes d'estat, de minimis i doble finançament.

9. Declaració responsable, si és el cas, del fet que l'empresa no està en crisi, d'acord amb la definició d'«empresa en crisi» que estableix l'apartat 18 de l'article 2 del Reglament (UE) núm. 651/2014, de 17 de juny de 2014. Aquesta declaració està inclosa en el formulari annex de la sol·licitud, per la qual cosa no serà necessari adjuntar-la en un document a part.

10. Declaració responsable relativa al compliment dels requisits i el compromís de les obligacions que estableixen els articles 13 i 34 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com el que disposa l'article 61.3 del Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració pública i per a l'execució del Pla de recuperació, transformació i resiliència. Aquesta declaració està inclosa en el formulari annex de la sol·licitud, per la qual cosa no serà necessari adjuntar-la en un document a part.

11. Declaració responsable relativa al fet que, com a mínim, el 50 % dels habitatges dels edificis de tipologia residencial col·lectiva constituiran el domicili habitual dels seus propietaris o usuaris. En el cas d'habitatges unifamiliars, aquests han de constituir el domicili habitual i permanent dels seus propietaris o usuaris. Aquesta declaració està inclosa en el formulari annex de la sol·licitud, per la qual cosa no serà necessari adjuntar-la en un document a part.

12. Declaració responsable que l'actuació proposada s'adequa al principi de no causar un perjudici significatiu al medi ambient (DNSH, per les sigles en anglés) i la seua normativa apIicable, tant nacional com europea, i, en particular, el que disposa el Pla de recuperació transformació i resiliència, el Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de recuperació i resiliència i la seua normativa de desplegament, i el Reglament (UE) 2020/852, del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de juny de 2020, i d'acord amb la Guia tècnica de la Comissió Europea (2021/C 58/01), sobre l'aplicació d'aquest principi.

13. Declaració d'absència de conflicte d'interessos (DACI), segons el model A de l'annex IV de l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de recuperació, transformació i resiliència.

14. Compromís exprés de concedir els drets i accessos necessaris per a garantir que la Comissió, l'OLAF, el Tribunal de Comptes Europeu, la Fiscalia Europea i les autoritats nacionals competents exercisquen les competències que tenen.

15. Declaració responsable: subministrament d'informació.

16. Model de domiciliació bancària.

Potestativament, en el moment de la sol·licitud i, en qualsevol cas, amb caràcter previ a la qualificació provisional, s'ha d'aportar:

1. Llista dels edificis que són objecte de rehabilitació, amb indicació del número de registre de l'informe d'avaluació de l'edifici (IEE.CV) de cada un d'aquests.

2. De cada edifici en què es preveu intervindre, la certificació d'eficiència energètica de l'edifici existent en l'estat actual, degudament registrada.

3. De cada edifici en què es preveu intervindre, el llibre de l'edifici rehabilitat existent o, en defecte d'això, un estudi sobre el potencial de millora de l'edifici o habitatge en relació amb els requisits bàsics que defineix la Llei 38/1999, de 5 de novembre, d'ordenació de l'edificació i un pla d'actuacions en el qual s'identifique l'actuació i la millora proposada; tot això, de conformitat amb el que disposa l'annex I del Reial decret 853/2021, de 5 d'octubre, pel qual es regulen els programes d'ajuda en matèria de rehabilitació residencial i habitatge social del Pla de recuperació, transformació i resiliència.

4. Projectes d'edificació o rehabilitació amb visat col·legial, d'acord amb el Reial decret 1000/2010, o amb l'informe de l'oficina de supervisió de projectes municipal corresponent. Ha d'incloure l'annex justificatiu segons el que s'ha indicat en la base tercera, així com l'estalvi de consum d'energia primària no renovable estimat respecte a la situació inicial.

5. De cada edifici en els quals es preveu intervindre, acord de la comunitat o comunitats de propietaris de què es tracte, degudament agrupades, excepte en els casos d'edificis de propietari únic, i amb l'autorització administrativa corresponent, quan siga preceptiva.

Forma de presentació
Telemàtica

La tramitació telemàtica de la sol·licitud d'ajudes té una capacitat total per expedient de 150 Mb. En el cas que la documentació que calga aportar excedisca aquesta capacitat, una vegada esgotada, podrà aportar-se la documentació restant de la manera següent: 1. Acabar de presentar la...

Saber més

Resolució

Quantia i cobrament

AJUDES A LA REHABILITACIÓ D'EDIFICIS a) En relació amb les actuacions de rehabilitació en edificis d'habitatges, la quantia màxima de les ajudes es determinarà atenent el cost total de les actuacions que cal desenvolupar, i estarà composta per una ajuda objectiva i una altra ajuda, si és el cas,...

Saber més
Obligacions

1. Els beneficiaris queden obligats a:

a) Facilitar qualsevol document, informació o inspecció que la direcció general competent en matèria d'habitatge considere necessari per al control del compliment dels fins previstos.

b) Sotmetre's a qualsevol actuació de control financer que corresponga a la Intervenció de la Generalitat, en relació amb les ajudes i subvencions concedides.

c) Comprometre's per escrit a concedir, com a condició per a rebre els fons, els drets i l'accés necessaris perquè qui és competent per a ordenar, la Fiscalia Europea, respecte dels estats membres participants en la cooperació reforçada en virtut del Reglament (UE) 2017/1939, l'Oficina Europea de Lluita contra el Frau (OLAF), el Tribunal de Comptes i, quan siga procedent, les autoritats nacionals competents exercisquen plenament les competències respectives que tenen.

d) Comunicar l'obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públics o privats, nacionals o internacionals.

e) Mantindre un registre i conservar els documents justificatius, les dades estadístiques i la resta de documentació relacionada amb el finançament, així com els registres i els documents en format electrònic, durant un període de cinc anys a partir del pagament del saldo o, a falta d'aquest pagament, de l'operació. Així mateix, s'haurà d'actualitzar la documentació presentada que haja experimentat alguna modificació o la vigència de la qual haja finalitzat amb anterioritat a la liquidació de les subvencions.

f) Subministrar les dades sobre el perceptor final dels fons. Per a fer-ho, i amb l'objectiu de fer un seguiment i una coordinació adequats d'aquest programa d'ajudes, es podran requerir periòdicament informes de seguiment i dades en format de full de càlcul Excel o CSV per al tractament oportú dels registres; per la qual cosa, l'ajuntament haurà de recaptar i custodiar la informació i la documentació detallada en l'annex II del Reial decret 853/2021, per mitjà del document PDF que estarà a la vostra disposició en l'apartat "Impresos associats" corresponent de la convocatòria.

g) Els beneficiaris directes i els destinataris últims de les ajudes estan subjectes a les obligacions d'informació, comunicació i publicitat que estableix l'article 34 del Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, i la normativa europea i nacional que el desplegue, corresponent a aquests programes d'ajudes, així com les que s'establisquen referents a això en la resolució de transferència de crèdit i acords de les comissions bilaterals que se subscriguen en cada cas.

h) Complir amb totes i cada una de les obligacions que estableix l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

 

2. A l'efecte de complir el que preveu l'article 22.2.d de l'RMRR:

- La subvenció s'haurà de registrar en la Base de dades nacional de subvencions segons el que preveu l'RD 130/2019.

- L'Administració i tots els òrgans que preveu l'article 22 de l'RMRR podran accedir a la informació que conté el Registre de titularitats reals, creat per l'Ordre JUS/319/2018, o altres bases de dades de l'Administració que puguen subministrar aquestes dades sobre els titulars reals.

- Es durà a terme la cessió d'informació entre aquests sistemes i el sistema de fons europeus, segons les previsions que conté la normativa europea i nacional aplicable.

3. En el cas d'habitatges arrendats, el propietari no podrà incrementar-ne la renda d'arrendament per les millores que s'hagen dut a terme amb la subvenció atorgada.

4. En cas que n'hi haja, per al cobrament de les ajudes, s'ha de procedir a la retirada d'escuts, plaques i altres objectes que continguen simbologia de la revolta militar, de la guerra civil i de la dictadura, llevat que concórreguen raons artístiques, arquitectòniques o artisticoreligioses protegides per la llei, de conformitat amb l'article 15 de la Llei 52/2007, de 26 de desembre, per la qual es reconeixen i amplien drets i s'estableixen mesures en favor dels que van patir persecució o violència durant la guerra civil i la dictadura, i de conformitat amb l'article 39 de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana.

5. S'ha d'incloure, de manera visible, la participació de la Unió Europea, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, la Generalitat i l'ajuntament corresponent, en els cartells descriptius exteriors de la promoció i en les plaques commemoratives permanents, que, si és el cas, s'instal·len.

Observacions

Contra la resolució de les ajudes, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació d'aquesta, segons el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del...

Saber més
Òrgans resolució
Direcció General d'Habitatge i Regeneració Urbana.

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Administracions
    • Ajudes i subvencions
      • Administracions locals
        • Obres públiques, urbanisme i habitatge