Detall de Procediment

Ajudes a la realització d'actuacions d'eficiència energètica en explotacions agropecuàries i l'aprofitament energètic de subproductes ramaders i biomassa agrícola

Codi SIA: 2869297
Codi GUC: 22508
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: TANCAT
(03-05-2022
02-06-2022)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Ajudes a l'execució de projectes d'inversió dins del pla d'impuls de la sostenibilitat i competitivitat de l'agricultura i la ramaderia (III) en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència, per a la realització d'actuacions d'eficiència energètica en explotacions agropecuàries i l'aprofitament energètic de subproductes ramaders i biomassa agrícola.

Observacions

Observacions

Atés el caràcter incentivador de les ajudes, només són elegibles les actuacions realitzades per part dels beneficiaris últims de les ajudes iniciades amb posterioritat a la data de la resolució de concessió de l'ajuda. Amb la finalitat de verificar aquest requisit, es farà una comprovació sobre el terreny per part de tècnics de l'Administració una vegada aprovada aquesta concessió. No obstant això, els sol·licitants de l'ajuda poden sol·licitar l'inici de l'execució de manera prèvia a la resolució de concessió sota la seua pròpia responsabilitat i sense compromís per part de l'Administració. En aquest cas, també es realitzarà per part de tècnics de l'Administració la comprovació sobre el terreny que les inversions no han sigut iniciades. D'aquesta manera, no es considera elegible cap cost relatiu a l'execució de l'actuació que haja sigut realitzat amb anterioritat, sense perjudici de les despeses de disseny, redacció i direcció del projecte i els relatius a memòries tècniques, certificats, que sí que podran ser considerats subvencionables, encara que hagen sigut facturats amb anterioritat sempre que, en tot cas, aquestes actuacions preparatòries s'hagen iniciat amb data posterior a la data d'entrada en vigor dels programes de suport per a l'impuls a la sostenibilitat i la competitivitat de l'agricultura i la ramaderia.

Requisits

Requisits

Són actuacions subvencionables les que s'indiquen a continuació: a) Actuació 1. Millora de l'eficiència energètica en edificis, naus i instal·lacions auxiliars de les explotacions agrícoles i ramaderes. No es consideren instal·lacions auxiliars les relacionades amb els equips de bombament i reg en la mateixa explotació. b) Actuació 2. Valorització energètica de fems i de biomassa agrícola: 1r. Inversions en plantes de biogàs de xicoteta capacitat. 2n. Mesures en matèria de gestió de biomassa agrícola amb destinació final energètica. Les ajudes s'han de dirigir a l'adquisició de maquinària, destinada a l'apilament i condicionament de biomassa agrícola, així com a la construcció de centres logístics i inversions en estructures d'emmagatzematge d'aquesta, per al seu ús final en aplicacions d'alta eficiència energètica, entenent com a tal: - Les que, en generació de calor, tinguen una eficiència superior al 80 %. - Les que, en generació elèctrica, tinguen una eficiència superior al 55 %. - Les que, en sistemes mixtos com la cogeneració, tinguen una eficiència superior al 80 %. Les característiques de la biomassa obtinguda han d'adequar-se als requisits especificats per als seus usos posteriors. En concret, quan el seu ús final es realitze en instal·lacions d'ús no industrial, s'haurà de complir el que preveu la disposició addicional primera del Reial decret 818/2018, de 6 de juliol, sobre mesures per a la reducció de les emissions nacionals de determinats contaminants atmosfèrics. Les màquines que s'adquirisquen han d'incorporar tecnologies que permeten unes tècniques agrícoles més respectuoses amb el medi ambient i garantir la màxima seguretat en el treball en el camp. Amb caràcter general, perquè siguen subvencionables les actuacions, han de complir els següents requisits d'inversió mínima: a) Per a l'actuació 1: 10.000 EUR/projecte d'inversió. b) Per a l'actuació 2: 15.000 EUR/projecte d'inversió. 1. Seran inversions elegibles en el marc de l'actuació 1 les que s'indiquen a continuació, amb caràcter limitatiu: a) Instal·lació de sistemes d'aïllament, de recirculació de l'aire i sistemes de climatització i ventilació. b) Instal·lació de sistemes de control i mesurament per a optimitzar l'ús energètic. c) Substitució de calderes obsoletes o alimentades per combustibles fòssils (gas, gasoil, fuel) per calderes de biomassa. No es considerarà elegible la substitució d'un generador tèrmic per un altre que utilitze combustible d'origen fòssil. d) Substitució de calderes obsoletes de biomassa per altres més modernes i eficients, també de biomassa. e) Inversions específiques en eficiència energètica de naus ramaderes, entre altres, variadors de velocitat en bombes de buit de sistemes de munyiment; sistemes de pre-refredament de llet; sistemes de recuperació d'energia. Els requisits i la normativa que han de complir les inversions elegibles dins de l'actuació 1 perquè siguen subvencionables s'estableixen en l'article 19.2 del Reial decret 948/2021. 2. Seran inversions elegibles en el marc de l'actuació 2 les que s'indiquen a continuació, amb caràcter limitatiu: a) Instal·lació de plantes de biogàs de baixa capacitat que tinguen com a finalitat cobrir les necessitats energètiques de l'explotació o el grup d'explotacions. b) Adquisició de maquinària per a la gestió i l'apilament de biomassa agrícola amb destinació energètica. c) Adquisició de maquinària per a la reducció de grandària de biomassa agrícola amb destinació energètica. d) Adquisició de maquinària per a l'homogeneïtzació, el garbellament i el condicionament de productes triturats procedents de biomassa agrícola. e) Construcció de centres logístics i inversions en estructures d'emmagatzematge d'ús col·lectiu de biomassa agrícola amb destinació final energètica. Els requisits i la normativa que han de complir les inversions elegibles dins de l'actuació 1 perquè siguen subvencionables s'estableixen en els apartats 3 i 4 del Reial decret 948/2021.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

a) Persones físiques o jurídiques, de naturalesa privada o pública, que siguen titulars d'una explotació agrícola inscrita en el Registre general de la producció agrària (REGEPA) o una explotació ramadera inscrita en el Registre general d'explotacions ramaderes (REGA). b) Quan es tracte d'inversions col·lectives, agrupacions de persones físiques o jurídiques, de naturalesa privada o pública, o sense personalitat pròpia d'acord amb els termes que preveu l'article 67.2 del Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, que integren un mínim de cinc titulars d'explotació i qualsevol organització o associació de productors reconeguda per l'autoritat competent els membres de la qual siguen titulars d'una explotació agrícola inscrita en REGEPA o d'una explotació ramadera inscrita en REGA. c) Consorcis o una altra forma de col·laboració publicoprivada, sempre que les actuacions es destinen a un ús en comú i redunden en benefici d'explotacions agrícoles i ramaderes concretes, que hauran donat el seu consentiment perquè aquests ens sol·liciten l'ajuda. En el cas d'inversions col·lectives, tots els membres de l'agrupació tenen la consideració de beneficiaris de la subvenció; per tant, els són inherents les obligacions i els compromisos a tal condició. Així mateix, són responsables solidàriament respecte del conjunt d'activitats subvencionades que desenvoluparà l'agrupació, incloent-hi l'obligació de justificar el deure de reintegrament o de reembossament de quotes de préstecs, i les responsabilitats per infraccions. L'agrupació no podrà dissoldre's fins que haja transcorregut el termini de prescripció que preveuen els articles 39 i 65 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Reglament (UE) 702/2014, de la Comissió, de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea.
  • Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de recuperació i resiliència.
  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
  • Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  • Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració pública i per a l'execució del Pla de recuperació, transformació i resiliència.
  • Reial decret 948/2021, de 2 de novembre, pel qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes estatals destinades a l'execució de projectes d'inversió dins del Pla d'impuls de la sostenibilitat i competitivitat de l'agricultura i la ramaderia (III) en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència.
  • Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de recuperació, transformació i resiliència.
  • Ordre HFP/1031/2021, de 29 de setembre, per la qual s'estableix el procediment i el format de la informació que han de proporcionar les entitats del sector públic estatal, autonòmic i local per al seguiment del compliment de fites i objectius i d'execució pressupostària i comptable de les mesures dels components del Pla de recuperació, transformació i resiliència.
  • Resolució de 29 d'abril de 2021, de la Sotssecretaria, per la qual es publica l'Acord del Consell de Ministres de 27 d'abril de 2021, pel qual s'aprova el Pla de recuperació, transformació i resiliència.
  • RESOLUCIÓ de 29 d'abril de 2022, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es convoquen ajudes a l'empara del Programa de suport a les inversions en eficiència energètica i energies renovables (biogàs i biomassa agrícola), dins del Pla d'impuls de la sostenibilitat i competitivitat de l'agricultura i la ramaderia (III) en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència, i primera convocatòria, per a l'exercici 2022 (DOGV Num. 9329 BIS / 02.05.2022).
  • Extracte de la Resolució de 29 d'abril de 2022, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es convoquen ajudes a l'empara del Programa de suport a les inversions en eficiència energètica i energies renovables (biogàs i biomassa agrícola), dins del Pla d'impuls de la sostenibilitat i competitivitat de l'agricultura i la ramaderia (III) en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència, i primera convocatòria (DOGV Num. 9329 BIS / 02.05.2022).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

PUBLICAT PER A PROVES. El termini de presentació de les sol·licituds de l'ajuda serà d'1 mes a comptar de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV Num. 9329 BIS / 02.05.2022).

Formularis documentació

La sol·licitud d'ajuda ha de presentar-se en el model establit juntament amb la documentació següent: a) Memòria descriptiva, d'acord amb el model establit. En el cas de plans d'inversió conjunts, es requereix memòria independent de cada projecte que integre el pla d'inversió. b) Tres pressupostos o factures proforma, suficientment detallades i autèntiques, d'empreses reals i independents, amb preus desglossats de les inversions sol·licitades, per a inversions per un import superior a 10.000 EUR, que acrediten que s'ha seleccionat l'oferta més econòmica o, si és el cas, l'acreditació de qualsevol altra elecció. c) Declaració responsable sobre el compliment de totes les obligacions exigibles en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència. En particular, aquesta declaració suposa el coneixement sobre el compliment de les següents obligacions, d'acord amb el que estableix el Reglament (UE) núm. 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021: Subjecció als controls dels òrgans de control europeus (Comissió, Tribunal de Comptes Europeu, OLAF i Fiscalia Europea). Normes sobre conservació de la documentació. Normes sobre informació i comunicació. Normes de lluita contra el frau i corrupció. d) Declaració responsable del compliment del principi DNSH en l'execució de les actuacions incloses en la sol·licitud. e) Una declaració del sol·licitant relativa a totes les ajudes de minimis sol·licitades o rebudes durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs que estiguen subjectes al Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, o a altres reglaments de minimis, o altres ajudes sol·licitades o percebudes per al mateix objecte i finalitat. f) En el cas d'inversions elegibles dins de l'actuació 1, segons l'apartat cinqué, punt 1, apartats c i d: 1. Acreditació per part del fabricant de l'equip del compliment dels requisits d'eficiència energètica estacional i emissions per al combustible que es vaja a utilitzar, que no podran ser menys exigents que els que defineix el reglament d'ecodisseny en vigor. 2. Projecte o memòria tècnica de disseny (segons siga procedent per a l'actuació) que s'haja aportat a l'òrgan competent per a l'obtenció de l'acta de posada en servei i/o certificat de la instal·lació tèrmica. 3. Per a les calderes de menys d'1 MW, la sol·licitud s'ha d'acompanyar d'una acreditació per part del fabricant de l'equip del compliment dels requisits d'eficiència energètica estacional i emissions per al combustible que s'utilitzarà, que no podran ser menys exigents que els que defineix el Reglament (UE) 2015/1189, de la Comissió, de 28 d'abril de 2015. 4. Una declaració per part del beneficiari en què es comprometa a mantindre, durant un termini de 5 anys, un registre documental suficient que permeta acreditar que el combustible emprat en l'equip disposa d'un certificat atorgat per una entitat independent acreditada relatiu al compliment de la classe A1, segons el que estableix la norma UNE-EN-ISO 17225-2, de la classe 1 de la norma UNE-EN-ISO 17225-4, de la classe A1 de la norma 164003 o de la classe A1 de la norma 164004. g) En el cas de sol·licituds amb inversions elegibles dins de l'actuació 2 relatives a eficiència energètica a través de la gestió de biomassa agrícola amb destinació final energètica, justificació de l'estalvi energètic que estableix l'apartat quart, de les noves màquines o equips que s'adquiriran. h) En cas que qui sol·licite l'ajuda siga una agrupació sense personalitat jurídica, cal aportar l'acord formalitzat prèviament a la presentació de la sol·licitud descrit en l'article 67 del Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració pública i per a l'execució del Pla de recuperació, transformació i resiliència, en el qual es descriga el funcionament de l'agrupació i que ha d'incloure, com a mínim: - Llista dels seus integrants, desagregats per sexe. - Compromisos d'execució d'activitats assumits per cada membre de l'agrupació. - Pressupost corresponent a les activitats assumides per cada membre de l'agrupació, i import de la subvenció aplicable en cada cas. - Representant o apoderat únic de l'agrupació, amb poders suficients per a complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l'agrupació. - Organització interna de l'agrupació, pla de contingències i disposicions per a la resolució de litigis interns. - Acords sobre responsabilitat, indemnització i confidencialitat entre els participants. i) Document de domiciliació bancària del compte en què se sol·licita el pagament de l'ajuda. j) Acreditació de la identitat de la persona sol·licitant i, si és el cas, del seu representant legal. k) Acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social, si és el cas.

Presentació

Presentació

Presencial
Segons el que estableix l'article 26.3 del Reial decret 948/2021, de 2 de novembre, pel qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes estatals destinades a l'execució de projectes d'inversió dins del Pla d'impuls de la sostenibilitat i competitivitat de l'agricultura i la ramaderia (III) en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència, i segons el que preveu l'article 14.2.a i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les sol·licituds s'han de presentar, en tot cas, pels mitjans electrònics establits a aquest efecte a través de la seu electrònica de la Generalitat en l'adreça d'Internet https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22508
Telemàtica
Atés que els sol·licitants poden ser tant persones físiques obligades a relacionar-se amb les administracions públiques a través de mitjans electrònics, en virtut de l'article 14.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, com a persones jurídiques, sotmeses a aquesta obligació en virtut de l'article 14.2 de l'esmentada llei, la presentació de sol·licituds ha de realitzar-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d'entitat (si és persona jurídica) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), tots dos emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l’ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica). Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat “com va el meu”-> “sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=ca).

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

Els beneficiaris han de complir, almenys, les obligacions següents: a) Remetre a l'òrgan concedent la informació que li permeta mesurar la contribució de l'activitat subvencionada al corresponent indicador, en funció del que preveu el capítol IV del Reial decret 948/2021. b) Declarar l'obtenció d'altres ajudes per al finançament de la mateixa activitat subvencionada. c) Informar en relació amb el finançament per la Unió Europea de l'activitat subvencionada. d) Portar una comptabilitat específica de les actuacions objecte de subvenció per a garantir l'adequada justificació de la subvenció concedida i pagada. e) Contribuir als objectius de sobirania digital i autonomia estratègica de la Unió Europea, així com garantir la seguretat de la cadena de subministrament tenint en compte el context internacional i la disponibilitat de qualsevol component o subsistema tecnològic sensible que puga formar part de la solució, mitjançant l'adquisició d'equips, components, integracions de sistemes i programari associat a proveïdors situats en la Unió Europea. f) Les entitats beneficiàries han de complir amb les següents obligacions en matèria d'ocupació, sense perjudici de les eventuals limitacions sobre aquest tema relacionades amb el règim de normativa d'ajudes d'estat que siga aplicable: 1r. Tindre el seu domicili fiscal i el seu principal centre operatiu a Espanya i mantindre'ls, almenys, durant el període de prestació de les activitats objecte de subvenció. 2n. Prestar les activitats objecte de la subvenció des de centres de treball situats a Espanya. 3r. Contribuir a la creació i el manteniment a Espanya de tota l'ocupació necessària per a la prestació de l'activitat objecte de la subvenció, que es realitzarà amb personal contractat i afiliat a la Seguretat Social en el territori nacional. El compliment d'aquest requisit s'ha de justificar documentalment. g) Garantir el compliment del principi de "no causar mal significatiu al medi ambient", d'acord amb el que preveu el Pla de recuperació, transformació i resiliència, aprovat pel Consell de Ministres del 27 d'abril de 2021, i pel Reglament (UE) núm. 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, i la resta de normativa de desplegament, així com la Decisió d'execució del Consell Europeu, de 13 de juliol de 2021, per la qual s'aprova el pla esmentat, i amb la Comunicació de la Comissió Guia tècnica sobre l'aplicació del principi de "no causar un perjudici significatiu" en virtut del Reglament relatiu al Mecanisme de recuperació i resiliència 2021/C 58/01 (DOUE, 18.02.2021), durant totes les fases del disseny i l'execució del projecte de què es tracte i, de manera individual, per a cada activitat dins d'aquest. En particular, els beneficiaris han de mostrar garanties que les seues actuacions no incideixen negativament sobre l'objectiu mediambiental de la protecció i recuperació de la biodiversitat i els ecosistemes. h) De conformitat amb el que disposen els apartats 4 i 5 de l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, s'estableix que el període mínim, a comptar de la data d'adquisició del bé o l'execució de les inversions, durant el qual els beneficiaris últims hauran de destinar els béns subvencionats a la finalitat concreta per a la qual es concedeixen les subvencions serà de cinc anys. i) Finalitzar l'execució de les inversions en el termini màxim de díhuit mesos des de la concessió de l'ajuda per a l'execució de les inversions.

Observacions

Observacions

Contra la resolució de la persona titular de la direcció general competent en matèria d'agricultura i ramaderia, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se potestativament un recurs de reposició davant del mateix òrgan que la va dictar, en el termini d'un mes, comptat a partir de l'endemà de la seua notificació, de conformitat amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

La intensitat màxima de les ajudes per a cada una de les actuacions subvencionables és la següent: a) Per a les inversions corresponents a l'actuació 1: límit màxim: 30 % del cost elegible. b) Per a les inversions corresponents a l'actuació 2: límit màxim: 45 % del cost elegible. Aquestes ajudes estaran sotmeses als requisits i límits que estableix el capítol I i l'article 41 del Reglament (UE) 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del tractat. La quantia màxima de l'ajuda s'estableix en: a) Per a l'actuació 1: - Beneficiaris recollits en l'apartat segon a: 50.000 euros. - Beneficiaris recollits en l'apartat segon c o inversions col·lectives: 150.000 EUR. b) Per a l'actuació 2: plantes de biogàs: - Beneficiaris recollits en l'apartat segon a: 260.000 EUR. - Beneficiaris recollits en l'apartat segon c o inversions col·lectives: 1.950.000 EUR. Biomassa agrícola: 975.000 EUR.

Termini màxim

Termini màxim

El termini per a la resolució de les sol·licituds d'ajuda és de sis mesos. Si en aquest termini no es dicta resolució expressa, s'ha d'entendre que ha sigut desestimada, d'acord amb el que estableix l'article 25.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

L'incompliment sobrevingut dels requisits exigits per a la concessió de la subvenció, o la no execució total de les inversions, amb independència d'altres responsabilitats en què haja pogut incórrer la persona beneficiària, donarà lloc a la pèrdua del dret a la subvenció concedida, amb l'obligació de reembossar les quantitats ja percebudes, incrementades amb els interessos de demora legalment establits. En cas d'incompliments parcials, l'autoritat competent el graduarà i la repercussió que té en la pèrdua parcial de la subvenció concedida i en l'obligació de reembossament parcial de les quantitats abonades més els interessos de demora. No obstant això, si l'incompliment afecta la no execució parcial de les inversions, es procedirà a la pèrdua del dret a la subvenció per la quantia corresponent a la part no executada en termini, i si s'han realitzat pagaments parcials en funció de comprovacions i recepcions parcials de la inversió, aquests tindran la consideració de definitius. En cas d'incompliment de les obligacions previstes en l'article 6.3 del Reial decret 948/2021 ("no causar mal significatiu al medi ambient", i les recollides en els apartats 3, 6 i 8 del component 3 del Pla de recuperació, transformació i resiliència), procedirà el reintegrament total o parcial de les quantitats percebudes per la persona o entitat beneficiària en funció de l'abast de l'incompliment. Així mateix, serà procedent el reintegrament de les quantitats percebudes, així com l'exigència de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció, en els altres supòsits que preveu l'article 37.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, inclòs l'incompliment total o parcial de l'activitat subvencionada o dels objectius previstos.