Detall de Procediment

Declaració responsable per a l'ajuda excepcional d'adaptació per a compensar les dificultats econòmiques derivades del conflicte bèl·lic a Ucraïna per al sector avícola i cunícola

Codi SIA: 2892734
Codi GUC: 22658
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: TANCAT
(10-06-2022
30-06-2022)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Permetre als titulars d'explotacions avícoles i cunícoles, beneficiaris de l'ajuda publicada en el Reial decret 428/2022, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió directa d'una ajuda excepcional d'adaptació per a compensar les dificultats econòmiques derivades del conflicte bèl·lic a Ucraïna en determinats sectors agraris, fer les declaracions responsables que acrediten el que exigeix la normativa i comunicar la informació sobre domiciliació bancària.

Requisits

Requisits

Els requisits segons l'activitat són els següents: - Per als productors del sector avícola de carn: a) Que siguen titulars, a data d'1 de gener de 2022, d'una explotació ramadera inscrita i d'alta en el Registre general d'explotacions ramaderes (REGA) amb la mena d'explotació «Producció i reproducció» classificada com a producció de carn amb un nombre de places superior a 250. Que aquesta explotació albergue pollastres d'aptitud càrnia. I que aquesta haja realitzat la declaració censal obligatòria l'any 2022 d'acord amb el que preveu el Reial decret 637/2021, de 27 de juliol, pel qual s'estableixen les normes bàsiques d'ordenació de les granges avícoles. b) Que en la seua explotació duguen a terme alguna activitat relacionada amb almenys un dels següents objectius: economia circular, gestió de nutrients, ús eficient dels recursos, o producció respectuosa amb el medi ambient i el clima. En aquests casos, el beneficiari presentarà una declaració responsable amb el compromís de fer alguna d'aquestes activitats. - Per als productors del sector cunícola: a) Siguen titulars, a data d'1 de gener de 2022, d'una explotació ramadera inscrita i d'alta en el Registre general d'explotacions ramaderes (REGA) amb la mena d'explotació «Producció i reproducció» classificada com a «producció de catxaps per a carn» amb un nombre de places igual o superior a 50 reproductores. Que en aquesta explotació s'alberguen conills. I que aquesta haja fet la declaració censal obligatòria l'any 2022 d'acord amb el que preveu el Reial decret 1547/2004, de 25 de juny, pel qual s'estableixen normes d'ordenació de les explotacions cunícoles. b) Que en la seua explotació duguen a terme alguna activitat relacionada amb almenys un dels següents objectius: economia circular, gestió de nutrients, ús eficient dels recursos, o producció respectuosa amb el medi ambient i el clima. En aquests casos, el beneficiari presentarà una declaració responsable amb el compromís de fer alguna d'aquestes activitats.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Seran beneficiaris d'aquesta ajuda: - Els titulars d'explotacions ramaderes del sector avícola de carn que alberguen pollastres d'engreix. - Els titulars d'explotacions ramaderes del sector cunícola.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  • Reial decret 428/2022, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió directa d'una ajuda excepcional d'adaptació per a compensar les dificultats econòmiques derivades del conflicte bèl·lic a Ucraïna en determinats sectors agraris.
  • Resolució de 15 de juny de 2022, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, sobre l'ampliació de termini de presentació de la documentació prevista en el Reial decret 428/2022, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió directa d'una ajuda excepcional d'adaptació per a compensar les dificultats econòmiques derivades del conflicte bèl·lic a Ucraïna en determinats sectors agraris (DOGV. Num. 9365 / 20.06.2022).
  • Anunci de 23 d'agost de 2022, de la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca i de la Direcció General de Política Agrària Comuna, de l'ajuda excepcional prevista en el Reial decret 428/2022, de 7 de juny, per a compensar les dificultats econòmiques derivades del conflicte bèl·lic d'Ucraïna (DOGV Num. 9414 / 29.08.2022).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Deu dies hàbils després de la publicació del Reial decret 428/2022, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió directa d'una ajuda excepcional d'adaptació per a compensar les dificultats econòmiques derivades del conflicte bèl·lic a Ucraïna en determinats sectors agraris. No obstant això, s'àmplia el termini de presentació de documentació fins al dia 30 de juny de 2022, segons el que s'estableix en la Resolució de 15 de juny de 2022, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica (DOGV. Num. 9365 / 20.06.2022).

Formularis documentació

En el cas de persones jurídiques, entitats sense personalitat jurídica i persones físiques que vulguen fer la sol·licitud per mitjans telemàtics: - Sol·licitud segons el model normalitzat omplida en tots els apartats i signada electrònicament per l'interessat o, si és el cas, pel seu representant. - Per a persones jurídiques i, si és el cas, comunitats de béns i altres agrupacions sense personalitat jurídica: el document que les acredite com a entitat, escriptura de constitució i estatuts de l'entitat i el document que acredite la representació del signant de la sol·licitud. A aquest efecte, n'hi haurà prou amb la documentació presentada amb motiu de la inscripció en REGA que estiga en poder de l'administració, excepte modificacions posteriors. - Cal aportar l'imprés de domiciliació bancària correctament omplit i signat electrònicament per l'interessat o, si és el cas, pel seu representant. - En cas de no disposar de signatura electrònica i actuar mitjançant representant, s'ha d'aportar el formulari relatiu a la representació. En el cas de persones físiques: - Sol·licitud, segons el model normalitzat, omplida en tots els apartats i signada per l'interessat o, si és el cas, pel seu representant. - Document que acredite la representació del signant de la sol·licitud. A aquest efecte, n'hi haurà prou amb la documentació presentada amb motiu de la inscripció en REGA que estiga en poder de l'administració, excepte modificacions posteriors. - Heu d'aportar l'imprés de domiciliació bancària correctament omplit i signat per l'interessat o, si és el cas, pel seu representant.

Presentació

Presentació

Presencial
a) En els registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, cabildos i consells insulars, a la dels ajuntaments dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú. c) En les oficines de Correus, en la forma que s'establisca reglamentàriament. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, en:
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que no estiguen obligades a fer-ho, però opten per aquesta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en l'adreça d'Internet https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22658 Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d'entitat (si és persona jurídica) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), els dos emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de representants de l'ACCV (https://www.accv.es/servicios/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats es pot fer utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica). Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, han d'anar signats electrònicament per qui siga competent per a fer-ho. Els tràmits que es facen en la seu electrònica de la Generalitat que no arriben a registrar-se es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica, per a la qual cosa cal accedir a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat "Com va això meu" > "Sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

La persona titular o representant de l'explotació ha de registrar la sol·licitud a través del formulari que apareix en el procediment telemàtic. Els subjectes no obligats a relacionar-se telemàticament podran també presentar la sol·licitud en la seua oficina comarcal.

Obligacions

Obligacions

Els beneficiaris de les subvencions han de complir les obligacions que estableix el Reial decret regulador i, en particular, les declaracions responsables efectuades.

Observacions

Observacions

Recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà de notificar-se, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant del corresponent jutjat contenciós administratiu, de conformitat amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

La quantia màxima que es percebrà segons l'activitat serà la següent: - Per als productors d'avicultura de carn, l'ajuda màxima per beneficiari segons la capacitat de l'explotació serà la següent: a) De 251 a 1.000 places: 600 euros. b) De 1.001 a 5.000 places: 810 euros. c) De 5.001 a 10.000 places: 1.200 euros. d) De 10.001 a 20.000 places: 1.800 euros. e) De 20.001 a 30.000 places: 2.400 euros. f) De 30.001 a 40.000 places: 3.000 euros. g) De 40.001 a 50.000 places: 3.600 euros. h) A partir de 50.001 places: 4.800 euros. En el cas que un mateix beneficiari siga titular de més d'una explotació, a l'efecte de determinar l'estrat en el qual se situa per a establir el màxim d'ajuda, se sumaran les capacitats màximes de totes les seues explotacions. - Per als productors de conills, l'ajuda màxima per beneficiari segons la capacitat de l'explotació serà la següent: a) De 50 a 500 places de reproductores: 2.580 euros. b) De 501 a 1.000 places de reproductores: 3.870 euros. c) De més de 1.001 places reproductores: 5.160 euros. En el cas que un mateix beneficiari siga titular de més d'una explotació, a l'efecte de determinar l'estrat en el qual se situa per a establir el màxim d'ajuda, se sumaran les capacitats màximes de totes les seues explotacions.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i publicar la resolució no podrà excedir dos mesos, comptats a partir de l'entrada en vigor del reial decret regulador de l'ajuda. Si no s'ha dictat i publicat cap resolució expressa en aquest termini de dos mesos, els interessats podran entendre desestimada la seua sol·licitud, segons l'article 25 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

L'incompliment dels requisits exigits per a la concessió de l'ajuda, amb independència d'altres responsabilitats en què haja pogut incórrer el beneficiari, donarà lloc a la pèrdua del dret a l'ajuda concedida, amb l'obligació de reembossar les quantitats ja percebudes, incrementades amb els interessos de demora legals. Així mateix, serà procedent el reintegrament de les quantitats percebudes, així com l'exigència de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció, en els altres supòsits que preveu l'article 37.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.