Subvencions destinades a la integració sociolaboral de personal en situació o risc d'exclusió social en empreses ordinàries de treball per a l'exercici 2023. - GVA.ES
Subvencions destinades a la integració sociolaboral de personal en situació o risc d'exclusió social en empreses ordinàries de treball per a l'exercici 2023.
Què és
L'objecte és convocar, per a l'exercici 2023, les ajudes per a promoure i facilitar la integració sociolaboral de persones en situació o risc d'exclusió social, mitjançant les ajudes a les empreses ordinàries que contracten personal procedent d'una empresa d'inserció, l'activitat de la qual en...
BENEFICIARIS: PERSONES EN SITUACIÓ O RISC D'EXCLUSIÓ SOCIAL A LA COMUNITAT VALENCIANA QUE HAGEN FINALITZAT EL SEU ITINERARI EN UNA EMPRESA D'INSERCIÓ
IMPACTE PREVIST: 10 insercions de contractació indefinida
QUANTIA / PRESSUPOST: 150.000 .
- Llei 1/2007, de 5 de febrer, de la Generalitat, per la qual es regulen les empreses d'inserció per a fomentar la inclusió social a la Comunitat Valenciana.
- Llei 44/2007, de 13 de desembre, per a la regulació del règim de les empreses d'inserció (BOE núm. 299, de 14/12/07).
- Decret 81/2009, de 12 de juny, del Consell, pel qual es dicten normes de desplegament per a la qualificació, el registre i el foment de les empreses d'inserció a la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 6036, de 16/06/09).
- Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (domiciliació bancària)
- Aportació de documentació a un expedient obert del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (solament per a ajudes/subvencions)
- Inscripció en el Registre de Representants de la de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV)
A qui va dirigit
Empreses ordinàries que contracten persones treballadores procedents d'empreses d'inserció que, una vegada hagen finalitzat el seu itinerari d'inserció en aquesta, accedisquen a un lloc de treball en l'empresa ordinària.
GENERALS:
Requisits generals de les entitats beneficiàries:
Estar inscrites com a entitats ocupadores en els règims de la Seguretat Social en què hi haja una afiliació de personal per compte d'altri.
Disposar d'un pla d'igualtat, degudament visat, en els supòsits en què resulten obligats a tindre'l.
No podran obtindre la condició de beneficiàries les entitats que incórreguen en alguna de les prohibicions previstes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Aquestes ajudes estan sotmeses al règim de minimis i no es podran concedir a empreses dels sectors següents:
a) Pesca i aqüicultura, segons es recullen en el Reglament (CE) núm. 104/2000, del Consell.
b) Producció primària dels productes agrícoles.
c) Transformació i comercialització dels productes agrícoles en els casos següents:
- Quan l'import de l'ajuda es determine en funció del preu o de la quantitat d'aquests productes adquirits a productors primaris o comercialitzats per les empreses interessades.
- Quan l'ajuda depenga del fet que es repercutisca totalment o parcialment sobre els productors primaris (agricultors).
d) Activitats relacionades amb l'exportació a tercers països o estats membres, és a dir, les ajudes directament vinculades a les quantitats exportades, a l'establiment i l'explotació d'una xarxa de distribució o a altres despeses corrents vinculades a l'activitat exportadora.
e) Els que subordinen l'ús de béns nacionals amb preferència sobre els béns importats.
D'altra banda, l'aplicació del règim de minimis suposa que l'ajuda total de minimis concedida a una «única empresa» no podrà ser superior a 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. Quan l'empresa opere en el sector del transport per carretera, l'import màxim aplicable serà de 100.000 euros.
Les ajudes podran acumular-se amb ajudes de minimis concedides d'acord amb altres reglaments de minimis fins al límit màxim que estableix el Reglament (UE) 1407/2013, de 18 de desembre.
Les ajudes de minimis no s'acumularan amb cap ajuda estatal relacionada amb les mateixes despeses subvencionables o amb ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament de risc, si aquesta acumulació excedira la intensitat d'ajuda o de l'import d'ajudes superior corresponent fixat en les circumstàncies concretes de cada cas per un reglament d'exempció per categories o una decisió adoptats per la Comissió. Les ajudes de minimis que no es concedisquen per a costos subvencionables específics ni puguen atribuir-se a costos subvencionables específics es podran acumular a altres ajudes estatals concedides en virtut d'un reglament d'exempció per categories o d'una decisió adoptats per la Comissió.
ESPECÍFICS:
La contractació objecte de subvenció ha de representar un increment net del nombre de persones en plantilla de l'entitat ocupadora en comparació amb la mitjana de trenta dies naturals anteriors a la subscripció del contracte o el manteniment d'aquest quan el lloc haja quedat vacant arran de la baixa voluntària del treballador o treballadora, de defunció, de diversitat funcional o discapacitat sobrevinguda, de la seua jubilació per motius d'edat, del seu acomiadament disciplinari no declarat improcedent o per causes objectives.
Com es tramita
Les sol·licituds s'han de presentar de manera telemàtica, bé a través de la seu electrònica de la Generalitat Valenciana (https://sede.gva.es), a través del procediment habilitat a aquest efecte, o bé a través de la web de Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació (http://www.labora.gva.es/va/entitats/busque-ajudes-subvencions/empreses-d-insercio), en l'enllaç a la seu electrònica que hi ha associat a cada ajuda publicada. Per a això, s'ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat o certificat de representant d'entitat, en el supòsit de persones autoritzades en el Registre de representants.
1. Presentació de la sol·licitud acompanyada de la documentació general i la documentació específica.
2. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits o no s'acompanye de la documentació necessària, es requerirà l'interessat perquè, en el termini de 10 dies, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, amb la prèvia resolució expressa i la notificació d'aquesta.
3. Si l'òrgan administratiu instructor del procediment ho estima necessari per a resoldre, l'empresa haurà d'aportar la documentació addicional que li siga requerida.
4. La concessió d'aquestes subvencions s'ha de tramitar en règim de concurrència competitiva, per a la qual cosa es tindrà en compte com a únic criteri el moment de presentació de les sol·licituds i la resta de documentació exigida en la corresponent convocatòria (expedient complet), per a cada un dels terminis.
En el cas que diferents sol·licituds tinguen la mateixa data d'entrada i d'expedient complet, es prioritzarà l'expedient que tinga un percentatge superior de treballadores; si l'empat persistira, es prioritzarà l'expedient que tinga un percentatge superior de persones amb diversitat funcional en plantilla.
5. La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspon a la Subdirecció General d'Ocupació de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.
6. Una vegada examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà un informe en què farà constar que els beneficiaris compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.
7. Una vegada instruïts els expedients, s'han de remetre a la Comissió de Valoració, que procedirà a avaluar les sol·licituds, per a la qual cosa emetrà un informe en el qual es concretarà el resultat d'aquesta avaluació.
8. L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de l'òrgan col·legiat, formularà la proposta de resolució.
9. La competència per a conéixer i resoldre sobre les sol·licituds formulades correspon a la persona titular de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, excepte les delegacions efectuades.
La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, per a la qual cosa es tindrà en compte, com a únic criteri, la data i l'hora de presentació de les sol·licituds i la resta de documentació exigida en aquesta convocatòria.
46004 - València/Valencia
Formularis
- (EMP0300E) CERTIFICAT DE L'EMPRESA D'INSERCIÓ I L'EMPRESA ORDINÀRIA ACREDITATIU DE LA CONTRACTACIÓ DEL TREBALLADOR / DE LA TREBALLADORA
- DECLARACIÓ SOBRE PUBLICITAT I TRANSPARÈNCIA
- DECLARACIÓ FINAL DE FINANÇAMENT
- (HOR004E) DECLARACIÓ D'AJUDES DE MINIMIS
- (HOR0026E) DECLARACIÓ ARTÍCLE 34.5 LLEI 38/2003 GENERAL DE SUBVENCIONS
- DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO TROBAR-SE EN EL SUPÒSIT DE L’ARTICLE 13.3 BIS DE LA LLEI 38/2003 GENERAL DE SUBVENCIONS
Sol·licitud
Per a les ajudes a les empreses ordinàries, destinades a la inserció sociolaboral de persones procedents d'una empresa d'inserció, una vegada finalitzat el seu itinerari d'inserció en aquesta:
a) Les sol·licituds d'ajudes per contractacions, pròrrogues o transformació de contractes temporals en indefinits produïdes en l'exercici 2023, abans de la publicació de l'extracte de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, així com les corresponents a manteniments de llocs creats o transformats al novembre i desembre de 2022, hauran de presentar-se en el termini màxim d'un mes a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el DOGV.
b) Les sol·licituds d'ajudes per noves contractacions o transformació de contractes temporals en indefinits, produïdes amb posterioritat al termini establit en l'apartat anterior, hauran de presentar-se en el termini d'un mes des de la seua subscripció, amb data límit el 31 d'octubre de 2023.
c) Les sol·licituds d'ajudes per noves contractacions o transformació de contractes temporals en indefinits, produïdes durant els mesos de novembre i desembre de 2023, podran presentar-se en els terminis establits en la convocatòria d'ajudes per a l'exercici 2024. (DOGV. núm. 9513, de 17/01/2023).
Formularis
- (EMP0300E) CERTIFICAT DE L'EMPRESA D'INSERCIÓ I L'EMPRESA ORDINÀRIA ACREDITATIU DE LA CONTRACTACIÓ DEL TREBALLADOR / DE LA TREBALLADORA
- DECLARACIÓ SOBRE PUBLICITAT I TRANSPARÈNCIA
- DECLARACIÓ FINAL DE FINANÇAMENT
- (HOR004E) DECLARACIÓ D'AJUDES DE MINIMIS
- (HOR0026E) DECLARACIÓ ARTÍCLE 34.5 LLEI 38/2003 GENERAL DE SUBVENCIONS
- DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO TROBAR-SE EN EL SUPÒSIT DE L’ARTICLE 13.3 BIS DE LA LLEI 38/2003 GENERAL DE SUBVENCIONS
- RESOLUCIÓ de 28 de desembre de 2022, del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoquen les subvencions públiques destinades a la integració sociolaboral de persones treballadores en situació o risc d'exclusió social en empreses d'inserció, mitjançant...
- Extracte de la Resolució de 28 de desembre de 2022, del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoquen les subvencions públiques destinades a la integració sociolaboral de persones treballadores en situació o risc d'exclusió social en empreses...
Resolució
La resolució de concessió i/o denegació de les ajudes sol·licitades posarà fi a la via administrativa i contra aquesta es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la notificació, d'acord amb la legislació del...
46004 - València/Valencia
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Empreses
- Ajudes i subvencions
- Treball i ocupació
TEMA
- Serveis socials
- Persones amb diversitat funcional
- Treball
- Igualtat d’oportunitats
- Foment de l'ocupació
PERFILS
- Empresa
- Entitats del tercer sector
- Establiments
- Cooperatives
CICLE VITAL
- Encetar un negoci
- Créixer i consolidar
TIPUS
- Ajudes, beques i subvencions