Detall de Procediment

Sol·licitud per a la concessió de subvencions per a la realització d'accions formatives corresponents a especialitats formatives conduents a l'obtenció de certificats de professionalitat, associades al Catàleg nacional de qualificacions professionals i dirigides prioritàriament a persones desocupades (entitats) amb càrrec a l'exercici pressupostari 2023. (Labora).

Codi SIA: 2980812
Codi GUC: 23160
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud: TANCAT
(30-01-2023
17-02-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Convocar subvencions destinades a la realització a la Comunitat Valenciana d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones treballadores en situació de desocupació, amb càrrec a l'exercici pressupostari 2023, que els proporcionen la qualificació professional per a exercir una ocupació adequada a les necessitats del mercat de treball i estimular la seua inserció laboral, vinculades al Catàleg nacional de qualificacions professionals. Els tipus d'accions formatives vinculades al Catàleg nacional de qualificacions professionals seran: a) Accions formatives vinculades a l'obtenció de certificats de professionalitat, complets o d'oferta modular. b) Accions formatives vinculades amb competències clau de nivell 2 o de nivell 3 dirigides al compliment dels requisits d'accés als certificats de professionalitat d'aquests nivells. c) Altres accions formatives vinculades al Catàleg nacional de qualificacions professionals: especialitats corresponents a idiomes. Per a la consecució d'aquest objectiu, s'estableixen 4 modalitats de programació: 1. Modalitat "Formació per a la inserció". 2. Modalitat "Formació modular transversal". 3. Modalitat de col·lectius. 4. Modalitat de formació per a completar certificats de professionalitat.

Observacions

Observacions

Destinataris i beneficiaris finals de l'acció: Entitats de formació públiques o privades, empreses o associacions empresarials amb presència a la CV acreditades i/o inscrites en el Registre d'entitats de formació.

Requisits

Requisits

· Les entitats, inclusivament societats civils i comunitats de béns, hauran de disposar de la inscripció o acreditació en la corresponent especialitat formativa abans que finalitze el termini de presentació de sol·licituds. Es requerirà igualment aquesta condició per a les especialitats complementàries. · Ha de trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, tant abans de dictar-se la proposta de resolució de concessió de la subvenció com de realitzar-se el pagament d'aquesta. · Ha de trobar-se al corrent de les seues obligacions per reintegrament de subvencions, tant a la data de concessió com a la de pagament. · Complir tots els requisits necessaris per a ser beneficiari d'aquestes subvencions.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Seran beneficiàries de les subvencions les entitats de formació públiques o privades, empreses o associacions empresarials amb presència en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, acreditades i/o inscrites en el corresponent registre d'entitats de formació per a les especialitats formatives objecte de formació, d'acord amb les modalitats de programació que s'estableixen seguidament. Les entitats han de disposar, en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, d'instal·lacions degudament acreditades i/o inscrites que els permeta la impartició de les especialitats sol·licitades. Podran ser beneficiaris de les subvencions les societats civils i comunitats de béns que tinguen presència en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, per a la qual cosa han de disposar en aquest àmbit d'instal·lacions degudament inscrites i/o acreditades que permeten la impartició de les accions formatives sol·licitades. Modalitats de programació: 1. En la modalitat "Formació per a la inserció", podran sol·licitar subvencions les entitats inscrites o acreditades en alguna de les especialitats que recull l'annex II de la resolució de convocatòria. 2. En la modalitat "Formació modular transversal", podran sol·licitar subvencions les entitats acreditades en alguna de les especialitats recollides en l'annex III de la resolució de convocatòria. 3. En la modalitat "Col·lectius", podran sol·licitar subvencions les entitats inscrites o acreditades que impartiran una formació adaptada a les necessitats del corresponent col·lectiu d'entre els certificats de professionalitat i especialitats vinculades al Catàleg nacional de qualificacions professionals. 4. En la modalitat "Formació per a completar certificats de professionalitat", podran sol·licitar subvencions les entitats acreditades i s'ha de correspondre amb alguna de les especialitats que recull l'annex II vinculades a l'obtenció de certificats de professionalitat. En aquesta modalitat s'impartiran un o diversos mòduls, corresponents a la mateixa especialitat, sempre que amb aquests es permeta que el 100% de les persones participants en aquestes accions formatives completen el certificat de professionalitat corresponent, del qual hauran de tindre superats, així mateix, un o diversos mòduls i/o unitats formatives. També podran participar els que hagen obtingut acreditacions parcials, bé obtingudes mitjançant la via d'acreditació per experiència professional i/o formació no formal mitjançant el procediment regulat en el Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, o per haver cursat amb anterioritat els mòduls corresponents. Aquestes entitats no podran subcontractar amb tercers l'execució de l'activitat formativa que els haja sigut adjudicada. A aquest efecte, la contractació per part de l'entitat adjudicatària del personal docent per a la impartició de la formació no es considerarà subcontractació. Per contractació de personal docent s'entén exclusivament la contractació de persones físiques. Les entitats podran assumir un compromís d'inserció amb caràcter voluntari, que es valorarà d'acord amb el que preveu l'annex I.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Ordre EFP/942/2022, de 23 de setembre, per la qual es regula l'oferta formativa del sistema de Formació Professional en l'àmbit laboral associada al Catàleg nacional de qualificacions professionals efectuada per les administracions competents i s'estableixen les bases reguladores, així com les condicions per al seu finançament.
  • Resolució de 30 de desembre de 2023 del director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la convocatòria per a la concessió de subvencions per a la realització d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones desocupades amb càrrec a l'exercici pressupostari 2023, en aplicació de l'Ordre EPF/942/2022, de 23 de setembre, per la qual es regula l'oferta formativa del sistema de Formació Professional en l'àmbit laboral associada al Catàleg nacional de qualificacions professionals efectuada per les administracions competents i s'estableixen les bases reguladores, així com les condicions per al seu finançament. (DOGV nº 9521, de 27/01/2023)
  • EXTRACTE Resolució de 30 de desembre de 2023 del director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la convocatòria per a la concessió de subvencions per a la realització d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones desocupades amb càrrec a l'exercici pressupostari 2023, en aplicació de l'Ordre EPF/942/2022, de 23 de setembre, per la qual es regula l'oferta formativa del sistema de Formació Professional en l'àmbit laboral associada al Catàleg nacional de qualificacions professionals efectuada per les administracions competents i s'estableixen les bases reguladores, així com les condicions per al seu finançament. (DOGV nº 9521, de 27/01/2023)

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació de la Resolució en el DOGV (DOGV núm. 9521 de 27 de gener de 2023) El termini de sol·licituds començarà el dia 30 de gener i finalitzarà el 17 de febrer de 2023, tots dos inclosos

Formularis documentació

Quina documentació s'ha de presentar? Les sol·licituds s'han de presentar telemàticament en el model normalitzat, juntament amb la documentació específica segons el tipus de modalitat. - Annex a la sol·licitud. En model normalitzat, cada sol·licitud ha d'incloure, per ordre de prioritat, totes les accions formatives que l'entitat pretenga desenvolupar en el seu àmbit provincial, amb la indicació de la modalitat de programació triada, entenent que es realitza per la totalitat de les hores del Certificat de Professionalitat, de l'especialitat corresponent o del mòdul/s sol·licitat/s. Les sol·licituds s'han de subjectar als límits següents: a) Amb caràcter general, no es podran sol·licitar més de 4 accions per aula de teoria acreditada o inscrita, independentment de les especialitats que hi tinga acreditades o inscrites. Aquesta limitació no és aplicable en el supòsit de la modalitat "Completar certificats de professionalitat", ni a les accions formatives la durada de les quals siga inferior o igual a 120 hores. b) En les modalitats "Formació per a la inserció i formació modular transversal", es podran sol·licitar accions planificades en els corresponents annexos en la comarca on estiga inscrit o acreditat el centre de formació. Quan no hi haja accions planificades a la comarca on estiga inscrit o acreditat el centre de formació, també podran sol·licitar accions planificades a la província on estiga acreditat o inscrit, que es resoldran, si és el cas, en la segona fase provincial. Quan una sol·licitud excedisca els límits assenyalats, es valoraran les accions formatives segons l'ordre de prioritat assenyalat en la sol·licitud, i no s'admetran les posteriors. Documentació i informació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud: 1. Documentació que ha de presentar l'entitat sol·licitant. En el cas de societats civils sense personalitat jurídica i comunitats de béns, s'han de fer constar expressament, tant en la sol·licitud com en la resolució de concessió, els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació, així com l'import de la subvenció aplicable per cada un, que tindran igualment la consideració de beneficiaris. En qualsevol cas, s'ha de nomenar un representant o apoderat únic de l'agrupació amb poders suficients per a complir les obligacions que, com a beneficiària, corresponen a l'agrupació. No podrà dissoldre's l'agrupació fins que haja transcorregut el termini de prescripció previst en els articles 39 i 65 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant, LGS). Cada una de les persones membres de l'agrupació que es comprometen a efectuar la totalitat o part de les activitats en nom i per compte del primer han d'aportar la documentació indicada en l'apartat següent, lletres a, b, c, d i e. 2. Les sol·licituds han d'anar acompanyades, en tot cas, de la documentació següent, que s'ha d'annexar per mitjans telemàtics, sense perjudici que es puga requerir en determinades circumstàncies l'exhibició dels documents originals per a acarar-los: a) Autorització expressa a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació perquè comprove les dades d'identitat de la persona sol·licitant o, en cas de tractar-se d'una persona jurídica, del seu representant, de conformitat amb el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana. No obstant això, si de la comprovació efectuada resultara alguna discordança amb les dades facilitades per la mateixa persona interessada, l'òrgan instructor estarà facultat per a efectuar les actuacions que siguen procedents per tal d'aclarir-la. Si la persona sol·licitant no presta el seu consentiment, haurà d'aportar la fotocòpia del document nacional d'identitat. Quan es tracte d'una persona jurídica, s'ha d'aportar, a més, la documentació acreditativa i identificativa d'aquesta, que consisteix en una còpia de l'escriptura de constitució/estatuts actualitzada i l'acreditació de la inscripció en el Registre Mercantil o el registre corresponent, així com de la targeta d'identificació fiscal i, si és el cas, els poders de representació. En el cas que la documentació s'haja aportat anteriorment i no haja experimentat cap variació, només caldrà el certificat o la declaració responsable del representant legal de l'entitat acreditatiu que no s'ha produït cap canvi en la documentació identificativa de l'entitat i de la vigència del nomenament del president o de qui en tinga la representació en la data de presentació de la sol·licitud. Així mateix, ha de constar en aquest certificat l'expedient administratiu en el qual es va aportar aquesta i l'òrgan al qual es va dirigir. b) Declaració responsable de no trobar-se en cap dels supòsits de l'article 13.2 i 3, de l'LGS, segons el model normalitzat, així com de no ser deutor per resolució de procedència de reintegrament. c) Declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció d'aquesta obligació, segons el que estableix el Decret 279/2004, del Consell, de 17 de desembre. d) Certificat de situació en el Cens d'activitats econòmiques de l'AEAT i documents acreditatius de l'últim abonament de l'Impost d'Activitats Econòmiques (IAE) o declaració responsable de la seua exempció o no subjecció. e) La presentació de la sol·licitud de subvenció comportarà l'autorització de l'entitat sol·licitant perquè l'òrgan concedent obtinga de manera directa l'acreditació de les circumstàncies que preveuen els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions. No obstant això, el sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment, per a la qual cosa ha d'aportar les certificacions que s'indiquen a continuació, i que tindran un període de validesa de sis mesos a comptar de la data de la seua expedició: - De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que el sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries. - De la Tresoreria General de la Seguretat Social, el certificat acreditatiu del fet el sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions. - De l'Agència Tributària Valenciana (ATV), el certificat acreditatiu del fet que el sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat. f) Dades de domiciliació bancària (segons el procediment indicat en l'apartat enllaços d'aquesta guia) i document acreditatiu de la titularitat del compte bancari, que haurà d'ajustar-se al que preveu l'Ordre 2/2022 de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancàries de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat, i s'aplicarà el tràmit automatitzat que preveu el seu article 5 quan resulte aplicable. g) En el cas de sol·licituds de la modalitat per a completar certificats de professionalitat, s'haurà d'aportar acreditació/compromís del fet que, amb la realització d'aquesta, tot l'alumnat que supere amb èxit els mòduls oferits completarà el certificat de professionalitat corresponent. h) Projecte de les accions formatives sol·licitades segons el model normalitzat. A més, en el cas d'empreses i associacions empresarials, han d'aportar: · Declaració en model normalitzat de les ajudes de minimis rebudes a l'efecte de comprovació del compliment dels límits establits en el Reglament (UE) 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013. 3. Amb caràcter voluntari, es podrà aportar, així mateix, documentació acreditativa de: a) La implantació d'un sistema de gestió de la qualitat en vigor, segons l'annex I de la convocatòria. b) L'experiència en la impartició d'accions formatives corresponents a l'oferta formativa dirigida prioritàriament a persones desocupades per la participació en convocatòries d'ajudes executades en els exercicis 2020 i 2021 per les diferents administracions públiques del Sistema Nacional d'Ocupació (SNE) i l'experiència en la impartició d'accions formatives no finançades amb fons públics autoritzades en els exercicis 2020 i 2021 per les diferents administracions públiques del Sistema Nacional d'Ocupació (SNE); en els dos casos, s'ha d'acreditar mitjançant una declaració responsable de l'entitat i el certificat emés per l'administració pública corresponent del SNE segons el model normalitzat disponible en la web de Labora. Respecte de l'experiència en accions corresponents a convocatòries de Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació o accions formatives no finançades amb fons públics autoritzades per Labora, no serà necessari aportar el certificat de l'administració competent, la comprovació la realitzarà Labora mitjançant consulta en la seua base de dades i la declaració responsable presentada per l'entitat. c) El grau d'inserció o de contractació aconseguit i degudament acreditat, en la mateixa província de sol·licitud. S'han d'adjuntar, segons el model, les dades de contractes aportats per a la valoració de la inserció. d) Compromís voluntari d'inserció en model normalitzat. g) Declaració responsable del nombre de persones que a data de sol·licitud estiguen incloses en la plantilla de l'entitat, en alta durant un període igual o superior a 9 mesos en aquesta en l'exercici pressupostari anterior al que finança aquesta convocatòria (en cap cas es prendran en consideració els contractes subvencionats a través dels programes mixtos d'ocupació-formació) i de les persones incloses en la plantilla, durant el mateix període, que reunisquen alguna de les següents condicions, que s'han d'acreditar documentalment de la manera següent: . Persones amb diversitat funcional reconeguda amb un grau igual o superior al 33 % (discapacitat física, psíquica o sensorial), persones afectades amb trastorn mental greu o molt greu, s'han d'acreditar mitjançant el certificat emés per l'òrgan competent de reconeixement del grau de discapacitat. . Persones en situació o risc d'exclusió social que acrediten aquesta condició mitjançant un certificat emés pels serveis socials competents, la data d'emissió del qual estiga dins dels sis mesos anteriors a la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud. . Dones víctimes de violència de gènere que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans que preveu l'article 9 de la Llei 7/2012, de la Generalitat, de 23 de novembre, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. A l'efecte de comprovació de les situacions d'alta de les persones treballadores en l'empresa, es presentarà l'Informe de treballadors en alta (ITA) de la Seguretat Social i l'informe de vida laboral d'empresa, que incloguen el període comprés entre el 01.01.2022 i fins a una data inclosa dins del termini de sol·licitud. f) Acreditació documental de les accions positives que garantisquen i promoguen la igualtat de dones i homes en els termes de l'annex I de la convocatòria: - Per a totes les entitats: declaració responsable sobre l'obligatorietat legal o no de disposar d'un pla d'igualtat, atenent el nombre de persones treballadores, en el sentit regulat per la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. - Per a les entitats o centres que no estan legalment obligades a disposar d'un pla d'igualtat: presentació del pla d'igualtat aprovat i justificant de la tramitació de la inscripció en el Registre de convenis i acords col·lectius de treball dependent de la Direcció General de Treball del Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social i de les autoritats laborals de les comunitats autònomes. - Per a les entitats o centres que estan legalment obligades a disposar d'un pla d'igualtat: presentació del pla d'igualtat aprovat, justificant de la tramitació de la inscripció en el Registre de convenis i acords col·lectius de treball i certificació oficial de l'autoritat competent de la comunitat autònoma acreditativa de l'atorgament del distintiu o certificat empresarial en matèria d'igualtat, o com a entitat col·laboradora en igualtat d'oportunitats entre dones i homes, o qualsevol altre anàleg de caràcter oficial. Es requerirà la presentació d'una declaració responsable sobre la normativa aplicable que regula el reconeixement del distintiu o certificat, si no consta en la certificació esmentada. - Entitats locals: certificat del secretari/ària de l'entitat local del fet que aquesta disposa d'un pla municipal d'igualtat d'oportunitats en l'àmbit extern per a la ciutadania. Projecte formatiu El projecte d'acció formativa, que s'ha de presentar telemàticament, segons el model normalitzat, ha de recollir els aspectes següents: a) Dades generals de l'acció formativa: · Codi, nom de l'especialitat i el numeral corresponent, d'acord amb el que preveuen els annexos a la resolució de la convocatòria. · Adreça completa del lloc d'impartició, que ha de coincidir amb el domicili inscrit o acreditat, número de cens i identificació de l'aula inscrita o acreditada on es projecta impartir l'acció formativa. · Priorització de les accions. · Nombre de participants: 1. Modalitats de formació per a la inserció, modular transversal i formació per a completar certificats: entre 10 i el nombre respecte del qual s'haja inscrit o acreditat l'entitat, sempre que no supere el límit de 15 persones participants per aula acreditada o inscrita. 2. Modalitat "Col·lectius": entre 6 i 10. · Nombre d'hores. b) Compromís d'inserció: S'ha d'especificar el percentatge d'inserció que s'assumeix voluntàriament. c) En la modalitat "Formació per a la inserció", a més de l'especialitat principal, en el cas que aquesta s'impartisca completa, o encara que s'impartisca parcialment, si té una durada d'almenys 250 hores, s'ha d'impartir l'especialitat "FCOO03" (inserció laboral, sensibilització mediambiental i en igualtat de gènere), que ha de tindre una durada de 10 hores. En els mateixos casos, s'ha d'incorporar l'especialitat FCOO04, "Foment i promoció del treball autònom", amb una durada de 30 hores, excepte en el cas de l'especialitat ADGD0210, "Creació i gestió de microempreses", numeral 2633. En la modalitat "Formació modular transversal", no s'impartirà formació complementària. En la modalitat "Formació per a completar certificats de professionalitat", s'ha d'impartir l'especialitat FCOO03. En la modalitat "Col·lectius", a més de l'especialitat principal, si la duració és d'almenys 250 hores, s'impartirà l'especialitat FCOO03. En tot cas, es podran impartir fins a 3 especialitats complementàries més de la família de Formació Complementària, sempre que la suma d'aquestes no supere el nombre d'hores de l'especialitat principal, i l'entitat, si és el cas, estiga inscrita en aquestes. En els casos en els quals es preveu la impartició de l'especialitat FCOO03, serà impartida per personal docent que impartisca algun dels mòduls propis del certificat de professionalitat o de l'especialitat formativa, excepte quan no tinga la formació necessària per a fer-ho, cas en què la podrà impartir altre personal docent. En tot cas, la retribució d'aquesta especialitat ha de ser similar a la del personal que impartisca els mòduls propis del certificat de professionalitat. d) Si és el cas, per a la realització del mòdul de PPNL/FCT, s'haurà d'incloure el nom del centre o centres de treball, l'empresa o les empreses en què es preveja dur-lo a terme, amb la indicació de la seua activitat principal, sense perjudici que posteriorment s'hi incorporen noves empreses. e) Indicació expressa que el professorat compleix el perfil i els requisits que preveu el corresponent certificat de professionalitat, així com els específics referits a formadors i tutors formadors que preveu l'Ordre ESS/1897/2013, de 10 d'octubre, per la qual es desplega el Reial decret 34/2008, de 18 de gener. Quan es tracte de formació no vinculada a certificats de professionalitat, la manifestació expressa que el personal docent proposat compleix els requisits mínims exigits pel programa formatiu de l'especialitat respecte del nivell acadèmic la o titulació, l'experiència professional, si escau, i, a més, que té una formació metodològica de 100 hores com a mínim. L'Administració podrà sol·licitar tota la documentació acreditativa d'aquest perfil que estime convenient. f) Desglossament del pressupost necessari per a dur a terme l'acció formativa. g) Si és el cas, entitats o organismes que col·laboren en el finançament de l'acció. h) Proposta organitzativa. i) En la modalitat Col·lectius s'ha d'acreditar que el personal docent i els equips de suport són adequats a les necessitats del col·lectiu al qual es dirigeix la formació. Per a això, han de comptar, com a mínim, amb el personal següent: · Com a mínim, una persona amb titulació universitària en Psicologia, Pedagogia o Psicopedagogia, Ciències de l'Educació; una titulació universitària en Educació Social, Treball Social o Magisteri; o el títol de tècnic superior en Integració Social, que assumirà les tasques de coordinació del curs. · Una persona experta en l'especialitat de Formació per a l'Ocupació, preferentment amb coneixements polivalents teoricopràctics. Aquests coneixements s'han d'acreditar mitjançant una documentació acreditativa de l'experiència en les especialitats sol·licitades. Quan es tracte de formació certificable, han de complir els requisits de titulació que preveu el Reial decret 34/2008, de 18 de gener, així com els específics del corresponent certificat, si és el cas. · Es podrà comptar, així mateix, amb altres perfils professionals en funció de les característiques del col·lectiu destinatari, per a la qual cosa s'ha de fer constar la seua titulació, les funcions i els objectius en el projecte. En el termini de 15 dies des de l'inici de l'acció formativa, l'entitat ha d'incorporar itineraris individualitzats d'inserció que implicaran una anàlisi de les necessitats i les característiques de cada participant. L'aportació de la documentació que recull aquest apartat té caràcter voluntari; en conseqüència, només es valorarà la documentació que adjunte l'entitat en el termini de sol·licitud, sense que siga procedent fer requeriments en la fase d'instrucció a l'efecte d'esmena d'aquesta documentació en cas que continga errors o siga insuficient per a efectuar la valoració.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Les sol·licituds s'han de presentar telemàticament en model normalitzat, juntament amb la documentació específica. Per a fer la presentació telemàtica de les sol·licituds, s'ha d'accedir a la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), des d'on es pot accedir al tràmit de presentació de sol·licituds d'ajudes de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, o de la web www.labora.gva.es, mitjançant l'enllaç "Sol·licitud telemàtica". Per a fer-ho, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos emesos per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). En el cas que es presente un certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, cal inscriure's prèviament en el Registre de representacions de caràcter voluntari davant de la Generalitat per a fer tràmits per via telemàtica. 1. Les notificacions es practicaran per mitjans electrònics i seran vàlides sempre que permeten tindre'n constància de l'enviament o la posada a disposició, de la recepció o l'accés per l'interessat o el seu representant, de les dates i hores, del contingut íntegre, i de la identitat fidedigna del remitent i destinatari d'aquesta. L'acreditació de la notificació efectuada s'incorporarà a l'expedient. Si, per raons tècniques o de qualsevol altra índole, la notificació electrònica no és possible, s'ha de practicar per mitjà de correu certificat. 2. Quan, en qualsevol moment, es considere que algun dels actes dels interessats no reuneix els requisits necessaris, l'Administració li ho farà saber i li concedirà un termini de deu dies per a esmenar-ho. Als interessats que no atenguen el requeriment, es podrà declarar perdut el dret al tràmit corresponent; no obstant això, s'admetrà l'actuació de l'interessat i produirà els seus efectes legals si es produeix abans o dins del dia que es notifique la resolució en la qual es tinga per transcorregut el termini.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Les sol·licituds s'han de presentar telemàticament en model normalitzat, juntament amb la documentació específica. Per a fer la presentació telemàtica de les sol·licituds, s'ha d'accedir a la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), des d'on es pot accedir al tràmit de presentació de sol·licituds a ajudes de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, o de la pàgina web www.labora.gva.es, mitjançant l'enllaç "Sol·licitud telemàtica". Per a fer-ho, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos emesos per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). En el cas que es presente un certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, cal inscriure's prèviament en el Registre de representacions de caràcter voluntari davant de la Generalitat per a fer tràmits per via telemàtica. Les ajudes es concediran en règim de concurrència competitiva, en els termes que estableix el títol I de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. 1. La instrucció del procediment correspondrà a les direccions territorials competents en matèria de formació per a l'ocupació. En el cas que la sol·licitud presentada no complisca els requisits exigits o la documentació aportada amb caràcter obligatori continga errors o siga insuficient, l'òrgan instructor requerirà l'entitat sol·licitant perquè, en el termini de deu dies, esmene la falta o aporte els documents preceptius, amb la indicació que, si així no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, amb la prèvia resolució que s'ha de dictar en els termes previstos en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 2. Valoració. Per a la valoració dels projectes, es constituirà una comissió de valoració que, a la vista de la documentació que hi ha en l'expedient i amb la prèvia ponderació dels criteris recollits en l'annex I de la resolució de convocatòria, emetrà un informe motivat en el qual es concretarà el resultat de l'avaluació. Una vegada realitzades les valoracions, s'emetrà una llista provisional de valoració en què quedarà reflectida la puntuació obtinguda en cada ítem de valoració i la puntuació final de cada una de les sol·licituds que compleixen tots els requisits necessaris per a ser beneficiàries d'aquestes subvencions. Aquesta llista es publicarà en la pàgina web de LABORA - Servei Valencià d'Ocupació i Formació a fi que puguen realitzar les al·legacions corresponents en el termini de 10 dies. Una vegada ateses aquestes al·legacions, la comissió de valoració emetrà les corresponents actes motivades en les quals es concrete el resultat definitiu de la valoració amb indicació dels factors o criteris que s'han tingut en compte en la valoració i la seua aplicació concreta en els seus corresponents annexos. Les llistes de valoració annexes a aquestes actes es publicaran en la pàgina web de Labora - Servei Valencià d'Ocupació i Formació i inclouran les puntuacions obtingudes en cada ítem de valoració i la puntuació final obtingudes per les sol·licituds que compleixen tots els requisits necessaris per a ser entitat beneficiària de les subvencions que preveu aquesta convocatòria, sense que s'hi puguen fer al·legacions. 3. Propostes de resolució. A la vista de l'expedient i de l'informe de valoració, l'òrgan instructor formularà les propostes de resolució corresponents. Quan l'import de la subvenció de la proposta de resolució siga inferior al que figura en la sol·licitud presentada, es podrà instar l'entitat beneficiària a la reformulació de la seua sol·licitud en els termes que estableix l'article 27 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. 4. Resolució Una vegada vista de la proposta de l'òrgan instructor, la direcció general competent en matèria de formació professional per a l'ocupació dictarà la resolució que siga procedent per delegació de LABORA - Servei Valencià d'Ocupació i Formació. En la modalitat "Formació per a la inserció" i "Modular transversal" els expedients es resoldran per ordre de més a menys puntuació fins a esgotar el crèdit disponible, dins de cada una de les fases i en l'ordre que preveu la convocatòria. En les modalitats "Col·lectius" i "Formació per a completar certificats de professionalitat", els expedients s'han de resoldre, per ordre de més a menys puntuació, fins a esgotar el crèdit disponible.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

A) Adequació de l'oferta formativa a les accions/àrees prioritàries AO. Adequació de l'oferta formativa. B) Capacitat acreditada de l'entitat sol·licitant per a desenvolupar la formació EC. Experiència centre GE. Grau d'execució C) En relació amb la valoració positiva de les accions formatives executades BE. Baremació EFO BT. Baremació EFOTEC NC. Normes de qualitat D) En relació amb la valoració tècnica de les accions formatives sol·licitades GI Grau d'inserció CI. Compromís voluntari d'inserció IC. Incompliment del compromís voluntari d'inserció E) Aplicació de mesures de responsabilitat social IS. Inclusió social DH. Igualtat entre dones i homes En cas d'empat entre dos o més projectes, es resoldrà a favor del projecte que haja obtingut més puntuació en els apartats E, A, C, D i B, per aquest ordre, i si encara així persistira l'empat, s'atendrà el número d'ordre de l'expedient.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

La instrucció del procediment correspondrà a les direccions territorials competents en matèria de formació per a l'ocupació.

Obligacions

Obligacions

Sense perjudici de les altres obligacions que estableix la Llei 30/2015, de 9 de setembre, el Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, i l'Ordre EFP/942/2022, de 23 de març, constitueixen obligacions dels beneficiaris: 1) Aportar la informació i la documentació que es requerisca durant la fase d'instrucció del procediment, execució de la formació i justificació de la subvenció, així com tindre a disposició dels òrgans de control competents els documents acreditatius de l'assistència de les persones treballadores a les accions formatives i els controls d'avaluació del seu aprenentatge i registres d'activitat formativa realitzada. Així mateix, els beneficiaris hauran de realitzar el seguiment de la participació de l'alumnat, el seu aprenentatge i avaluació. En totes les accions formatives s'haurà de portar un control d'assistència diari que es realitza a través de l'aplicació informàtica establida a l'efecte. 2) Garantir la gratuïtat de les accions formatives per a les persones participants en la formació subvencionada i no percebre cap quantitat d'aquestes. 3) Haver realitzat o, si és el cas, garantit les devolucions de quantitats concedides i pagades en convocatòries anteriors i la devolució de les quals li haja sigut exigida mitjançant reclamació prèvia a la via executiva o mitjançant resolució de procedència de reintegrament, sempre que existisca resolució ferma, llevat que s'haja produït la suspensió de l'acte, i acreditar no ser deutora per resolució ferma de procedència de reintegrament, tant a la data de concessió com a la de pagament. 4) Comunicar a l'òrgan concedent competent l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts. Aquests ingressos seran incompatibles amb la subvenció destinada a la mateixa finalitat, per la qual cosa aquesta serà minorada en la quantitat ja percebuda. 5) Acreditar, amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió de la subvenció i a realitzar-se el pagament d'aquesta, que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, sense perjudici del que preveu l'article 22.4 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre. 6) Fer constar el caràcter públic del finançament de l'activitat subvencionada i, si és el cas, el cofinançament del Fons Social Europeu o de qualsevol altre fons comunitari o supranacional. En aquest últim supòsit, l'entitat beneficiària haurà d'incloure en les activitats d'informació de les accions formatives, publicacions, material didàctic i acreditacions de la realització de la formació que cal entregar a les persones participants l'emblema del Fons Social Europeu o del fons comunitari o supranacional que corresponga, així com complir les altres obligacions de publicitat que estableix la normativa comunitària o supranacional aplicable. Així mateix, l'entitat beneficiària ha de complir les obligacions de transparència i en matèria de publicitat activa, de conformitat amb el que disposa l'article 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i la normativa pròpia de la Comunitat Valenciana en aquesta matèria, sense perjudici de les obligacions que estableix l'article 14 de la Llei general de subvencions i la resta de legislació aplicable. La difusió de la informació que estableix aquesta obligació s'ha de fer a través de la seua pàgina web durant tot el període d'execució de l'ajuda, o bé a través de la plataforma TEP - Transparència entitats privades, de GVA Oberta, a la qual es pot accedir en https://gvaoberta.gva.es/va/tep. 7) Remetre a l'òrgan competent una comunicació d'inici de la formació que desenvoluparà, inclosa qualsevol modificació posterior, i, si és el cas, la comunicació de finalització, d'acord amb el contingut, els terminis i el procediment que a aquest efecte se l'informe. Aquesta comunicació, dirigida de manera fefaent al personal tècnic de formació assignat, s'ha de dur a terme amb una antelació mínima de cinc dies naturals a la data d'inici de cada curs, amb indicació de l'horari, el lloc d'impartició, el nombre d'alumnes que comencen i la relació nominal del professorat o personal tutor, amb l'acreditació de la titulació exigida en el programa formatiu que es va incloure en el projecte. La falta de comunicació en els terminis establits implicarà que la corresponent acció formativa es considere no realitzada a l'efecte de la justificació de la subvenció, llevat que la no comunicació dins del termini es dega a causes imprevistes, degudament justificades i comunicades en el moment en què es produïsquen. 8) Informar l'alumnat de l'abast de la formació i de si aquesta és conduent a l'obtenció d'un certificat de professionalitat complet o a la seua acreditació parcial, així com quines són les oportunitats de formació en el sistema de formació professional per a millorar la seua ocupabilitat. 9) Portar una comptabilitat separada o codi comptable adequat, respecte de totes les transaccions relacionades amb l'activitat subvencionada i disposar d'un sistema informatitzat de registre i emmagatzematge de dades comptables. 10) Complir en la impartició de les accions formatives les prescripcions que els siguen aplicables en virtut de disposició legal o reglamentària, inclosa l'obligació d'impartir la formació en els espais i amb els mitjans formatius acreditats o inscrits per a tal fi. 11) Mantindre les exigències tecnicopedagògiques, d'instal·lacions, equipament i mitjans humans tingudes en compte per a l'acreditació/inscripció de l'especialitat. 12) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, que efectuarà Labora - Servei Valencià d'Ocupació i Formació o qualssevol altres de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, i aportar tota la informació que els siga requerida d'acord amb el que preveuen els articles 45 i 46 de l'LGS, així com als controls i les auditories de qualitat que establisquen les administracions competents, els resultats de les quals s'incorporaran als registres en els quals estiguen inscrites. 13) Comprovar que les persones participants disposen dels requisits d'accés o de les competències clau per a dur a terme l'acció formativa en funció dels requeriments d'aquesta. 14) L'entitat beneficiària de la subvenció estarà obligada a conservar, almenys durant un termini de 4 anys, considerant, si és el cas, la interrupció del termini de prescripció del dret de l'Administració a reconéixer o liquidar el reintegrament de la subvenció concedida, els justificants de la realització de l'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció, així com de l'aplicació dels fons rebuts, a l'efecte de les actuacions de comprovació i control. El termini esmentat es computarà a partir del moment en què finalitze el període establit per a presentar la justificació esmentada per part de l'entitat beneficiària. En el supòsit d'accions cofinançades amb fons comunitaris, s'ha d'aplicar, en aquest sentit, el que establisca la normativa comunitària. Les entitats que, sense haver transcorregut el període esmentat, decidisquen suspendre la seua activitat o dissoldre's hauran de remetre una còpia de la documentació esmentada a l'òrgan competent, sense perjudici de la documentació que s'haja de presentar en la justificació. Com que aquestes ajudes són susceptibles de cofinançament per l'FSE, d'acord amb el que estableix l'article 82 del Reglament (UE) 2021/1060, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, l'entitat haurà de conservar en un nivell adequat tots els documents justificatius relatius a les despeses secundades pels fons, durant un termini de cinc anys a partir del 31 de desembre de l'any en què l'autoritat de gestió efectue l'últim pagament al beneficiari. 15) Comunicar, si és el cas, la renúncia a l'execució de la subvenció concedida en un termini màxim de 2 mesos des de la notificació d'aquesta. En el cas que l'entitat no haja renunciat dins d'aquest termini i presente la renúncia en un termini posterior o no execute les accions que li han sigut concedides, es considerarà com un incompliment de les obligacions establides. 16) Acceptar la seua inclusió en la llista d'entitats beneficiàries que es publicarà d'acord amb el que preveu l'article 18.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i donar a conéixer de manera inequívoca que es tracta d'una acció subvencionada per Labora - Servei Valencià d'Ocupació i Formació i el Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social (Servei Públic d'Ocupació Estatal), de conformitat amb les instruccions i els models que a aquest efecte subministre la direcció general competent en matèria de Formació Professional per a l'ocupació, d'acord amb el que preveu el número 4 del mateix article. 17) Recaptar de les persones participants de l'actuació les dades necessàries per al compliment de les obligacions derivades dels articles 16.1 i 42.1 i 2 del Reglament (UE) 2021/1060, pel qual s'estableixen les disposicions comunes relatives a determinats fons europeus, entre els quals hi ha el Fons Social Europeu Plus, i l'article 17, i l'annex I del Reglament (UE) 2021/1057, pel qual s'estableix el Fons Social Europeu Plus (FSE+), els dos del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021. Si les subvencions es cofinancen per qualsevol altre programa europeu finançat amb fons europeus, caldrà ajustar-se, en aquest aspecte, a les obligacions que, si és el cas, establisca el reglament pel qual es regulen aquests. 18) Cooperar en la tramitació de les ajudes a l'alumnat. 19) Subscriure, en relació amb l'alumnat tant desocupat com ocupat, una pòlissa d'assegurança d'accidents i responsabilitat civil de les persones participants, en els termes que preveu l'article 6 del Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, amb caràcter previ a l'inici de l'acció formativa, que s'ajustarà tant al període de duració teoricopràctic de l'acció formativa, com al seu horari diari, i haurà de cobrir les despeses d'accident «in itinere» i els riscos derivats de les visites de l'alumnat a empreses o altres establiments que s'organitzen en suport al desenvolupament de les accions formatives. a) L'assegurança ha de cobrir, segons siga el cas, tot el període formatiu i el mòdul de formació pràctica vinculat als certificats de professionalitat, si és el cas. b) Aquesta pòlissa ha de cobrir els danys que en ocasió de l'execució de la formació produïsquen les persones participants, de manera que LABORA - Servei Valencià d'Ocupació i Formació quede exonerat de qualsevol responsabilitat en aquest sentit. A aquest efecte, la pòlissa d'assegurament de la responsabilitat civil enfront de tercers es considerarà com a despesa relativa a l'execució de l'acció formativa. c) Es pot optar per subscriure una pòlissa d'assegurances col·lectiva, amb les indicacions ja exposades, que cobrisca tot l'alumnat del projecte aprovat. d) En cap cas, una persona participant podrà iniciar una acció formativa o un mòdul de formació pràctica sense que s'haja subscrit la pòlissa d'assegurança d'accidents, que haurà de contindre com a mínim les cobertures següents: 1a. Defunció per accident. 2a. Invalidesa absoluta i permanent per accident. 3a. Invalidesa permanent parcial per accident, que serà la que corresponga segons el barem. 4a. Assistència sanitària per accident amb cobertura equivalent a la de l'assegurança escolar. 20) Complir tot el que estableix el Reial decret 34/2008, pel qual es regulen els certificats de professionalitat, i l'Ordre ESS/1897/2013 que el desplega. 21) Complir la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció d'aquesta obligació, d'acord amb el que estableix el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat. 22) Realitzar almenys una sessió d'orientació professional per a afavorir la generació d'itineraris formatius i professionals dels destinataris de la formació.

Observacions

Observacions

Les resolucions que s'adopten sobre les sol·licituds d'aquestes ajudes esgoten la via administrativa i, contra aquestes, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la notificació de la present resolució, d'acord amb el que preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé, en el termini de dos mesos, un recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu, de conformitat amb el que estableix l'article 8, apartat 3, així com l'article 46, apartat 1, els dos de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que s'hi puga interposar qualsevol altre recurs que s'estime pertinent.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Quantia La quantia de la subvenció es determina mitjançant el producte del nombre d'hores pel nombre de persones participants i per l'import del mòdul específic corresponent, per a cada una de les accions formatives convocades i de les pràctiques professionals no laborals que conformen el programa de formació. Els mòduls econòmics (cost/hora/alumnat) aplicables a l'efecte de determinació de les subvencions destinades al finançament de cada una de les accions formatives d'aquesta convocatòria es publiquen: - Respecte de les accions formatives en modalitat "Formació modular transversal", en l'annex III d'aquesta convocatòria. - Per a la resta de les modalitats de formació, en l'annex V d'aquesta convocatòria. D'acord amb l'article 3.2 de l'Ordre EFP/942/2022, de 23 de setembre, els mòduls econòmics no podran superar el mòdul genèric màxim en modalitat presencial de 9 euros recollit en el seu annex I, de manera que en l'annex V abans esmentat, en les especialitats i modalitats de formació en les quals s'indica un mòdul econòmic superior, s'entendrà que és de 9 euros. Pagament 1. Bestreta: D'acord amb el que es preveu en l'article 6.8 de la Llei 30/2015, Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'Àmbit Laboral, es preveuen lliuraments de fons amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa de fins al 25 % de l'import concedit. Igualment, es preveu el pagament de fins a un 35 % addicional una vegada s'acredite l'inici de l'activitat formativa, per a la qual cosa es podran formalitzar les sol·licituds en els models normalitzats que es facilitaran a l'efecte i que comprendran les opcions següents: a) Sol·licitar, abans de l'inici de l'activitat formativa, la bestreta de fins al 25 % de la subvenció concedida i, en la mateixa sol·licitud, la bestreta de fins al 35 % addicional, amb caràcter condicionat a l'acreditació de l'inici de l'activitat formativa. b) Sol·licitar, abans de l'inici de l'activitat formativa, la bestreta de fins al 25 % de la subvenció concedida i, si escau, amb caràcter addicional a l'anterior sol·licitud, presentar una nova sol·licitud en el termini d'un mes a partir de l'inici de l'activitat formativa de fins al 35 % de la subvenció concedida. Així mateix, l'entitat beneficiària podrà sol·licitar una única bestreta fins al 60 % de l'import concedit, una vegada acreditat l'inici de l'activitat formativa. Llevat que l'entitat beneficiària estiga exempta d'aquesta obligació, d'acord amb la normativa vigent, s'ha de presentar un aval bancari per un import igual a la quantitat que s'anticiparà. L'entitat beneficiària ha de depositar la garantia en la corresponent direcció territorial de la conselleria competent en matèria d'hisenda. Una vegada obtinguda la carta de pagament acreditativa del depòsit, ha de ser presentada per l'entitat beneficiària en la corresponent direcció territorial competent en matèria de formació professional per a l'ocupació com a requisit previ i indispensable per al pagament anticipat. Les garanties es cancel·laran per acord de l'òrgan concedent en els casos següents: 1. Una vegada comprovada de conformitat l'adequada justificació de la bestreta. 2. Quan s'hagen reintegrat les quantitats anticipades. D'acord amb el que preveu l'article 19.5 de la Llei general de subvencions, els rendiments financers que generen els fons lliurats a les entitats beneficiàries no incrementen l'import de la subvenció concedida, per raó de l'escassa quantia d'aquests i la dificultat d'aplicar-los a les activitats subvencionades i de fer-ne el seguiment i el control. Amb caràcter previ al cobrament, l'entitat beneficiària ha d'acreditar, per mitjà d'una declaració responsable, que es troba al corrent de les seues obligacions per reintegrament de subvencions, en virtut del que es preveu en l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. De conformitat amb el que es disposa en l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana, quan l'entitat beneficiària de la subvenció siga una entitat local, com a requisit previ al pagament, caldrà acreditar que està al corrent en el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes. Dins del termini de justificació previst en aquesta convocatòria, l'entitat ha d'ingressar els romanents no aplicats en el compte número ES50-0049-1827-81-2410382871, del Banco Santander, a favor de LABORA -Servei Valencià d'Ocupació i Formació, i acreditar-ho davant del mateix òrgan amb la identificació del número d'expedient. Les bestretes i/o pagaments restants que haja de fer l'Administració es faran efectius en el termini màxim de tres mesos, a comptar des de la presentació per l'entitat beneficiària de la documentació requerida per a sol·licitar aquesta bestreta, o de sis mesos des de la presentació de la justificació a través de mòduls específics dels programes de formació. Liquidació de la subvenció: El pagament de la subvenció s'ha de fer efectiu en finalitzar l'acció subvencionada, una vegada comprovada la justificació i posterior proposta de pagament de la direcció territorial competent en matèria de formació per a l'ocupació. Amb caràcter previ al cobrament, l'entitat beneficiària ha d'acreditar que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social. També ha d'acreditar, mitjançant una declaració responsable, que es troba al corrent de les seues obligacions per reintegrament de subvencions, en virtut del que preveu l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. El càlcul de la quantia de la subvenció es farà utilitzant un model mixt en relació amb el producte i el resultat aconseguit. El càlcul es farà de la forma que estableix el resolc vint-i-uné de la resolució de convocatòria. En el cas que la quantia calculada resulte inferior a les quanties transferides en concepte de bestreta, s'haurà de fer el reintegrament de l'excés en el compte número ES50-0049-1827-81- 2410382871, del BSCH (Banco Santander Central Hispano) a favor de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

Termini màxim

Termini màxim

El termini per a resoldre i notificar la resolució serà de 6 mesos, a comptar de l'endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Una vegada transcorregut aquest termini, sense que s'haja dictat cap resolució expressa, la sol·licitud s'entendrà desestimada per silenci administratiu.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

La resolució del procediment correspondrà a la direcció general competent en matèria de formació professional per a l'ocupació per delegació de la Direcció General de LABORA - Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

1. D'acord amb l'article 16 de l'ordre de bases, l'incompliment dels requisits establits en aquesta i la resta de normes aplicables, així com de les condicions que s'hagen establit en la corresponent resolució de concessió, donarà lloc a la pèrdua total o parcial del dret al cobrament de la subvenció o, amb el previ procediment de reintegrament oportú, a l'obligació de retornar totalment o parcialment la subvenció percebuda i els interessos de demora que puguen correspondre. 2. L'incompliment total de les finalitats per a les quals es va concedir la subvenció o de l'obligació de justificació d'aquesta donarà lloc al reintegrament del 100 % de la subvenció concedida. Igualment, es considerarà que concorre l'incompliment total si la realització de l'activitat subvencionada no arriba al 25 % dels seus objectius, mesurats amb l'indicador del nombre d'hores de formació multiplicat per nombre d'alumnes finalitzats. A aquest efecte, s'inclouran també les hores d'absència que resulten computables per falta justificada o per col·locació. Sense perjudici del que preveu l'LGS, en matèria d'infraccions i sancions administratives, seran causes específiques per a declarar la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció concedida i, si és el cas, el reintegrament d'aquesta: a) La falta de comunicació de l'inici de les accions formatives en el termini i la forma previstos. b) Percebre per qualsevol concepte alguna quantia o remuneració de l'alumnat participant en l'acció subvencionada. c) La falsedat de les dades contingudes en la documentació que s'ha de presentar en la justificació. d) Qualsevol altre motiu que perjudique el fi últim pel qual s'ha concedit la subvenció. En el supòsit de la modalitat "Formació per a completar certificats de professionalitat", es considerarà com a finalitat última per la qual s'ha atorgat la subvenció que el 100 % de les persones participants en aquestes accions formatives puguen avançar per a completar el certificat de professionalitat corresponent, del qual han de tindre superats un o diversos mòduls i/o unitats formatives. e) No impartir l'acció formativa (especialitat) en una aula prèviament acreditada o inscrita. f) Suposarà la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció i de reintegrament d'aquesta el fet que la subvenció es destine a la realització d'una activitat, o al compliment d'una finalitat que manifestament supose un greuge o menyspreu cap als senyals d'identitat del poble valencià. 3. Els incompliments parcials que no afecten les característiques essencials del projecte determinaran la minoració proporcional i, si és el cas, el reintegrament de la subvenció que es liquidarà tenint en compte l'incompliment del compromís d'inserció laboral assumit voluntàriament en totes les modalitats. S'haurà d'efectuar una minoració de manera proporcional al grau d'incompliment de fins al 50 % de l'import de la subvenció liquidada. Per a compromisos d'inserció laboral assumits voluntàriament superiors al 40 %, s'haurà d'efectuar una minoració de manera proporcional al grau d'incompliment de fins al 75 % de l'import de la subvenció liquidada. A aquest efecte, es considerarà complit el compromís d'inserció d'un/a alumne/a quan es produïsca amb posterioritat al 75 % de la duració de l'acció formativa.