Detall de Procediment

Sol·licitud per a la concessió de subvencions per a la realització d'accions formatives no conduents a l'obtenció de certificats de professionalitat dirigides prioritàriament a persones desocupades amb càrrec a l'exercici pressupostari 2023 (Labora).

Codi SIA: 2980813
Codi GUC: 23162
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud: TANCAT
(30-01-2023
17-02-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

La Resolució de 30 de desembre de 2022, del director general de Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la convocatòria per a la concessió de subvencions per a la realització a la Comunitat Valenciana d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones desocupades amb càrrec a l'exercici pressupostari 2023, té per objecte convocar subvencions destinades a la realització a la Comunitat Valenciana d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones treballadores en situació de desocupació, que els proporcionen la qualificació professional per a exercir una ocupació adequada a les necessitats del mercat de treball i estimular la seua inserció laboral, a través de les modalitats de programació que s'indiquen a continuació: 1. Modalitat "Formació per a la inserció". 2. Modalitat "Formació itineraris formatius". 3. Modalitat "Col·lectius". Es consideren àrees prioritàries les dirigides a anticipar les necessitats de qualificació del sistema productiu, així com a cobrir les necessitats actuals i les orientades al desenvolupament dels sectors més innovadors i/o amb millors perspectives d'ocupació o necessitats vinculades amb els sectors productius que tinguen regulacions específiques. (Les accions formatives hauran d'estar incloses en el Catàleg d'especialitats formatives de l'àmbit laboral vigent a partir de l'1 de gener de 2023.).

Observacions

Observacions

Destinataris i beneficiaris finals de l'acció: entitats de formació públiques o privades, empreses o associacions empresarials amb presència en l'àmbit territorial de la CV, inscrites en el corresponent registre d'entitats de formació per a les especialitats formatives.

Requisits

Requisits

· Les entitats hauran de disposar de la inscripció en la corresponent especialitat formativa abans que finalitze el termini de presentació de sol·licituds. Es requerirà igualment aquesta condició per a les especialitats complementàries. · Ha de trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, tant abans de dictar-se la proposta de resolució de concessió de la subvenció com de realitzar-se el pagament d'aquesta. · Ha de trobar-se al corrent de les seues obligacions per reintegrament de subvencions, tant a la data de concessió com a la de pagament. · Complir tots els requisits necessaris per a ser beneficiari d'aquestes subvencions.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

1. Seran beneficiàries de les subvencions les entitats de formació públiques o privades, empreses o associacions empresarials amb presència en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, inscrites en el corresponent registre d'entitats de formació per a les especialitats formatives objecte de formació, d'acord amb modalitats de programació i requisits que s'estableixen seguidament: 2. Les entitats hauran de disposar, en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, d'instal·lacions degudament inscrites que els permeta la impartició de les especialitats sol·licitades. 3. D'acord amb el que preveu l'article 11.3 de l'LGS, les societats civils i les comunitats de béns podran ser beneficiàries de les subvencions regulades en aquesta resolució quan tinguen presència en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, per a la qual cosa han de disposar en aquest àmbit d'instal·lacions degudament inscrites i/o acreditades que permeten la impartició de les accions formatives sol·licitades. 4. Les entitats podran assumir un compromís d'inserció amb caràcter voluntari, que es valorarà d'acord amb el que preveu l'annex I. S'entendrà complit aquest compromís si, en el termini i les maneres de justificació previstos, s'acredita la inserció laboral de l'alumnat desocupat que haja superat amb èxit els mòduls propis de l'especialitat principal del curs als quals haja assistit, per un període d'almenys 3 mesos a jornada completa o període equivalent en cas de contractació a temps parcial. A l'efecte d'aquesta resolució, es considera inserció laboral la contractació de l'alumnat per una empresa o entitat ocupadora diferent de l'entitat beneficiària, la seua alta en el règim especial de personal treballador autònom o la seua incorporació com a persona associada a entitats d'economia social. Modalitats de programació: 1. En la modalitat "Formació per a la inserció", podran sol·licitar subvencions les entitats inscrites en alguna de les especialitats que recull l'annex II de la resolució de convocatòria. 2. En la modalitat "Itineraris formatius", en els quals es realitzarà la impartició consecutiva al mateix grup d'alumnat de diverses especialitats no conduents a l'obtenció de certificats de professionalitat que els facilite una formació progressiva i/o integral en una determinada matèria, s'executarà per entitats inscrites en totes les especialitats incloses en l'itinerari i es correspondrà amb els itineraris formatius que recull l'annex III. 3. En la modalitat "Col·lectius" podran sol·licitar subvencions les entitats inscrites que impartiran una formació adaptada a les necessitats del corresponent col·lectiu d'entre les especialitats incloses en el Catàleg d'especialitats formatives de l'àmbit laboral. D'acord amb el que preveu l'article 19.3 del Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desplega la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el sistema de Formació Professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral, la impartició de les accions formatives la duran a terme entitats de formació inscrites. Aquestes entitats no podran subcontractar amb tercers l'execució de l'activitat formativa que els haja sigut adjudicada. A aquest efecte, la contractació per part de l'entitat adjudicatària del personal docent per a la impartició de la formació no es considerarà subcontractació. Per contractació de personal docent s'entén exclusivament la contractació de persones físiques.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació de la Resolució de 30 de desembre de 2022 en el DOGV núm 9521 de 27 de gener de 2023 El termini començarà el dia 30 de gener de 2023 i finalitzarà el 17 de febrer de 2023, tots dos inclosos.

Formularis documentació

Quina documentació s'ha de presentar? 1. Les sol·licituds s'han de presentar telemàticament en model normalitzat, juntament amb la documentació específica. Per a fer la presentació telemàtica de les sol·licituds, s'ha d'accedir a la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). - Annex a la sol·licitud. En model normalitzat, cada sol·licitud inclourà per ordre de prioritat totes les accions formatives que l'entitat pretenga desenvolupar en el seu àmbit provincial, amb la indicació de la modalitat de programació triada, entenent que es realitza per la totalitat de les hores de l'especialitat corresponent de l'itinerari formatiu. Les sol·licituds s'han de subjectar als límits següents: a) Amb caràcter general, no es podran sol·licitar més de 4 accions per aula de teoria inscrita, independentment de les especialitats que tinga acreditades o inscrites en aquesta. b) En la modalitat "Formació per a la inserció", es podran sol·licitar accions planificades en els corresponents annexos a la comarca on estiga inscrit el centre de formació. Quan no hi haja accions planificades a la comarca on estiga inscrit el centre de formació, també podran sol·licitar accions planificades a la província on estiga inscrit, que es resoldran, si és el cas, en la segona fase (provincial). Quan una sol·licitud excedisca els límits assenyalats, es valoraran les accions formatives segons l'ordre de prioritat assenyalat en la sol·licitud, i no s'admetran les posteriors. Documentació i informació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud: 1. Documentació que ha de presentar l'entitat sol·licitant. En el cas de societats civils sense personalitat jurídica i comunitats de béns, s'han de fer constar expressament, tant en la sol·licitud com en la resolució de concessió, els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació, així com l'import de la subvenció aplicable per cada un, que tindran igualment la consideració de beneficiaris. En qualsevol cas, s'ha de nomenar un representant o apoderat únic de l'agrupació amb poders suficients per a complir les obligacions que, com a beneficiària, corresponen a l'agrupació. No podrà dissoldre's l'agrupació fins que haja transcorregut el termini de prescripció previst en els articles 39 i 65 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant, LGS). Cada una de les persones membres de l'agrupació que es comprometen a efectuar la totalitat o part de les activitats en nom i per compte del primer han d'aportar la documentació indicada en l'apartat següent, lletres a, b, c, d i e. 2. Les sol·licituds han d'anar acompanyades, en tot cas, de la documentació següent, que s'ha d'annexar per mitjans telemàtics, sense perjudici que es puga requerir en determinades circumstàncies l'exhibició dels documents originals per a acarar-los: a) Autorització expressa a Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació perquè comprove les dades d'identitat de la persona sol·licitant o, si es tracta d'una persona jurídica, del seu representant, de conformitat amb el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana. No obstant això, si de la comprovació efectuada resultara alguna discordança amb les dades facilitades per la mateixa persona interessada, l'òrgan instructor estarà facultat per a efectuar les actuacions que siguen procedents per tal d'aclarir-la. Si la persona sol·licitant no presta el seu consentiment, haurà d'aportar la fotocòpia del document nacional d'identitat. Quan es tracte d'una persona jurídica, s'ha d'aportar, a més, la documentació acreditativa i identificativa d'aquesta, que consisteix en una còpia de l'escriptura de constitució/estatuts actualitzada i l'acreditació de la inscripció en el Registre Mercantil o el registre corresponent, així com de la targeta d'identificació fiscal i, si és el cas, els poders de representació. En el cas que la documentació s'haja aportat anteriorment i no haja experimentat cap variació, només caldrà el certificat o la declaració responsable del representant legal de l'entitat acreditatiu que no s'ha produït cap canvi en la documentació identificativa de l'entitat i de la vigència del nomenament del president o de qui en tinga la representació en la data de presentació de la sol·licitud. Així mateix, ha de constar en aquest certificat l'expedient administratiu en el qual es va aportar aquesta i l'òrgan al qual es va dirigir. b) Declaració responsable de no trobar-se en cap dels supòsits de l'article 13.2 i 3, de l'LGS, segons el model normalitzat, així com de no ser deutor per resolució de procedència de reintegrament. c) Declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció d'aquesta obligació, segons el que estableix el Decret 279/2004, del Consell, de 17 de desembre. d) Certificat de situació en el Cens d'activitats econòmiques de l'AEAT i documents acreditatius de l'últim abonament de l'Impost d'Activitats Econòmiques (IAE) corresponents a les activitats en alta o declaració responsable de la seua exempció o no subjecció. e) D'acord amb el que preveu l'article 22.4 de l'RLGS, la presentació de la sol·licitud de subvenció comporta l'autorització de l'entitat sol·licitant perquè l'òrgan concedent obtinga de manera directa l'acreditació de les circumstàncies que preveuen els articles 18 i 19 del reglament esmentat per mitjà de certificats telemàtics, cas en què l'entitat sol·licitant no ha d'aportar el certificat corresponent. No obstant això, la persona sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment, per a la qual cosa ha d'aportar les certificacions que a continuació s'indiquen, i que tindran un període de validesa de sis mesos a comptar de la data de la seua expedició, d'acord amb el que estableix l'article 23.3 del reglament esmentat: - De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que es troba al corrent de les seues obligacions tributàries. - De la Tresoreria General de la Seguretat Social, el certificat que acredite que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions. - De l'Agència Tributària Valenciana (ATV), el certificat acreditatiu que no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat. f) Dades de domiciliació bancària, segons el model normalitzat, i acreditació de la titularitat del compte. g) Projecte de les accions formatives sol·licitades segons model normalitzat. 3. Amb caràcter voluntari, es pot aportar, així mateix, documentació acreditativa dels aspectes que recull l'annex I de la present convocatòria dins del termini de sol·licituds i en els termes que preveu, en relació amb: a) La implantació d'un sistema de gestió de la qualitat en vigor, segons l'annex I. b) L'experiència en la impartició d'accions formatives corresponents a l'oferta formativa dirigida prioritàriament a persones desocupades per la participació en convocatòries d'ajudes executades en els exercicis 2020 i 2021 per les diferents administracions públiques del Sistema Nacional d'Ocupació (SNE) i l'experiència en la impartició d'accions formatives no finançades amb fons públics autoritzades en els exercicis 2020 i 2021 per les diferents administracions públiques del Sistema Nacional d'Ocupació (SNE); en els dos casos, s'ha d'acreditar mitjançant una declaració responsable de l'entitat i el certificat emés per l'administració pública corresponent del SNE segons el model normalitzat disponible en la web de Labora. Respecte de l'experiència en accions corresponents a convocatòries de Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació o accions formatives no finançades amb fons públics autoritzades per Labora, no serà necessari aportar el certificat de l'administració competent, la comprovació la realitzarà Labora mitjançant consulta en la seua base de dades i la declaració responsable presentada per l'entitat. c) El grau d'inserció o de contractació aconseguit i degudament acreditat, en la mateixa província de la sol·licitud, en la forma que estableix l'annex I d'aquesta resolució. d) Compromís voluntari d'inserció en model normalitzat. g) Declaració responsable del nombre de persones que a data de sol·licitud estiguen incloses en la plantilla de l'entitat, en alta durant un període igual o superior a 9 mesos en aquesta en l'exercici pressupostari anterior al que finança aquesta convocatòria (en cap cas es prendran en consideració els contractes subvencionats a través dels programes mixtos d'ocupació-formació) i de les persones incloses en la plantilla, durant el mateix període, que reunisquen alguna de les següents condicions, que s'han d'acreditar documentalment de la manera següent: - Persones amb diversitat funcional o discapacitat reconeguda amb un grau igual o superior al 33 %, i persones amb diagnòstic de la unitat salut mental del sistema públic de salut. S'ha d'acreditar mitjançant el certificat emés per l'òrgan competent de reconeixement del grau de discapacitat o un certificat de la unitat de salut mental del sistema públic de salut. - Persones en situació o risc d'exclusió social que acrediten aquesta condició mitjançant un certificat emés pels serveis socials competents, la data d'emissió del qual estiga dins dels sis mesos anteriors a la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud. - Dones víctimes de violència de gènere que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans que preveu l'article 9 de la Llei 7/2012, de la Generalitat, de 23 de novembre, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. A l'efecte de comprovació de les situacions d'alta de les persones treballadores en l'empresa, es presentarà l'Informe de treballadors en alta (ITA) de la Seguretat Social i l'informe de vida laboral d'empresa, que incloguen el període comprés entre el 01.01.2022 i fins a una data inclosa dins del termini de sol·licitud. f) Acreditació documental de les accions positives que garantisquen i promoguen la igualtat de dones i homes en els termes de l'annex I: - Totes les entitats hauran de presentar una declaració responsable sobre l'obligatorietat legal, o no, de disposar d'un pla d'igualtat, atenent el nombre de persones treballadores, en el sentit regulat per la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. - Per a les entitats o centres que, pel nombre de persones treballadores, no estan legalment obligats a disposar d'un pla d'igualtat: presentació del pla d'igualtat aprovat i justificant de la tramitació de la inscripció en el Registre de convenis i acords col·lectius de treball dependent de la Direcció General de Treball del Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social i de les autoritats laborals de les comunitats autònomes. Projecte formatiu El projecte d'acció formativa, que s'ha de presentar telemàticament, segons el model normalitzat, ha de recollir els aspectes següents: a) Dades generals de l'acció formativa: - Codi, nom de l'especialitat o de l'itinerari i el numeral corresponent, d'acord amb el que preveuen els annexos a aquesta resolució. - Adreça completa del lloc d'impartició, que haurà de coincidir amb el domicili inscrit, el número de cens i la identificació de l'aula inscrita on es projecta impartir l'acció formativa. - Priorització de les accions. - Nombre de persones participants: 1. Modalitat de "Formació per a la inserció" i modalitat d'"Itineraris formatius": entre 10 i el límit del nombre respecte del qual s'haja inscrit l'entitat sempre que no supere el nombre de 15 persones participants per aula inscrita. 2. Modalitat "Col·lectius": entre 6 i 10. - Nombre d'hores. b) Compromís d'inserció: S'ha d'especificar el percentatge d'inserció que s'assumeix voluntàriament. c) En la modalitat "Formació per a la inserció" i modalitat d'"Itineraris formatius", a més de l'especialitat principal, en el cas que aquesta s'impartisca completa o, encara que s'impartisca parcialment, si la seua duració és d'almenys 200 hores, s'impartirà l'especialitat FCOO03 (Inserció laboral, sensibilització mediambiental i en igualtat de gènere), que tindrà una duració de 10 hores. En els mateixos casos, s'incorporarà l'especialitat FCOO04, "Foment i promoció del treball autònom", amb una duració de 30 hores. En la modalitat "Col·lectius", a més de l'especialitat principal, si la seua duració és d'almenys 200 hores, s'impartirà l'especialitat FCOO03 (Inserció laboral, sensibilització mediambiental i en igualtat de gènere), que tindrà una duració de 10 hores. En tot cas, es podran impartir fins a 3 especialitats més de la família de Formació Complementària, sempre que la suma d'aquestes no supere el nombre d'hores de l'especialitat principal, i l'entitat, si és el cas, estiga inscrita en aquestes. En els casos en què es preveu la impartició de l'especialitat FCOO03, serà impartida per personal docent que impartisca algun dels mòduls propis de l'especialitat formativa, excepte quan no tinga la formació necessària per fer-ho, cas en què la podrà impartir altre personal docent. En tot cas, la retribució d'aquesta especialitat serà similar a la del personal que impartisca els mòduls propis de l'especialitat. d) Quan l'especialitat principal de l'acció formativa incloga en l'itinerari formatiu el mòdul d'FCT, s'haurà d'incloure el nom del centre o centres de treball, empresa o empreses on es preveja la seua realització, amb la indicació de la seua activitat principal, sense perjudici que posteriorment s'hi incorporen noves empreses. e) Manifestació expressa del fet que el personal docent proposat compleix els requisits mínims exigits pel programa formatiu de l'especialitat respecte del nivell acadèmic o la titulació, experiència professional, si és el cas, i, a més, té una formació metodològica de 100 hores com a mínim. L'Administració podrà sol·licitar tota la documentació acreditativa d'aquest perfil que estime convenient. f) Desglossament del pressupost necessari per a dur a terme l'acció formativa. g) Si és el cas, entitats o organismes que col·laboren en el finançament de l'acció. h) Proposta organitzativa. i) En la modalitat "Col·lectius", s'ha d'acreditar que el personal docent i els equips de suport són adequats a les necessitats del col·lectiu al qual es dirigeix la formació. Per a això, han de comptar, com a mínim, amb el personal següent: Almenys una persona amb titulació universitària en Psicologia, Pedagogia o Psicopedagogia, Ciències de l'Educació; titulació universitària en Educació Social, Treball Social o Magisteri; o el títol de tècnic superior en Integració Social, que ha d'assumir les tasques de coordinació del curs. Una persona experta en l'especialitat de Formació per a l'Ocupació, preferentment amb coneixements polivalents teoricopràctics. Aquests coneixements s'han d'acreditar per mitjà de documentació acreditativa de l'experiència en les especialitats sol·licitades. - Es pot comptar, així mateix, en funció de les característiques del col·lectiu destinatari, amb altres perfils professionals, dels quals s'ha de fer constar la titulació, les funcions i els objectius en el projecte. En el termini de 15 dies des de l'inici de l'acció formativa, l'entitat ha d'incorporar itineraris individualitzats d'inserció que implicaran una anàlisi de les necessitats i característiques de cada persona participant. Per a les entitats o centres que, pel nombre de persones treballadores, estan legalment obligades a disposar d'un pla d'igualtat: presentació del pla d'igualtat aprovat, justificant de la tramitació de la inscripció en el registre de convenis i acords col·lectius de treball i certificació oficial de l'autoritat competent de la comunitat autònoma acreditativa de l'atorgament del distintiu o certificat empresarial en matèria d'igualtat, o com a entitat col·laboradora en igualtat d'oportunitats entre dones i homes, o qualsevol altre anàleg de caràcter oficial. Es requerirà la presentació d'una declaració responsable sobre la normativa aplicable que regula el reconeixement del distintiu o certificat, si no consta en la certificació esmentada. Si l'entitat disposa d'un pla amb el seu corresponent distintiu o certificat la vigència del qual ha finalitzat, només caldrà la presentació del pla i el distintiu expirat i la sol·licitud de tramitació del nou distintiu o certificat, davant de l'organisme competent. Entre l'expiració del pla d'igualtat anterior i la sol·licitud del nou distintiu o certificat empresarial en matèria d'igualtat, o com a entitat col·laboradora en igualtat d'oportunitats entre dones i homes, no poden haver transcorregut més de sis mesos. - Entitats locals: certificat del secretari/ària de l'entitat local del fet que aquesta disposa d'un pla municipal d'igualtat d'oportunitats en l'àmbit extern per a la ciutadania. L'aportació de la documentació recollida en aquest apartat té caràcter voluntari; en conseqüència, només es valorarà la documentació que adjunte l'entitat en el termini de sol·licitud, sense que siga procedent fer requeriments en la fase d'instrucció a l'efecte d'esmenar aquesta documentació en cas que continga errors o siga insuficient per a efectuar la valoració.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Les sol·licituds s'han de presentar telemàticament en model normalitzat, juntament amb la documentació específica. Per a fer la presentació telemàtica de les sol·licituds, s'ha d'accedir a la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), des d'on es pot accedir al tràmit de presentació de sol·licituds d'ajudes de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, o de la web www.labora.gva.es, mitjançant l'enllaç "Sol·licitud telemàtica". Per a fer-ho, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos emesos per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). En el cas que es presente un certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, cal inscriure's prèviament en el Registre de representacions de caràcter voluntari davant de la Generalitat per a fer tràmits per via telemàtica. 1. Les notificacions s'han de practicar per mitjans electrònics i, d'acord amb el que preveu l'article 41.1, paràgraf tercer, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les notificacions són vàlides sempre que permeten tindre constància del seu enviament o posada a disposició, de la recepció o l'accés per part de les persones interessades o els seus representants, de les seues dates i hores, del contingut íntegre, i de la identitat fidedigna del remitent i destinatari. L'acreditació de la notificació efectuada s'incorporarà a l'expedient. Si, per raons tècniques o de qualsevol altra índole, la notificació electrònica no és possible, s'ha de practicar per mitjà de correu certificat. 2. D'acord amb el que preveu l'article 73 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en qualsevol moment del procediment quan l'Administració considere que algun dels actes de les persones interessades no reuneix els requisits necessaris, ho posarà en coneixement del seu autor, i li concedirà un termini de deu dies per a omplir-ho. A les persones interessades que no atenguen el requeriment es podrà declarar que han perdut el dret al tràmit corresponent. No obstant això, s'admetrà l'actuació de les persones interessades i produirà els seus efectes legals, si es produïra abans o dins del dia en què es notifique la resolució en la qual es considere transcorregut el termini.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. Les ajudes es concediran en règim de concurrència competitiva, en els termes que estableix el títol I de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La instrucció del procediment correspondrà a les direccions territorials competents en matèria de formació per a l'ocupació. D'acord amb el que preveu l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el cas que la sol·licitud presentada no complisca els requisits exigits o la documentació aportada amb caràcter obligatori continga errors o siga insuficient, l'òrgan instructor requerirà l'entitat sol·licitant perquè, en el termini de deu dies, esmene la falta o aporte els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seua petició, amb una resolució prèvia que es dictarà en els termes que preveu l'article 21 de la mateixa llei. 2. Per a la valoració dels projectes, es constituirà una comissió de valoració, composta per la persona que exercisca la direcció del servei territorial competent en matèria de formació per a l'ocupació corresponent, que la presidirà, llevat que designe una persona substituta, i per un mínim de tres i un màxim de nou persones tècniques designades per aquella. La designació de les persones que seran membres de la comissió de valoració s'ha d'ajustar als principis de composició i presència equilibrada d'homes i dones en aplicació de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva d'homes i dones, sempre que siga possible d'acord amb els recursos humans disponibles. A la vista de la documentació que figure en l'expedient i amb la ponderació prèvia dels criteris de valoració que recull l'annex I d'aquesta resolució, emetrà un informe motivat en el qual es concrete el resultat de l'avaluació. 3. Una vegada realitzades les valoracions, s'emetrà una llista provisional de valoració en què quedarà reflectida la puntuació obtinguda en cada ítem de valoració i la puntuació final de cada una de les sol·licituds que compleixen tots els requisits necessaris per a ser beneficiàries d'aquestes subvencions. Aquesta llista es publicarà en la pàgina web de Labora - Servei Valencià d'Ocupació i Formació a fi que puguen realitzar les al·legacions corresponents en el termini de 10 dies. Una vegada ateses aquestes al·legacions, la comissió de valoració emetrà les corresponents actes motivades en les quals es concrete el resultat definitiu de la valoració amb indicació dels factors o criteris que s'han tingut en compte en la valoració i la seua aplicació concreta en els seus corresponents annexos. Les llistes de valoració annexes a aquestes actes es publicaran en la pàgina web de LABORA - Servei Valencià d'Ocupació i Formació i inclouran les puntuacions obtingudes en cada ítem de valoració i la puntuació final obtinguda per les sol·licituds que compleixen tots els requisits necessaris per a ser entitat beneficiària de les subvencions previstes en aquesta convocatòria, sense que s'hi puguen fer al·legacions. 4. El resultat de la valoració ha d'estar a disposició del Consell Valencià de Formació Professional. Així mateix, en la modalitat "Formació per a la inserció", es publicaran en la web de Labora - Servei Valencià d'Ocupació i Formació llistes amb les puntuacions obtingudes en les concessions definitives en les fases comarcal i provincial. 5. A la vista de l'expedient i de l'informe de valoració, l'òrgan instructor ha de formular una proposta de resolució, amb la indicació dels criteris que s'han tingut en compte en la valoració i la seua aplicació concreta, així com la seua adequació a l'oferta formativa d'acord amb els annexos II i III, i de la capacitat de l'entitat per a impartir accions formatives. 6. Quan l'import de la subvenció de la proposta de resolució siga inferior al que figura en la sol·licitud presentada, es podrà instar de l'entitat beneficiària la reformulació de la seua sol·licitud en els termes que estableix l'article 27 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

A) Adequació de l'oferta formativa a les accions/àrees prioritàries AO. Adequació de l'oferta formativa B) Capacitat acreditada de l'entitat sol·licitant per a desenvolupar la formació EC. Experiència centre GE. Grau d'execució C) En relació amb la valoració positiva de les accions formatives executades BE. Baremació EFO BT. Baremació EFOTEC NC. Normes de qualitat D) En relació amb la valoració tècnica de les accions formatives sol·licitades GI. Grau d'inserció o contractació CI. Compromís voluntari d'inserció IC. Incompliment del compromís voluntari d'inserció E) Aplicació de mesures de responsabilitat social IS. Inclusió social DH. Igualtat entre dones i homes En cas d'empat entre dos o més projectes, es resoldrà a favor del projecte que haja obtingut més puntuació en els apartats E, A, C, D i B, per aquest ordre, i si encara així persistira l'empat, s'atendrà el número d'ordre de l'expedient.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

La instrucció del procediment correspondrà a les direccions territorials competents en matèria de formació per a l'ocupació.

Obligacions

Obligacions

Sense perjudici de les altres obligacions que estableix la Llei 30/2015, de 9 de setembre, el Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, i l'Ordre TMS/368/2018, de 28 de març, constitueixen obligacions dels beneficiaris: 1) Aportar la informació i la documentació que es requerisca durant la fase d'instrucció del procediment, execució de la formació i justificació de la subvenció, així com tindre a disposició dels òrgans de control competents els documents acreditatius de l'assistència de les persones treballadores a les accions formatives i els controls d'avaluació del seu aprenentatge i registres d'activitat formativa realitzada. Així mateix, les entitats beneficiàries han de facilitar el seguiment de la participació de les persones participants, l'aprenentatge i l'avaluació, així com la investigació de metodologies i eines necessàries per a la posada al dia del sistema de Formació Professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral i corresponsabilitzar-se'n. En totes les accions formatives s'haurà de portar un control d'assistència diari que es realitza a través de l'aplicació informàtica establida a l'efecte. 2) Garantir la gratuïtat de les accions formatives per a les persones participants en la formació subvencionada i no percebre cap quantitat d'aquestes. 3) Haver realitzat o, si és el cas, garantit les devolucions de quantitats concedides i pagades en convocatòries anteriors i la devolució de les quals li haja sigut exigida mitjançant reclamació prèvia a la via executiva o mitjançant resolució de procedència de reintegrament, sempre que existisca resolució ferma, llevat que s'haja produït la suspensió de l'acte, i acreditar no ser deutora per resolució ferma de procedència de reintegrament, tant a la data de concessió com a la de pagament. 4) Comunicar a l'òrgan concedent competent l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts. Aquests ingressos seran incompatibles amb la subvenció destinada a la mateixa finalitat, per la qual cosa aquesta serà minorada en la quantitat ja percebuda. 5) Acreditar, amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió de la subvenció i a realitzar-se el pagament d'aquesta, que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, sense perjudici del que preveu l'article 22.4 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre. 6) Fer constar el caràcter públic del finançament de l'activitat subvencionada i, si és el cas, el cofinançament del Fons Social Europeu o de qualsevol altre fons comunitari o supranacional. En aquest últim supòsit, l'entitat beneficiària ha d'incloure en les activitats d'informació de les accions formatives publicacions, material didàctic i acreditacions de la realització de la formació que cal entregar a les persones participants l'emblema del Fons Social Europeu o del fons comunitari o supranacional que corresponga, així com complir les altres obligacions de publicitat que estableix la normativa comunitària o supranacional aplicable. Així mateix, l'entitat beneficiària ha de complir les obligacions de transparència i en matèria de publicitat activa, de conformitat amb el que disposa l'article 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i la normativa pròpia de la Comunitat Valenciana en aquesta matèria, sense perjudici de les obligacions que estableix l'article 14 de la Llei general de subvencions i la resta de legislació aplicable. La difusió de la informació que estableix aquesta obligació s'ha de fer a través de la seua pàgina web durant tot el període d'execució de l'ajuda, o bé a través de la plataforma TEP - Transparència entitats privades, de GVA Oberta, a la qual es pot accedir en https://gvaoberta.gva.es/va/tep. 7) Remetre a l'òrgan competent una comunicació d'inici de la formació que desenvoluparà, inclosa qualsevol modificació posterior, i, si és el cas, la comunicació de finalització, d'acord amb el contingut, els terminis i el procediment que a aquest efecte se l'informe. Aquesta comunicació, dirigida de manera fefaent al personal tècnic de formació assignat, s'ha de dur a terme amb una antelació mínima de cinc dies naturals a la data d'inici de cada curs, amb indicació de l'horari, el lloc d'impartició, el nombre d'alumnes que comencen i la relació nominal del professorat o personal tutor, amb l'acreditació de la titulació exigida en el programa formatiu que es va incloure en el projecte. La falta de comunicació en els terminis establits implicarà que la corresponent acció formativa es considere no realitzada a l'efecte de la justificació de la subvenció, llevat que la no comunicació dins del termini es dega a causes imprevistes, degudament justificades i comunicades en el moment en què es produïsquen. 8) Informar l'alumnat de l'abast de la formació i de les oportunitats de formació en el sistema de Formació Professional per a millorar la seua ocupabilitat, si és el cas. 9) Portar una comptabilitat separada o codi comptable adequat, respecte de totes les transaccions relacionades amb l'activitat subvencionada i disposar d'un sistema informatitzat de registre i emmagatzematge de dades comptables. 10) Complir en la impartició de les accions formatives les prescripcions que els siguen aplicables en virtut de la disposició legal o reglamentària, inclosa l'obligació d'impartir la formació en els espais i amb els mitjans formatius inscrits amb aquesta finalitat. 11) Mantindre les exigències tecnicopedagògiques, d'instal·lacions, equipament i mitjans humans que s'hagen tingut en compte per a la inscripció de l'especialitat. 12) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, que efectuarà Labora - Servei Valencià d'Ocupació i Formació o qualssevol altres de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, i aportar tota la informació que els siga requerida d'acord amb el que preveuen els articles 45 i 46 de l'LGS, així com als controls i les auditories de qualitat que establisquen les administracions competents, els resultats de les quals s'incorporaran als registres en els quals estiguen inscrites. 13) Comprovar que les persones participants disposen dels requisits d'accés per a realitzar l'acció formativa en funció dels requeriments d'aquesta. 14) L'entitat beneficiària de la subvenció estarà obligada a conservar, almenys durant un termini de 4 anys, considerant, si és el cas, la interrupció del termini de prescripció del dret de l'Administració a reconéixer o liquidar el reintegrament de la subvenció concedida, els justificants de la realització de l'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció, així com de l'aplicació dels fons rebuts, a l'efecte de les actuacions de comprovació i control. El termini esmentat es computarà a partir del moment en què finalitze el període establit per a presentar la justificació esmentada per part de l'entitat beneficiària. En el supòsit d'accions cofinançades amb fons comunitaris, s'ha d'aplicar, en aquest sentit, el que establisca la normativa comunitària. Les entitats que, sense haver transcorregut el període esmentat, decidisquen suspendre la seua activitat o dissoldre's hauran de remetre una còpia de la documentació esmentada a l'òrgan competent, sense perjudici de la documentació que s'haja de presentar en la justificació. Com que aquestes ajudes són susceptibles de cofinançament per l'FSE, d'acord amb el que estableix l'article 82 del Reglament (UE) 2021/1060, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, l'entitat haurà de conservar a escala adequada tots els documents justificatius relatius a les despeses secundades pels fons, durant un termini de cinc anys a partir del 31 de desembre de l'any en què l'autoritat de gestió efectue l'últim pagament al beneficiari. 15) Comunicar, si és el cas, la renúncia a l'execució de la subvenció concedida en un termini màxim de 2 mesos des de la notificació d'aquesta. En el cas que l'entitat no haja renunciat dins d'aquest termini i presente la renúncia en un termini posterior o no execute les accions que li han sigut concedides, es considerarà com un incompliment de les obligacions establides. 16) Acceptar la seua inclusió en la llista d'entitats beneficiàries que es publicarà d'acord amb el que preveu l'article 18.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i donar a conéixer de manera inequívoca que es tracta d'una acció subvencionada per Labora - Servei Valencià d'Ocupació i Formació i el Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social (Servei Públic d'Ocupació Estatal), de conformitat amb les instruccions i els models que a aquest efecte subministre la direcció general competent en matèria de Formació Professional per a l'ocupació, d'acord amb el que preveu el número 4 del mateix article. 17) Recaptar de les persones participants de l'actuació les dades necessàries per al compliment de les obligacions derivades dels articles 16.1 i 42.1 i 2 del Reglament (UE) 2021/1060, pel qual s'estableixen les disposicions comunes relatives a determinats fons europeus, entre els quals hi ha el Fons Social Europeu Plus, i l'article 17, i l'annex I del Reglament (UE) 2021/1057, pel qual s'estableix el Fons Social Europeu Plus (FSE+), els dos del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021. Si les subvencions es cofinancen per qualsevol altre programa europeu finançat amb fons europeus, caldrà ajustar-se, en aquest aspecte, a les obligacions que, si és el cas, establisca el reglament pel qual es regulen aquests. 18) Cooperar en la tramitació de les ajudes a l'alumnat. 19) Subscriure, en relació amb l'alumnat tant desocupat com ocupat, una pòlissa d'assegurança d'accidents i responsabilitat civil de les persones participants, en els termes que preveu l'article 6 del Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, amb caràcter previ a l'inici de l'acció formativa, que s'ajustarà tant al període de duració teoricopràctic de l'acció formativa, com al seu horari diari, i haurà de cobrir les despeses d'accident «in itinere» i els riscos derivats de les visites de l'alumnat a empreses o altres establiments que s'organitzen en suport al desenvolupament de les accions formatives. a) L'assegurança haurà de cobrir, segons siga el cas, tot el període formatiu en centres de treball, si és el cas. b) Aquesta pòlissa ha de cobrir els danys que en ocasió de l'execució de la formació produïsquen les persones participants, de manera que Labora - Servei Valencià d'Ocupació i Formació quede exonerat de qualsevol responsabilitat en aquest sentit. A aquest efecte, la pòlissa d'assegurament de la responsabilitat civil enfront de tercers es considerarà com a despesa relativa a l'execució de l'acció formativa. c) Es pot optar per subscriure una pòlissa d'assegurances col·lectiva, amb les indicacions ja exposades, que cobrisca tot l'alumnat del projecte aprovat. d) En cap cas, una persona participant podrà iniciar una acció formativa o, si és el cas, el període de formació pràctica en centres de treball sense que s'haja subscrit la pòlissa d'assegurança d'accidents que haurà de contindre, com a mínim, les cobertures següents: 1a. Defunció per accident. 2a. Invalidesa absoluta i permanent per accident. 3a. Invalidesa permanent parcial per accident, que serà la que corresponga segons el barem. 4a. Assistència sanitària per accident amb cobertura equivalent a la de l'assegurança escolar. 20) Complir la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció d'aquesta obligació, d'acord amb el que estableix el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat.

Observacions

Observacions

Les resolucions que s'adopten sobre les sol·licituds d'aquestes ajudes esgoten la via administrativa i, contra aquestes, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la notificació de la present resolució, d'acord amb el que preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé, en el termini de dos mesos, un recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu, de conformitat amb el que estableix l'article 8, apartat 3, així com l'article 46, apartat 1, els dos de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que s'hi puga interposar qualsevol altre recurs que s'estime pertinent.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Quantia La quantia de la subvenció es determina mitjançant el producte del nombre d'hores pel nombre de persones participants i per l'import del mòdul específic corresponent, per a cada una de les accions formatives convocades. En la modalitat "Itineraris formatius", l'import de la subvenció s'ha de correspondre amb la suma dels imports de la subvenció corresponents a cada una de les especialitats que conformen l'itinerari. Els mòduls econòmics (cost/hora/alumnat) aplicables a l'efecte de determinació de les subvencions destinades al finançament de cada una de les accions formatives d'aquesta convocatòria es publiquen: - En la modalitat d'"Itineraris formatius" en l'annex III d'aquesta resolució. - Per a la resta de les modalitats de formació en l'annex V d'aquesta convocatòria. De conformitat amb l'article 76.c del Reglament general de subvencions, la fixació dels mòduls específics de cada especialitat formativa s'ha realitzat a través d'un estudi per a la «Implantació d'un sistema de justificació per mòduls econòmics de les subvencions concedides en l'àmbit de la Formació Professional per a l'ocupació», sobre la base de les despeses justificades i revisades de les accions formatives dirigides prioritàriament a les persones desocupades dels anys 2016, 2017 i 2018. Aquest estudi s'ha realitzat d'acord amb l'informe tècnic motivat de data 21 de desembre de 2022, del Servei de Gestió de Programes, que preveu les variables tècniques tingudes en compte per a determinar els mòduls econòmics per especialitat formativa. Pagament Sol·licitud de bestreta i ingrés de romanents: 1. Bestreta: D'acord amb el que es preveu en l'article 6.8 de la Llei 30/2015, Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'Àmbit Laboral, es preveuen lliuraments de fons amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa de fins al 25 % de l'import concedit. Igualment, es preveu el pagament de fins a un 35 % addicional una vegada s'acredite l'inici de l'activitat formativa, per a la qual cosa es podran formalitzar les sol·licituds en els models normalitzats que es facilitaran a l'efecte i que comprendran les opcions següents: a) Sol·licitar, abans de l'inici de l'activitat formativa, la bestreta de fins al 25 % de la subvenció concedida i, en la mateixa sol·licitud, la bestreta de fins al 35 % addicional, amb caràcter condicionat a l'acreditació de l'inici de l'activitat formativa. b) Sol·licitar, abans de l'inici de l'activitat formativa, la bestreta de fins al 25 % de la subvenció concedida i, si escau, amb caràcter addicional a l'anterior sol·licitud, presentar una nova sol·licitud en el termini d'un mes a partir de l'inici de l'activitat formativa de fins al 35 % de la subvenció concedida. Així mateix, l'entitat beneficiària pot sol·licitar una única bestreta de fins al 60 % de l'import concedit una vegada acreditat l'inici de l'activitat formativa. Llevat que l'entitat beneficiària estiga exempta d'aquesta obligació, d'acord amb la normativa vigent, s'ha de presentar un aval bancari per un import igual a la quantitat que s'anticiparà. L'entitat beneficiària ha de depositar la garantia en la corresponent direcció territorial de la conselleria competent en matèria d'hisenda. Una vegada obtinguda la carta de pagament acreditativa del depòsit, ha de ser presentada per l'entitat beneficiària en la corresponent direcció territorial competent en matèria de formació professional per a l'ocupació com a requisit previ i indispensable per al pagament anticipat. Les garanties es cancel·laran per acord de l'òrgan concedent en els casos següents: 1. Una vegada comprovada de conformitat l'adequada justificació de la bestreta. 2. Quan s'hagen reintegrat les quantitats anticipades. D'acord amb el que preveu l'article 19.5 de la Llei general de subvencions, els rendiments financers que es generen pels fons lliurats a les entitats beneficiàries no incrementaran l'import de la subvenció concedida, en raó a l'escassa quantia d'aquests i la dificultat de la seua aplicació a les activitats subvencionades i del seu seguiment i control. Amb caràcter previ al cobrament, l'entitat beneficiària ha d'acreditar, per mitjà d'una declaració responsable, que es troba al corrent de les seues obligacions per reintegrament de subvencions, en virtut del que preveu l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. De conformitat amb el que disposa l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana, quan l'entitat beneficiària de la subvenció siga una entitat local, com a requisit previ al pagament, haurà d'acreditar-se que està al corrent en el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes de la Generalitat. Dins del termini de justificació que preveu aquesta convocatòria, l'entitat ha d'ingressar els romanents no aplicats en el compte número ES50-0049-1827-81-2410382871, del Banco Santander, a favor de Labora - Servei Valencià d'Ocupació i Formació, i acreditar-ho davant del mateix òrgan amb la identificació del número d'expedient. Les bestretes i/o els pagaments restants que haja de fer l'Administració es faran efectius en el termini màxim de tres mesos, a comptar de la presentació per l'entitat beneficiària de la documentació requerida per a sol·licitar aquesta bestreta, o de sis mesos des de la presentació de la justificació a través de mòduls específics dels programes de formació. Liquidació de la subvenció: 1. El pagament de la subvenció s'ha de fer efectiu en finalitzar l'acció subvencionada, una vegada comprovada la justificació i posterior proposta de pagament de la direcció territorial competent en matèria de formació per a l'ocupació. Amb caràcter previ al cobrament, l'entitat beneficiària ha d'acreditar que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social. També ha d'acreditar, mitjançant una declaració responsable, que es troba al corrent de les seues obligacions per reintegrament de subvencions, en virtut del que preveu l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. 2. El càlcul de la quantia de la subvenció de la lletra b de l'apartat 2, del resolc vinté, s'ha d'efectuar utilitzant un model mixt en relació amb el producte i al resultat assolit. El càlcul s'ha d'efectuar de la manera següent: a) Import de la subvenció calculat en relació amb el producte. Aquest import s'obté multiplicant el mòdul econòmic, determinat en l'annex III i annex V d'aquesta convocatòria segons la modalitat i a l'àrea formativa corresponent a l'acció formativa, pel nombre d'hores concedides, pel nombre d'alumnes concedit, per un 80 %. Aquest 80 % correspon a la mitjana de la taxa d'èxit de les accions formatives a la Comunitat Valenciana, d'acord amb l'estudi "Implantació d'un sistema de justificació per mòduls econòmics de les subvencions concedides en l'àmbit de la Formació Professional per a l'ocupació 2016/2018". L'import final de la subvenció per aquest concepte no podrà superar el 80 % total de la subvenció concedida. b) Import de la subvenció calculat en relació amb el resultat. La quantia de la subvenció per aquest concepte es determinarà en funció dels resultats obtinguts per l'acció formativa i s'obté de la multiplicació del mòdul econòmic corresponent a l'àrea professional de l'acció formativa pel nombre d'hores impartides en la formació, pel nombre d'alumnes que haja finalitzat amb èxit l'acció formativa, per un 20 %. En la determinació d'alumnat finalitzat amb èxit, s'atendran les regles següents: A l'efecte de la liquidació de la subvenció, es considerarà que l'alumnat ha finalitzat l'acció formativa quan haja assistit almenys al 75 % de la seua duració. A l'efecte de la determinació d'aquest percentatge, es considerarà com a assistència efectiva els dies d'impartició corresponents a mòduls en els quals l'alumnat estiga exempt per haver-los realitzat prèviament. A l'efecte de la justificació posterior per part de l'entitat beneficiària, també es considerarà que ha finalitzat l'acció formativa, sempre que haja realitzat, almenys, el 25 % de l'activitat formativa, l'alumnat que es trobe en els supòsits següents: a) Persones treballadores desocupades, les que hagen d'abandonar-la per haver trobat ocupació. b) Persones participants que hagen sigut baixa en el curs per malaltia o accident acreditat. Abans d'arribar al 25 % de la duració de l'acció formativa, l'entitat podrà incorporar nou alumnat fins a completar el nombre que fixe la resolució de concessió, i substituir les baixes amb noves altes. En la modalitat "Itineraris formatius", amb la finalitat de facilitar l'accés a cada una de les especialitats que integren l'itinerari, es podrà incorporar alumnat durant els primers cinc dies lectius des de l'inici de cada especialitat, sempre que no s'haja superat el percentatge del 25 % de la duració de l'especialitat formativa. A l'efecte del càlcul dels alumnes que han finalitzat amb èxit, si és el cas, no es tindrà en compte la baixa de fins a tres persones participants d'alumnes que en el moment de realitzar el mòdul de FCT no tinguen la preparació suficient, apreciada pel personal tècnic de formació i autoritzada per la prefectura del servei territorial corresponents. El resultat final que se certificarà no podrà superar el 20 % total de la subvenció concedida. El càlcul final de la subvenció que es percebrà estarà donat per la suma dels resultats obtinguts en els apartats a i b. D'aquest resultat cal deduir les minoracions previstes en el resolc vint-i-quatré. 3. L'entitat beneficiària justificarà la quantia de la subvenció segons el model normalitzat FOR0325E, que serà revisat pel personal tècnic del servei territorial de formació; en cas que hi haja discrepàncies que minoren aquesta quantia, ho posarà en coneixement de l'entitat perquè efectue les al·legacions que estime oportunes. 4. En cas que la quantia de la subvenció així calculada resulte inferior a les quanties transferides en concepte de bestreta, s'haurà de fer el reintegrament de l'excés, en el compte número ES50-0049-1827-81-2410382871, del BSCH (Banco Santander Central Hispano) a favor de Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació. 5. En cap cas la quantitat que s'ha de pagar serà superior a la reflectida en la memòria econòmica justificativa, d'acord amb el que estableix l'article 31 de l'LGS

Termini màxim

Termini màxim

El termini per a resoldre i notificar la resolució serà de 6 mesos, a comptar de l'endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Una vegada transcorregut aquest termini, sense que s'haja dictat cap resolució expressa, la sol·licitud s'entendrà desestimada per silenci administratiu.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

La resolució del procediment correspondrà a la direcció general competent en matèria de formació professional per a l'ocupació per delegació de la Direcció General de LABORA - Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

1. D'acord amb l'article 15 de l'ordre de bases, l'incompliment dels requisits establits en aquesta i la resta de normes aplicables, així com de les condicions que s'hagen establit en la corresponent resolució de concessió, donarà lloc a la pèrdua total o parcial del dret al cobrament de la subvenció o, amb el previ procediment de reintegrament oportú, a l'obligació de retornar totalment o parcialment la subvenció percebuda i els interessos de demora que puguen correspondre. 2. L'incompliment total de les finalitats per a les quals es va concedir la subvenció o de l'obligació de justificació d'aquesta donarà lloc al reintegrament del 100 % de la subvenció concedida. Igualment, es considerarà que concorre l'incompliment total si la realització de l'activitat subvencionada no arriba al 25 % dels seus objectius, mesurats amb l'indicador del nombre d'hores de formació multiplicat per nombre d'alumnes finalitzats. A aquest efecte, s'inclouran també les hores d'absència que resulten computables per falta justificada o per col·locació. Sense perjudici del que preveu l'LGS, en matèria d'infraccions i sancions administratives, seran causes específiques per a declarar la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció concedida i, si és el cas, el reintegrament d'aquesta: a) La falta de comunicació de l'inici de les accions formatives dins del termini i la forma previstos. b) Percebre per qualsevol concepte alguna quantia o remuneració de l'alumnat participant en l'acció subvencionada. c) La falsedat de les dades contingudes en la documentació que s'ha de presentar en la justificació. d) Qualsevol altre motiu que perjudique el fi últim pel qual s'ha concedit la subvenció. e) No impartir l'acció formativa (especialitat) en una aula prèviament inscrita. f) Suposarà la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció i del reintegrament d'aquesta que la subvenció siga destinada a la realització d'una activitat, o al compliment d'una finalitat, que manifestament suposen un greuge o menyspreu cap als senyals d'identitat del poble valencià. 3. En concret, els incompliments parcials que no afecten les característiques essencials del projecte determinaran la minoració proporcional i, si és el cas, el reintegrament de la subvenció, que es liquidarà tenint en compte l'incompliment del compromís d'inserció laboral assumit voluntàriament en totes les modalitats. S'haurà d'efectuar una minoració de manera proporcional al grau d'incompliment de fins al 50 % de l'import de la subvenció liquidada. Per a compromisos d'inserció laboral assumits voluntàriament superiors al 40 %, s'haurà d'efectuar una minoració de manera proporcional al grau d'incompliment de fins al 75 % de l'import de la subvenció liquidada. A aquest efecte, es considerarà complit el compromís d'inserció d'un alumne quan es produïsca amb posterioritat al 75 % de la duració de l'acció formativa.