Programa d'Ajudes Lloguer de Vivenda. Convocatòria 2023

Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda

Codi SIA: 3029249
|
Codi GVA: 94040
Descarregar informació
Temini tancat

Des de 19-10-2023

Fins 20-11-2023

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Resolució
  • Justificació
  • Altres tràmits
  • Renúncia
  • Recurs de reposició
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

Facilitar el gaudi, l'accés i la permanència en un habitatge o habitació en règim de lloguer o de cessió d'ús a sectors de població amb escassos mitjans econòmics, mitjançant l'atorgament d'ajudes directes a les persones arrendatàries o cessionàries per al pagament de la renda o preu del període temporal comprés entre l'1 de gener de 2023 i el 31 de desembre de 2024.

 

Seran objecte de l'ajuda les rendes arrendatícies o el preu de la cessió d'habitatge o habitació que constituïsca la residència habitual i permanent de la persona o unitat de convivència sol·licitant que conste en el contracte d'arrendament o de cessió d'ús que es corresponguen amb 24 mensualitats com a màxim i s'hagen reportat durant el període comprés entre l'1 de gener de 2023 fins al 31 de desembre de 2024, o, en tot cas, les que corresponguen a partir de la data de subscripció del contracte d'arrendament o cessió d'ús de l'habitatge o habitació fins a aquesta data.

 

No seran subvencionables les despeses generals, fiances, serveis, tributs, càrregues i responsabilitats que no siguen susceptibles d'individualització, que les parts hagen acordat que siguen a càrrec de l'arrendatària i que s'incloguen en el contracte com a conceptes diferenciats de la renda de lloguer.

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 19-10-2023 fins a 20-11-2023
EsmenaTemini tancat
Fins 17-04-2024
JustificacióTermini obert
Des de 23-08-2024 fins a 15-11-2024
Recurs de reposicióTemini tancat
Des de 23-08-2024 fins a 23-09-2024
Observacions

INCOMPATIBILITAT DE LES AJUDES

 

1. Les ajudes al lloguer del Programa regulat en les presents bases haurà de destinar-se obligatòriament per la persona o unitat de convivència beneficiària al pagament de la renda de lloguer o preu de cessió del seu habitatge o habitació que constituïsca la seua residència habitual i permanent i no es podrà compatibilitzar amb percepcions de la Renda Valenciana d'Inclusió que incloga el complement de lloguer, ni amb cap altra ajuda per al pagament del lloguer del Pla Estatal per a l'accés a l'habitatge 2022-2025, ni amb les quals, per a aqueixa mateixa finalitat, puga concedir la Generalitat, les entitats locals o qualssevol altres administracions o entitats públiques, excepte en les quals expressament s'establisca la compatibilitat amb aquestes, detallat en l'apartat 2 següent.

 

Així mateix les ajudes que es convoquen a l'empara d'aquesta ordre resulten incompatibles amb la percepció de les convocades mitjançant ORDRE 4/2022, de 21 de juny, de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió d'ajudes del Programa d'Ajudes al Lloguer d'Habitatges corresponents al Pla Estatal per a l'accés a l'habitatge 2022-2025, i es procedeix a la convocatòria per a l'exercici 2022, encara que es referisca a diferents períodes subvencionats.

 

A aquest efecte, la persona sol·licitant d'ajudes haurà d'indicar en la sol·licitud si ha sol·licitat ajudes per al mateix fi i el mateix període davant un altre organisme o entitat, indicant, quan siga possible, si ha sigut beneficiària, així com el tipus i l'import de l'ajuda rebuda.

 

No es consideren afectats per aquesta incompatibilitat:

 

a) Les ajudes rebudes a l'empara de Programes declarats compatibles pel Pla Estatal d'accés a l'Habitatge 2022-2025.

 

b) Les persones beneficiàries que siguen víctimes de violència de gènere, víctimes de tràfic amb finalitats d'explotació sexual, persones que han sigut objecte de desnonament del seu habitatge habitual, persones sense llar i altres persones que acrediten aquesta circumstància mitjançant informe emés pels Serveis Socials del municipi on residisquen que reben una ajuda per a aqueixa mateixa finalitat concedida per la Generalitat, els municipis, altres entitats públiques, organitzacions no governamentals en aquests supòsits excepcionals.

 

c) Les persones perceptores de prestacions no contributives de la Seguretat Social ni les persones beneficiàries de l'Ingrés Mínim Vital.

 

Quan es perceben altres ajudes compatibles amb l'ajuda del programa de lloguer d'habitatge, es minorarà el seu import en la proporció corresponent de manera que la suma de totes les ajudes percebudes no supere la renda del lloguer abonat en el període subvencionat.

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

Podran ser persones beneficiàries de les ajudes contemplades en aquest programa les persones físiques majors d'edat que reunisquen tots els requisits detallats en l'apartat "Requisits".

 

No podrà concedir-se l'ajuda quan la persona sol·licitant o alguna de les quals tinguen la seua residència habitual i permanent en l'habitatge objecte del contracte d'arrendament o cessió d'ús es trobe en alguna de les situacions que a continuació s'indiquen:

 

a) Ser persona propietària o usufructuària d'algun habitatge a Espanya. A aquest efecte no es considerarà que s'és persona propietària o usufructuària d'un habitatge si el dret recau únicament sobre una part alíquota de la mateixa i s'ha obtingut per herència o transmissió mortis causa sense testament. S'exceptuaran d'aquest requisit els qui sent titulars d'un habitatge acrediten la no disponibilitat de la mateixa per causa de separació o divorci, per qualsevol altra causa aliena a la seua voluntat o quan l'habitatge resulte inaccessible per raó de discapacitat del titular o d'algun membre de la unitat de convivència.

 

b) Que la persona arrendatària, cessionària o qualsevol que tinga el seu domicili habitual i permanent en l'habitatge arrendat o cedit tinga parentiu en primer o segon grau de consanguinitat o d'afinitat amb la persona arrendadora o cedent de l'habitatge.

 

c) Que la persona arrendatària, cessionària o qualsevol de les persones que tinguen el seu domicili habitual i permanent en l'habitatge arrendat o cedit pertanga a la mateixa societat o siga partícip de la persona física o jurídica que actue com a arrendadora o cedent, amb l'excepció de cooperatives d'habitatge en cessió d'ús i sense ànim de lucre.

 

d) Que les persones o unitats de convivència gaudisquen en règim de lloguer, de cessió d'ús o en qualsevol règim de gaudi temporal admés en dret, d'un habitatge pertanyent al patrimoni públic d'habitatge de qualsevol administració pública o gestionada per aquesta última.

 

e) Que la persona titular del contracte o alguna de les persones que formen la unitat de convivència tinguen la condició de beneficiaris d'alguna de les ajudes al lloguer convocades durant l'any 2022 per la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica.

 

f) Les persones físiques en les quals concórrega alguna de les circumstàncies que s'estableixen en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aquelles persones o entitats que, segons determina l'article 41 de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana, hagen sigut sancionades per resolució administrativa ferma, i les que hagen sigut subjectes a una revocació d'alguna de les ajudes contemplades en aquest o en anterior pla estatal d'habitatge per incompliment o causa imputables al sol·licitant.

Requisits

Per a la concessió de les ajudes haurà de tindre's en compte els requisits que en cada cas s'estableixen en les bases en relació amb la unitat de convivència, quan així s'establisca. A aquest efecte, es considera unitat de convivència la formada pel conjunt de persones que estan empadronades en un mateix habitatge en el moment de la sol·licitud, existisquen o no llaços familiars entre elles. En els casos de separació o divorci, els menors en règim de custòdia compartida es consideraran integrants de cadascuna de les unitats de convivència dels seus progenitors en la proporció que derive del règim de custòdia establida. A l'efecte de lloguer o cessió d'ús d'una habitació es tindran en compte els mateixos requisits únicament en relació amb la persona arrendatària o cessionària

 

Seran requisits de les persones beneficiàries:

 

- Persona física major d'edat.

 

- Tindre la nacionalitat espanyola o la d'algun dels Estats membre de la Unió Europea o de l'espai econòmic europeu, Suïssa o el parentiu determinat per la normativa d'aplicació, tots els membres de la unitat de convivència i DNI els majors de 16 anys.

En cas de persones estrangeres no comunitàries hauran de comptar amb autorització d'estada (NIE o targeta d'identitat d'estranger) o residència a Espanya i, posseir NIE tots els membres de la unitat de convivència majors de 16 anys.

 

- Ser titular, com a persona arrendatària, d'un contracte d'arrendament d'habitatge formalitzat conforme a la Llei d'Arrendaments Urbans, contracte de cessió d'ús d'habitatge o contracte de lloguer o cessió d'habitació. El contracte haurà de tindre una duració mínima d'1 any i, en cap cas, s'admetran contractes de subarrendament d'habitatge o habitació.

 

- L'habitatge o habitació arrendada ha de ser la residència habitual i permanent de la persona arrendatària o unitat de convivència durant tot el període pel qual es concedeix l'ajuda. S'acredita mitjançant certificat o volant únic d'empadronament vigent en el moment de la sol·licitud, on ha de constar tots els membres de la unitat de convivència.

 

- La unitat de convivència ha d'acreditar uns ingressos màxims de 3 vegades el IPREM, amb caràcter general; 4 vegades el IPREM si es tracta de família nombrosa de categoria general, persones amb discapacitat inferior a 33% o víctimes de terrorisme i de 5 vegades el IPREM quan es tracte de família nombrosa de categoria especial o persones amb discapacitat amb un grau reconegut igual o superior al 33%.

 

En el supòsit de lloguer o cessió d'habitació solament es consideraran les rendes de la persona arrendatària o cessionària titular del contracte sense incloure a la resta de persones que tinguen el seu domicili habitual i permanent en l'habitatge.

 

- Que les persones que integren la unitat de convivència obtinguen uns ingressos mínims que aconseguisquen en conjunt la quantitat de 0,3 IPREM a 14 pagues corresponents a l'últim exercici fiscal vençut

 

- La renda de l'habitatge ha de ser igual o inferior als límits indicats en les bases per a cada àmbit territorial.

 

Si en el contracte d'arrendament o cessió d'ús s'inclogueren annexos com a garatge o traster i el preu de cadascun d'ells no estiguera desglossat figurant en el contracte únicament l'import global, a l'efecte de la comprovació de l'import màxim del preu anterior, es valorarà l'import de la renda o preu de cessió de l'habitatge com el 80 per 100 del preu total del contracte quan aquest incloga habitatge i garatge, 95 per 100 quan el contracte incloga habitatge i traster, i 75 per 100 quan el contracte incloga habitatge, garatge i traster

 

Si en el contracte d'arrendament o cessió d'ús s'inclogueren les despeses de comunitat i el seu preu no estiguera desglossat figurant en el contracte únicament l'import global, a l'efecte de la comprovació de l'import màxim del preu anterior, es valorarà l'import de les despeses de comunitat com el 5 per 100 de l'import del preu de lloguer o cessió de l'habitatge.

 

- Quan la persona o unitat de convivència beneficiària de l'ajuda canvie el seu domicili a un altre situat en la Comunitat Valenciana, sobre el qual subscriga un nou contracte d'arrendament o cessió d'ús d'habitatge o habitació, quedarà obligada a comunicar aquest canvi en el termini màxim de 15 dies des de la signatura del nou contracte al servei territorial de la conselleria competent en matèria d'habitatge que estiga tramitant la sol·licitud d'ajuda formulada o a la direcció general competent en matèria d'habitatge si l'ajuda haguera sigut concedida. La persona beneficiària no perdrà el dret a la subvenció pel canvi, sempre que amb el nou arrendament o cessió d'ús es complisquen els requisits, límits i condicions establits en el Reial decret 42/2022, de 28 de gener i en les presents bases en, i que el nou contracte es formalitze sense interrupció temporal amb l'anterior. En aquests casos, s'ajustarà la quantia de l'ajuda a la del nou arrendament o cessió d'ús, i serà igual o inferior a la que venia percebent.

 

- El canvi de domicili haurà de notificar-se preferentment, emplenant el formulari telemàtic disponible a aquest efecte en la seu electrònica de la Generalitat, portal gva.es, en la pàgina web de la conselleria competent en matèria d'habitatge, o en qualsevol de les formes establides en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, acompanyat, en tot cas, del nou contracte d'arrendament o cessió d'ús de l'habitatge o habitació, així com de declaració responsable en relació amb el manteniment dels requisits que van determinar la concessió de l'ajuda.

 

- Les persones beneficiàries de les ajudes al lloguer estaran obligades a comunicar, fins i tot durant la tramitació de la sol·licitud, a l'òrgan competent de la comunitat autònoma que estiga realitzant aquesta tramitació o que li haja reconegut l'ajuda, qualsevol modificació de les condicions o requisits que puguen motivar o hagueren motivat tal reconeixement i que poguera determinar la pèrdua sobrevinguda del dret a l'ajuda.

 

- En el cas que la modificació siga causa de la pèrdua sobrevinguda del dret a l'ajuda, l'òrgan competent per a la concessió de les ajudes resoldrà en tal sentit limitant el termini de concessió de la mateixa fins hui en què es considere efectiva aquesta pèrdua. En el cas que la modificació afecte la quantia de l'ajuda o al termini de concessió, es resoldrà el procedent reajustant el seu contingut a les noves condicions de concessió.

 

La comunicació haurà de realitzar-se en el termini de 15 dies des que tinga lloc el fet causant preferentment, mitjançant formulari telemàtic disponible a aquest efecte en la seu electrònica de la Generalitat, portal gva.es, en la pàgina web de la Conselleria competent en matèria d'habitatge, o en qualsevol de les formes establides en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

 

La no comunicació de les modificacions a què fa referència la present base serà causa suficient per a l'inici d'un expedient de reintegrament de les quantitats que pogueren haver-se cobrat indegudament, si a això pertocara.

Com es tramita

Procés de tramitació

Una vegada tancat el termini de presentació de sol·licituds, quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la legislació bàsica de procediment administratiu comú o no s'acompanye de la documentació que resulte exigible d'acord amb aquestes bases i de la que dispose la corresponent convocatòria d'ajudes en cada cas, o de la que es considere necessària per a resoldre, es requerirà la persona sol·licitant perquè, en el termini de 10 dies, esmene la falta o presente els documents preceptius, de conformitat amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, amb la indicació que, si així no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes que preveu la legislació bàsica de procediment administratiu comú.

 

A l'efecte del que disposa l'apartat anterior, es publicaran en el portal web de la Generalitat, www.gva.es, les llistes provisionals de sol·licitants admesos i la d'exclosos perquè ha resultat incompleta la documentació presentada o perquè no ha resultat acreditada la concurrència dels requisits per a ser persona beneficiària de l'ajuda, amb la indicació del mitjà perquè cada sol·licitant puga accedir a la informació relativa al motiu de la seua exclusió. Les persones sol·licitants que hagen facilitat un número de telèfon mòbil podran ser avisades de la publicació de les llistes provisionals per mitjà d'un missatge de text SMS.

 

La publicació en el portal de www.gva.es substituirà la notificació individual.

Les persones que hagen formulat sol·licituds que hagen resultat excloses disposaran d'un termini de 10 dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació de la llista provisional en el portal web de la Generalitat, www.gva.es, per a completar o esmenar la sol·licitud i/o documentació o per a formular al·legacions. La documentació aportada una vegada finalitzat el termini concedit no es tindrà en compte per a la concessió de l'ajuda.

 

Les resolucions que es dicten inclouran una llista ordenada de totes les sol·licituds que complisquen amb les condicions administratives i tècniques que estableixen aquestes bases reguladores per a adquirir la condició de beneficiari, però hagen sigut estimades per no superar-se la quantia màxima del crèdit fixat en la convocatòria, amb la indicació de la puntuació atorgada a cada una en funció dels criteris de valoració que preveuen aquestes bases. La resolució determinarà la quantia concedida i incorporarà, si és el cas, les condicions, obligacions i determinacions accessòries a les quals s'haja de subjectar la persona beneficiària de l'ajuda. Així mateix, la resolució farà constar, si és el cas, de manera expressa la desestimació de la resta de sol·licituds, així com la no concessió per desistiment.

 

El termini per a resoldre i notificar la resolució del procediment serà de 6 mesos des que la sol·licitud haja tingut entrada en el registre de l'òrgan competent per a la seua tramitació. Transcorregut aquest termini, sense que haja recaigut cap resolució i aquesta no ha sigut notificada, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de l'ajuda en els termes que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tal com disposa la llei esmentada, la desestimació per silenci administratiu té els únics efectes de permetre als interessats la interposició del recurs administratiu o contenciós administratiu que resulte procedent. Excepcionalment, podrà acordar-se l'ampliació d'aquests terminis en els supòsits que preveu la legislació reguladora del procediment administratiu comú.

 

Les resolucions de les convocatòries d'ajudes que posen fi al procediment de concessió es publicaran en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i, posteriorment, en el portal web de la Generalitat, www.gva.es. Les persones sol·licitants que hagen facilitat un número de telèfon mòbil podran ser avisades de la publicació de la llista definitiva mitjançant un missatge de text SMS. La publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana substituirà la notificació individual de la resolució. La publicació es farà respectant, en tot cas, els drets reconeguts en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

 

Si es desestimen sol·licituds per falta de consignació pressupostària i, amb posterioritat a l'emissió de la resolució, s'incrementen els crèdits destinats a finançar aquestes ajudes, o s'allibera part del crèdit disponible inicialment per renúncia de l'adjudicatari o perquè no s'ha aportat la preceptiva justificació dins del termini, podrà proposar-se la concessió de subvenció a les sol·licituds que s'hagen desestimat per falta de crèdit, a la persona sol·licitant o sol·licitants següents a aquesta en ordre de la seua puntuació, sempre que s'haja alliberat crèdit suficient per a atendre, almenys, una de les sol·licituds denegades.

Sol·licitud

Termini
Des de 19-10-2023 fins a 20-11-2023

El termini de presentació de la sol·licitud de l'ajuda s'iniciarà a partir de l'endemà de la publicació de l'Ordre de bases en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i romandrà obert amb caràcter continuat i permanent durant el termini d'1 mes.

 

En el cas que l'import global destinat a aquestes ajudes fora ampliat, es procediria a l'obertura novament del termini de sol·licitud de les ajudes, si escau, mitjançant anunci publicat en la forma indicada amb anterioritat.

Documentació
Juntament amb la sol·licitud, s'aportarà a més: a) Còpia completa del contracte d'arrendament o de cessió d'ús de l'habitatge o contracte de cessió d'ús o d'arrendament d'una habitació amb esment exprés de l'import del lloguer o del preu de la cessió, signat per la part arrendadora i...
Saber més
Forma de presentació
Telemàtica
La presentació del formulari de sol·licitud, una vegada emplenat telemàticament, es realitzarà d'acord amb el que s'estableix en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administració Públiques, en qualsevol de les formes que s'estableixen a continuació: Per a...
Saber més
    Presencial

    La sol·licitud i la documentació annexa es formalitzarà per les persones interessades mitjançant FORMULARI EMPLENAT ELECTRÒNICAMENT que estarà disponible en la seu electrònica de la Generalitat, portal gva.es. No s'admetran les sol·licituds emplenades d'una altra forma.

     

    Només es podrà presentar una sol·licitud per persona interessada, per la qual cosa, si es detecta la presentació de diverses sol·licituds per la mateixa habitació o habitatge, s'anul·laran d'ofici les sol·licituds duplicades, mantenint-se com a única sol·licitud la presentada en últim lloc.

     

    La presentació del formulari de sol·licitud de l'ajuda presumeix l'acceptació incondicionada de les bases de la present convocatòria i de les condicions, requisits i obligacions que es contenen en aquesta.

     

    Els ajuntaments i mancomunitats, per si o a través de les oficines de la Xarxa Xaloc, podran presentar sol·licituds telemàticament mitjançant certificat digital, en nom de les persones interessades que els autoritzen mitjançant el corresponent formulari.

     

    IMPORTANT: Si es realitza la tramitació sense certificat, el JUSTIFICANT constituirà l'imprés de sol·licitud i haurà de presentar-se degudament SIGNAT i LA DOCUMENTACIÓ REQUERIDA EN AQUESTES BASES en algun dels REGISTRES contemplats en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i, preferiblement, en el de les seus dels serveis territorials d'Habitatge situats a Alacant (Av. D'Aguilera, 1, entreplanta) Castelló (Avda de la Mar, 16) i València (Gregorio Gea, 27).

    On dirigir-se

    Esmena

    Termini
    Fins 17-04-2024

    - Si s'ha requerit l'esmena de la sol·licitud o la documentació que l'acompanya, el termini per a realitzar este tràmit són de 10 dies hàbils des de l'endemà de la notificació o publicació de l'acte de què es tracte. - En cas de canvi de residència, disposa de 15 dies des de la signatura del...

    Saber més
    Descripció

    El tràmit té per objecte la presentació telemàtica de documents, amb certificat digital per a completar i/o esmenar un expedient iniciat dels programes d'ajudes lloguer de la direcció general competent en matèria d'habitatge. En este tràmit es podrà incloure: - Documentació la presentació de...

    Saber més

    Resolució

    Quantia i cobrament
    La quantia de l'ajuda podrà ser de: a) fins al 50 per 100 de la renda o preu mensual que hagen de satisfer pel lloguer o cessió d'ús del seu habitatge o habitació que constituïsca la residència habitual i permanent per a aquelles sol·licituds formulades per persones o unitats de convivència els...
    Saber més
    Obligacions
    - Facilitar qualsevol document o informació que la direcció general competent en matèria de vivenda considere necessari per al control del compliment dels fins previstos. - Sotmetre's a les actuacions de control financer previstes en els articles 113 i següents de la Llei 1/2015 i en els...
    Saber més
    Observacions

    La resolució posarà fi a la via administrativa i contra aquesta es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan que la dicte en el termini d'1 mes a partir de l'endemà de la seua notificació mitjançant la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana,...

    Saber més
    Òrgans resolució

    Justificació

    Termini
    Des de 23-08-2024 fins a 15-11-2024

    De conformitat amb la Base dessetena de l'Orde 3/2023, per a l'abonament de la subvenció, les persones o unitats de convivència beneficiàries hauran d'aportar la documentació justificativa dels pagaments de la renda de lloguer corresponent als mesos de 2023 i 2024 que no hagueren sigut ja...

    Saber més
    Descripció

    El tràmit té per objecte la presentació telemàtica de justificants del pagament mensual del lloguer i cessió d'ús de vivendes i habitacions per part de les persones que hagen sol·licitat l'ajuda al lloguer 2023.

    Recurs de reposició

    Termini
    Des de 23-08-2024 fins a 23-09-2024

    Descripció

    El tràmit té per objecte la presentació telemàtica de Recurs potestatiu de reposició contra la resolució de concessió d'ajudes de la convocatòria d'ajudes al lloguer 2023. El recurs podrà presentar-se en qualsevol de les formes establides en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment...

    Saber més

    Renúncia

    Descripció

    El tràmit té per objecte la presentació d'escrit de renúncia per les persones beneficiàries de l'ajuda.

    Documentació
    Haurà de presentar-se o aportar-se al tràmit, en cas de tramitació telemàtica, el formulari de renúncia. Les persones beneficiàries podran presentar escrit de renúncia a l'ajuda concedida tal com s'establix en l'art. 94 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les...
    Saber més

    Preguntes freqüents

    Dubtes sobre la tramitació
    On consultar dubtes sobre el tràmit:

    Temes relacionats

    MATÈRIES

    • Ciutadania
      • Habitatge i urbanisme
        • Lloguer
      • Ajudes, beques i subvencions
        • Habitatge i urbanisme