Detall de Procediment

ERTEFE 2022 - Programa de contractació de personal tècnic per a la captació i gestió de fons europeus

Codi SIA: 2887185
Codi GUC: 22572
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud: TANCAT
(17-06-2022
08-07-2022)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Aprovar les bases reguladores i la convocatòria per a 2022 que regiran, en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, la concessió de subvencions per la contractació de persones inscrites en els espais Labora de la Generalitat, en el si del Programa de contractació de personal tècnic per a la captació i gestió de fons europeus, en el marc del Pla nacional de recuperació, transformació i resiliència.

Observacions

Observacions

Destinataris: les persones que figuren inscrites com a demandants d'ocupació en els espais LABORA de la Generalitat i que complisquen els següents requisits mínims: a) Estar en possessió de titulació universitària. b) Acreditar un nivell B2 d'idiomes, anglés o francés. Beneficiaris: Mancomunitats que integren municipis de menys de 2.000 habitants, i ajuntaments o els seus organismes autònoms de municipis a partir de 2.000 habitants. Impacte previst: 334. Pressupost: 15.382.182,96 euros.

Requisits

Requisits

No incórrer en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Les persones treballadores objecte de contractació se seleccionaran d'acord amb els criteris i el procediment establit en les instruccions que dictarà sobre aquest tema la persona titular de la Direcció General de Labora, i la publicació de la qual haurà de tindre lloc abans de l'inici dels processos de cobertura dels llocs de treball.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les entitats locals següents: a) Mancomunitats que integren algun municipi de menys de 2.000 habitants (segons dades de l'Institut Nacional d'Estadística a 1 de gener de 2021), recollides juntament amb la llista d'aquests municipis en l'annex II de la resolució de convocatòria. Podran contractar dues persones destinatàries finals. b) Ajuntaments o els seus organismes autònoms, de municipis a partir de 2.000 habitants, recollits en l'annex III de la present resolució (segons dades de l'Institut Nacional d'Estadística a 1 de gener de 2021). Els ajuntaments o els seus organismes autònoms de municipis entre 2.000 i 5.000 habitants contractaran una persona destinatària final; els ajuntaments o els seus organismes autònoms de municipis a partir de 5.000 habitants podran contractar dues persones destinatàries finals. Només podrà presentar-se una sol·licitud per entitat local, de manera que s'inadmetrà la presentada per organismes autònoms si les entitats locals a les quals estan vinculades o de les quals depenen presenten també una sol·licitud. Si l'entitat local no presenta cap sol·licitud, només s'admetrà la sol·licitud de l'organisme autònom que es presente en primer lloc.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • EXTRACTE de la Resolució de 9 de juny de 2022, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores i es convoca per a l'exercici 2022 el Programa de contractació de personal tècnic per a la captació i gestió de fons europeus, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència. (DOGV núm. 9363, de 16/06/22).
  • RESOLUCIÓ de 9 de juny de 2022, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual es convoca per a l'exercici 2022 el Programa de contractació de personal tècnic per a la captació i gestió de fons europeus, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència, i s'estableixen les bases reguladores. (DOGV núm. 9363, de 16/06/22).
  • RESOLUCIÓ de 6 d'octubre de 2022, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual es modifica la Resolució de 9 de juny de 2022, per la qual es convoca per a l'exercici 2022 el Programa de contractació de personal tècnic per a la captació i gestió de fons europeus, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència, i s'estableixen les bases reguladores. (DOGV núm. 9449, de 14/10/22).
  • Extracte de la Resolució de 6 d'octubre de 2022, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual es modifica la Resolució de 9 de juny de 2022, per la qual es convoca per a l'exercici 2022 el Programa de contractació de personal tècnic per a la captació i gestió de fons europeus, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència, i s'estableixen les bases reguladores. (DOGV núm. 9449, de 14/10/2022).
  • RESOLUCIÓ de 2 de desembre de 2022, del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova l'adjudicació definitiva de llocs del procediment de selecció del Programa de contractació de personal tècnic per a la captació i gestió de fons europeus, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència, i se'n dona publicitat (ERTEFE 2022)

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 15 dies comptadors des de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. (DOGV. núm. 9363, de 16 de juny de 2022). El termini de presentació de sol·licituds s'iniciarà el dia 17 de juny 2022 i finalitzarà el dia 8 de juliol de 2022, tots dos inclusivament.

Formularis documentació

3. Les sol·licituds s'han de presentar acompanyades de la documentació següent: a) Annex a la sol·licitud. b) Dades de domiciliació bancària, segons el model normalitzat. En el cas que no haja variat respecte de l'última sol·licitud presentada davant de Labora per l'entitat sol·licitant, s'hi ha d'identificar el compte bancari corresponent. c) Declaració responsable, en model normalitzat, sobre el ple compliment del principi de «no causar perjudici significatiu» (principi «do no significant harm-DNSH») i l'etiquetatge climàtic i digital, d'acord amb el que preveu el Pla de recuperació, transformació i resiliència, en la Decisió d'execució del Consell relativa a l'aprovació de l'avaluació del pla de recuperació i resiliència d'Espanya (Council Implementing Decision-CID), de 13 de juliol de 2021, i el Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, així com en la normativa que el desplega, en totes les fases del disseny i l'execució dels projectes i de manera individual per a cada actuació. d) Declaració, en model normalitzat, de cessió i tractament de dades en relació amb l'execució del PRTR. e) Declaració, en model normalitzat, de compromís en relació amb l'execució d'actuacions del PRTR.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Enllaç d'aquesta guia "Tramitar amb certificat". De manera telemàtica, en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana, a través del procediment GUC habilitat a aquest efecte i denominat ERTEFE 2022 - Programa de contractació de personal tècnic per a la captació i gestió de fons europeus. En la pàgina web de Labora (https://labora.gva.es/va/corporacions-locals-mancomunitats-diputacions/foment-de-l-ocupacio) estarà disponible la informació sobre aquesta convocatòria i s'habilitarà un accés a la seu electrònica per a formular la sol·licitud. Per a fer-ho, s'ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat o bé amb el certificat de representant d'entitat. Així mateix, en l'esmentada web estaran disponibles els diferents tràmits que cal omplir en el procediment. No s'admetran les sol·licituds que no es presenten utilitzant el procediment GUC que es descriu ací. S'ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat o el certificat de representant d'entitat.

Normativa

Normativa

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Passos: 1. Presentació de la sol·licitud i la documentació requerida. 2. La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en el règim següent: a) Per a les mancomunitats que recull l'annex II de la present resolució, la concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència no competitiva. Es dictaran les resolucions de concessió per ordre de presentació de sol·licituds fins a l'esgotament del crèdit pressupostari assignat a aquest efecte. En cas que diferents expedients tinguen la mateixa data, es prioritzarà per hora de presentació. b) Per als ajuntaments o els seus organismes autònoms de municipis a partir de 2.000 habitants, que recull l'annex III de la present resolució, es tramitarà en règim de concurrència competitiva i el criteri aplicable per a la selecció de les sol·licituds, fins a l'esgotament del crèdit pressupostari assignat a aquest efecte, serà el nombre més baix d'habitants per municipi. 3. La instrucció correspondrà a les direccions territorials de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació competents en matèria d'ocupació. 4. Una vegada examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor remetrà un informe en què farà constar que les entitats beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes. 5. L'òrgan col·legiat a què fa referència l'article 10 de la Resolució per la qual s'estableixen les bases reguladores i es convoca per a l'exercici 2022 el Programa de contractació de personal tècnic per a la captació i gestió de fons europeus emetrà un informe en què es concretarà el resultat de l'avaluació efectuada respecte als municipis a partir de 2.000 habitants, que es tramiten en règim de concurrència competitiva. 6. Després de l'informe de l'òrgan col·legiat, l'òrgan instructor formularà les propostes de concessió a l'òrgan concedent. 7. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon per delegació a la persona titular de la Direcció General de Labora o l'òrgan en què aquesta delegue.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Per als ajuntaments o els seus organismes autònoms de municipis a partir de 2.000 habitants, recollits en l'annex III d'aquesta resolució. L'òrgan col·legiat proposarà la distribució de la dotació pressupostària aplicant com a criteri el nombre d'habitants més baix per municipi.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

La instrucció correspondrà a les direccions territorials de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

Obligacions

Obligacions

A més de les que s'estableixen en l'article 14 de la Llei general de subvencions, són obligacions dels beneficiaris: a) Facilitar totes les dades i la informació relacionades amb la subvenció concedida que els requerisca LABORA. b) Comunicar a Labora el detall d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada amb la indicació de l'import i la seua procedència, així com l'acreditació d'haver ingressat, si és el cas, l'import corresponent a la diferència entre la quantitat justificada i la rebuda en concepte de bestreta. c) Formalitzar els contractes de treball per escrit i iniciar-los amb caràcter previ a la presentació de la justificació. d) Mantindre l'ocupació creada fins al 31 de desembre de 2023. e) Disposar dels llibres comptables, els registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes que exigeix la legislació mercantil i sectorial corresponent; així com conservar els documents (inclosos els electrònics) que justifiquen l'aplicació dels fons rebuts, mentre puguen ser objecte de control, que han de ser originals o còpies certificades d'acord amb aquests. f) Comptabilitzar la concessió de la subvenció a través d'un codi comptable específic. g) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguen ser objecte de les corresponents actuacions de comprovació i control, segons disposa l'article 14.1.g de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, així com qualsevol altra obligació derivada de la normativa estatal o de la Unió Europea que així ho exigisca. En aquest sentit, hauran de conservar els documents justificatius i la resta de documentació relativa al finançament, en format electrònic, durant un període de 5 anys a partir de l'operació, o de tres anys quan l'import de la subvenció siga inferior a 60.000 euros, en els termes que preveu l'article 132 del Reglament (UE, Euratom) 2018/1046, del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de juliol («Reglament financer»). h) Les actuacions subvencionades que configuren el Programa de contractació de personal tècnic per a la captació i gestió de fons europeus objecte d'aquesta resolució, així com tota la publicitat que se'n faça, hauran d'incorporar de manera correcta i destacada l'emblema de la UE, amb una declaració de finançament adequat que diga "Finançat per la Unió Europea - NextGenerationEU", al costat del logotip del Pla de recuperació, transformació i resiliència. Aquesta visibilitat es farà, en particular, quan promoguen les accions i els seus resultats, per a la qual cosa facilitaran informació coherent, efectiva i proporcionada dirigida a múltiples destinataris, inclosos els mitjans de comunicació i el públic. i) En tot cas, les entitats beneficiàries preveuran mecanismes de verificació del compliment del principi de "no causar un perjudici significatiu" (principi "do no significant harm-DNSH") i mesures correctores per a assegurar que s'implemente, de la qual cosa deixaran constància en la memòria justificativa de la subvenció. j) Facilitar la participació de les persones contractades en les accions formatives a les quals fa referència l'article 7.3.

Observacions

Observacions

Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar de l'endemà de la seua publicació, davant del corresponent jutjat contenciós administratiu competent, d'acord amb el que estableixen els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o, potestativament, un recurs de reposició davant d'aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això, sense perjudici que les persones interessades hi puguen presentar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

La concessió de la subvenció es farà a través de règim de mòduls: El mòdul ascendirà a 2.558,58 € per persona contractada/mes, que necessàriament haurà de ser donada d'alta en el grup 1 de cotització de la Seguretat Social. Mòdul B, per un import de 2.215,19 € per persona/mes de contractació, corresponent a les persones contractades i adscrites al subgrup A2, o grup professional equivalent, i que hauran de ser enquadrades en el grup 2 de cotització a la Seguretat Social. L'import concedit per persona que es contracte serà el corresponent al mòdul A, el de més import, atés que, en el moment de dictar-se la resolució, i fins a la finalització del procés selectiu, no serà possible determinar la titulació que tindran les persones seleccionades per a cobrir els llocs de treball oferits; no obstant això, l'import del mòdul que es liquidarà estarà determinat per la titulació que tinga la persona seleccionada per a cobrir el lloc de treball; si està en possessió d'una titulació universitària que habilite per a ocupar un lloc en el subgrup A1, haurà de ser contractat amb tal categoria o la que siga assimilable en atenció al grup professional fixat en el conveni o la normativa específica que resulte aplicable, i el mòdul que es liquidarà seria el A. Si no disposara de titulació que habilite per a ocupar un lloc en el subgrup A1, haurà de ser contractat amb categoria d'A2, o la que siga assimilable en atenció al grup professional fixat en el conveni o la normativa específica que resulte aplicable, i el mòdul que es liquidarà seria el B. Prèvia justificació de l'inici del projecte, podrà anticipar-se el pagament de fins a un 80 % de l'anualitat corresponent a 2022. El pagament de la subvenció, tant l'anticipat com el derivat de la comprovació del compte justificatiu, requerirà que el beneficiari es trobe al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social i que no siga deutor per resolució de procedència de reintegrament; a aquest efecte, l'entitat beneficiària haurà d'aportar una declaració responsable relativa a l'article 34.5 de la Llei General de subvencions, segons el model normalitzat.

Termini màxim

Termini màxim

El termini per a resoldre i notificar la resolució serà de dos mesos comptats a partir de la data final de presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat ni notificat cap resolució expressa, es produirà el silenci administratiu i la sol·licitud s'entendrà desestimada.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon a la persona titular de la Direcció General de LABORA o l'òrgan en què aquesta delegue.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Els incompliments que es puguen qualificar d'infracció administrativa donaran lloc a la incoació del procediment sancionador, d'acord amb els articles 52 i següents de la Llei general de subvencions, i els articles 173 i següents de la Llei 1/2015.