Detall de Procediment

Programa d'ajudes per a l'adaptació de llocs de treball i eliminació de barreres arquitectòniques en els centres especials d'ocupació (foment de l'ocupació de persones amb discapacitat o diversitat funcional 2022 LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació).

Codi SIA: 2870928
Codi GUC: 22477
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud: TANCAT
(05-05-2022
19-05-2022)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Subvencionar l'adaptació dels llocs de treball ocupats per personal amb diversitat funcional / discapacitat en els centres especials d'ocupació o eliminar barreres arquitectòniques.

Requisits

Requisits

Requisits generals: 1. No poden ser beneficiàries de les ajudes regulades en el present decret les persones o entitats que incórreguen en els supòsits previstos en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (DOGV núm. 276, de 18 de novembre). 2. Per a les ajudes a projectes d'inserció laboral en CEO per al finançament parcial dels costos salarials del personal amb diversitat funcional o discapacitat: podran ser beneficiàries les entitats que reunisquen els requisits que estableix el Reglament UE 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea (DOUE L 187, 26.6.2014), modificat pel Reglament (UE) 2017/1084, de la Comissió, de 14 de juny de 2017, pel qual es modifica el Reglament (UE) núm. 651/2014, quant a infraestructures portuàries i aeroportuàries, els llindars de notificació per a les ajudes a la cultura i a la conservació del patrimoni i per a les ajudes a infraestructures esportives i recreatives multifuncionals, així com els règims d'ajudes de funcionament de finalitat regional, i pel qual es modifica el Reglament (UE) núm. 702/2014, quant al càlcul dels costos subvencionables (DOUE L 156, de 20.6.2017); també modificat pel Reglament (UE) 2020/972, de la Comissió, de 2 de juliol de 2020, pel qual es modifiquen el Reglament (UE) núm. 1407/2013, pel que fa a la seua pròrroga, i el Reglament (UE) núm. 651/2014, pel que fa a la seua pròrroga i els ajustos pertinents (DOUE L 215/3, 07.07.2020), i pel Reglament (UE) núm. 2021/1237, de la Comissió, de 23 de juliol de 2021, pel qual es modifica el Reglament (UE) núm. 651/2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del tractat (DOUE L 270, de 29.07.2021). D'ara en avant, ens referirem al Reglament (UE) núm. 651/2014 i a les seues modificacions aprovades en 2017, 2020 i 2021 com a RGEC. 3. Les entitats beneficiàries han de disposar d'un pla d'igualtat en vigor, en els supòsits en què hi estiguen obligades, d'acord amb el que disposen els articles 14 i 45 de l'LO 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes (BOE núm. 71, de 23 de març), degudament visat, d'acord amb el que disposa l'article 4 de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes (DOGV núm. 4474, de 4 d'abril). 4. Els CEO han d'estar qualificats i inscrits com a tals en el Registre de centres especials d'ocupació de la Comunitat Valenciana. 5. Els CEO han d'estar inscrits com a entitats ocupadores en els règims de la Seguretat Social en els quals existisca afiliació de personal per compte d'altri. Requisits específics: 1. Acreditació de la necessitat mitjançant la memòria escaient que aporte l'entitat i que ha de tindre un informe favorable de la Inspecció de Treball, sol·licitat pel Servei Valencià d'Ocupació i Formació. 2. Aquesta ajuda es destinarà a l'adaptació dels llocs de treball o la dotació d'equips de protecció personal necessaris per a evitar accidents laborals al personal amb diversitat funcional o discapacitat contractat, o eliminar barreres o obstacles que impedisquen o dificulten el treball del personal amb diversitat funcional o discapacitat, de manera que no seran subvencionables les que estan obligades a realitzar per l'aplicació de la Llei de prevenció de riscos laborals i que s'haurien de dur a terme de la mateixa manera, siga personal amb diversitat funcional o discapacitat o no ho siga. 3. El personal amb diversitat funcional o discapacitat per al qual se sol·licita inicialment l'ajuda per a l'adaptació de lloc de treball ha d'estar en situació d'alta en la Seguretat Social i amb contracte vigent en el CEO en el moment en què es resolga la petició. 4. No resultarà subvencionable l'adaptació per treballadora o treballador, o lloc de treball pel qual ja s'haja obtingut una subvenció pel mateix concepte en els quatre anys immediatament anteriors, llevat que es tracte d'adaptacions necessàries per empitjorament de les deficiències físiques, mentals, intel·lectuals o sensorials del personal o per desgast de l'anterior adaptació derivada de l'ús que se n'ha fet, degudament acreditat.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Els titulars dels centres especials d'ocupació, inscrits com a tals en el Registre de centres especials d'ocupació de la Comunitat Valenciana que duguen a terme l'activitat a la Comunitat Valenciana.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Reial decret 1368/1985, de 17 de juliol, pel qual es regula la relació laboral de caràcter especial dels minusvàlids que treballen en els centres especials d'ocupació (BOE núm. 189, de 8/08/1985).
  • Reial decret 2273/1985, de 4 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de centres especials d'ocupació definits en l'article 42 de la Llei 13/1982, de 7 d'abril, d'integració social del minusvàlid (BOE núm. 294, de 09/12/85).
  • Ordre d'MTAS 16 d'octubre de 1998, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de les ajudes i subvencions públiques destinades al foment de la integració laboral dels minusvàlids en centres especials d'ocupació i treball autònom (BOE núm. 279, de 21/11/98). Reglament UE 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del tractat.
  • Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social (BOE núm. 289, de 03/12/2013).
  • Reglament UE 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del tractat, modificat pel Reglament (UE) 2020/972, de la Comissió, de 2 de juliol de 2020.
  • DECRET 44/2022, de 22 d'abril. del Consell, d'aprovació de les bases reguladores per a la concessió directa de les subvencions públiques destinades al foment de l'ocupació de persones amb diversitat funcional o discapacitat en centres especials d'ocupació (CEO) i enclavaments laborals i es convoquen les ajudes per a 2022.(DOGV núm. 9331 de 4/05/2022)

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Les subvencions per a adaptació de llocs de treball i eliminació de barreres arquitectòniques se sol·licitaran en el termini dels 15 dies naturals següents a la publicació del decret que aprova les bases reguladores i convoca aquestes ajudes per a l'exercici 2022. (DOGV núm. 9331 de 4/05/2022) El termini de presentació de sol·licituds començarà el dia 5 de maig i finalitzarà el 19 de maig de 2022, tots dos inclusivament. En el cas de nou contracte, empitjorament de la discapacitat o canvi de seu del centre de treball, regirà el termini d'un mes, a comptar de la data d'inici del nou contracte, de la data de la certificació que acredite l'empitjorament o des de la comunicació d'obertura del centre de treball a l'organisme competent, segons el cas. En tot cas, si es presenten aquestes sol·licituds en l'exercici actual, no podran ser posteriors al 31 d'octubre de 2022. En el cas que el centre especial d'ocupació no haja iniciat les seues activitats en el moment de la publicació del decret esmentat, el termini per a presentar sol·licituds serà d'un mes, a partir de la primera contractació de personal amb diversitat funcional o discapacitat, i el termini màxim per a la petició d'aquestes ajudes serà el dia 31 d'octubre de 2022.

Formularis documentació

Documentació general: a) Dades de domiciliació bancària, segons el model facilitat a aquest efecte, excepte si s'ha presentat amb anterioritat davant de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació i no ha experimentat cap variació; en aquest cas, s'ha d'indicar el compte en què s'ha d'efectuar l'ingrés i s'ha d'especificar, en tot cas, a quina ajuda o ajudes correspon. En el cas de presentació de dades de domiciliació bancària noves, s'ha d'aportar un certificat de l'entitat bancària acreditatiu de la titularitat del compte. b) Declaració responsable subscrita per la representació legal del fet que l'entitat beneficiària no incorre en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària de subvencions i, en concret, que no es troba en el supòsit de l'article 13.2.g de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Aquesta declaració responsable es troba inclosa en la mateixa sol·licitud general de subvencions. c) Declaració responsable acreditativa que l'entitat beneficiària reuneix els requisits que estableix el RGEC i, per tant, no es troba incursa en cap de les causes d'exclusió incloses en aquest reglament i recollides en la disposició addicional tercera del Decret que aprova les bases reguladores per a la concessió d'aquestes ajudes i la convocatòria per a 2022. e) Declaració responsable del fet que l'import d'aquestes subvencions sol·licitades en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos d'altres administracions públiques, o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, supere els límits que estableix la disposició addicional tercera del decret que aprova les bases reguladores i convoca aquestes ajudes per a l'exercici 2022. e) Pla d'igualtat, degudament visat per la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones i per la Igualtat de Gènere, o l'òrgan competent per a l'avaluació i validació d'aquest, i en vigor, o en defecte d'això, declaració responsable, en model normalitzat, de no estar subjecte a l'obligació de disposar d'un pla d'igualtat, segons el que estableix l'article 45 de l'LO 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, modificat pel Reial decret llei 6/2019, d'1 de març, de mesures urgents per a la garantia de la igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes, en el treball i l'ocupació. En el cas que el pla d'igualtat, degudament visat i en vigor, ja estiga en poder de l'òrgan instructor, han de comunicar aquesta circumstància, per a la qual cosa han de fer constar la data de presentació i l'expedient de destinació i així no resultarà necessari tornar-lo a presentar. f) Declaració responsable de la persona que representa legalment l'entitat sol·licitant de les ajudes acreditativa que ha informat les persones de les quals aporta dades o documentació relativa, entre altres coses, al tipus i el grau de diversitat funcional o discapacitat, dels aspectes següents: · La comunicació d'aquestes dades a l'Administració per al seu tractament en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb les finalitats del procediment. · La possibilitat que l'Administració faça consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar, entre altres aspectes, la veracitat d'aquestes. · Del dret d'oposició que l'assisteix al fet que l'Administració tracte les seues dades, cas en què haurà de comunicar aquesta oposició a l'Administració als efectes oportuns. Així mateix, en el cas que aquesta consulta requerisca per llei una autorització de la persona les dades de la qual es consultaran, l'entitat sol·licitant de les ajudes disposa d'aquesta autorització, que estarà disponible a requeriment de l'Administració en qualsevol moment. Aquesta declaració figura inclosa en la sol·licitud general de subvencions. Documentació específica: a) Memòria descriptiva de les necessitats d'adaptació del lloc o l'eliminació de barreres que es durà a terme, en què s'identifique el personal i el tipus de diversitat funcional o discapacitat, amb la indicació del cost que té. b) Pressupostos o factures proforma de la inversió que es farà o projecte tècnic, si és el cas. De conformitat amb el que s'estableix en l'article 31 de la Llei 38/2003, general de subvencions, quan l'import de la despesa subvencionable supere les quanties establides en la normativa reguladora de contractes del sector públic per al contracte menor d'obres o subministraments, l'entitat beneficiària ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contracció de la despesa, llevat que, per característiques especials de les despeses subvencionables -les quals s'han d'aportar amb la sol·licitud de subvenció-, no existisca en el mercat un nombre suficient d'entitats que el subministren o presten. L'elecció entre les ofertes presentades, que s'ha de presentar amb la sol·licitud, s'ha de fer d'acord amb els criteris d'eficiència, economia i responsabilitat social, i s'ha de justificar expressament en una memòria l'elecció quan no recaiga en la proposta econòmica més avantatjosa. c) En el cas de canvi de centre de treball, comunicació a l'organisme competent d'obertura del centre de treball. d) Documentació acreditativa del tipus i grau de diversitat funcional o discapacitat, o acreditació de la condició de persona amb diversitat funcional o discapacitat d'acord amb el que estableix la disposició addicional segona del decret que aprova les bases reguladores i convoca aquestes ajudes per a l'exercici 2022. e) En el cas d'adaptació per empitjorament de la diversitat funcional o discapacitat del personal prevista en l'article 17 del present decret, documentació acreditativa d'aquest empitjorament subscrita pels equips multiprofessionals corresponents.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Les sol·licituds s'han de presentar de manera telemàtica, bé a través de la seu electrònica de la Generalitat Valenciana (https://sede.gva.es), a través del procediment habilitat a aquest efecte, o bé a través de la web de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació http://www.labora.gva.es/va/centres-especials-d-ocupacio, en l'enllaç a la seu electrònica que hi ha associat a cada ajuda publicada. Per a això, s'ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut de representant d'entitat (persones jurídiques), bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), en el supòsit de persones autoritzades en el Registre de representants. Les sol·licituds s'han de presentar de manera telemàtica en el formulari normalitzat i s'han d'acompanyar de la documentació establida signada electrònicament, que cal annexar igualment per mitjans telemàtics. La presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització de la sol·licitant perquè LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions amb la Seguretat Social, previstes en l'article 19 del Reglament de la Llei general de subvencions, amb la qual no cosa no serà necessari aportar les certificacions corresponents. No obstant això, la persona sol·licitant o la representant legal podrà denegar o revocar aquest consentiment efectuant una comunicació escrita a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació en aquest sentit. En aquest supòsit, s'han de presentar els certificats originals positius de la Tresoreria General de la Seguretat Social, que indiquen el fet d'estar al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social. Quant a l'acreditació d'estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries, d'acord amb el que disposa l'art. 18 del Reglament de la Llei general de subvencions, la persona sol·licitant podrà autoritzar expressament LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació per a l'obtenció directa d'aquesta informació, autorització que consta en la mateixa sol·licitud general de subvencions. A falta d'aquesta autorització expressa, hauran de presentar els certificats originals positius de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i de l'Agència Tributària Valenciana. La presentació d'aquestes sol·licituds suposa que l'entitat sol·licitant presta consentiment perquè LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació puga sol·licitar la informació estrictament necessària dels òrgans competents de la Seguretat Social per a comprovar les altes, les baixes, els manteniments i les incidències de l'entitat que sol·licita les ajudes. Una vegada rebuda la sol·licitud, juntament amb la documentació complementària, l'òrgan instructor comprovarà si reuneix els requisits i requerirà, si escau, l'aportació de la documentació que falte, per a la qual cosa atorgarà un termini de 10 dies per a l'esmena. Transcorregut aquest termini sense que l'entitat haja esmenat o presentat la documentació requerida, es dictarà la resolució que considerarà que el sol·licitant ha desistit de la seua petició i ordenarà l'arxivament de l'expedient.

Normativa

Normativa

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. Les sol·licituds s'han d'acompanyar, a més, de la documentació general i l'específica establida, signada electrònicament, que s'ha d'annexar per mitjans telemàtics. 2. La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà pel procediment de concessió directa, d'acord amb el que es disposa en els articles 160 i 168.1.c de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat. 3. El procediment s'iniciarà d'ofici mitjançant la publicació íntegra del decret que aprova les bases reguladores per a la concessió d'aquestes ajudes i la convocatòria per a 2022, en la Base de dades nacional de subvencions i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el procediment que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. 4. La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspon a la Subdirecció General d'Ocupació de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació. 5. La competència per a conéixer les sol·licituds formulades i resoldre-les correspon a la persona titular de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, o a l'òrgan en el qual delegue.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

No hi ha criteris de valoració de les sol·licituds, ja que la concessió d'aquestes es tramita pel procediment de concessió directa, per data i hora de sol·licitud.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspon a la Subdirecció General d'Ocupació de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

Obligacions

Obligacions

Les beneficiàries han de complir les obligacions generals que preveu l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i altres normes de general aplicació, i, en particular: 1. Complir les obligacions de transparència que estableix la legislació bàsica, de conformitat amb el que disposa l'article 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, en l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, i de l'article 3 del Decret 105/2017, de 28 de juliol, del Consell, pel qual es desplega la Llei 2/2015, de 2 d'abril (DOGV 8118, 01.09.2017), sense perjudici de les obligacions que estableix l'article 14 de l'LGS i la resta de legislació aplicable: a) Les entitats que perceben durant el període d'un any ajudes o *subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros o quan, almenys, el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, sempre que suposen com a mínim la quantitat de 5.000 euros, hauran de complir les obligacions de publicitat activa que recull el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre. b) Sense perjudici de l'anterior, en el cas de percebre, durant el període d'un any, ajudes o subvencions de l'Administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, per un import superior a 10.000 euros, hauran de donar l'adequada publicitat, per a la qual cosa caldrà indicar, almenys, l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, l'activitat, la inversió o l'actuació subvencionats. La difusió de la informació que estableix aquest apartat 1 s'ha de fer a través de la pàgina web de l'entitat beneficiària, o bé a través de la plataforma TEP - Transparència Entitats Privades, de GVA Oberta, a la qual es pot accedir en https://gvaoberta.gva.es/va/tep. 2. Les entitats definides com a CEO han de fer constar el seu caràcter de "Centre especial d'ocupació qualificat pel Servei Valencià d'Ocupació i Formació", mitjançant el cartell indicador corresponent en cada un dels centres de treball propis situats a la Comunitat Valenciana. Així mateix, i en els supòsits de prestació de serveis en centres de treball aliens, el personal ha d'acreditar que pertany al centre especial d'ocupació en què està donat d'alta mitjançant la identificació en uniformes de treball. 3. Les entitats beneficiàries han de portar una comptabilitat separada d'ingressos relatius als projectes subvencionats. 4. Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits que preveu l'article 37 de la Llei 38/2003, general de subvencions, en relació amb el que estableixen els articles 91 a 93 del Reglament de la Llei 38/2003, aprovat pel Reial decret 887/2006, i amb el que estableix l'article 172 de la Llei 1/2015. 5. Els CEO han de comunicar a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, en un termini no superior a 30 dies, qualsevol alteració o modificació que es produïsca en relació amb la definició com a CEO; entre altres, els canvis de titularitat, la forma jurídica, les activitats, el domicili social, l'obertura de nous centres de treball, etc. 6. Els CEO han de prestar, a través de les unitats de suport, els serveis d'ajust personal i social que requerisquen les persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat, segons el que disposa l'article 43 del text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat, i, d'acord amb el que disposa en l'article 15 del Decret 227/2018, de 14 de desembre, del Consell, pel qual es regula la qualificació i inscripció dels centres especials d'ocupació en el Registre de centres especials d'ocupació de la Comunitat Valenciana i amb les instruccions de desplegament que poguera establir, si és el cas, la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació. 7. Facilitar tota la informació relacionada amb la subvenció que li requerisca LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació. 8. Les entitats beneficiàries d'aquestes ajudes han de conservar els registres detallats de la informació i la documentació de suport necessàries per a determinar el compliment de totes les condicions establides en el present decret i en els reglaments europeus aplicables. Aquests registres s'han de conservar durant deu anys a partir de la data de concessió de l'última ajuda en virtut del règim.

Observacions

Observacions

La resolució posarà fi a la via administrativa i, contra aquesta, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant de la persona que ocupe la Direcció del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o un recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, davant del corresponent jutjat contenciós administratiu de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb l'article 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

L'ajuda consisteix en una quantia màxima de 1.803 € per lloc de treball que s'adapte a les necessitats del personal amb diversitat funcional o discapacitat en plantilla. Els costos per a les ajudes corresponents a l'adaptació de llocs o eliminació de barreres s'han de justificar mitjançant la presentació de la documentació següent: a) Una relació classificada de les despeses i les inversions de l'activitat, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i, si és el cas, la data de pagament. En cas que la subvenció s'haja atorgat sobre la base d'un pressupost, s'han d'indicar les desviacions esdevingudes, si escau. b) Les factures i, si és el cas, certificats d'obra corresponents a inversions efectivament realitzades, i els documents acreditatius del pagament dels subministraments i les obres, justificats d'acord amb el que estableix l'article 13. c) Informe favorable de la inspecció provincial de treball, que serà requerit per LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació. Les ajudes per adaptació de llocs o eliminació de barreres es lliuraran d'una sola vegada, segons la documentació presentada, i la data límit per a justificar-la serà el 31 d'octubre.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

La competència per a conéixer les sol·licituds formulades i resoldre-les correspon a la persona titular de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, o a l'òrgan en el qual delegue.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Si es detectara alguna de les infraccions tipificades en el títol IV de la Llei general de subvencions, se seguirà el procediment d'acord amb els articles 52 i següents de la Llei general de subvencions, i els articles 173 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions. De conformitat amb l'article 35 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, la Llei de transparència i bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, l'incompliment del que disposa l'apartat 1 de l'article 6 podrà comportar el reintegrament total o parcial de la subvenció concedida, amb el previ procediment sancionador que se sotmetrà al que disposa el títol III de la Llei 2/2015. Seran causes de reintegrament de les ajudes concedides: a) Qualsevol alteració de les condicions que s'han tingut en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions, o ens públics o privats, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió. b) La declaració judicial o administrativa de nul·litat o anul·lació, d'acord amb el procediment i les causes que estableix l'article 36 de la Llei 38/2003, general de subvencions, comportarà l'obligació de tornar les quantitats percebudes. c) També serà procedent el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció fins al dia en què s'acorde la procedència del reintegrament, en els supòsits que preveu l'article 37 de la Llei 38/2003, general de subvencions, en relació amb el que estableixen els articles 91 a 93 del Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol. En particular, serà procedent el reintegrament o la revocació total de la subvenció concedida en els supòsits de l'art. 14 del Decret d'aprovació de les bases reguladores per a la concessió directa de les subvencions públiques destinades al foment de l'ocupació de persones amb diversitat funcional o discapacitat en CEO per a 2022. d) S'aplicarà el criteri de proporcionalitat amb reintegrament o revocació parcial de l'ajuda concedida en els supòsits de l'art. 14 del decret esmentat.