Detall de Procediment

Convocatòria de subvencions destinades al finançament de plans de formació en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, dirigits a la capacitació per al desenvolupament de les funcions relacionades amb el diàleg social i la negociació col·lectiva per a l'exercici 2023.

Codi SIA: 3013155
Codi GUC: 24645
Organisme: Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació
Termini de sol·licitud: TANCAT
(26-05-2023
08-06-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Convocar, en règim de concurrència competitiva, la concessió de subvencions destinades al finançament de plans formatius dirigits a la capacitació per al desenvolupament de les funcions relacionades amb la formació per a la negociació col·lectiva i dialogue social d'acord amb les bases reguladores establides en l'Ordre *TMS/379/2019, de 28 de març, dictada en desenvolupament del Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desenvolupa la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral.

Requisits

Requisits

1.- No podran ser beneficiàries les organitzacions que es troben integrades en una entitat d'àmbit federal o confederal més àmplia, quan la Federació o la Confederació de la qual formen part siga també beneficiària d'aquestes subvencions en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. 2.- En el cas que l'entitat sol·licitant siga una fundació o una altra entitat vinculada amb una organització sindical o empresarial, substituirà a aquesta última amb caràcter general previstos en aquesta ordre. 3.- No podran obtindre la condició d'entitats beneficiàries de les subvencions les entitats i organitzacions en els qui concórrega alguna de les circumstàncies previstes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. 4.- Acreditar que està al corrent de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social tant a la data de concessió com a la de pagament. 5.- Acreditar no ser deutora per resolució ferma de procedència de reintegrament enfront de l'administració pública, tant a la data de concessió com a la de pagament. 6.- Complir la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si escau, l'exempció d'aquesta obligació. Límits en el número e importe de les sol·licituds presentades. 1. Cada sol·licitud presentada haurà de contindre un únic pla de formació. 2. Una entitat sol·licitant podrà presentar com a màxim, en el conjunt de la convocatòria,un pla per cadascun dels següents tipus: a) Plans de formació d'àmbit de la Comunitat Valenciana, compostos per activitats formatives dirigides a la capacitació per al desenvolupament de les funcions relacionades amb el diàleg social i la negociació col·lectiva, promoguts per les organitzacions sindicals o empresarials. Les activitats formatives podran ser: - Accions formatives el contingut de les quals estiga relacionat amb el diàleg social i la negociació col·lectiva. - Jornades, seminaris i cicles de conferències, el contingut de les quals verse sobre les funcions relacionades amb el diàleg social i la negociació col·lectiva. - Trobades internacionals que compten amb experts d'altres nacionalitats per a tindre un intercanvi d'informació sobre el diàleg social i la negociació col·lectiva en diferents països. - Panells, fòrums i tallers d'experts que compartisquen informació sobre bones pràctiques en diàleg social i negociació col·lectiva dels diferents sectors. b) Plans de formació d'àmbit de la Comunitat Valenciana compostos per activitats formatives dirigides a la capacitació per al desenvolupament de les funcions relacionades amb la negociació col·lectiva, promoguts les per organitzacions sindicals o empresarials. Les activitats formatives podran ser: - Accions formatives el contingut de les quals estiga relacionat amb la negociació col·lectiva. - Jornades, seminaris, cicles de conferències, el contingut de les quals verse sobre les funcions relacionades amb la negociació col·lectiva. -Trobades nacionals o internacionals que compten amb persones expertes d'altres comunitats autònomes o nacionalitats per a tindre un intercanvi d'informació sobre la negociació col·lectiva en diferents àmbits territorials. - Panells, fòrums i tallers de persones expertes que compartisquen informació sobre bones pràctiques en negociació col·lectiva dels diferents sectors. 3. Una entitat sol·licitant no podrà sol·licitar, ni se li podrà concedir, en el cas dels plans de formació contemplats en l'apartat 4.2.a) un import superior a 230.000 euros euros. En el cas dels plans de formació contemplats en l'apartat 4.2.b) no podrà sol·licitar, ni se li podrà concedir, un import superior a 56.000 euros.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

1. Podran ser entitats beneficiàries de les subvencions que es regulen en aquesta convocatòria: a) En relació amb les subvencions destinades al finançament d'activitats formatives dirigides a la capacitació per al desenvolupament de les funcions relacionades amb el diàleg social i la negociació col·lectiva en l'àmbit de la Comunitat Valenciana: 1r Les organitzacions sindicals més representatives de la Comunitat Valenciana que participen en aquest àmbit, en els termes establits en l'article 7 de la Llei orgànica 11/1985, de 2 d'agost, de Llibertat Sindical, així com les fundacions o altres entitats constituïdes per aquelles per a la consecució de qualssevol d'aqueixos fins. 2n Les organitzacions empresarials més representatives de la Comunitat Valenciana que participen en aquest àmbit, en els termes establits en la disposició addicional sisena del text refós de l'Estatut dels Treballadors, aprovat per Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, així com les fundacions o altres entitats constituïdes per aquelles per a la consecució de qualssevol d'aqueixos fins. b) En relació amb les subvencions destinades al finançament d'activitats formatives dirigides a la capacitació per al desenvolupament de les funcions relacionades amb la negociació col·lectiva desenvolupada conforme al *Titulo III del RD Legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors: 1r Les organitzacions sindicals que acrediten la participació en la negociació de convenis col·lectius l'àmbit territorial dels quals no siga superior al de la Comunitat Valenciana, així com les fundacions o altres entitats constituïdes per aquestes per a la consecució d'aquells fins. 2n Les organitzacions empresarials que acrediten la participació en la negociació de convenis col·lectius l'àmbit territorial dels quals no siga superior al de la Comunitat Valenciana, així com les fundacions o altres entitats constituïdes per aquestes per a la consecució d'aquells fins.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el DOGV (DOGV núm. 9603 de 25/05/2023): del 26 de maig al 8 de juny de 2023, tots dos inclusivament.

Formularis documentació

La sol·licitud haurà d'acompanyar-se de la següent documentació, que podrà annexar-se per mitjans telemàtics, sense perjudici que puga requerir-se en determinades circumstàncies l'exhibició dels documents originals per al seu acarament: a) Autorització expressa a LABORA- Servei Valencià d'Ocupació i Formació perquè comprove les dades d'identitat de la persona sol·licitant o, en cas de tractar-se d'una persona jurídica, del seu representant, de conformitat amb el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana. No obstant això si de la comprovació efectuada resultara alguna discordança amb les dades facilitades per la pròpia persona interessada, l'òrgan instructor estarà facultat per a realitzar les actuacions procedents per a aclarir-la. Si la persona sol·licitant no presta el seu consentiment, haurà d'aportar fotocòpia del document nacional d'identitat. b) D'acord amb el que es preveu en l'article 22.4 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, General de Subvencions, la presentació de la sol·licitud de subvenció comportarà l'autorització de l'entitat sol·licitant perquè l'òrgan concedent obtinga de manera directa l'acreditació de les circumstàncies previstes en els articles 18 i 19 del citat Reial decret a través de certificats telemàtics, i en aquest cas l'entitat sol·licitant no haurà d'aportar la corresponent certificació. No obstant això, l'entitat sol·licitant podrà denegar expressament aquesta autorització, havent d'aportar llavors les certificacions que a continuació es relacionen, i que tindran un període de validesa de sis mesos a comptar des de la data de la seua expedició d'acord amb el que s'estableix en l'article 23.3 del citat reglament: - De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que l'entitat sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries. - De la Tresoreria General de la Seguretat Social el certificat acreditatiu que l'entitat sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions. - De les Direccions Territorials de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, el certificat acreditatiu que l'entitat sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat. c) Declaració responsable de no trobar-se en els supòsits dels apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei General de Subvencions d) Dades de domiciliació bancària, que es facilitaran conforme al procediment establit en l'Ordre 2/2022 de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat, aplicant-se el tràmit automatitzat previst en el seu article 5 quan resulte d'aplicació. e) Declaració responsable sobre el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, en el seu cas, l'exempció d'aquesta obligació. f) Pla de formació que contindrà la següent informació: - Plantejament general de la proposta. - Activitats formatives a realitzar, justificació de la seua conveniència i adequació de la proposta. - Disseny i continguts del pla de formació. - Objectius de les activitats formatives. - Resultats esperats del pla de formació. - Metodologia de desenvolupament del pla de formació. - Instruments i mecanismes d'avaluació, seguiment i difusió del pla de formació. - Costos de les activitats formatives. - Altres actuacions que les organitzacions realitzen en el desenvolupament de les activitats formatives. g) Quadre resum d'accions formatives (annex II). h) Informació suficient relativa als criteris de valoració tècnica de les sol·licituds. La presentació de la sol·licitud comporta el consentiment per a comprovar o recaptar d'altres Òrgans, Administracions o proveïdors, per mitjans electrònics, la informació sobre circumstàncies de les entitats sol·licitants o de les sol·licituds que, d'acord amb la convocatòria i la normativa aplicable, siguen pertinents per a la instrucció del procediment. No serà necessari remetre els documents que ja estiguen en poder de LABORA - Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per haver sigut aportats en ocasió de la tramitació d'anteriors sol·licituds de subvencions a la formació concedides per aquest organisme, llevat que els mateixos hagen patit modificacions. En aquest cas, l'entitat sol·licitant podrà acollir-se al que s'estableix en l'article 53.1.d) de Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Les sol·licituds de subvenció que es presenten en el marc d'aquesta convocatòria es tramitaran de manera electrònica. Per a realitzar la presentació telemàtica de les sol·licituds, s'accedirà a la Seu Electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), des d'on podrà accedir al tràmit presentació de sol·licituds a ajudes de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, o de la web de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació (www.labora.gva.es) a través de l'enllaç "sol·licitud telemàtica". Per a això, l'entitat sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), tots dos admesos per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). En el cas de presentar un certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de representacions de caràcter voluntari davant la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica.

Normativa

Normativa

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Les sol·licituds de subvenció que es presenten en el marc d'aquesta convocatòria es tramitaran de manera electrònica. Per a realitzar la presentació telemàtica de les sol·licituds, s'accedirà a la Seu Electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), des d'on podrà accedir al tràmit presentació de sol·licituds a ajudes de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, o de la web de *LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació () a través de l'enllaç "sol·licitud telemàtica". Per a això, l'entitat sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), tots dos admesos per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). En el cas de presentar un certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de representacions de caràcter voluntari davant la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica. La concessió de les subvencions es realitzarà en règim de concurrència competitiva respectant els principis d'objectivitat, igualtat, transparència i publicitat. - Les sol·licituds seran sotmeses a una fase d'instrucció, per part de la Subdirecció General de Formació Professional per a l'Ocupació, en la qual es verificarà el compliment dels requisits exigits. - L'òrgan col·legiat previst en l'article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, serà la Comissió de Valoració. Aquest òrgan col·legiat emetrà un informe, en el qual es concretarà el resultat de l'avaluació efectuada, proposant les quantitats assignades a cada entitat beneficiària i relacionant així mateix les sol·licituds per a les quals es proposa la seua denegació o inadmissió, amb indicació de la causa. - L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de l'òrgan col·legiat, formularà la proposta provisional de resolució degudament motivada, que serà sotmesa al tràmit d'audiència de l'entitat sol·licitant perquè, en el termini de 10 dies, present les al·legacions que estime oportunes. - En el cas que l'entitat sol·licitant formule al·legacions, una vegada analitzades aquestes, l'òrgan instructor formularà la proposta definitiva de resolució, que serà notificada a l'entitat interessada perquè procedisca a la seua acceptació en el termini de 10 dies. - Si no es presentaren al·legacions en el termini establit a aquest efecte, s'entendrà atorgada l'acceptació de l'entitat interessada, elevant-se a definitiva la proposta provisional de resolució i es remetrà tot l'actuat a l'òrgan competent perquè dicte la resolució. - Quan l'import de la subvenció de la proposta provisional de resolució siga inferior al que figura en la sol·licitud presentada, l'entitat sol·licitant podrà al·legar, segons el que es preveu en l'apartat anterior, o reformular la seua sol·licitud per a ajustar els compromisos i condicions a la subvenció atorgable. - Si l'entitat interessada presenta la reformulació de la seua sol·licitud, una vegada que obtinga la conformitat de l'òrgan col·legiat es remetrà amb tot l'actuat a l'òrgan competent perquè dicte la resolució. Per contra, si l'interessat no reformula la seua sol·licitud ni presenta al·legacions en el citat termini es mantindrà el contingut de la sol·licitud inicial, elevant-se tot l'actuat a l'òrgan competent perquè dicte la resolució. - A la vista de la proposta de resolució definitiva, i una vegada comprovat que l'entitat beneficiària es troba al corrent de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, la direcció general competent en matèria de formació professional per a l'ocupació dictarà la resolució procedent per delegació de la Direcció General de *LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació. Si el compliment d'aquestes obligacions no queda prou acreditat, es realitzarà un requeriment a l'entitat beneficiària perquè l'acredite en el termini de 10 dies. Transcorregut aquest termini sense que el sol·licitant esmene aquest defecte, es procedirà a l'arxiu de la sol·licitud. INFORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA Podran ser persones destinatàries finals i participants en els plans de formació les persones vinculades amb les organitzacions sindicals i empresarials d'àmbit de la Comunitat Valenciana, que en raó de la seua activitat estan relacionades amb els processos de negociació col·lectiva i/o diàleg social, bé a través de la seua participació directa, bé a través de la seua adreça, suport, o assistència tècnica sindical o empresarial. El finançament corresponent a la present convocatòria s'eleva a 1.000.000 euros.

Observacions

Observacions

QUANTIA / PRESSUPOST: 1.000.000 euros

Criteris de valoració

Criteris de valoració

La valoració de les sol·licituds es realitzarà d'acord amb els següents criteris: a) Representativitat de les organitzacions sol·licitants en el corresponent àmbit amb una puntuació màxima de 70 punts sobre el total de la valoració, que es calcularà d'acord amb la següent ponderació: 1r Per a les organitzacions sindicals, en funció del percentatge de representativitat que compte cada organització sindical en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, certificada per la Direcció General de Treball, Benestar i Seguretat Laboral. 2n Per a les associacions empresarials, es calcularà en funció del percentatge de treballadors afectats pels convenis col·lectius en els quals es constate la seua participació d'acord amb les dades que figuren en la fulla estadística de convenis col·lectius, determinada pel Reial decret 713/2010, de 28 de maig sobre registre i depòsit de convenis i acords col·lectius de treball. b) Plantejament general, disseny i contingut del pla de formació, amb una puntuació màxima de 30 punts que es distribuiran de la següent manera: 1r Coherència amb els objectius i resultats esperats: Amb una puntuació màxima de 25 punts que es distribuiran atenent els següents paràmetres: – Disseny del pla de formació, capacitat de resposta del pla a les necessitats de formació identificades per al col·lectiu destinatari. Amb una puntuació de 15 punts. – Abast del Pla i capacitat tècnica de l'entitat sol·licitant, tenint en compte el nombre d'activitats formatives previstes i nombre de participants previstos. Amb una puntuació màxima de 10 punts. 2n Metodologia de desenvolupament. Amb una puntuació màxima de 5 punts. Es valorarà: – Seguiment i avaluació. Es valorarà amb 5 punts que si l'entitat sol·licitant aporta un pla de seguiment i avaluació de les actuacions formatives a realitzar. 2. No es finançaran plans de formació que obtinguen menys de 30 punts en la valoració tècnica de la sol·licitud.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

- Les sol·licituds seran sotmeses a una fase d'instrucció, per part de la Subdirecció General de Formació Professional per a l'Ocupació, en la qual es verificarà el compliment dels requisits exigits. - L'òrgan col·legiat previst en l'article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, serà la Comissió de Valoració. Aquest òrgan col·legiat emetrà un informe, en el qual es concretarà el resultat de l'avaluació efectuada, proposant les quantitats assignades a cada entitat beneficiària i relacionant així mateix les sol·licituds per a les quals es proposa la seua denegació o inadmissió, amb indicació de la causa. - L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de l'òrgan col·legiat, formularà la proposta provisional de resolució degudament motivada, que serà sotmesa al tràmit d'audiència de l'entitat sol·licitant perquè, en el termini de 10 dies, present les al·legacions que estime oportunes. - En el cas que l'entitat sol·licitant formule al·legacions, una vegada analitzades aquestes, l'òrgan instructor formularà la proposta definitiva de resolució, que serà notificada a l'entitat interessada perquè procedisca a la seua acceptació en el termini de 10 dies. - Si no es presentaren al·legacions en el termini establit a aquest efecte, s'entendrà atorgada l'acceptació de l'entitat interessada, elevant-se a definitiva la proposta provisional de resolució i es remetrà tot l'actuat a l'òrgan competent perquè dicte la resolució. - Quan l'import de la subvenció de la proposta provisional de resolució siga inferior al que figura en la sol·licitud presentada, l'entitat sol·licitant podrà al·legar, segons el que es preveu en l'apartat anterior, o reformular la seua sol·licitud per a ajustar els compromisos i condicions a la subvenció atorgable. - Si l'entitat interessada presenta la reformulació de la seua sol·licitud, una vegada que obtinga la conformitat de l'òrgan col·legiat es remetrà amb tot l'actuat a l'òrgan competent perquè dicte la resolució. Per contra, si l'interessat no reformula la seua sol·licitud ni presenta al·legacions en el citat termini es mantindrà el contingut de la sol·licitud inicial, elevant-se tot l'actuat a l'òrgan competent perquè dicte la resolució.

Obligacions

Obligacions

OBLIGACIONS Seran obligacions de les entitats beneficiàries les establides en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, de la Generalitat Valenciana, en l'Ordre TMS/379/2019, de 28 de març, dictada en desenvolupament del Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desenvolupa la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el sistema de formació professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral, i altra normativa d'aplicació, i en particular: 1) Realitzar l'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció. 2) Facilitar i corresponsabilitzar-se en el seguiment de l'aprenentatge i la seua avaluació de les persones participants. 3) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, en tant puguen ser objecte d'actuacions de comprovació i control. 4) Acceptar la seua inclusió en la llista d'entitats beneficiàries que es publicarà d'acord amb el que es preveu en l'article 18.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions, i donar a conéixer de manera inequívoca que es tracta d'una acció subvencionada per LABORA - Servei Valencià d'Ocupació i Formació i, en el seu cas, el Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social, de conformitat amb les instruccions i els models que a aquest efecte subministre la direcció general competent en matèria de formació per a l'ocupació. 5) Comprovar i acreditar, si escau, que les persones participants disposen dels requisits d'accés per a realitzar l'acció formativa per pertànyer a algun dels col·lectius als quals es dirigeix la mateixa. 6) Portar compte separat de la subvenció concedida, obrint els subcomptes necessaris d'ingressos i despeses per cada acció subvencionada, i assignant en els subcomptes de despeses, en el seu cas, la part corresponent de despeses comunes imputada a l'acció subvencionada. En el cas d'entitats subjectes a comptabilitat pública, aquesta obligació s'adequarà als sistemes de comptabilització corresponents. 7) No percebre cap quantitat de les persones participants. 8) Acreditar que està al corrent de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social tant a la data de concessió com a la de pagament. 9) Acreditar no ser deutora per resolució ferma de procedència de reintegrament enfront de l'administració pública, tant a la data de concessió com a la de pagament. 10) Comunicar a l'òrgan concedent l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades. 11) Complir la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si escau, l'exempció d'aquesta obligació, d'acord amb el que s'estableix en el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat (DOGV 4907, 21.12.2004). 12) Les entitats beneficiàries donaran a conéixer el caràcter públic del finançament per LABORA - Servei Valencià d'Ocupació i Formació de l'activitat subvencionada en totes les actuacions relacionades amb la difusió i el seu desenvolupament. A més l'entitat haurà de complir les obligacions de transparència i en matèria de publicitat activa, de conformitat amb el que es disposa en l'article 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, Accés a la informació pública i bon govern, i en la normativa pròpia de la Comunitat Valenciana en aquesta matèria, sense perjudici de les obligacions establides en l'article 14 de la Llei General de Subvencions i una altra legislació aplicable. SANCIONS Si a conseqüència de les actuacions de seguiment i control de l'activitat formativa, es detectaren casos d'incompliment, s'aplicarà el règim d'infraccions i sancions regulat pel text refós sobre Infraccions i Sancions en l'Ordre Social, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost. En el no previst en el règim d'infraccions i sancions establit en el paràgraf anterior, s'estarà al contingut en el Títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

Observacions

Observacions

Les resolucions adoptades sobre les sol·licituds d'aquestes ajudes posen fi a la via administrativa i contra elles podrà interposar-se recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua notificació, davant el jutjat contenciós administratiu de la corresponent província, d'acord amb el que s'estableix en els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa, o, potestativament, recurs de reposició davant aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els termes ja dits, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Tot això, sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre recurs dels previstos en la legislació vigent.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

El finançament corresponent a la present convocatòria s'eleva a 1.000.000,00 euros segons el següent desglossament per tipus de plans de formació: a) 80 per cent per a les subvencions destinades al finançament dels plans de formació, compostos per activitats formatives dirigides a la capacitació per al desenvolupament de les funcions relacionades amb el diàleg social en l'àmbit de la Comunitat Valenciana i la negociació col·lectiva, als quals es refereix l'article 6.a): 800.000,00 euros. b) 20 per cent per a les subvencions destinades al finançament de plans de formació, compostos per activitats formatives dirigides a la capacitació per al desenvolupament de les funcions relacionades amb la negociació col·lectiva als quals es refereix l'article 6.b): 200.000,00 euros. De conformitat amb el que s'estableix en l'article 4 i 5 de la convocatòria, la quantia de la subvenció a concedir es determinarà atenent les següents variables: a) El pressupost establit en la convocatòria per a cadascun dels tipus de plans de formació establits en l'article 6. S'hauran de tindre en compte els límits establits en a l'article 5.3 de la convocatòria. A l'àmbit sindical li correspondrà la meitat d'aquest pressupost i a l'àmbit empresarial, l'altra meitat. A més del pressupost assignat, es prendrà com a referència dins de cada àmbit (sindical i empresarial) el percentatge de representativitat que corresponga a cada sol·licitant obtenint-se així la quantia ajustada assignada a cada sol·licitud. b) Valoració tècnica total del pla de formació, segons els criteris recollits en la convocatòria i els pesos definits en la metodologia de valoració tècnica. c) El cost màxim subvencionable del pla. Els resultats obtinguts després de la revisió de les sol·licituds i la seua documentació adjunta, donaran lloc a la relació d'activitats formatives admeses. La subvenció atorgada a cada sol·licitud no podrà ser superior al cost màxim subvencionable o a la subvenció sol·licitada en el cas que aquesta fora inferior. - La quantia de la subvenció es calcularà conformement a la metodologia establida en l'Annex I de la convocatòria, tenint en compte, almenys el pressupost destinat al finançament de les activitats formatives, la representativitat de les organitzacions sol·licitants en el respectiu àmbit, la valoració tècnica obtinguda i els mòduls econòmics màxims establits per a aquesta convocatòria en l'Annex III. - La quantia màxima de subvenció a concedir per cada activitat formativa a realitzar es determinarà mitjançant el producte del nombre d'hores de la mateixa pel número d'alumnat o persones participants i per l'import del mòdul corresponent previst en l'Annex III. -Es tindran en compte les subvencions sol·licitades per tipus d'activitat formativa, considerant que la subvenció sol·licitada a tindre en compte en cada sol·licitud s'ajustarà al pressupost assignat a aquesta mena de plans. A més, dins de cadascun dels tipus de plans de formació contemplats en l'article 4.2, es destinarà el 50 per cent dels fons disponibles al finançament de plans presentats per les organitzacions empresarials i el 50 per cent restant als presentats per organitzacions sindicals. En el cas que el finançament corresponent a algun dels tipus de plans de formació assenyalats en l'article 4.2 no s'aplicara íntegrament, la quantia no aplicada dins del pla formatiu i tipus d'entitat beneficiària es podrà destinar a incrementar la corresponent a l'altre tipus de plans de formació del mateix tipus d'entitat beneficiària. En el cas de no esgotar-se els fons disponibles per a una de les parts, el romanent s'aplicarà a l'altra part. Si una vegada aplicades les regles anteriors no s'esgotaren els fons disponibles, la resta es repartirà proporcionalment entre les sol·licituds que queden arracades de finançar íntegrament, sense excedir dels límits establits en l'article 8.3. BESTRETA: - Dictada la resolució de concessió es procedirà al pagament d'una bestreta per import del 25 per cent de la subvenció concedida, mitjançant transferència bancària al compte corrent comunicat per l'entitat beneficiària i de la qual aquesta siga titular. - A sol·licitud de l'entitat beneficiària, es procedirà al pagament d'una segona bestreta del 35 per cent addicional una vegada acreditat l'inici de l'activitat formativa. - Finalment, a sol·licitud de l'entitat beneficiària, es procedirà al pagament d'una tercera bestreta per l'import del 40 per cent restant de la subvenció, una vegada acreditada l'execució d'almenys el 50 per cent del pla de formació objecte de subvenció. Es considerarà execució d'almenys el 50 per cent del pla de formació quan s'hagen impartit almenys el 50 per cent de les hores de formació previstes en el conjunt del pla de formació. - Les bestretes que haja de realitzar l'Administració segons els apartats anteriors es faran efectius en el termini màxim de tres mesos, a comptar des de la presentació pel beneficiari de la documentació requerida per a sol·licitar les respectives bestretes. En tot cas, els pagaments s'efectuaran prèvia comprovació que l'entitat beneficiària es troba al corrent de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social i no és deutora per resolució de procedència de reintegrament. PAGUE / LIQUIDACIÓ: Per a procedir a la justificació i posterior liquidació final de la subvenció, l'entitat beneficiària haurà de presentar i remetre davant la direcció general amb competències en matèria de formació professional per a l'ocupació, en el termini màxim de tres mesos des de la finalització del corresponent programa, un compte justificatiu amb aportació d'informe d'auditor, conforme el que s'estableix en l'article 74 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, i d'acord amb l'Orde EHA/1434/2007, de 17 de maig. La presentació del compte justificatiu en cap cas podrà sobrepassar el 31 d'octubre del 2024. El compte justificatiu es presentarà a través de l'aplicació informàtica que, si escau, es facilite.

Termini màxim

Termini màxim

Les resolucions adoptades sobre les sol·licituds d'aquestes ajudes posen fi a la via administrativa i contra elles podrà interposar-se recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua notificació, davant el jutjat contenciós administratiu de la corresponent província, d'acord amb el que s'estableix en els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa, o, potestativament, recurs de reposició davant aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els termes ja dits, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Tot això, sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre recurs dels previstos en la legislació vigent.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

- A la vista de la proposta de resolució definitiva, i una vegada comprovat que l'entitat beneficiària es troba al corrent de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, la direcció general competent en matèria de formació professional per a l'ocupació dictarà la resolució procedent per delegació de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació. Si el compliment d'aquestes obligacions no queda prou acreditat, es realitzarà un requeriment a l'entitat beneficiària perquè l'acredite en el termini de 10 dies. Transcorregut aquest termini sense que el sol·licitant esmene aquest defecte, es procedirà a l'arxiu de la sol·licitud.

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Potestatiu de reposició

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa