Detall de Procediments

EMPCOV 2021. Suport a la viabilitat d'empreses i persones treballadores en règim d'autònom afectades per la COVID-19 (aquesta actuació s'aplica en el marc dels fons estructurals com a resposta de la Unió Europea a la pandèmia)
  • Què es pot sol·licitar?

    Nom del tràmit

    EMPCOV 2021. Suport a la viabilitat d'empreses i persones treballadores en règim d'autònom afectades per la COVID-19 (aquesta actuació s'aplica en el marc dels fons estructurals com a resposta de la Unió Europea a la pandèmia)

    Objecte del tràmit

    L'objecte d'aquest decret és aprovar les bases que regulen la concessió, en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, de les ajudes dirigides a donar suport a la viabilitat econòmica de les empreses i persones enquadrades en el règim de treballadores autònomes de la Seguretat Social afectades per la COVID, per a reforçar la seua continuïtat i possibilitar el manteniment dels seus treballadors.

    Inici
  • Qui pot sol·licitar-ho?

    Interessats/Sol·licitants

    Podran ser beneficiàries d'aquestes ajudes:

    a) Les empreses i persones enquadrades en el règim de treballadors autònoms de la Seguretat Social que, a data de 2 de febrer de 2021, disposen d'almenys un compte de cotització amb persones treballadores en alta en l'àmbit de la Comunitat Valenciana i l'activitat econòmica de la qual es classifique en algun dels codis CNAE-09 que s'indiquen en aquest apartat.

    b) Les persones enquadrades en el règim de treballadors autònoms de la Seguretat Social que desenvolupen a la Comunitat Valenciana una activitat econòmica classificada en algun dels codis de la CNAE-09.

    CNAE-09 dels beneficiaris als quals es dirigeixen les ajudes:

    5510 Hotels i allotjaments similars
    5520 Allotjaments turístics i altres allotjaments de curta estada
    5530 Càmpings i aparcaments per a caravanes
    5590 Altres allotjaments
    5610 Restaurants i llocs de menjars
    5621 Provisió de menjars preparats per a esdeveniments
    5629 Altres serveis de menjars
    5630 Establiments de begudes
    5914 Activitats d'exhibició cinematogràfica
    7911 Activitats de les agències de viatges
    7912 Activitats dels operadors turístics
    7990 Altres serveis de reserves i activitats relacionades amb aquests
    8230 Organització de convencions i fires de mostres
    9001 Arts escèniques
    9002 Activitats auxiliars a les arts escèniques
    9003 Creació artística i literària
    9004 Gestió de sales d'espectacles
    9102 Activitats de museus
    9103 Gestió de llocs i edificis històrics
    9311 Gestió d'instal·lacions esportives
    9312 Activitats dels clubs esportius
    9313 Activitats dels gimnasos
    9319 Altres activitats esportives
    9321 Activitats dels parcs d'atraccions i els parcs temàtics
    9329 Altres activitats recreatives i d'entreteniment

    EXCLUSIONS:

    no podran obtindre la condició de beneficiàries les persones o entitats que incórreguen en alguna de les prohibicions que estableixen els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

    Requeriments

    Vegeu l'apartat anterior.

    Inici
  • Quan s'ha de sol·licitar?

    Termini de presentació

    El termini per a la presentació de sol·licituds s'iniciarà a les 09.00 hores del dia 4 de febrer de 2021 i finalitzarà a les 24 hores del dia 17 de febrer de 2021.

    Inici
  • Què s'ha de presentar?

    La presentació de la sol·licitud s'ha d'efectuar fent dos tràmits:

    Tràmit u: sol·licitud de data i franja horària per a presentar la sol·licitud (no requereix signatura electrònica ni aportació de documentació).

    Tràmit dos: presentació de la sol·licitud: Juntament amb la sol·licitud, s'ha d'aportar la documentació següent:

    a) Dades sobre l'ajuda sol·licitada (annex I).

    b) Dades de domiciliació bancària.

    c) Declaració responsable de les ajudes de minimis concedides a la persona sol·licitant durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs (annex II), de conformitat amb el que s'indica en la disposició addicional segona.

    c) Formulari relatiu a la representació (annex III), per a l'exclusiu cas de no disposar de signatura electrònica i actuar mitjançant representant.

    Es pot evitar la presentació d'aquest document sol·licitant la subvenció mitjançant signatura electrònica.

    És recomanable sol·licitar la subvenció mitjançant signatura electrònica, bé pròpia o mitjançant l'autorització en el Registre de representants (a través del procediment Inscripció en el Registre de representants de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana, ACCV, https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp), perquè amb això s'evita haver d'efectuar comprovacions que podrien donar lloc a possibles requeriments i influir negativament sobre la data criteri i alentir el pagament de l'ajuda.

    Si no disposeu de signatura electrònica podeu sol·licitar-la seguint les indicacions que apareixen en la pàgina https://www.accv.es/ o en els procediments:

    - Sol·licitud de certificats reconeguts d'entitat (signatura electrònica persones jurídiques) emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV) (https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=3008), o

    - Sol·licitud de certificats reconeguts (signatura electrònica persones físiques) per a ciutadans, emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV) (https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=2324).

    Impresos associats

    MODEL DE DOMICILIACIÓ BANCÀRIA

    REPRESENTACIÓ PER A LA REALITZACIÓ PER MITJANS TELEMÀTICS DE TRÀMITS DEL PROCEDIMENT EMPCOV 2021

    Inici

  • La Generalitat desitja que aquesta informació us siga d'utilitat.

    La present informació té exclusivament caràcter il·lustratiu, per la qual cosa no originarà drets ni expectatives, ni vincularà amb el procediment a què es refereix, la tramitació del qual se subjectarà sempre a les instruccions específiques.